Piotrus Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 I jak już jest w tym korku przyklejone to już go nie używasz? I potrafisz tak precyzyjnie w swojej Imprezie operować gazem, że posuwasz się na jedynce idealnie z korkiem? Zadaj sobie pytanie pomocnicze - na którym biegu szybciej zaczyna ślizgać się sprzęgło po mocnym dodaniu gazu, na 1 czy na ostatnim? Jak już sobie odpowiesz to zastanów się kiedy przenosi większy moment i co je bardziej obciąża. Dla mnie jazda na 1 biegu mocnym czterołapem jest jedynie szkodliwa dla napędów - przy pełnym ogniu idzie na nie kilka tys Nm , natomiast dla sprzęgła jest odwrotnie. To samo z półsprzęgłem - z dwojga złego na półsprzęgle lepiej jechać na niższym biegu niż na wyższym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 A co mi się pomyliło? Że jedynka służy do ruszania? A do czego? Do jazdy z predkoscia mniejsza niz bez gazu na dwojce na przyklad. A powiedzonko z lat 70 i szkoly jazdy moze dlatego, ze wowczas szkolono na maluchach, gdzie faktycznie jedynka sluzyla wylacznie do ruszenia z miejsca, bo na dwojce dalo sie jechac i tak bardzo wolno, a i ruszalo sie z dwojki zupelnie przyzwoicie maluchem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 To ponawiam pytanie - do czego oprócz ruszania używa się jedynki? Pytam doświadczonych kierowców bo ci w szkołach jazdy chyba nie wiedzą. - do jazdy stromo pod górę, - do zjeżdżania ze stromej góry (EDIT), - do tak wolnej jazdy, że na II trzeba by jechać na półsprzęgle, - do wjeżdżania na krawężniki itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 - do jazdy stromo pod górę, - do tak wolnej jazdy, że na II trzeba by jechać na półsprzęgle, - do wjeżdżania na krawężniki itp. Ja jeszcze używam na stromych zjazdach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Ja jeszcze używam na stromych zjazdach. Faktycznie, kilka miesięcy temu sam tak robiłem w górach (i tak trzeba było hamulcem pomagać). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 - do kręcenia bączków pod Tesco jeśli ktoś ma czym :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hilermann Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Nawet google nie ogarnęło https://www.google.pl/search?client=opera&q=koło+toczeniowe&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8# Nie kazde haslo jest w inecie. Tak jak ktos na forze o Suzuki szukal czesci. Tez tego nie znalazl przez wyszukiwarke, zajrzalam do katalogu i w mig napisalam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Mieszkam w górach i nie zaobserwowałem. Temp. oleju spada momentalnie. Skoro nie ma spalonego paliwa, to skąd ma się to ciepło brać? A stąd, że pracuje jako sprężarka. W nich dopiero nic się nie spala, a się grzeją. Cud panie...W dieslu ten sam cud powoduje zapłon paliwa-a to TYLKO sprężone powietrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 A stąd, że pracuje jako sprężarka. W nich dopiero nic się nie spala, a się grzeją. Cud panie... . No tak, zapomniałem, że podczas hamowania silnikiem układ chłodzenia też przestaje działać i silnik podczas "pracy sprężarkowej" grzeje się bardziej, niż podczas normalnej pracy... Dobrze, że chociaż smarowanie działa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 No tak, zapomniałem, że podczas hamowania silnikiem układ chłodzenia też przestaje działać i silnik podczas "pracy sprężarkowej" grzeje się bardziej, niż podczas normalnej pracy... Dobrze, że chociaż smarowanie działa... A pokaż mi gdzie napisałem, że grzeje się bardziej? Grzeje się i tyle, bo musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 @@106 pracuje jak sprężarka-nie bardzo, bo niczego nie pompuje. Oczywiście trochę się grzeje ale na pewno mniej niż podczas normalnej pracy, gdzie około 50% spalanego paliwa zamieniane jest w ciepło. Przy hamulcu silnikowym zamykany jest przecież kolektor/zawory i wtedy to ma sens i siła hamowania jest kilka razy wyższa niż przy hamowaniu silnikiem na luźno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 A stąd, że pracuje jako sprężarka. W nich dopiero nic się nie spala, a się grzeją. Cud panie...W dieslu ten sam cud powoduje zapłon paliwa-a to TYLKO sprężone powietrze... I mówisz, że tego ciepła będzie na tyle, żeby temp. oleju rosła? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrunio Napisano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 Wsiądź do 300 KM i spróbuj pojeździć na jedynce. Mam 411 KM i jeżdżę, mam bardzo ciasny 300 metrowy wyjazd z parkingu, po obu stronach stoją samochody, składam lusterka żeby dać radę wyjechać. Jak leży śnieg, to w RWD, mam szansę wszystkie je porozbijać. Jesteś pewien, że nie mam używać jedynki, gdzie mam najniższą prędkość i panuję nad samochodem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.