Skocz do zawartości

Światła do jazdy dziennej i kierunki w nowych autach


wesol

Rekomendowane odpowiedzi

pamiętasz jak w Polsce trzecie światło stop było nielegalne?? Może dlatego ze w instytucjach normotwórczych jest dużo betonu który nie rozumie że postep wcale nie musi byc zły

Doskonale pamiętam tamte czasy i to, co powodowalo opory. Wtedy pojawiła się moda nie na trzecie swiatło, a na dodatkowa parę świateł stop montowanych w górnych lub dolnych narożach tylnej szyby od wewnątrz. Do tego jeszcze z ZSRR pojawiła się fala takich stopów, które się kręciły świecąc. I to głównie tępiono. Za PRL miałem centralny trzeci stop i w 125p i w passacie, ale oryginalny Helli, klejony do tylnej szyby od środka, tak że nie świecił po kabinie i wstecznym lusterku. Ani razu mi za to dr nie chciano zabrać ani dać mandatu, choć czasem kręcili nosem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza przykładami wyżej wymienionymi, mnie również dziwi zaprzestanie stosowania dwóch świateł cofania lub w niektórych autach montowanie ich stosunkowo wysoko... Bo tak im pasuje do designu :facepalm:

Ciekawe - tradycyjnie w niemieckich samochodach nie dawano dwóch świateł cofania i tylnych przeciwmgielnych. Choć obydwie lampy kiały do nich klosze i miejsca na oprawki lub nawet oprawki, to okablowanabyla tylko lewa lampa. Do prawej sam sonie dociągalem przewody. Za to chyba uniak miał podwójne od razu.

A z tym designem trafileś, on rządzi i bierze górę nad sensem i użytecznością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj do tego ledowe światła tylne, które w takim Passacie B6 są "różowe" i zdaje się zamienne z kierunkowskazami, a przez to słabo widoczne w słoneczny dzień, a na drugim biegunie postaw ledy w takich VAGach, które nawet w trybie "pozycyjne" dają po gałach, tak jak stare "stopy".

IMHO dostępność LEDów spowodowała swoistą głupawkę u dizajnerów/konstruktorów, którzy prześcigają się pomysłach na najbardziej wypierdzisty kształt świateł tylnych.

2015-Jeep-Renegade-Trailhawk-113-626x382

c4_picasso_rear_lights_detail.jpg

IMHO dobrą robotę robi KIA używając z głową LEDów - stosują oni tylne lampy, które świecą całą powierzchną wydzielonego obszaru, a nie kują w oczy poszczególnymi źródłami światła z każdego z LED z osobna:

sorento-sli-tail-lights.jpg

W którychś passatach ledy w tylnych lampach nie świeciły śwaitłem ciągłym, tylko były zasilane szybko naprzemiennie, zeby lampa pobierała mniejszą moc, tak ze jednocześnie świeciło się tylko jek kilka % powierzchni. Przy normalnej pogodzie było to niezauważalne, ale w deszczu te lampy były bardzo słabo widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie chodzi o jakość wykonania, tylko o samą zasadę. Jakbyś 2 lata temu kogoś zapytał, co sądzi o kierunkowskazie, który będzie się "rozwijał" jak lampki na choince, to pewnie był usłyszał, że to wioska :)

 

A teraz w audiku jest efekt łał, bo to audik :)

 

Pierwsze ledowe dzienne w audikach (te, gdzie nie ma jednolitego paska tyko rząd świecących punkcików) uważałem za wioskę. Teraz to poprawili ale wprowadzili nową wioskę w postaci tych kierunkowskazów. IMO to też kiedyś poprawią.

 

Audi generalnie przoduje we wprowadzaniu wieśniackich rozwiązań. Czekam na podświetlane logo na grillu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj do tego ledowe światła tylne, które w takim Passacie B6 są "różowe" i zdaje się zamienne z kierunkowskazami, a przez to słabo widoczne w słoneczny dzień, a na drugim biegunie postaw ledy w takich VAGach, które nawet w trybie "pozycyjne" dają po gałach, tak jak stare "stopy".

 

IMHO dostępność LEDów spowodowała swoistą głupawkę u dizajnerów/konstruktorów, którzy prześcigają się pomysłach na najbardziej wypierdzisty kształt świateł tylnych.

 

2015-Jeep-Renegade-Trailhawk-113-626x382

 

c4_picasso_rear_lights_detail.jpg

 

 

IMHO dobrą robotę robi KIA używając z głową LEDów - stosują oni tylne lampy, które świecą całą powierzchną wydzielonego obszaru, a nie kują w oczy poszczególnymi źródłami światła z każdego z LED z osobna:

 

sorento-sli-tail-lights.jpg

 

W nowym Lexusie NX światło stopu jest realizowane przez trzy malutkie diodki. Świecą niesamowicie jasno ale punkt świetlny jest tak mały, że wrażenie jest bardzo męczące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


a światło cofania nie służy do oświetlania drogi tylko do sygnalizowania innym że cofasz.

 Ale nie ma jakiegoś głeboko uzasadnionego zakazu zeby także oświetlało droge? ;l  ;l  ;l  ;l 

wiesz kiedyś w epoce Fiatów 125 p ludzie masowo montowali pod zderzakiem z tyłu przeciwmgielny halogen z żarówką H3 55W - i jakoś nie pamiętam żeby kogoś oślepiało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ale nie ma jakiegoś głeboko uzasadnionego zakazu zeby także oświetlało droge? ;l  ;l  ;l  ;l

wiesz kiedyś w epoce Fiatów 125 p ludzie masowo montowali pod zderzakiem z tyłu przeciwmgielny halogen z żarówką H3 55W - i jakoś nie pamiętam żeby kogoś oślepiało...

oczywiście ze nie ma i oświetla, widocznie w jednych lepiej w innych gorzej. Ja nie narzekam Zresztą zawsze mozna kupić sobie samochód który ma światło cofania w zderzaku skoro to taki istotny argument  ;l, wybór jest.  

 

wiesz kiedyś w epoce fiatów 125p ludzie montowali różne rzeczy, nawet na wsiach podobno montowano kobietom homonta i orano nimi pole :hehe: . Ale zapewne wiesz ze ilość pojazdów była wtedy  niewspólmiernie mniejsza wiec faktycznie nie było kogo oślepiać. O tak drobnym szczególe jak świadomość motoryzacyjna wogóle nie wspominam bo i po co   ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


wiesz kiedyś w epoce fiatów 125p ludzie montowali różne rzeczy, nawet na wsiach podobno montowano kobietom homonta i orano nimi pole  . Ale zapewne wiesz ze ilość pojazdów była wtedy  niewspólmiernie mniejsza wiec faktycznie nie było kogo oślepiać.

Co do homonta to wybacz ale staram sie trzymać pewien poziom a to jest dygresja rozmydlająca.

Alez drogi Kolego - o ew oslepianiu mówimy właśnie jak jest kogo oslepiać jak nie ma kogo to i światła drogowe nie oslepiają zupełnie....Halogen zamontowany z tyło pod zderzakiem nie oslepiał nikogo nawet jak ktoś stał na parkingu z tyłu... Ale oczywiście zgadzam się że jak jest pusto to i o oslepianiu nie ma mowy....  podobnie jak nie można uszkodzic dętki w oponie bezdętkowej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do homonta to wybacz ale staram sie trzymać pewien poziom a to jest dygresja rozmydlająca.

Alez drogi Kolego - o ew oslepianiu mówimy właśnie jak jest kogo oslepiać jak nie ma kogo to i światła drogowe nie oslepiają zupełnie....Halogen zamontowany z tyło pod zderzakiem nie oslepiał nikogo nawet jak ktoś stał na parkingu z tyłu... Ale oczywiście zgadzam się że jak jest pusto to i o oslepianiu nie ma mowy....  podobnie jak nie można uszkodzic dętki w oponie bezdętkowej ;)

to jeśli chcesz trzymac poziom dyskusji to daruj sobie uwagi o wieszaniu jakiś halogenów na kanciaku za czasów głębokiego prlu bo wydźwięk jest ten sam co z homontem, ale do rzeczy. Bo wchodzimy po mału na tematy będące jedynie kwestią osobistej wrażliwości. Mnie światło cofania wystarcza w takiej a nie innej postaci. Dlaczego jest takie a nie inne staram sie przedstawić swoim tokiem myslenia. Jeśli ktoś uważa że pod zderzakiem jest lepiej i to podwójnie bo jedno za mało to niech szuka dużego fiata albo innej łady a nie idzie kupuje samochód bo ładny bo  fajny bo wygodny a później narzeka ze go księgowy z artystą  projektował. Zawsze można kamere cofania zamówić na podczerwień albo czujniki parkowania. Bardzo ułatwiają życie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


to jeśli chcesz trzymac poziom dyskusji to daruj sobie uwagi o wieszaniu jakiś halogenów na kanciaku za czasów głębokiego prlu bo wydźwięk jest ten sam co z homontem

Nie masz racji homonto nie swieciło... a mój przykład miał przekazać że nawet halogen zamontowany odpowiednio nie oslepiał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Bo wchodzimy po mału na tematy będące jedynie kwestią osobistej wrażliwości.

Ależ to Ty rozwijasz dyskusje wprowadzając ja na coraz szersze tory i w sumie rozmydlając temat - popatrz w górę i zauważ ze ja tylko napisałem że nie ma zakazu by swiatła cofania oświetlały droge za autem.. całą pozostałę epistolografie rozwijasz nie wiem po co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz racji homonto nie swieciło... a mój przykład miał przekazać że nawet halogen zamontowany odpowiednio nie oslepiał.

znam gościa który miał homto z ledami. Koniki albo baba ładnie świecili po nocy ;] A halogeny  pewnie dlatego montuje sie tylko z przodu i mozna używać go w określonych warunkach atmosferycznych bo jednak może  oślepiać. Ale ja tam sie nie znam. Proponuje dyskusje z kimś kto projektuje samochody on z pewnościa bedzie miał lepsza wiedze czemu z tyłu nie montuje sie halogenów  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ to Ty rozwijasz dyskusje wprowadzając ja na coraz szersze tory i w sumie rozmydlając temat - popatrz w górę i zauważ ze ja tylko napisałem że nie ma zakazu by swiatła cofania oświetlały droge za autem.. całą pozostałę epistolografie rozwijasz nie wiem po co...

przecież ja sie zgodziłem z tym że oświetlają. W czym masz problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważasz, że producenci wrzucają na rynek pojazdy, które dostają homologacje i nie spełniają warunków formalnych?  :hmm:  Serio?  :hehe:

 

A przypadek Mercedesów z czynnikiem chłodzącym R134a kiedy zgodnie z warunkami obowiązuje R1234yf to co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to odłącznik? 8]

To znaczy, że dodatkowe światło cofania nie było połączone na sztywno z lampką cofania, tylko przez włącznik. Czyli mogłeś używać lub nie używać halogena przy cofaniu. Tak, o dziwo za komuny pozostawiali swobodę decyzji. A jezeli ktoś miał ten halogen ustawiony za wysoko i na drodze publicznej oślepiał cofając, potrafili przysolić mandat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie niektórzy montowali nad zderzakiem...

Mialem nad zderzakiem. I wtedy wlaśnie trudno było ustawić zbyt wysoko, bo się tył lampy zapierał o tylny pas. A właśnie przy montażu pod zderzakiem nie było problemu z ustawieniem tak, żeby świecił do góry ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze ledowe dzienne w audikach (te, gdzie nie ma jednolitego paska tyko rząd świecących punkcików) uważałem za wioskę. Teraz to poprawili ale wprowadzili nową wioskę w postaci tych kierunkowskazów. IMO to też kiedyś poprawią.

Audi generalnie przoduje we wprowadzaniu wieśniackich rozwiązań. Czekam na podświetlane logo na grillu.

Bo współcześnie jest tak, że jeżeli użytkownik sobie jakieś pomysły dołoży, to jest wieś tuning. Gdy to podpatrzy producent i wprowadzi seryjnie lub w opcji, to panie jest innowacyjność ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrazenie, ze teraz homologacje dają za zaliczeniem pocztowym, patrzac na to, co się wyrabia z tylnymi lampami. Od dawien dawna wymogiem podstawowym było, zeby niezaleznie od kształtu lampy jej jasność w każdym samochodzie była zblizona. A od jakiegoś czasu trwa wyścig producentów, kto zrobi jaskrawsze, do tego stopnia, że część tylnych świateł pozycyjnych świeci silniej, niż stopy w innych samochodach.

 

Już myślałem, że to ze mną jest coś nie tak i tylko mnie to przeszkadza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.