Skocz do zawartości

Ceny renaulta Talismana...


delco

Rekomendowane odpowiedzi

No chyba jednego i drugiego... zwłaszcza że co by Renault nie mówil o Lattitude to dla mnie to laguna sedan ;)

 

Ej... chyba nie bardzo

Raczej robią podobny numer jak PSA, linie segmentów D i E schodzą się w jeden model de facto D (wannabe D/E)

 

segment E: R25 > Safrane > VelSatis > Latiitude > Talizman

segment D: R21 > Laguna1 > Laguna2 > Laguna 3 > Talizman

 

segment E: DS > CX > XM > C6 > C5MK3

segment D: BX > Xantia > C5MK1/MK2 > C5 MK3

 

segment E: DS > 604 > 605 > 606 > 508

segment D: 405 > 406 > 407 > 508

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej... chyba nie bardzo

Raczej robią podobny numer jak PSA, linie segmentów D i E schodzą się w jeden model de facto D (wannabe D/E)

 

segment E: R25 > Safrane > VelSatis > Latiitude > Talizman

segment D: R21 > Laguna1 > Laguna2 > Laguna 3 > Talizman

 

segment E: DS > CX > XM > C6 > C5MK3

segment D: BX > Xantia > C5MK1/MK2 > C5 MK3

 

segment E: DS > 604 > 605 > 606 > 508

segment D: 405 > 406 > 407 > 508

 

Segment D jest chyba dosc mocno podgryzany przez SUVy wiec musza cos kombinowac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Raczej robią podobny numer jak PSA, linie segmentów D i E schodzą się w jeden model de facto D (wannabe D/E)
 
segment E: R25 > Safrane > VelSatis > Latiitude > Talizman
segment D: R21 > Laguna1 > Laguna2 > Laguna 3 > Talizman

OK wiem że to mówi producent - ale dla mnie po jeżdzie lattitude była to nadal laguna w wersji sedan....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lattitude to chyba nie mial wiele wspolnego z Laguna, bo to na bazie jakiegos koreanca zmajstrowali.

 

Samsunga. Tak samo jak Koleosa. 

 

Z Laguną miał trochę wspólnego (silniki, części zawieszenia, hamulce, niektóre elementy we wnętrzu ze wspólnej półki) ale podwozie i nadwozie to zupełnie inne auta. Zwłaszcza jeśli chodzi o rozmiary. Laguna jest przecież masakrycznie ciasna, a w Latitude można było poczuć się niemal jak w klasie E.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lattitude to chyba nie mial wiele wspolnego z Laguna, bo to na bazie jakiegos koreanca zmajstrowali.

Fakt przyznaję mechanicznie nie wiem. Natomiast wzorniczo w środku wiele - widziadłem dokładnie te same elementy co w LIII na desce rozdzielczej i na drzwiach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt przyznaję mechanicznie nie wiem. Natomiast wzorniczo w środku wiele - widziadłem dokładnie te same elementy co w LIII na desce rozdzielczej i na drzwiach...

 

Siłą rzeczy bo to jeden koncern. Ale ferowanie na tej podstawie wyroków to tak jakby powiedzieć, że Passat to Jetta - wzorniczo też jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ale ferowanie na tej podstawie wyroków to tak jakby powiedzieć, że Passat to Jetta - wzorniczo też jest tak samo.

A ty ferujesz już wyroki o mojej wypeowiedzi... 

Mnie Lattitude wygląda tak samo jak LIII a wg mojego mechanika pracującego w ASO Renaulta mechanicznie tez nie rózni sie zasadniczo - lepiej teraz? ;l  ;l  ;l  ;l  ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty ferujesz już wyroki o mojej wypeowiedzi... 

Mnie Lattitude wygląda tak samo jak LIII a wg mojego mechanika pracującego w ASO Renaulta mechanicznie tez nie rózni sie zasadniczo - lepiej teraz? ;l  ;l  ;l  ;l  ;l

 

Jetta od Passata pewnie różni się jeszcze mniej (zarówno mechanicznie jak stylistyczniei detalicznie) niż Laguna od Latituda.

To jednak są różne auta, a nie wersja sedan Laguny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jetta od Passata pewnie różni się jeszcze mniej (zarówno mechanicznie jak stylistyczniei detalicznie) niż Laguna od Latituda.

To jednak są różne auta, a nie wersja sedan Laguny.

 

O właśnie o to chodzi. Jeśli chodzi o rozmiary i komfort to między tymi autami jest przepaść.  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie o to chodzi. Jeśli chodzi o rozmiary i komfort to między tymi autami jest przepaść.  :ok:

Komfort to rzecz subiektywna nie zauważyłem wiekszej różnicy - a przepaść w rozmiarach no istotnie... ;l  ;l  ;l  ;l  ;l  ;l  ;l

długość        LIII kombi - 4803   Lat 4897

szerokość   LIII - 1811               Lat 1832

rozstaw osi LIII 2756                 Lat  2762

pozostałe wymiary mają roznice rzędy 5-8 milimetrów

Faktycznie przepaśc w rozmiarach :)

Ale może rzecz idzie o postrzegania - jażeli samochód w srodku wyglada jak laguna a jest w wersji sedan - w takiej wersji laguny nie ma  a z kolei Latttitude nie ma wersji nadwoziowych laguny, gama silników jest taka sama to czy wnioski nie nasuwaja się same? może trzeba więcej krytycyzmu wobec marketingu producenta?

edit:

zresztą chyba cały ten spór jest bardziej akademicki - bo nawet jeżeli przyjmiemy ze to zupełnie rózne auta ;)

to nie kwestionujemy kilku faktów :

1. wg renaulta Talisman ma być nastepcą zarówno Latitude jak i Laguny

2. Latitude jakos nie miał wielkiego powodzenia na rynkach i koncern sie z niego wycofał

- być może był za drogi?

- być może jednak klienci nie widzieli powodu do placenia wiecej na coś co w ich odczuciu było tylko uzupełnieniem gamy nadwoziowej Lagun?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort to rzecz subiektywna nie zauważyłem wiekszej różnicy - a przepaść w rozmiarach no istotnie... ;l ;l ;l ;l ;l ;l ;l

długość LIII kombi - 4803 Lat 4897

szerokość LIII - 1811 Lat 1832

rozstaw osi LIII 2756 Lat 2762

 

Po pierwsze, to palnąłeś kompletną bzdurę, że Latitude jest wersją sedan Laguny i upierasz się niepotrzebnie zamiast się wycofać lub zamilczeć w tym temacie.

Po drugie, weź dwa auta np jakies sedany jedno powiedzmy z segmentu C dugie D i zobacz, że różnice w wymiarach takze będą na podobnym poziomie.

Po trzecie czemu wziąłeś do porównania długości kombi - wiadomo, że kombi mają z reguły potęzny tylny zwis, choć i tak tutaj Laguna kombi wypada blado: 4803 vs 4897

Zaś laguna liftbackto już będzie 4695 vs 4897 - co daje ponad 20 cm różnicy.

 

Nie brnij już, po co?

 

Oczywiście Latitude i Laguna z pewnością mają wiele wspólnego, ale to jednak inne auta, tak jak innymi autami yły powiedzmy Safrane i Laguna 1, które także miały mnóstwo wspólnego ze sobą.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Komfort to rzecz subiektywna nie zauważyłem wiekszej różnicy - a przepaść w rozmiarach no istotnie...            
długość        LIII kombi - 4803   Lat 4897
szerokość   LIII - 1811               Lat 1832
rozstaw osi LIII 2756                 Lat  2762
pozostałe wymiary mają roznice rzędy 5-8 milimetrów
Faktycznie przepaśc w rozmiarach

 

Wewnątrz była przepaść. W Lagunie z tyłu siedzi się z kolanami pod brodą.

 


Ale może rzecz idzie o postrzegania - jażeli samochód w srodku wyglada jak laguna a jest w wersji sedan - w takiej wersji laguny nie ma  a z kolei Latttitude nie ma wersji nadwoziowych laguny, gama silników jest taka sama to czy wnioski nie nasuwaja się same? może trzeba więcej krytycyzmu wobec marketingu producenta?

 

Według tej logiki to Kia Optima tak naprawdę jest wersją sedan Kii Ceed.

 


zresztą chyba cały ten spór jest bardziej akademicki - bo nawet jeżeli przyjmiemy ze to zupełnie rózne auta
to nie kwestionujemy kilku faktów :
1. wg renaulta Talisman ma być nastepcą zarówno Latitude jak i Laguny
2. Latitude jakos nie miał wielkiego powodzenia na rynkach i koncern sie z niego wycofał
- być może był za drogi?
- być może jednak klienci nie widzieli powodu do placenia wiecej na coś co w ich odczuciu było tylko uzupełnieniem gamy nadwoziowej Lagun?

 

Europa nie jest rynkiem na wielkie sedany niepremium. Już wcześniej wszyscy się z tego wycofali (Opel Omega, Ford Scorpio, Citroen XM, Peugeot 607, Renault Safrane). Z Latitude Renault próbował tanim kosztem (przeszczepiając do Europy koreańskiego Samsunga) reaktyywować ten segment. Okazało się, że jednak to w Europie dalej nie działa, więc auto nie odniosło sukcesu. Za to poza Europą auto nie radziło sobie najgorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wewnątrz była przepaść. W Lagunie z tyłu siedzi się z kolanami pod brodą.

 

 

 

 

Według tej logiki to Kia Optima tak naprawdę jest wersją sedan Kii Ceed.

 

 

Nie wiem jak sie siedziało w tyłu w Latitude ;( natomiast aż poszedlem do laguny i usiadłem z tyłu... może jestem za niski ale jakoś miejsca mi nie brakuje i kolan pod broda nie miałem... napewno jechaleś laguną? może to Twingo było?

Co do Kia - to nie mam pojecia... - marka i medele dla mnie zupelnie obce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak sie siedziało w tyłu w Latitude ;( natomiast aż poszedlem do laguny i usiadłem z tyłu... może jestem za niski ale jakoś miejsca mi nie brakuje i kolan pod broda nie miałem... napewno jechaleś laguną? może to Twingo było?

Co do Kia - to nie mam pojecia... - marka i medele dla mnie zupelnie obce.

 

Laguna i Insignia to najciaśniejsze z tyłu auta klasy D w jakich miałem okazję siedzieć. Znam kompakty z większą ilością miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak powiem że peugeot 407, Avensis i Accord  IMO ma mniej miejsca z tylu to pewnie powiesz że w nich nie siedziałeś  ;]  ;]  ;]  ;]

 

Z wymienionych siedziałem w Avensisie ale tylko z przodu, więc chyba się nie liczy.  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laguna i Insignia to najciaśniejsze z tyłu auta klasy D w jakich miałem okazję siedzieć. Znam kompakty z większą ilością miejsca.

 

Jakie na przykład?

Zauważ że Laguna ma z tyłu zupełnie inaczej wyprofilowaną i dłuższą kanapę niż kompakty (Astra, Golf, nawet Octavia którą niektórzy pchają do segmentu D). Mimo że wizualnie na nogi jest tyle samo miejsca*, to w LIII siedzi się dużo wygodniej. A po włożeniu fotelików okazało się że dziecko siedzi duuużo dalej z tyłu niż w kompakcie.

 

Chociaż jak się niedawno przesiadłem z Galaxy do LIII to czułem się "odrobinę" klaustrofobicznie. :hehe: A w Galaxy mam podsunięte wszystkie rzędy mocno do przodu. Ale to tak na marginesie, bo Galaxy to nie kompakt.

 

*) pomijając to że w LIII po opuszczeniu przedniego fotela, z tyłu nie można włożyć nóg pod fotel, wtedy faktycznie wydaje się że jest masakrycznie ciasno. Projektanci tutaj mocno dali ciała.  :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie na przykład?

Zauważ że Laguna ma z tyłu zupełnie inaczej wyprofilowaną i dłuższą kanapę niż kompakty (Astra, Golf, nawet Octavia którą niektórzy pchają do segmentu D). Mimo że wizualnie na nogi jest tyle samo miejsca*, to w LIII siedzi się dużo wygodniej. A po włożeniu fotelików okazało się że dziecko siedzi duuużo dalej z tyłu niż w kompakcie.

 

Chociaż jak się niedawno przesiadłem z Galaxy do LIII to czułem się "odrobinę" klaustrofobicznie. :hehe: A w Galaxy mam podsunięte wszystkie rzędy mocno do przodu. Ale to tak na marginesie, bo Galaxy to nie kompakt.

 

*) pomijając to że w LIII po opuszczeniu przedniego fotela, z tyłu nie można włożyć nóg pod fotel, wtedy faktycznie wydaje się że jest masakrycznie ciasno. Projektanci tutaj mocno dali ciała.  :no:

 

Np. właśnie wymieniona Octavia czy Lacetti/Cruze (chociaż Lacetti był pod tym względem lepszy).

 

Ja zwykle robię tak, że ustawiam fotel kierowcy tak jak mi jest wygodnie a potem próbuję wsiąść za tym fotelem do tyłu. W Lagunie było bardzo ciasno. Być może rzeczywiście z powodu niemożności wsadzenia stóp pod fotel - nie analizowałem wtedy tego. A jestem dość wysoki więc pewnie opuściłem siedzisko.

Ale i tak IMO gorsza jest Insignia - głównie dlatego że jest wielka na zewnątrz więc rozczarowanie jest większe.

 

Ale tu nie chodzi o to, żeby udowadniać że Laguna jest ciasna, lecz o to, że Latitude oferuje naprawdę dużo miejsca. IMO więcej niż większość aut klasy D. Dlatego porównywanie go do Laguny trochę nie ma sensu, bo to auta o zupełnie różnym przeznaczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Być może rzeczywiście z powodu niemożności wsadzenia stóp pod fotel - nie analizowałem wtedy tego. A jestem dość wysoki więc pewnie opuściłem siedzisko.
 
 Dlatego porównywanie go do Laguny trochę nie ma sensu, bo to auta o zupełnie różnym przeznaczeniu.

Ciekawe czy laguna ma rózna konstrukcje foteli.. bo jak opuscilem fotel kierowcy maxymalnie to dalej mieścily mi się stopy... - może dlatego że nie mam elektrycznej regulacji?

 

Hm o róznym przeznaczeniu? Jeżdżę laguna na odzień po mieście oraz takze na wyjazdy urlopowe czy niektóre służbowe... (pewnie rocznie zbierze się z 10 kkm miejskich i z 15 kkm trasowych) A do czego w takim razie sluzy Latitude?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy laguna ma rózna konstrukcje foteli.. bo jak opuscilem fotel kierowcy maxymalnie to dalej mieścily mi się stopy... - może dlatego że nie mam elektrycznej regulacji?

 

Słyszałem że wersja Laguny liftaback ma niżej położona tylną kanapę niż to jest w kombi. A to się przekłada na wygodę i ilośc miejsca na nogi. Może dlatego jednym w Lagunie jest wygodnie a innym nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy laguna ma rózna konstrukcje foteli.. bo jak opuscilem fotel kierowcy maxymalnie to dalej mieścily mi się stopy... - może dlatego że nie mam elektrycznej regulacji?

Hm o róznym przeznaczeniu? Jeżdżę laguna na odzień po mieście oraz takze na wyjazdy urlopowe czy niektóre służbowe... (pewnie rocznie zbierze się z 10 kkm miejskich i z 15 kkm trasowych) A do czego w takim razie sluzy Latitude?

1. Do jazdy głównie po trasach. W mieście takie auto jest okrutnie nieporęczne.

2. Do jazdy na tylnej kanapie, nie tylko na miejscu kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem renault przez kilka lat i wyrobiłem sobie na ten temat sam opinię. Niestety - zbieżną z opinią ogółu.

Ponieważ we Wrocławiu Aso Daewoo to teraz Renault lub Hyundai (ci za długo nie pociągną) byłem świadkiem podjazdu (lawetą?) bodaj Sandero, któremu o tak spłonął kawałek tyłu (od tylnych lamp)  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Do jazdy głównie po trasach. W mieście takie auto jest okrutnie nieporęczne.

2. Do jazdy na tylnej kanapie, nie tylko na miejscu kierowcy.

ad1. Czy ja wiem? - no chyba że latitude miałe coś szczególnego utrudniającego jazdę - na codzień jeżdzę laguna mniejsza o "parę milimetrów" i IMO tragedii nie ma - choc przyznaję że jak trochę jexdzilem getzem to odkrywałem  wiele miejsc do parkowania ;) - natomiast stojąc w korku - jaki to ból stac duzym skoro malym też się stoi...

ad2. Rozumiem Twoją intencje i mysl - ale... renault jako auto "prezesa" z kierowca? ;l  ;] - wiem co kto woli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. Czy ja wiem? - no chyba że latitude miałe coś szczególnego utrudniającego jazdę - na codzień jeżdzę laguna mniejsza o "parę milimetrów" i IMO tragedii nie ma - choc przyznaję że jak trochę jexdzilem getzem to odkrywałem  wiele miejsc do parkowania ;) - natomiast stojąc w korku - jaki to ból stac duzym skoro malym też się stoi...

ad2. Rozumiem Twoją intencje i mysl - ale... renault jako auto "prezesa" z kierowca? ;l  ;] - wiem co kto woli...

żeś się uczepił tych "paru milimetrów" i dorabiasz na siłę....

1. Jaka jest różnica między BMW serii 7 zwykłą a wersją Long? 14 cm. i co daje ta różnica? to, że w wersji zwykłej - to auto to poprostu duży sedan, a w wersji long, prezes może leżeć z tyłu...

Niby tylko 14 cm, ale różnica jest niesamowita we wnętrzu. to samo masz w latitude vs laguna sedan.

2. Jeśli latitude ma 2 -3 dB mniej przy np. 100 - 140 km/h (co przy poziomach 60-70 dB - daje 2 razy "ciszej") i inaczej (bardziej miękko zestrojone zawieszenie) to masz przepaść jeśli chodzi o komfort podróżowania... i komfort w ww. kontekście to nie jest coś subiektywnego - to mierzalny parametr (pomijam miękkość foteli i możliwości ich regulacji - tutaj poza Giuliettą wszyscy wiedzą jak zbudowany jest człowiek:).... do tego sedany mają w zwyczaju być cichsze niż kombi z powodu zabudowy tylneog zawiasu... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. Czy ja wiem? - no chyba że latitude miałe coś szczególnego utrudniającego jazdę - na codzień jeżdzę laguna mniejsza o "parę milimetrów" i IMO tragedii nie ma - choc przyznaję że jak trochę jexdzilem getzem to odkrywałem  wiele miejsc do parkowania ;) - natomiast stojąc w korku - jaki to ból stac duzym skoro malym też się stoi...

ad2. Rozumiem Twoją intencje i mysl - ale... renault jako auto "prezesa" z kierowca? ;l  ;] - wiem co kto woli...

 

Te "parę milimetrów" to jak ktoś wyżej udowodnił niemal 20cm. Plus wielkie drzwi, które nie pozwalają normalnie wysiąść na parkingu pod marketem, plus wielkie wymiary, które utrudniają już samo zaparkowanie tam, plus niemożność wciśnięcia się w tym korku w małą lukę na drugim pasie, plus to, że na wakacjach jeśli chcesz wjechać na stare miasto romańskich miasteczek to lepiej odpuścić i z buta drałować, plus wiele innych drobiazgów, które czynią takie auto naprawdę nieporęcznym. Zrobiłem stokilkadziesiąt tysięcy Epiką, która ma niemal takie same rozmiary i naprawdę wiem, jak to może być upierdliwe. Tak, w trasie na autostradzie jesteś królem ale w mieście to jednak męczące.

 

A zdziwiłbyś się ile takich aut robi za auto prezesa z kierowcą. Nie każdy prezes to prezes Orlenu i musi BMW jeździć. Jako auta prezesów czy urzędników pięknie sprzedają się np. Skody Superb, których to auto jest bezpośrednim konkurentem. Zgadnij - czy Francuzi wybierają w takiej sytuacji Skodę czy jednak Renault?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeś się uczepił tych "paru milimetrów" i dorabiasz na siłę....

1. Jaka jest różnica między BMW serii 7 zwykłą a wersją Long? 14 cm. i co daje ta różnica? to, że w wersji zwykłej - to auto to poprostu duży sedan, a w wersji long, prezes może leżeć z tyłu...

Niby tylko 14 cm, ale różnica jest niesamowita we wnętrzu. to samo masz w latitude vs laguna sedan.

2. Jeśli latitude ma 2 -3 dB mniej przy np. 100 - 140 km/h (co przy poziomach 60-70 dB - daje 2 razy "ciszej") i inaczej (bardziej miękko zestrojone zawieszenie) to masz przepaść jeśli chodzi o komfort podróżowania... i komfort w ww. kontekście to nie jest coś subiektywnego - to mierzalny parametr (pomijam miękkość foteli i możliwości ich regulacji - tutaj poza Giuliettą wszyscy wiedzą jak zbudowany jest człowiek:).... do tego sedany mają w zwyczaju być cichsze niż kombi z powodu zabudowy tylneog zawiasu... 

 

 

Dodatkowo w Latitude masz rozpylacz miłych zapachów, masujące fotele... Tak - to auto celuje w zupełnie inny segment niż Laguna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Te "parę milimetrów" to jak ktoś wyżej udowodnił niemal 20cm
Hm  to napisze słownie - 6 milimetrów róznicy w rozstawie osi.... przyznaję w długości całkowitej róznica jest najwieksza bo 95 milimetrów...- no ale wybacza 20 centymetrami tego nazwac nie można... - takie rzeczy to laskom wmawiaj a nie na forum motoryzacyjnym... ;] ;] ;] ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


aka jest różnica między BMW serii 7 zwykłą a wersją Long? 14 cm.

Aja nie neguję że może i faktycznie auta celuja w róznych odbiorców ale tez nie dorabiajmy teorii na siłe bo po pierwsze róznica rozstawu osi ( a to IMO parametr najbardziej decydujący o ilości miejsca w środku) róznica jest raptem  6 milimetrów - wiec nie wyjeżdząj z 14 cm ;)

A po drugie chyba jednak  Twoje postrzeganie latitude było w mniejszości skoro sprzedaż była tak fatalne że Renault wycofał model ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aja nie neguję że może i faktycznie auta celuja w róznych odbiorców ale tez nie dorabiajmy teorii na siłe bo po pierwsze róznica rozstawu osi ( a to IMO parametr najbardziej decydujący o ilości miejsca w środku) róznica jest raptem  6 milimetrów - wiec nie wyjeżdząj z 14 cm ;)

A po drugie chyba jednak  Twoje postrzeganie latitude było w mniejszości skoro sprzedaż była tak fatalne że Renault wycofał model ;)

moje postrzeganie to moje kryterium wyboru walorów auta. zdaję sobie sprawę że jestem w mniejszości... większość wybiera znaczkiem i ceną. jednak to do czego się odnoszę, to mierzalne wartości, a nie "odczucie, bo siedziałem w salonie". poza tym, co masz na myśli pisząc: nie dorabiajmy teorii na siłę?

Sedan latitude vs sedan laguny to jest przeciez prawie 20 cm długości różnicy. Kombi porównywać jest bez sensu w tej dyskusji, bo tam w kufer idzie całość zwisu, a wątek toczy się o komforcie podróży a nie pojemności bagażnika. a parametr najbardziej decydujący o ilości miejsca w srodku to konstrukcja auta i danego modelu. mozna cuda zrobić jak widać po beznadziejnej insignii czy AR 159 vs wcale nie tak wielku superb, podawany jako wzór przestrzeni.

 

i nie wyjezdzaj z 6 milimetrami rozstawu osi, skoro pisałem o długości pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Sedan latitude vs sedan laguny to jest przeciez prawie 20 cm długości różnicy

jezeli prównujemy sedany ok - ale Ryb napisał mi to kłopotach w jeździe miejskiej - a ja na odzień jeżdże Laguną kombi i twierdzę ze skoro jest OK  to te kilka milimetrów róznicy nie robi... -  I caly czas mówie o kombi - niejako wywołany do tablicy...wiec jak mnie juz wywołano to  nie porównuj Latt z  hatchbackiem - bo sedana laguny to ja nie widziałem... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie wyjezdzaj z 6 milimetrami rozstawu osi, skoro pisałem o długości pojazdu.

 

Odpowiadałem Rybowi i "w poscie Ryba" wiec o wyjeżdzaniu Tobie nie ma mowy...

A jeżeli juz piszesz o tych 12 cm -  to warto wiedzieć ze naprawdę jest 14 cm...to pewnie zauwazyłeś że całość idzie na powiększenie rozstawu osi...zwykły  3070 mm - 3210 mm (wersja L) - różnica wynosi 140 mm.

 -  jakbyś nie pamiętał - Długość 5098 mm  vs. 5238 mm (wersja L)

Nadal uważasz że twoje poorównanie BMW w 2 wersjach  różniących sie rozstawem osi o 14 cm jest uprawnione jeżeli tutaj mówimy o różnicy w rozstawie osi 6 mm? róznica wynosi 2333% ;l ;l ;l

Zresztą jak juz pisałem chyba Rybowi dyskusja jest nieco akademicka bo zaczeła się od tego że IMO nie ma wiekszych róznic w jeżdzie - a przynajmniej ja nie zauwazyłem jeżdząc na codzień LIII kombi - i przyznaję Lattitude miałem jedynie od soboty ok południa do poniedziałku rano... zrobiłem 1100 głownie na trasie ale tez trochę po wrocławiu.

natomiast Twoim zdaniem r5óznica jest wielka i zasadnicza więc każdy z nas pozostanie pewnie przy swoim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm  to napisze słownie - 6 milimetrów róznicy w rozstawie osi.... przyznaję w długości całkowitej róznica jest najwieksza bo 95 milimetrów...- no ale wybacza 20 centymetrami tego nazwac nie można... - takie rzeczy to laskom wmawiaj a nie na forum motoryzacyjnym... ;] ;] ;] ;]

 

Laguna 4695mm bagażnik 450l.

Latitude 4897mm bagażnik 477l.

 

Zgadnij, gdzie podziało się te 202mm? Na pewno nie w 27l bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aja nie neguję że może i faktycznie auta celuja w róznych odbiorców ale tez nie dorabiajmy teorii na siłe bo po pierwsze róznica rozstawu osi ( a to IMO parametr najbardziej decydujący o ilości miejsca w środku) róznica jest raptem  6 milimetrów - wiec nie wyjeżdząj z 14 cm ;)

A po drugie chyba jednak  Twoje postrzeganie latitude było w mniejszości skoro sprzedaż była tak fatalne że Renault wycofał model ;)

 

Renault wycofał model nie dlatego, że jest podobny do Laguny lecz dlatego, że jest całkiem różny od Laguny i na takie nie ma w Europie rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laguna 4695mm bagażnik 450l.

Latitude 4897mm bagażnik 477l.

 

Zgadnij, gdzie podziało się te 202mm? Na pewno nie w 27l bagażnika.

No i znowu się uparłeś - od początku pisze ze odnosze się do długości Laguny kombi bo taką mam a Ty chcesz mnie przekonac do porównania hatchbackiem którym nie jeździłem... a przynajmniej nie długo i nie ostatnio...

Nie bardzo rozumiem zwiazku jakichś 202mm z 27 litrami pojemności... jaki wypływa z tego wniosek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znowu się uparłeś - od początku pisze ze odnosze się do długości Laguny kombi bo taką mam a Ty chcesz mnie przekonac do porównania hatchbackiem którym nie jeździłem... a przynajmniej nie długo i nie ostatnio...

Nie bardzo rozumiem zwiazku jakichś 202mm z 27 litrami pojemności... jaki wypływa z tego wniosek?

 

Wynika z tego wniosek, że przy szerokości bagażnika 1171mm (między nadkolami) oraz wysokości 513mm te 27l w Latitude to raptem 4,5cm. Więc gdzie podziało się pozostałe 15,5cm skoro nie w bagażniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika z tego wniosek, że przy szerokości bagażnika 1171mm (między nadkolami) oraz wysokości 513mm te 27l w Latitude to raptem 4,5cm. Więc gdzie podziało się pozostałe 15,5cm skoro nie w bagażniku?

W  grubości materiałów wygłuszajacych oraz w systemach masażu zainstalowanych w fotelach?

Ale bez jaj w danych technicznych jest jak byk napisany rozstaw osi obu modeli i róznica wynosi 6 mm - choćbyc nie wiem jak to drązył to nie zrobi sie 7...

Zresztą od początku mówie iz wg mojej subiektywnej oceny jakość jazdy lattitude i LIII jest porównywalna  do tego gama silników była identyczna...  i tylko przy tym obstaję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadałem Rybowi i "w poscie Ryba" wiec o wyjeżdzaniu Tobie nie ma mowy...

A jeżeli juz piszesz o tych 12 cm -  to warto wiedzieć ze naprawdę jest 14 cm...to pewnie zauwazyłeś że całość idzie na powiększenie rozstawu osi...zwykły  3070 mm - 3210 mm (wersja L) - różnica wynosi 140 mm.

 -  jakbyś nie pamiętał - Długość 5098 mm  vs. 5238 mm (wersja L)

Nadal uważasz że twoje poorównanie BMW w 2 wersjach  różniących sie rozstawem osi o 14 cm jest uprawnione jeżeli tutaj mówimy o różnicy w rozstawie osi 6 mm? róznica wynosi 2333% ;l ;l ;l

tak. bo rozstaw osi nie decyduje liniowo o przestrzeni w środku auta. jest jeszcze szerokość, wysokość i tak naprawdę co sobie wymyśli projektant. czy zrobi kanapę kosztem bagażnika czy odwrotnie. rozstaw osi jest wazny, ale bez przesady

Zresztą jak juz pisałem chyba Rybowi dyskusja jest nieco akademicka bo zaczeła się od tego że IMO nie ma wiekszych róznic w jeżdzie - a przynajmniej ja nie zauwazyłem jeżdząc na codzień LIII kombi - i przyznaję Lattitude miałem jedynie od soboty ok południa do poniedziałku rano... zrobiłem 1100 głownie na trasie ale tez trochę po wrocławiu.

natomiast Twoim zdaniem r5óznica jest wielka i zasadnicza więc każdy z nas pozostanie pewnie przy swoim...

nie jest wielka. wielka to jest między Picanto i Audi A8 :) ale różnica jest... widać target jednego i drugiego auta... co oczywiście nie zmienia nic w kwestii sukcesu jednego i drugiego modelu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli prównujemy sedany ok - ale Ryb napisał mi to kłopotach w jeździe miejskiej - a ja na odzień jeżdże Laguną kombi i twierdzę ze skoro jest OK  to te kilka milimetrów róznicy nie robi... -  I caly czas mówie o kombi - niejako wywołany do tablicy...wiec jak mnie juz wywołano to  nie porównuj Latt z  hatchbackiem - bo sedana laguny to ja nie widziałem... ;]

a tu pełan zgoda. ja nie widze problemu latając E38 po mieście, czy P508 którym jezdze na codzień. problemy w jezdzie miejskiej mają w takim wypadku ludzie, którzy jezdza po Istambule, albo którzy na siłę chcą sobie uzasadnić zakup małego auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli prównujemy sedany ok - ale Ryb napisał mi to kłopotach w jeździe miejskiej - a ja na odzień jeżdże Laguną kombi i twierdzę ze skoro jest OK  to te kilka milimetrów róznicy nie robi... -  I caly czas mówie o kombi - niejako wywołany do tablicy...wiec jak mnie juz wywołano to  nie porównuj Latt z  hatchbackiem - bo sedana laguny to ja nie widziałem... ;]

sedan, liftback - jeden pies. wiadomo o co cho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W  grubości materiałów wygłuszajacych oraz w systemach masażu zainstalowanych w fotelach?

 

No jeśli tam miałoby być 15cm więcej materiałów wygłuszających to jazda już sama w sobie będzie jak porównanie Malucha z Maybachem. Ale aż tyle nie jest.

 


Ale bez jaj w danych technicznych jest jak byk napisany rozstaw osi obu modeli i róznica wynosi 6 mm - choćbyc nie wiem jak to drązył to nie zrobi sie 7...

 

Ale mając dodatkowe 15cm można tylną kanapę wsunąć na tylną oś. Popatrz z drugiej strony: jakbyś miał z Latitude zrobić Lagunę i możesz obciąć tylko 5cm bagażnika? Musiałbyś wepchnąć tylną kanapę do kabiny, nawet przy tym samym rozstawie osi.

 


Zresztą od początku mówie iz wg mojej subiektywnej oceny jakość jazdy lattitude i LIII jest porównywalna  do tego gama silników była identyczna...  i tylko przy tym obstaję...

 

Co do silników - zgoda. Co do jakości jazdy... Bardziej miękkie zawieszenie, masujące fotele, rozpylacz miłych zapachów, wielki szklany dach i prawdopodobnie aż 15 cm więcej materiałów wygłuszających to jest dramatyczna różnica w komforcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tu pełan zgoda. ja nie widze problemu latając E38 po mieście, czy P508 którym jezdze na codzień. problemy w jezdzie miejskiej mają w takim wypadku ludzie, którzy jezdza po Istambule, albo którzy na siłę chcą sobie uzasadnić zakup małego auta :)

 

A ja pojeździłem Epiką, jeździłem też innymi autami i jakoś różnicę jednak widzę. A nie wydaje mi się, żebym nie umiał jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja pojeździłem Epiką, jeździłem też innymi autami i jakoś różnicę jednak widzę. A nie wydaje mi się, żebym nie umiał jeździć.

no różnica jest... 50 cm miejsca parkingowego robi czasem że parkujesz od razu, albo szukasz... ale pytanie czy to jest decydujące kryterium? czy ten "minus" przysłoni plusy wynikające z rozmiaru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.