Skocz do zawartości

Octavia I 1.8T pod gaz


yasq

Rekomendowane odpowiedzi

Mili Państwo jak sądzicie, może to mieć ręce i nogi? Potrzebuje auta na dojazd do pracy ok. 25 km fajnie by się było w miarę sprawnie przemieszczać...i tak wertując oferty trafiłem na takie auto. W zasadzie w VW i Audi też się znajdzie takie cudo montowane, ale wydaje mi się, że octavia będzie chyba najtańsza w eksploatacji....jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu.

Generalnie jak ten silnik sprawuje się pod gazem? Jakieś mankamenty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mili Państwo jak sądzicie, może to mieć ręce i nogi? Potrzebuje auta na dojazd do pracy ok. 25 km fajnie by się było w miarę sprawnie przemieszczać...i tak wertując oferty trafiłem na takie auto. W zasadzie w VW i Audi też się znajdzie takie cudo montowane, ale wydaje mi się, że octavia będzie chyba najtańsza w eksploatacji....jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu.

Generalnie jak ten silnik sprawuje się pod gazem? Jakieś mankamenty?

 

Mój brat swego czasu zagazował Passata B5 1.8T i śmigało.

Pytanie tylko czy ma sens gazować auto do tak niewielkich przebiegów - jeśli nie masz zamiaru tym jeździć w nieskończoność to koszt instalacji prawdopodobnie Ci się nie zwróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat swego czasu zagazował Passata B5 1.8T i śmigało.

Pytanie tylko czy ma sens gazować auto do tak niewielkich przebiegów - jeśli nie masz zamiaru tym jeździć w nieskończoność to koszt instalacji prawdopodobnie Ci się nie zwróci.

Będzie potrzebował około 14 kkm na zwrot kosztów montażu lpg. W rok zrobi, a kolejny będzie jeździł za pół ceny. Można podejść inaczej do tematu i wliczyć koszt instalacji w cenę zakupu auta, wtedy od początku eksploatacji jeździmy tanio. Ktoś powie... ale kasa na instalkę wydana, tylko idąc tym tokiem rozumowania można kupić Octavię tańszą o 2,5 kzł z silnikiem 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie potrzebował około 14 kkm na zwrot kosztów montażu lpg. W rok zrobi, a kolejny będzie jeździł za pół ceny. Można podejść inaczej do tematu i wliczyć koszt instalacji w cenę zakupu auta, wtedy od początku eksploatacji jeździmy tanio. Ktoś powie... ale kasa na instalkę wydana, tylko idąc tym tokiem rozumowania można kupić Octavię tańszą o 2,5 kzł z silnikiem 1.6.

 

Po przejażdżce tym 1.8T nikt się na 1.6 nie zdecyduje.  ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mili Państwo jak sądzicie, może to mieć ręce i nogi? Potrzebuje auta na dojazd do pracy ok. 25 km fajnie by się było w miarę sprawnie przemieszczać...i tak wertując oferty trafiłem na takie auto. W zasadzie w VW i Audi też się znajdzie takie cudo montowane, ale wydaje mi się, że octavia będzie chyba najtańsza w eksploatacji....jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu.

Generalnie jak ten silnik sprawuje się pod gazem? Jakieś mankamenty?

Kilka rzeczy w Octavii 1.8T jest innych, np tarcze tył, zaciski tył, ale do ogarnięcia, za to auto jedzie zdecydowanie lepiej od Passata B5 i Audi A4, a i zawias przedni pancerny. Lpg zakładać na pojedynczych wtryskach, z wydajnym reduktorem i będzie jeździć tak samo, jak na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejażdżce tym 1.8T nikt się na 1.6 nie zdecyduje.  ;)

1,8T w Octavii I daje radę :ok:

Tyle, że oryginalna zawiecha jest fatalna, a i hałas niemiłosierny przy większych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,8T w Octavii I daje radę :ok:

Tyle, że oryginalna zawiecha jest fatalna, a i hałas niemiłosierny przy większych prędkościach.

 

A tego to nie wiem, bo jak pisałem - mój brat to miał w Pasku i tylko tym miałem okazję jeździć. A tam jest fajne zawieszenie i wyciszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Silnik zachęca, żeby go pokręcić, a jak wykorzystamy moc, to i 12-13/100 chlipnie, dlatego na lpg nie zaboli.

 

Noo, jemu tak 11-12 wypijał. Pewnie Passat jest cięższy ale jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8T zagazuj u człowieka, który wie co robi, a nie tylko wrzuca graty.

Sam silnik dobrze współpracuje z LPG, kwestia dobrych komponentów (np. pojedyńcze Barracudy, czerwony ACR01, sterownik kto co lubi).

 

Z rzeczy, których możesz się nie spodziewać w 1.8T:

1. napinacz łańcucha - jak padnie to albo chinczyk za 600 (watpliwej jakosci) albo ori za 2k. Łańcuch tanizna, bo koło 100-150zeta

2. dwumas, ale trwały, a jak padnie to pasuje z diesela, wiec tez nie jest drogi, mozna rowniez przejsc na jednomas.

3. trzeba lac dobry olej 5W, zmieniac go co max 10kkm, a najlepiej zaraz po kupnie zdjąć miskę olejową i wyczyścić smok, po czym sprawdzić cisnienie oleju.

 

Silnik z dużym potencjałem, w lekkie budzie Octavii będzie to fruwało nawet w fabrycznej 150konnej wersji baaaardzo fajnie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo, jemu tak 11-12 wypijał. Pewnie Passat jest cięższy ale jednak.

 

U mnie średnia z 17kkm to 11.5l/100km... ale auto waży 1700kg i ma stałe 4x4. Czy to dużo? 

Octavia w trasie zamknie się w 10/100, minus że tam siedzi stosunkowo nieautostradowa skrzynia.

 

PS. Zimowe quattro - zabawy dawały wyniki w granicach 14-15l/100km. Można więcej, dużo więcej :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z rzeczy, których możesz się nie spodziewać w 1.8T:

1. napinacz łańcucha - jak padnie to albo chinczyk za 600 (watpliwej jakosci) albo ori za 2k. Łańcuch tanizna, bo koło 100-150zeta

 

Drogi napinacz jest w Octavii RS, oraz 1,8T po 2001r. Audi i VW. Octavia 1.8T 150 KM miała ten zwykły napinacz łańcucha, bez zmiennych faz rozrządu. Nowy Febi już od niecałych 300zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi napinacz jest w Octavii RS, oraz 1,8T po 2001r. Audi i VW. Octavia 1.8T 150 KM miała ten zwykły napinacz łańcucha, bez zmiennych faz rozrządu. Nowy Febi już od niecałych 300zł.

 

Tak, a dokładniej od końca 99 roku 1.8T miał już fazator w Audi, więc w Skodzie wygląda to zapewne tak samo. Nie wierzę, żeby 1.8T po 2000 roku był na zwykłym napinaczu bez zmiennych faz, ale i nie mam 100% pewności.

Wprowadzenie fazatora związane było m.in. z koniecznością spełnienia nowych norm emisji spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, a dokładniej od końca 99 roku 1.8T miał już fazator w Audi, więc w Skodzie wygląda to zapewne tak samo. Nie wierzę, żeby 1.8T po 2000 roku był na zwykłym napinaczu bez zmiennych faz, ale i nie mam 100% pewności.

Wprowadzenie fazatora związane było m.in. z koniecznością spełnienia nowych norm emisji spalin.

Katalog podaje, że zwykły napinacz jest stosowany do 11.2000 w każdym VAGu. Masz rację, że wprowadzenie fazatora było związane z nowszą normą emisji spalin. Toteż w lipcu 2000r wprowadzono szerokopasmową sondę lambda i niektóre VAGi miały wtedy wprowadzane fazatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalog podaje, że zwykły napinacz jest stosowany do 11.2000 w każdym VAGu. Masz rację, że wprowadzenie fazatora było związane z nowszą normą emisji spalin. Toteż w lipcu 2000r wprowadzono szerokopasmową sondę lambda i niektóre VAGi miały wtedy wprowadzane fazatory.

 

I tu ciekawostka, z pewnego źródła wiem, że ten cholerny fazator idzie wyłączyć z softu (podobnie jak drugą sondę lambda czy układem SAI). Dokładnie nie wiem jeszcze co z napinaczem - czy można zamontować stary bez fazatora.

U mnie jak nie daj Panie zajdzie taka potrzeba to chyba połącze zrobienie programu z wycięciem tego eko-świństwa, bo kupno chińskiego zamiennika to duża loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś możecie "dorzucić"  na temat wersji 4x4??  Z tego co wyczytałem jest na Haldexie więc w zasadzie auto "idzie", w większości przypadków na przednim napędzie.

 

Jak to to się sprawuje w użytkowaniu codziennym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mili Państwo jak sądzicie, może to mieć ręce i nogi? Potrzebuje auta na dojazd do pracy ok. 25 km fajnie by się było w miarę sprawnie przemieszczać...i tak wertując oferty trafiłem na takie auto. W zasadzie w VW i Audi też się znajdzie takie cudo montowane, ale wydaje mi się, że octavia będzie chyba najtańsza w eksploatacji....jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu.

Generalnie jak ten silnik sprawuje się pod gazem? Jakieś mankamenty?

Użytkuję taki silnik z LPG, żadnych zastrzeżeń, polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś możecie "dorzucić"  na temat wersji 4x4??  Z tego co wyczytałem jest na Haldexie więc w zasadzie auto "idzie", w większości przypadków na przednim napędzie.

 

Jak to to się sprawuje w użytkowaniu codziennym?

 W starej O1 jest mniej więcej tak jak mówisz, w OII po FL jest już Haldex IV i tam tylny napęd częściej bierze udział w trakcji, czuć że auto prowadzi się wyraźnie lepiej niż ośka

 

I tu ciekawostka, z pewnego źródła wiem, że ten cholerny fazator idzie wyłączyć z softu (podobnie jak drugą sondę lambda czy układem SAI). Dokładnie nie wiem jeszcze co z napinaczem - czy można zamontować stary bez fazatora.

U mnie jak nie daj Panie zajdzie taka potrzeba to chyba połącze zrobienie programu z wycięciem tego eko-świństwa, bo kupno chińskiego zamiennika to duża loteria.

Można zamontować zwykły napinasz, w Passacie ojca poprzedni właściciel coś takiego odwalił, jak nie zrobisz softu to zostaje błąd faz w sterowniku ale auto w miarę normalnie jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejażdżce tym 1.8T nikt się na 1.6 nie zdecyduje.  ;)

 

zależy co jest priorytetem. dosyc często jeżdżę 1.8T, później wsiadam do swojej 1.6 i nie mam problemów z jazdą. dla mnie ważne, ze mniej pali, niższe koszty całego utrzymania, niższe oc i ogólnie mniej mnie głowa boli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy co jest priorytetem. dosyc często jeżdżę 1.8T, później wsiadam do swojej 1.6 i nie mam problemów z jazdą. dla mnie ważne, ze mniej pali, niższe koszty całego utrzymania, niższe oc i ogólnie mniej mnie głowa boli

 

średnio ile mniejsze zużycie paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Kilka rzeczy w Octavii 1.8T jest innych, np tarcze tył, zaciski tył

 

Jest to samo co w innych vagach z tą płytą (GIV A3 Toledo TT). 

Oczywiście występuje kilka wersji (średnic) w zależności od mocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.