Skocz do zawartości

Wariująca elektronika - czy gaz może mieć na to wpływ?


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o nieprzenoszenie na inny kącik. :ok: 

Brat ma Insignie 2.8T, jest z nią problem bo co jakiś czas wywala błąd esp. Auto przy tym robi się strasznie mułowate - czasem leci max 180, pod górkę zwalnia itp. Gdy nie ma tego błędu to auto normalnie ma odcięcie przy 250 (licznikowo lekko ponad 260). Auto lata na trasie PL-D i nie zostało kupione po to żeby jeździć jak emeryt.  :furious:

Najdziwniejsza sprawa jest taka, że błąd zaczęło wywalać po montażu lpg.  :blush:  :totalszok:

Jak jeździ się na benzynie to tego błędu NIE MA - wszystko jest w porządku.

Jeśli jeździ się na gazie to 200-300km wywala błąd, zrobi się drugie tyle i gaśnie. :nie_wiem: 

 

Auto było u dwóch gazowników i nie widzą problemu. Komputer czasem łapie błąd złej mieszanki, nic więcej. ASO rozkłada ręce - nie widzą błędów i nie wiedzą o co chodzi. :pad: 

 

Co może mieć wspólnego rodzaj paliwa do ograniczenia mocy i złapania błędu esp? :nie_wiem:

Spotkał się ktoś z podobnym problemem?  :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie idzie odczytać tego błędu ESP, bo błąd mieszanki to raczej błąd silnika a nie ESP :hmm:

 

Jak błąd znika to nie ma po nim śladu w kompie, a ciężko umówić się wtedy kiedy jest zapalony...  :ogien:

Przy jeździe na benzynie NIC się nie dzieje, to jest najciekawsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak błąd znika to nie ma po nim śladu w kompie, a ciężko umówić się wtedy kiedy jest zapalony... :ogien:

 

to niech brat zainwestuje 30pln w jakąś kostkę ELM327 BT i jak błąd wyskoczy to staje na pierwszym lepszym parkingu i na smarku odczyta kod i pewnie ramkę z danymi.

 

Czasami logika kodów nie do końca idzie w parze z faktycznym błędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat ma Insignie 2.8T, co jakiś czas wywala błąd esp. Auto przy tym robi się strasznie mułowate - czasem leci max 180, pod górkę zwalnia itp.

Najdziwniejsza sprawa jest taka, że błąd zaczęło wywalać po montażu lpg.  :blush:  :totalszok:

Jak jeździ się na benzynie to tego błędu NIE MA - wszystko jest w porządku.

Jeśli jeździ się na gazie to 200-300km wywala błąd, zrobi się drugie tyle i gaśnie. :nie_wiem::pad:

 

Co może mieć wspólnego rodzaj paliwa do ograniczenia mocy i złapania błędu esp? :nie_wiem:

Spotkał się ktoś z podobnym problemem?  :nie_wiem:

 

Moja teoretyczna hipoteza :phi:  jest całkowitym przypuszczeniem, więc może nie mieć odzwierciedlenia w rzeczywistości i nie pasuje w niej to, że błąd pojawia się i znika, zamiast zostać, ale...

Jeśli przyjąć, że "część gazowa" ma swój sterownik/centralkę i jego aktywacja/złe wcięcie do instalacji aktywuje esp, które przyhamowuje koła - to by wyjaśniało problem słabych osiągów i zwalniania pod górkę... :hmm: 

Można dezaktywować esp np. poprzez wyjęcie bezpiecznika? Wtedy wyjaśniło by się (chyba), czy ten błąd spowalnia auto mechanicznie, czy to jednak ograniczenie w zasilaniu/zapłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o nieprzenoszenie na inny kącik. :ok:

Brat ma Insignie 2.8T, jest z nią problem bo co jakiś czas wywala błąd esp. Auto przy tym robi się strasznie mułowate - czasem leci max 180, pod górkę zwalnia itp. Gdy nie ma tego błędu to auto normalnie ma odcięcie przy 250 (licznikowo lekko ponad 260). Auto lata na trasie PL-D i nie zostało kupione po to żeby jeździć jak emeryt.  :furious:

Najdziwniejsza sprawa jest taka, że błąd zaczęło wywalać po montażu lpg.  :blush:  :totalszok:

Jak jeździ się na benzynie to tego błędu NIE MA - wszystko jest w porządku.

Jeśli jeździ się na gazie to 200-300km wywala błąd, zrobi się drugie tyle i gaśnie. :nie_wiem:

 

Auto było u dwóch gazowników i nie widzą problemu. Komputer czasem łapie błąd złej mieszanki, nic więcej. ASO rozkłada ręce - nie widzą błędów i nie wiedzą o co chodzi. :pad:

 

Co może mieć wspólnego rodzaj paliwa do ograniczenia mocy i złapania błędu esp? :nie_wiem:

Spotkał się ktoś z podobnym problemem?  :nie_wiem:

 

 

Jesli instalacja jest podpieta pod obd to jest to jak najbardziej mozliwe, identycznie robilo c4 Zony, blad  komunikacji CAN widoczny tylko w BSI, po odpieciu instalacji lpg od zlacza diagnostycznego problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Komputer czasem łapie błąd złej mieszanki, nic więcej
  Nic więcej ? tego błędu nie powinno być po właściwym montażu instalacji lpg . Ważną rzeczą w tym silniku jest właściwy  emulator ciśnienia paliwa .

Myślę ze brat powinien udać się do ogarniętego gazownika w temacie insigni 2.8 , zapewne jest tak że komp od gazu kasuje błędy dlatego ich nie ma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy w Lagunie swego czasu walczył z trybem awaryjny, w który auto wchodziło podczas gwałtowniejszego przyspieszania.

Okazało się że jakiś układ potrzebny przy LPG był zmasowany z układu elektronicznej przepustnicy (czy jakoś tak, dokładnie nie pamietam)

 

Może u brata też coś w ten deseń zastosowali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie wiązki przewodów, w miejscu gdzie wpina się wiązkę od LPG - przerabiałem to, nikt nie mógł znaleźć przycyzny aż sam nie kupiłem interfejsu ODB/Bluetooth i nie jeździłem odświeżając czytanie błędów w apce w telefonie cały czas, aż udało mi się złapać błąd 3ciego wtryskiwacza. Okazało się, że wiązka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Nic więcej ? tego błędu nie powinno być po właściwym montażu instalacji lpg . Ważną rzeczą w tym silniku jest właściwy  emulator ciśnienia paliwa .

Myślę ze brat powinien udać się do ogarniętego gazownika w temacie insigni 2.8 , zapewne jest tak że komp od gazu kasuje błędy dlatego ich nie ma .

 

 

a tam problem nie tkwił w w tylnych cylindrach które bardziej sie nagrzewały i dlatego miały wzbogaconą mieszanke w porownaniu do przednich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie wiązki przewodów, w miejscu gdzie wpina się wiązkę od LPG - przerabiałem to, nikt nie mógł znaleźć przycyzny aż sam nie kupiłem interfejsu ODB/Bluetooth i nie jeździłem odświeżając czytanie błędów w apce w telefonie cały czas, aż udało mi się złapać błąd 3ciego wtryskiwacza. Okazało się, że wiązka. 

Ale kasowanie błędów można wyłączyć. Jeśli jest włączone kasowanie błędów, to bym na pewno podjechał do "gaziarza" i kazał to wyłączyć i nie tylko na czas poszukiwania usterki. Kasowanie błędów wg mnie nie jest sposobem na prawidłowe działanie instalacji LPG i samochodu (to jest jak pudrowanie czyraka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.