Tenenberg Napisano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 Znajomych Astra II 1.8 125KM od jakiegoś czasu pobiera olej przy jeździe przy wyższych obrotach/prędkościach. Czy można zmienić olej na inny żeby odwlec w czasie większe wydatki? Obstawiam że może szykować się wymiana uszczelniaczy i pierścieni. Chciałem uzyskać informację ile dolewają oleju i wg różnych wersji, jest to kilkaset mililitrów na 1000km. Normy producenta swoją drogą a zdrowy rozsądek swoją. Prosiłem żeby jeszcze dokładnie sprawdzić czy silnik nie ma zwyczajnie jakichś wycieków. O tyle jestem ciekaw Waszych opinii, że w mojej Vectrze jest ten sam silnik. Leję do niego 5W30 Elfa i przede mną wymiana niedługo. Warto zmienić na inny olej w przypadku gdy auto nie bierze oleju (albo na tyle nie dużo, że nie zauważam od wymiany do wymiany)? Ciekawe kiedy u mnie zacznie wcinać olej, bo podobno ten silnik go nader często lubi. Najważniejsze pytanie do Was, to czy można zmienić olej na inny, żeby zmniejszyć ubytki oleju podczas eksploatacji i odwlec w czasie większe wydatki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 W tych silnikach lubią się zapiekać pierścienie olejowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 Mamy tu na MK specjalistów olejowych, mamy też sporo teoretyków oraz fachowców internetowych. Będzie więc komu doradzać. Napisz może coś więcej: jaki przebieg ma ten silnik, ile lat, czy często jest użytkowany w jeździe przy dużych prędkościach/obrotach? I ile konsumuje tego oleju na 1.000km? Ja na początek zapodałbym mu jakieś profi płukanki silnikowe, aby pozbyć się ewentualnych nagarów, szlamów czy innych atrakcji, które powstają wraz z wiekiem i eksploatacją. Jeśli to stary silnik, dałbym mu jakiś dodatek do oleju, który zmniejsza tarcie. A sam olej dobrałbym z półki pt "dobre i niedrogie" koniecznie trzymając się specyfikacji oleju, jaką zaleca producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 9 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 Mamy tu na MK specjalistów olejowych, mamy też sporo teoretyków oraz fachowców internetowych. Będzie więc komu doradzać. Napisz może coś więcej: jaki przebieg ma ten silnik, ile lat, czy często jest użytkowany w jeździe przy dużych prędkościach/obrotach? I ile konsumuje tego oleju na 1.000km? Ja na początek zapodałbym mu jakieś profi płukanki silnikowe, aby pozbyć się ewentualnych nagarów, szlamów czy innych atrakcji, które powstają wraz z wiekiem i eksploatacją. Jeśli to stary silnik, dałbym mu jakiś dodatek do oleju, który zmniejsza tarcie. A sam olej dobrałbym z półki pt "dobre i niedrogie" koniecznie trzymając się specyfikacji oleju, jaką zaleca producent. Przebieg... raczej stan licznika to około 180 tys km. Okolice rocznika 2003 albo 2004. Z Nałeczowa do Lublina można S17 jechać. Prędkości 120-140 km/h. Ilość ciężko mi od użytkownika wydobyć - szacuję że 500-800 ml na 1000 km. Jaką konkretnie płukankę polecasz? Jaki konkretnie dodatek do oleju? Jaki konkretnie olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Nalałbym Archoil 2300 i jakiś 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Znajomych Astra II 1.8 125KM od jakiegoś czasu pobiera olej przy jeździe przy wyższych obrotach/prędkościach. Czy można zmienić olej na inny żeby odwlec w czasie większe wydatki? Obstawiam że może szykować się wymiana uszczelniaczy i pierścieni. Chciałem uzyskać informację ile dolewają oleju i wg różnych wersji, jest to kilkaset mililitrów na 1000km. Normy producenta swoją drogą a zdrowy rozsądek swoją. Prosiłem żeby jeszcze dokładnie sprawdzić czy silnik nie ma zwyczajnie jakichś wycieków. O tyle jestem ciekaw Waszych opinii, że w mojej Vectrze jest ten sam silnik. Leję do niego 5W30 Elfa i przede mną wymiana niedługo. Warto zmienić na inny olej w przypadku gdy auto nie bierze oleju (albo na tyle nie dużo, że nie zauważam od wymiany do wymiany)? Ciekawe kiedy u mnie zacznie wcinać olej, bo podobno ten silnik go nader często lubi. Najważniejsze pytanie do Was, to czy można zmienić olej na inny, żeby zmniejszyć ubytki oleju podczas eksploatacji i odwlec w czasie większe wydatki? Rozumiem, że zmiana wchodzi w grę na gęstszy...Ja bym nie zaryzykował, bo można tylko zaszkodzić (zimny rozruch na gęstym oleju, a przy odrobinie niefarta zerwanie filmu olejowego i zgon silnika). Tak jak piszą koledzy, zrobić płukankę, albo najzwyczajniej w świecie nie robić nic i dolewać oleju, zatrzymanie brania oleju w silnikach opla to elaborat można napisać a i to zazwyczaj jest operacja niemalże niemożliwa. Płukanki to też temat rzeka, często kasa wydana, efekt placebo, a np u kolegi po płukance silnik zaczął "klepać". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Z Nałeczowa do Lublina można S17 jechać wiem że mozna i sam znam takich co tak jeżdzą - ale jakoś nie moge tego zrozumiec... edit. wybacz jakoś sie zamyslilem ze to HP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Płukanki to też temat rzeka, często kasa wydana, efekt placebo, a np u kolegi po płukance silnik zaczął "klepać". Na kąciku Astry, jeden kolega też miał egzemplarz ze sporym apetytem na olej, sam pisał że po płukance auto zaczęło mniej go brać. U mnie silnik nie pobiera oleju, po ściągnięciu pokrywy zaworów był czysty, ale po płukance spuściłem olej naprawdę czarny jak smoła, przejechałem od wymiany jakieś 6kkm i nic z silnikiem się nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Na kąciku Astry, jeden kolega też miał egzemplarz ze sporym apetytem na olej, sam pisał że po płukance auto zaczęło mniej go brać. U mnie silnik nie pobiera oleju, po ściągnięciu pokrywy zaworów był czysty, ale po płukance spuściłem olej naprawdę czarny jak smoła, przejechałem od wymiany jakieś 6kkm i nic z silnikiem się nie dzieje Dlatego mocno bym się zastanowił...Wszystko jeszcze zależy kto ile jeździ, ale np przy 10-12 tys rocznie sens zalewania płukanek wg mnie mocno słaby, bo jedna zazwyczaj mało, trzeba poprawić drugą, co tanie nie będzie. Ryzyko:może pomóc, może zaszkodzić, może nie być efektu. Pobór się zmniejszy, ale na ile czasu?Jak przypiekają się pierścienie to efekt krótkotrwały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Zmieniłbym olej na 5W-40, zużycie oleju powinno spaść teoretycznie. A teoria z praktyką nie zawsze idzie w parze. W Matizie który miał zapieczone pierścienie żadne czary nie pomagały, raz nawet wlałem całą płukankę na ok 2,5 l oleju w silniku. Silnik pracował ~30min, przez ten czas wkrecałem go pod czerwone pole. Ryzik fizyk i tak silnik spalał 1l/1kkm oleju więc żadna strata jakby się rozleciał. Po spuszczeniu oleju i wlaniu świeżego żadnej poprawy. Dopiero jak wymieniłem pierścienie problem znikł. A pierścień zgarniajacy był tak zapieczony w rowku że śrubokrętem go wyciagałem Silnik od salonu do 80kkm na Mobil 1 5W-50, pożniej wlewałem różne oleje. Zreszta wraz z przebiegiem zużycie wzrastało i tak dojeździł do 140kkm do "remontu". Aha pierścień zgarniajacy 3-częściowy, lipa konkretna i z tego co czytałem powszechnie są takie stosowane przez różnych producentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Jaką konkretnie płukankę polecasz? Jaki konkretnie dodatek do oleju? Jaki konkretnie olej? Napiszę Ci, co ja wybrałem do starego silnika Toyoty oraz jeszcze starszego silnika Forda: - płukanka Millers Engine Flush http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/dodatki-do-paliw/engineflush/ - dodatek obniżający tarcie w silniku Archoil 9100 - a olej Fuchs Titan 10w40, ale olej powinieneś dobierać zgodnie z zaleceniami producenta Twojego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 10 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Nalałbym Archoil 2300 i jakiś 5W40 Sobie zamówiłem Valvoline SynPower Xtreme MST 5W40. A co do Astry znajomych, to przekaże im to co tutaj mi poradzono i niech sami zdecydują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Najważniejsze pytanie do Was, to czy można zmienić olej na inny, żeby zmniejszyć ubytki oleju podczas eksploatacji i odwlec w czasie większe wydatki? Na forum audi ludzie w silnikach TFSI, które też lubią popić oleju zmieniają na 5W40 (podobno apetyt na olej się zmniejsza). Kwestia w jakim stanie jest silnik. Znajomy ostatnio oddał do serwisu bo piło już blisko 1L/1000. Okazało się że tłoki są już mocno elipsowate i do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Napiszę Ci, co ja wybrałem do starego silnika Toyoty oraz jeszcze starszego silnika Forda: - płukanka Millers Engine Flush http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/dodatki-do-paliw/engineflush/ - dodatek obniżający tarcie w silniku Archoil 9100 - a olej Fuchs Titan 10w40, ale olej powinieneś dobierać zgodnie z zaleceniami producenta Twojego silnika W Twojej corolli można nie wymienić oleju przez 50tys i nic się nie będzie działo - sprawdzone empiryczne. Teraz ze znajomym testujemy starlet - na razie 4 lata i 45 tys bez wymiany. Dolewa tylko litr co 10 tys.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Sobie zamówiłem Valvoline SynPower Xtreme MST 5W40. A co do Astry znajomych, to przekaże im to co tutaj mi poradzono i niech sami zdecydują. Jeśli chodzi o zapieczone pierścienie to z bardziej radykalnych metod można wykręcić świece, ustawić tłoki aby były wszystkie na jednym poziomie, wykręcić korek spustowy miski olejowej i do komór spalania wlać nafty. Na cały proces warto zarezerwować sporo czasu. Rano spuszczasz olej, wieczorem sprawdzasz i jak zleciała to lejesz znowu. Rano to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 W Twojej corolli można nie wymienić oleju przez 50tys i nic się nie będzie działo - sprawdzone empiryczne. Teraz ze znajomym testujemy starlet - na razie 4 lata i 45 tys bez wymiany. Dolewa tylko litr co 10 tys.. Każdy silnik ma inny stopień zużycia i każdy inaczej jeździ, nie polecałbym tego manewru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Osobiście w takim przypadku lałbym najtańszy GM5w30, a jak chciałbym zmniejszyć zużycie to 10W40 od GM. Lanie cokolwiek lepszego w parcha mija się z celem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Każdy silnik ma inny stopień zużycia i każdy inaczej jeździ, nie polecałbym tego manewru Ostatni miał 290 tys przebiegu i został sprzedany z przebiegiem 340 tylko dlatego, że rdza z lewej strony walczyła o teren z rdzą z prawej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Osobiście w takim przypadku lałbym najtańszy GM5w30, a jak chciałbym zmniejszyć zużycie to 10W40 od GM. Lanie cokolwiek lepszego w parcha mija się z celem. Po co lać takiego gluta jak GM10W40 jak za niewiele więcej jest polski Specol 5W40, który jest olejem znacznie lepszym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Jeśli chodzi o zapieczone pierścienie to z bardziej radykalnych metod można wykręcić świece, ustawić tłoki aby były wszystkie na jednym poziomie, wykręcić korek spustowy miski olejowej i do komór spalania wlać nafty. Na cały proces warto zarezerwować sporo czasu. Rano spuszczasz olej, wieczorem sprawdzasz i jak zleciała to lejesz znowu. Rano to samo. To żaden radykalny sposób, to bardzo dobry sposób, na zapieczone pierścienie nie ma lepszego (wydaje mi się to o wiele większa szansa na sukces niż stosowanie płukanek, bo czas ekspozycji na zbawienną naftę o wiele wiele dłuższy) MIałem problem z oleum, żłopał równo, chyba prawie 1,5 l na 1000km czego by mu nie wlać. Osobiście naftę raz zastosowałem, wlanie nafty, kontrolowanie poziomu "bagnecikiem" przez otwory na świece, jak tylko zeszło to dolewka, co godzina poruszanie podniesionym kołem na biegu (żeby ruszyć tłoki) i tak cały weekend NIC nie dało w moim przypadku, co nie znaczy, że innemu nie pomoże. NIC nie dawały tez zmiany oleju, w końcu po prostu dolewałem w miarę tani i w miarę dobrze płuczący (ponoć) Lotos 10W40. Pomogła wymiana pierścieni (bez szlifu, nominalne) - od tej naprawy święty spokój i leję co zaleca producent (5W40). Ubytek do wymiany był nikły teraz. Zrobione 27.000 póki co i wszystko gra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Napisałem 'radykalny', bo wiele osób słysząc to robi wielkie oczy. Z for poświęconych Oplom wynika, że ta metoda sporej liczbie osób pomogła, a jeśli nie to nie zaszkodziła. Ty robiłeś to chyba w swoim C5 jak pamiętam? Chodzi mi o wymianę pierścieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Też zalewałem tłoki naftą, u mnie nie pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Po co lać takiego gluta jak GM10W40 jak za niewiele więcej jest polski Specol 5W40, który jest olejem znacznie lepszym. Bo nie robi różnicy w tym przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Ty robiłeś to chyba w swoim C5 jak pamiętam? Chodzi mi o wymianę pierścieni. Tak, dobrze pamiętasz, C5 1.8 16V (EW7j4). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 Osobiście w takim przypadku lałbym najtańszy GM5w30, a jak chciałbym zmniejszyć zużycie to 10W40 od GM. Lanie cokolwiek lepszego w parcha mija się z celem. Oba tandetne minerały, a zmiana z 5w30 na 10w40 nic nie wniesie bo silnik pobiera olej na wyższych obrotach nie na niedogrzanym. Możesz spróbować flush+ valvo maxlife 5w30 czy 5w40, paradoksalnie niższa lepkość letnia jest łatwiej zbierana przy wyższych obrotach, chociaż te silniki brały olej i cudów się nie zrobi./można ograniczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 Oba tandetne minerały, a zmiana z 5w30 na 10w40 nic nie wniesie bo silnik pobiera olej na wyższych obrotach nie na niedogrzanym. Możesz spróbować flush+ valvo maxlife 5w30 czy 5w40, paradoksalnie niższa lepkość letnia jest łatwiej zbierana przy wyższych obrotach, chociaż te silniki brały olej i cudów się nie zrobi./można ograniczyć. Dlatego najtańszy i sprawdzony jest GM 10W40 i lałbym ten, zresztą powiem więcej! Lałem jak miałem x16xel :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 Z 10W40 lałem Gulfa Tec Plus za 54zł/4L, w tej cenie bardzo dobry olej. Wspomniany X16XEL pobierał mi go najmniej a lałem Mobila, Lotosa, TQ, ELFa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Oba tandetne minerały Moglbys zapodac karty charakterystyki obydwu tak na potwierdzenie swojej wypowiedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Nie znajdziesz kart charakterystyki olejów GM, bo oni tych olejów nie produkują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 W tej samej klasie lepkościowej są oleje o różnym wskaźniku Noacka. Im jest on niższy tym ubytki eksploatacyjne oleju będą niższe. Nie zawsze producent podaje tę wartość w karcie charakterystyki produktu, dla dobrego oleju wynosi 8-10. Nie trzeba więc zmieniać od razu klasy lepkościowej oleju tylko wybrać ten o najniższym wskaźniku Noacka w tej samej klasie lepkościowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Z tego co widzę odparowalność bardzo niską to mają oleje z Orlenu (5-8%), pozostałe parametry też raczej znośne i co ważne nie ukrywają właściwości, tylko jest kawa na ławę. Jak oceniacie te oleje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Moglbys zapodac karty charakterystyki obydwu tak na potwierdzenie swojej wypowiedzi? Proszę; http://www.motochemia.pl/manuals/Opel_GM_5W30.pdf?osCsid=cnkl62t9n662r9dkbg2pfu5p93 http://www.motochemia.pl/manuals/Opel_GM_10W40.pdf I tanio i dobrze-5w40 można-jakościowo high class vs. cena. file:///C:/Documents%20and%20Settings/Pawe%C5%82/Moje%20dokumenty/Downloads/KCH_Spec_Gold_SNSMCF_5W40_Synthetic_2015.pdf http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje-silnikowe/specyfikacje/specyfikacja-bmw/specol-5w40-gold-synthetic-1l-detail Iparts; http://www.iparts.pl/czesc/olej-syntetyczny-specol-spec-gold-5w40-4-litry-5w40spec4,1-spe-5w40spec4-910674.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Nie chce się sprzeczać, bo specem od olejów nie jestem, ale jak porównujemy GM 5W30 ze Specolem to porównajmy oleje z tej samej półki czyli w tym przypadku ze Spec Premium 5W30. Jak wiadomo w Polsce każdy może sobie napisać na oleju, że jest to super-full synthetic, ale jak się wczytamy w karty charakterystyki, to jest tam napisane olej bazowy (do 70%) - destylaty ciężkie parafinowe, obrabiane wodorem, więc tak samo wygląda na minerał (HC?) http://www.specol.com.pl/main/produkt/570.html Nawet jeśli spojrzeć na właściwości obu z nich, to są bardzo porównywalne, różnic drastycznych nie ma, które dyskwalifikowały by któryś z nich... http://www.oil-club.ru/forum/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=9248 Ten co Ty podałeś Spec Gold 5W40 ma popiół siarczanowy 1,2%, co chyba jest dużą wartością i nie można go bezkrytycznie lać do każdego silnika... (mam na myśli katalizatory i filtry DPF, które być może szybciej będą stwarzać przez to problemy) (?) Tak jak wspominałem, nie jestem w temacie, tyle na szybko udało mi się informacji przetworzyć... ale upierał się nie będę. W każdym razie powiedzieć na olej, że jest tandeta łatwo, ale udowodnić że rzeczywiście jest gorszy od reszty to jak widać inna sprawa... dlatego nie ma co wierzyć internetowym legendom, tylko samemu pogrzebać w faktach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Nie chce się sprzeczać, bo specem od olejów nie jestem, ale jak porównujemy GM 5W30 ze Specolem to porównajmy oleje z tej samej półki czyli w tym przypadku ze Spec Premium 5W30. Jak wiadomo w Polsce każdy może sobie napisać na oleju, że jest to super-full synthetic, ale jak się wczytamy w karty charakterystyki, to jest tam napisane olej bazowy (do 70%) - destylaty ciężkie parafinowe, obrabiane wodorem, więc tak samo wygląda na minerał (HC?) http://www.specol.com.pl/main/produkt/570.html Nawet jeśli spojrzeć na właściwości obu z nich, to są bardzo porównywalne, różnic drastycznych nie ma, które dyskwalifikowały by któryś z nich... http://www.oil-club.ru/forum/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=9248 Ten co Ty podałeś Spec Gold 5W40 ma popiół siarczanowy 1,2%, co chyba jest dużą wartością i nie można go bezkrytycznie lać do każdego silnika... (mam na myśli katalizatory i filtry DPF, które być może szybciej będą stwarzać przez to problemy) (?) Tak jak wspominałem, nie jestem w temacie, tyle na szybko udało mi się informacji przetworzyć... ale upierał się nie będę. W każdym razie powiedzieć na olej, że jest tandeta łatwo, ale udowodnić że rzeczywiście jest gorszy od reszty to jak widać inna sprawa... dlatego nie ma co wierzyć internetowym legendom, tylko samemu pogrzebać w faktach. 5w40 podałem jako alternatywę dla GM5w30 , który nie jest olejem HC nawet tylko mineralnym gr II z minimalną ilościa dodatków-cynk,fosfor,itd-czyli dexsos-ochrona katalizatorów nie silnika.-lepkość osiągnięta dowalonym wiskozatorem. 5w30 spec gold to teżeko olej c3 low saps i to jest zwykły HC. 5w40 spec gold podałem jako tani olej syntetyczny, który można śmiało lać do silników euro 3/4 benzyna czyli nasza astra 1.8 125km gdzie eko oliwa na kiepskiej bazie z dodatkami przecizużyciowymi w ilości takiej w 5l jak w 2l spec golda to nieporozumienie. Olej nie jest super hiper eko olejem-ma chronić silnik i być stabilny termicznie co może pomóc w obniżeniu zużycia jego w ww. astrze, bo na pewno nie pomorze a tylko pogorszy sprawę, gestszy minerał 10w40 czy eco 5w30-ten silnik tego nie potrzebuje, a że jest gorszy od reszty wiem po tym, że każda zmiana w oplowskim silniku na inny z gm5w30 dawała wymierne kożyści w postaci połowę mniejszego zużycia oleju-Astra G zrobiłem 150tys km/ fakt w 1.7cdti+ wirus, ale olej ten sam, obroty mniejsze,pasowanie ciaśniejsze niż ecotec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 Widzę, że mocno obcykany jesteś w tym temacie. Podpowiedziałbyś co lepszego z Dexos2 teraz można zalać. Castrol Edge 0W30 jaka to grupa http://msdspds.castrol.com/ussds/amersdsf.nsf/Files/E8DC2DDF5A3001B080257F180057F76D/$File/11044253.pdf ? Lub może coś z 5W30? Na wszystkich jak leci jest Full Syntetic, ale oczywiście jak się po kartach patrzy to zagadka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 Widzę, że mocno obcykany jesteś w tym temacie. Podpowiedziałbyś co lepszego z Dexos2 teraz można zalać. Castrol Edge 0W30 jaka to grupa http://msdspds.castrol.com/ussds/amersdsf.nsf/Files/E8DC2DDF5A3001B080257F180057F76D/$File/11044253.pdf ? Lub może coś z 5W30? Na wszystkich jak leci jest Full Syntetic, ale oczywiście jak się po kartach patrzy to zagadka... Dexos 2 to norma opla określająca ilości dodatków które mogą wpływać na katalizatory-problem w tym, że oleje z normą dexos 2 mają słabą bazę i minimalne ilości dodatków stanowiących podstawę smarną oleju-taki olej ma nie dopóścić do uszkodzenia katalizatora najczęściej fosforem, czy dpf-u-ochrona silnika schodzi na drugi plan- taki olej po 10kkm ma już właściwości smarne na poziomie lotosa 15w40. Norma dexon jest współbierzna z normą c3- i z tej grupy szukał bym eko oleju w lepkości 5w30. W Polsce tylko można sobie napisać na oleju full syntetic a sprzedawać minerała z rodzimer rafinerii z trzebini-np. castrol magnatec 5w40-grII nawet nie hc czy obróbka wodorem- i to jest full syntetic. Mobil ESP 5w30 w Polsce ma napis fully syntetic-w niemczech hc-syntesse. Castrol edge 0w30 który wymieniłeś to jeden z nielicznych produktów tej firmy z 50% składem PAO i bardzo skromnym TBN.-5,8, vs. normalny olej >10 Z olei C3 trzeba sięgnąc trochę głebiej do portfela-wtedy jakiś kompromis się znajdzie np. http://galonoleje.pl/sklep/home/188-motul-8100-x-clean-plus-5w30-5l.html http://galonoleje.pl/sklep/home/586-millers-ee-longlife-c3-5w30-5l-nanodrive.html http://galonoleje.pl/sklep/home/574-valvoline-synpower-mst-5w30-1l.html http://galonoleje.pl/sklep/home/1381-motul-specific-dexos2-5w30-1l.htmltu marketingowo tylko dexxo2-tak to olej gr IV HC+30% estrów. http://galonoleje.pl/sklep/home/3159-total-quartz-ineo-mc3-5w30-1l.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.