Mantom Napisano 28 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 do schematu Mantoon'a dodam że wyjątkowo słabo to jest zrobione... doświetlanie fabryczne dziala tylko przy niskich predkosciach - do 40km/h albo nawet mniej. Przy takim sterowaniu jak tutaj halogenem bedziesz swiecil zawsze kiedy wlaczysz kierunkowskaz... troche to slabe Kiedys widzialem wydumke (chyba na forum Subaru) gdzie modul swiatel DRL/Halogen byl podlaczany pod obd2 i wtedy wszystkie sygnaly bral sobie z komputera i tam doswietlanie dzialalo jak fabrycznie na podstawie kata obrotu kierownicy i predkosci, a i sterowanie DRL tez bazowalo na sygnalizacji z kompa... niestety nie potrafie teraz tego odszukac A ja sobie tak pomyslałem,aby zrobic takie doświetlanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 28 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 A ja sobie tak pomyslałem,aby zrobic takie doświetlanie jesli ta wersje z OBD2 to moze interfejs do arduino http://freematics.com/store/index.php?route=product/product&product_id=30:D i wtedy praktycznie wyciagasz jedynie interesujace informacje, przetwarzasz i przelaczasz wyjscia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 jesli ta wersje z OBD2 to moze interfejs do arduino http://freematics.com/store/index.php?route=product/product&product_id=30:D i wtedy praktycznie wyciagasz jedynie interesujace informacje, przetwarzasz i przelaczasz wyjscia Nie wiem jak to praktycznie zastosować... Natomiast znalazłem kilka układów uniwersalnych http://allegro.pl/doswietlanie-zakretow-modul-doswietlania-zakretow-i5494350763.html Trochę ten schemat nie do końca jasny. IMO zastosowanie diod prostowniczych 10A spowoduje spadki napięcia na żarówkach halogenów o ok. 0,6V. Wyjścia na kierunkowskazy - schemat sugeruje jak gdyby tylko ten moduł je zasilał Schemat ktoś chyba w Paincie na szybko zrobił Czy to doświetlanie coś daje poza choinka przy kazdym właczeniu kierunków nawet w dzień? IMO powinien byc czujnik skrętu, bo trudno sobie wyobrazić aby na krętych drogach w nocy ciagle właczać kierunkowskazy przed zakrętami I jeszcze taka wersja http://allegro.pl/modul-doswietlania-zakretow-doswietlanie-drl-i5950185943.html Światła dzienne to funkcja realizowana na światłach halogenowych, tych samych na których realizowana jest funkcja Doświetlania zakrętów. Moduł posiada pełną automatykę sterownia światłami dziennymi DRL. Automatycznie włącza je po uruchomieniu silnika i wyłącza po jego zatrzymaniu. Automatycznie wyłącza światła DRL – po przełączeniu na światła pozycyjne, mijania lub drogowe.Regulacja jasności świecenia świateł DRL od 10% do 100% jasności nominalnej To by nawet było dobre dla autora wątku. Z tym, że pewnie ktoś by sie przyczepił, że jako światła DRL sa uzyte halogeny przeciwmgłowe, nawet przyciemnione do 10% mocy nominalnej, bo lampy nie maja homologacji DRL wybitej na kloszach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Nie wiem jak to praktycznie zastosować... Natomiast znalazłem kilka układów uniwersalnych http://allegro.pl/doswietlanie-zakretow-modul-doswietlania-zakretow-i5494350763.html Trochę ten schemat nie do końca jasny. IMO zastosowanie diod prostowniczych 10A spowoduje spadki napięcia na żarówkach halogenów o ok. 0,6V. Wyjścia na kierunkowskazy - schemat sugeruje jak gdyby tylko ten moduł je zasilał Schemat ktoś chyba w Paincie na szybko zrobił Czy to doświetlanie coś daje poza choinka przy kazdym właczeniu kierunków nawet w dzień? IMO powinien byc czujnik skrętu, bo trudno sobie wyobrazić aby na krętych drogach w nocy ciagle właczać kierunkowskazy przed zakrętami I jeszcze taka wersja http://allegro.pl/modul-doswietlania-zakretow-doswietlanie-drl-i5950185943.html To by nawet było dobre dla autora wątku. Z tym, że pewnie ktoś by sie przyczepił, że jako światła DRL sa uzyte halogeny przeciwmgłowe, nawet przyciemnione do 10% mocy nominalnej, bo lampy nie maja homologacji DRL wybitej na kloszach. no ten pierwszy jest faktycznie gorzej udokumentowany a ten drugi - mozna stracic dowod jesli policjant bedzie czepliwy i mu bedzie przeszkadzalo ze DRL sa zrobione przez mijania/halogenach swiecacych na czesci mocy i bez odpowiedniej adnotacji na szybie reflektora Widze ze kwestie odczytu predkosci da sie zrobic nawet bez wpinania sie w obd2 wiec to ma szanse dzialac jak te instalowane fabrycznie PS. po przesiadce na Ave troche mi brakuje doswietlania zakretow ktore mialem w Bravo , ale z drugiej strony na trasie xeonony z AFS bija na glowe te 'swieczki' ktore mam w Bravo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 PS. po przesiadce na Ave troche mi brakuje doswietlania zakretow ktore mialem w Bravo , ale z drugiej strony na trasie xeonony z AFS bija na glowe te 'swieczki' ktore mam w Bravo Ala faktycznie to cos daje? W ogóle dziwne, że te sterowniki doświetlania nie mają czujników światła dziennego, bo po grzyba halogeny świeca w dzień? Kierunkowskaz wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Ala faktycznie to cos daje? W ogóle dziwne, że te sterowniki doświetlania nie mają czujników światła dziennego, bo po grzyba halogeny świeca w dzień? Kierunkowskaz wystarczy ten od leoparda moze miec czujnik swiatla dziennego - poczytaj w manualu. Co do fabrycznych w NB - doswietlanie dziala niezaleznie od kierunkowskazow, tzn przy predkosci do 40km/h i kierownicy skreconej o (chyba) 15stopni wlacza sie halogen i elegancko doswietla ci przestrzen po przekatnej przed autem. Jak krecisz po ciemnym parkingu czy garazu idealnie sie sprawdza. Nawet przy jezdzie po waskich ciemnych uliczkach tez sie przydaje, szczegolnie ze w PL jak waskie i ciemne to na 100% rowniez dziurawe . Ja na poczatku tez uwazalem ze to zbedny bajer, ale przyszedl z dobrodziejstwem inwentarza i tak sie przyzwyczailem ze mi teraz czasami brakuje tego podswietlenia obszaru w ktory skrecam PS. w bravo, podobnie jak i innych fabrycznych (np w mercedesie) oczywiscie swieci rowniez w dzien, ale wtedy nie przeszkadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 A mają? Wiem że montowali moduł quasar. Ja mam auto z D z takim patentem i homologacją na EU. Niemcy chyba nie wstawiliby lipy Nie mają. Dyrekcja odpowiedziała mi kiedyś, że wszystko jest zgodne z prawem, ale już nie podała szczegółów jak tego dokonali i czy dopisali RL na kloszu . Jakieś kilka miesięcy później nagle zniknęła taka opcja u delerów. IMHO u siebie masz podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Mam znajomych Niemców z audi a6 z xenonami i dziennymi na długich. Potem dopiero pojawiły się poliftowe z ledami w dolnej części reflektora. To był szał W A4 też tak było, tym co kiedyś jeździłem, ale sprawdzałem miał na reflektorach oznaczenie RL i było to rozwiązanie fabryczne (z takim pokrętłem śmiesznym z prawej co można było aktywować funkcję DRL). BMW chyba też tak miały jak i wiele innych aut, dlatego m.in się o to nie czepia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Zgodnie z logiką zaprojektowali u mnie: podświetlenie deski jest niezależnie sterowane czujnikiem zmierzchu. albo jak w Subaru, pierwsze przełączenie to aktywacja, kolejne to regulacja. Można tego używać, można nie aktywować jak kto woli. Z tym, że pierwsze przygasa tylko navi (także można jeździć w dzień i noc), kolejne już cała deska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 ten od leoparda moze miec czujnik swiatla dziennego - poczytaj w manualu. Co do fabrycznych w NB - doswietlanie dziala niezaleznie od kierunkowskazow, tzn przy predkosci do 40km/h i kierownicy skreconej o (chyba) 15stopni wlacza sie halogen i elegancko doswietla ci przestrzen po przekatnej przed autem. Jak krecisz po ciemnym parkingu czy garazu idealnie sie sprawdza. Nawet przy jezdzie po waskich ciemnych uliczkach tez sie przydaje, szczegolnie ze w PL jak waskie i ciemne to na 100% rowniez dziurawe . Ja na poczatku tez uwazalem ze to zbedny bajer, ale przyszedl z dobrodziejstwem inwentarza i tak sie przyzwyczailem ze mi teraz czasami brakuje tego podswietlenia obszaru w ktory skrecam PS. w bravo, podobnie jak i innych fabrycznych (np w mercedesie) oczywiscie swieci rowniez w dzien, ale wtedy nie przeszkadza Ale dlaczego w tych modułach nie dali podłączenia do czujnika skrętu kierownicy? Auta z ABS go przecież mają PS na parkingu czy w garażu halogeny mogę sobie włączyć ręcznie No i cytat z PoRD 5. Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Mam taki modul z proeltec-a u siebie w astrze 2 i o ile na przegladzie sie diagnosci nie czepiaja (mam go juz 2 rok) to w zeszlym roku w Kolobrzegu drogowka mnie zatrzymala do kontroli i zwrocili uwage ze jezdze na "dlugich".Pokazalem ze to nie dlugie wlaczajac swiatla dlugie i pokazujac przy okazji jak to dziala. Powiedzieli ze ok z tym ze na lampie nie ma na to homologacji wybitej i zeby tak nie jezdzic. Skonczylo sie tylko na pouczeniu i kazali jechac dalej na mijania. innemu kazali odłączyć moduł, po wyjęciu bezpieczenika zapalił mu się check ale puścili dalej, bo w sumie nie mieli za co zabrać DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 do schematu Mantoon'a dodam że wyjątkowo słabo to jest zrobione... doświetlanie fabryczne dziala tylko przy niskich predkosciach - do 40km/h albo nawet mniej. Przy takim sterowaniu jak tutaj halogenem bedziesz swiecil zawsze kiedy wlaczysz kierunkowskaz... troche to slabe Kiedys widzialem wydumke (chyba na forum Subaru) gdzie modul swiatel DRL/Halogen byl podlaczany pod obd2 i wtedy wszystkie sygnaly bral sobie z komputera i tam doswietlanie dzialalo jak fabrycznie na podstawie kata obrotu kierownicy i predkosci, a i sterowanie DRL tez bazowalo na sygnalizacji z kompa... niestety nie potrafie teraz tego odszukac To chyba był quasar, strasznie drogi moduł. IMHO nie widzę inaczej niż brać dane z czujnika skrętu poprzez OBD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Ale dlaczego w tych modułach nie dali podłączenia do czujnika skrętu kierownicy? Auta z ABS go przecież mają Z ESP to i owszem, przy samym ABS czujnik skrętu nie jest potrzebny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 IMHO u siebie masz podobnie ... Mam auto z D i kupiłem z dziennymi i doświetlaniem zakrętów. Na aucie mam niemiecką homologację EU. Za to nie mam isr Za to ani na kloszu ani na odbłyśniku nie ma żadnych oznaczeń. Absolutnie żadnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Z ESP to i owszem, przy samym ABS czujnik skrętu nie jest potrzebny A u mnie na schemacie jest podłączony do obwodu ABS Z tym że opis dotyczy wersji auta z ABS i ESP, a ja ESP nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Ale dlaczego w tych modułach nie dali podłączenia do czujnika skrętu kierownicy? Auta z ABS go przecież mają PS na parkingu czy w garażu halogeny mogę sobie włączyć ręcznie No i cytat z PoRD bo te moduly sa 'po taniosci' Sygnal predkosci masz dostepny w wielu miejscach jako sygnal prostokatny o zmiennej czestotliwosci wiec latwo da sie go wykorzystac, sygnal kata obrotu kierownicy jest dostepny (o ile wogole) albo bezposrednio z jakiegos czujnika w kolumnie kierownicy (wiec pewnie w wielu roznych formatach zaleznych od producenta ukladu) lub w magistrali CAN, ewentualnie z ABS/ESP - i jako taki wymaga dodania obslugi jakiegos interfejsu szeregowego i jest znacznie bardziej skomplikowany. Cena modulow quasar nie bierze sie znikad oni tam maja zaimplementowana obsluge magistrali CAN i odpowiednio oprogramowane akcje dla roznych sytuacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 bo te moduly sa 'po taniosci' Sygnal predkosci masz dostepny w wielu miejscach jako sygnal prostokatny o zmiennej czestotliwosci wiec latwo da sie go wykorzystac, sygnal kata obrotu kierownicy jest dostepny (o ile wogole) albo bezposrednio z jakiegos czujnika w kolumnie kierownicy (wiec pewnie w wielu roznych formatach zaleznych od producenta ukladu) lub w magistrali CAN, ewentualnie z ABS/ESP - i jako taki wymaga dodania obslugi jakiegos interfejsu szeregowego i jest znacznie bardziej skomplikowany. Cena modulow quasar nie bierze sie znikad oni tam maja zaimplementowana obsluge magistrali CAN i odpowiednio oprogramowane akcje dla roznych sytuacji. Ja chcialem tego quasara kupic CLM02-CAN ztcp sie to nazywalo, ale akurat w moim aucie nie czytali info o ruchach kierownicy, mimo, ze chyba powinny byc dostepne, w koncu jest elektryczne wspomaganie i VSA czyli Hondowe ESP. Wiec odpuscilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 bo te moduly sa 'po taniosci' Sygnal predkosci masz dostepny w wielu miejscach jako sygnal prostokatny o zmiennej czestotliwosci wiec latwo da sie go wykorzystac, sygnal kata obrotu kierownicy jest dostepny (o ile wogole) albo bezposrednio z jakiegos czujnika w kolumnie kierownicy (wiec pewnie w wielu roznych formatach zaleznych od producenta ukladu) lub w magistrali CAN, ewentualnie z ABS/ESP - i jako taki wymaga dodania obslugi jakiegos interfejsu szeregowego i jest znacznie bardziej skomplikowany. Cena modulow quasar nie bierze sie znikad oni tam maja zaimplementowana obsluge magistrali CAN i odpowiednio oprogramowane akcje dla roznych sytuacji. Najtańszy to chyba ten http://www.denken.com.pl/index.php?p55,sterownik-doswietlania-zakretow-po-can-ds-454 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Najtańszy to chyba ten http://www.denken.com.pl/index.php?p55,sterownik-doswietlania-zakretow-po-can-ds-454 wyglada sensownie... jesli twoje auto jest na liscie (http://www.denken.com.pl/download/LISTA_AUT_TYTAN_DS454-0002%202011-07-27.pdf) to IMHO mozna w to isc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 wyglada sensownie... jesli twoje auto jest na liscie (http://www.denken.com.pl/download/LISTA_AUT_TYTAN_DS454-0002%202011-07-27.pdf) to IMHO mozna w to isc Niestety nie...Myślałem aby adoptować jakiś czujnik skrętu z Allegro,ale ceny powalają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Mam auto z D i kupiłem z dziennymi i doświetlaniem zakrętów. Na aucie mam niemiecką homologację EU. Za to nie mam isr Za to ani na kloszu ani na odbłyśniku nie ma żadnych oznaczeń. Absolutnie żadnych. Czyli przyjedziesz do pl, trafisz na uporczywego to powie Ci albo odłączasz dowód albo zatrzymuje DR. Zresztą w D może być podobnie . Poważnie mówiąc nie ma się co obawiać, ja też tak jeżdżę od ok 2 lat i nikt mnie nie kontrolował ani nie spradzał. BTW. U Ciebie są bixenony ? Czy może tak jak u mnie bixenony + żarówka doświetlająca do długich (i tam jest moduł zapięty) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Ja chcialem tego quasara kupic CLM02-CAN ztcp sie to nazywalo, ale akurat w moim aucie nie czytali info o ruchach kierownicy, mimo, ze chyba powinny byc dostepne, w koncu jest elektryczne wspomaganie i VSA czyli Hondowe ESP. Wiec odpuscilem Tak się to nazywało. Z czytaniem info z CANa trzeba uważać, ja zainstalowałem alarm inny niż importer wstawia (czyt tańszy) i u mnnie czyta zamknięcie / otwarcie drzwi tylko z pilot, z przycisku od keyless już niestety nie . Wyszło dopiero po instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Czy może tak jak u mnie bixenony + żarówka doświetlająca do długich (i tam jest moduł zapięty) ? Tak jak u ciebie, nawet pytałem po co dodatkowe H7 przy bixenonach ale nikt nic sensownego nie potrafił powiedzieć. Niestety nie wiem jak jest zamontowany moduł ani pod jakim bezpiecznikiem. Doświetla mi zakręty przeciwmgielnymi. Tak dla jasności zarejestrowałem auto w PL bezproblemowo i nikt nie pytał o dzienne. Trochę zaczynam się martwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Tak jak u ciebie, nawet pytałem po co dodatkowe H7 przy bixenonach ale nikt nic sensownego nie potrafił powiedzieć. Były takie rozwiązania że dawano dodatkowo H7 do funkcji mrugania długimi gdy światła mijania są wyłączone. Niby z powodu tego że ksenony długo startują. Ale później przestali tak kombinować i auta normalnie mrugają ksenonami, tylko trochę na niebiesko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Dzięki Ryb, zagadka rozwikłana na parkingu pod fabryką. Światła subaru to triumf techniki nad zdrowym rozsądkiem opcja 1 - dzienne/pozycyjne/wyłączone - mrugnięcie długimi realizuje H7 opcja 2 - mijania - mrugnięcie długimi realizuje xenon opcja 3 - drogowe - mrugnięcie powoduje przygaśnięcie xenonu i włączenie H7 Kto to wymyślił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Dzięki Ryb, zagadka rozwikłana na parkingu pod fabryką. Światła subaru to triumf techniki nad zdrowym rozsądkiem opcja 1 - dzienne/pozycyjne/wyłączone - mrugnięcie długimi realizuje H7 opcja 2 - mijania - mrugnięcie długimi realizuje xenon opcja 3 - drogowe - mrugnięcie powoduje przygaśnięcie xenonu i włączenie H7 Kto to wymyślił Ej, opcja trzy jest fajna. Można mrugać długimi mimo włączonych długich - ekstra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Dzięki Ryb, zagadka rozwikłana na parkingu pod fabryką. Światła subaru to triumf techniki nad zdrowym rozsądkiem opcja 1 - dzienne/pozycyjne/wyłączone - mrugnięcie długimi realizuje H7 opcja 2 - mijania - mrugnięcie długimi realizuje xenon opcja 3 - drogowe - mrugnięcie powoduje przygaśnięcie xenonu i włączenie H7 Kto to wymyślił Spotkałem się właśnie z taką odpowiedzią, że raz że żarówka zadziała szybciej niż przesłonka, dwa, że doświetlenie daje jeszcze więcej światła. W sumie w zwykłych lampach bez bixenonu, jak jedziesz na długich to masz mijania +długie, więc myślę, że u nas jest podobnie mimo bixenonu. Imho ma to sens i fajnie, że tak to zrobili. Jakbyś popatrzył w schemat, to byś znalazł jeszcze więcej zagadek, np dwie żarówki od długich są połączone w różny sposób, jednak bezpośrednio, druga przez przekaźnik . Tutaj są też dwie teorie, przekaźnik może realizować funcję DRL, poprzez spinanie żarówek szeregowo, kolegi Honda z Us tak właśnie ma zrobione drl - w bardzo prosty sposób. Druga teoria mówi, że to zabezpieczenie żarówki, tak aby nie spalić obu. Obawiać nie masz się co, ale lepiej wiedzieć jak deaktywować drl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Obawiać nie masz się co, ale lepiej wiedzieć jak deaktywować drl ... Zadzwoniłem do dealera w D który opchnął mi furę. Trochę się zdziwili ale dostałem uprzejmą odpowiedź, że w razie wątpliwości policja ma zrobić fotę prawego słupka z kodem i numerem homologacji i centrala subaru Deutschland (czynna 24 h) wyjaśni wątpliwości. Ciekawe jak zareaguje polski policjant jak mu to powiem Drugie info jest gorsze: dzienne mogę wyłączyć tylko przez can. Wyjęcie bezpiecznika spowoduje wejście w tryb awaryjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Zadzwoniłem do dealera w D który opchnął mi furę. Trochę się zdziwili ale dostałem uprzejmą odpowiedź, że w razie wątpliwości policja ma zrobić fotę prawego słupka z kodem i numerem homologacji i centrala subaru Deutschland (czynna 24 h) wyjaśni wątpliwości. Ciekawe jak zareaguje polski policjant jak mu to powiem Drugie info jest gorsze: dzienne mogę wyłączyć tylko przez can. Wyjęcie bezpiecznika spowoduje wejście w tryb awaryjny. SIP podobnie tłumaczył, tzn jest świstek, co niby jest homologacją modułu, ale sprawa jest prosta nei ma napisu RL, lampy nie mogą być używane jako dzienne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 W moim przypadku tez troche wygoda. Bo nie mam jednego stawienia jasnosci zegarow i navi, ktore byloby dobrze czytelne w dzien i nie razilo w nocy. A nie chce mi sie za kazdym razem regulowac Inna sprawa, ze pali sie cala choinka wewnatrz i w niektorych autach zaczynaja padac zaroweczki podswietlenia klawiszy, przelacznikow i innych takich, do ktorych dostep czesto jest masakra. Ja mam u siebie zaprogramowane dzienne na żarówce świateł mijania, tzn w dzień świeci tylko żarówka mijania i pozycyjne przód, reszta, tzn tył i deska wyłączona, wyświetlacze podświetlone mocniej jak na wyłączonych światłach. Może w hondzie też tak da radę jak stary opel może? Programowane za pomocą techa czy innego opcoma. Może nie do końca legalne ale przez kilka lat nikt się nie przyczepił, ani na przeglądzie ani przy kontroli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Ja mam u siebie zaprogramowane dzienne na żarówce świateł mijania, tzn w dzień świeci tylko żarówka mijania i pozycyjne przód, reszta, tzn tył i deska wyłączona, wyświetlacze podświetlone mocniej jak na wyłączonych światłach. Może w hondzie też tak da radę jak stary opel może? Programowane za pomocą techa czy innego opcoma. Może nie do końca legalne ale przez kilka lat nikt się nie przyczepił, ani na przeglądzie ani przy kontroli. Nie da sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Zadzwoniłem do dealera w D który opchnął mi furę.Trochę się zdziwili ale dostałem uprzejmą odpowiedź, że w razie wątpliwości policja ma zrobić fotę prawego słupka z kodem i numerem homologacji i centrala subaru Deutschland (czynna 24 h) wyjaśni wątpliwości.Ciekawe jak zareaguje polski policjant jak mu to powiem A PL może cię cmoknąć w trąbkę, skoro auto zarejestrowane za granicą i nie musi spełniać polskich warunków technicznych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 wyglada sensownie... jesli twoje auto jest na liscie (http://www.denken.com.pl/download/LISTA_AUT_TYTAN_DS454-0002%202011-07-27.pdf) to IMHO mozna w to isc Tu jest strona producenta http://www.digitalsystems.com.pl/pl/produkty/menu-produkty/produkty-opisy/292-moduly-can.htmli opis http://www.digitalsystems.com.pl/images/do_pobrania/DS454.IU.PL.1101.001.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Tu jest strona producenta http://www.digitalsystems.com.pl/pl/produkty/menu-produkty/produkty-opisy/292-moduly-can.htmli opis http://www.digitalsystems.com.pl/images/do_pobrania/DS454.IU.PL.1101.001.pdf lista pojazdow kompatybilnych tez jest http://www.digitalsystems.com.pl/images/do_pobrania/LISTA_AUT_TYTAN_DS454-1103.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 lista pojazdow kompatybilnych tez jest http://www.digitalsystems.com.pl/images/do_pobrania/LISTA_AUT_TYTAN_DS454-1103.pdf No i DRL też mają http://www.digitalsystems.com.pl/pl/produkty/menu-produkty/produkty-opisy/201-swiatla-do-jazdy-dziennej.htmlw tym takie jak podane w pierwszym poście wątku Światła dzienne LED marki NSSC 502mini NOWOŚĆ Długo oczekiwana mniejsza wersja modelu 502HP - 502mini. Wymiar jednego oczka to TYLKO 23mm. PARAMETRY Diody - 1 x SMD (na mikrolampę) Łączny pobór mocy 10,53 w Napięcie 12 / 24* V (* na zamówienie) Wymiary (szer/wys/gł) 20mm/23mm x 21mm Na miejscu autora ja bym takie zamontował i po klopocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 A PL może cię cmoknąć w trąbkę, skoro auto zarejestrowane za granicą ... Auto kupiłem w D ale przywiozłem i zarejestrowałem na polskie blachy bo od dawna jestem rezydentem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.