yasq Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Mili Państwo jak sądzicie, może to mieć ręce i nogi? Potrzebuje auta na dojazd do pracy ok. 25 km fajnie by się było w miarę sprawnie przemieszczać...i tak wertując oferty trafiłem na takie auto. W zasadzie w VW i Audi też się znajdzie takie cudo montowane, ale wydaje mi się, że octavia będzie chyba najtańsza w eksploatacji....jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu. Generalnie jak ten silnik sprawuje się pod gazem? Jakieś mankamenty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Nie ma żadnych problemów z gazem w tym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Mili Państwo jak sądzicie, może to mieć ręce i nogi? Potrzebuje auta na dojazd do pracy ok. 25 km fajnie by się było w miarę sprawnie przemieszczać...i tak wertując oferty trafiłem na takie auto. W zasadzie w VW i Audi też się znajdzie takie cudo montowane, ale wydaje mi się, że octavia będzie chyba najtańsza w eksploatacji....jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu. Generalnie jak ten silnik sprawuje się pod gazem? Jakieś mankamenty? Mój brat swego czasu zagazował Passata B5 1.8T i śmigało. Pytanie tylko czy ma sens gazować auto do tak niewielkich przebiegów - jeśli nie masz zamiaru tym jeździć w nieskończoność to koszt instalacji prawdopodobnie Ci się nie zwróci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Mój brat swego czasu zagazował Passata B5 1.8T i śmigało. Pytanie tylko czy ma sens gazować auto do tak niewielkich przebiegów - jeśli nie masz zamiaru tym jeździć w nieskończoność to koszt instalacji prawdopodobnie Ci się nie zwróci. Będzie potrzebował około 14 kkm na zwrot kosztów montażu lpg. W rok zrobi, a kolejny będzie jeździł za pół ceny. Można podejść inaczej do tematu i wliczyć koszt instalacji w cenę zakupu auta, wtedy od początku eksploatacji jeździmy tanio. Ktoś powie... ale kasa na instalkę wydana, tylko idąc tym tokiem rozumowania można kupić Octavię tańszą o 2,5 kzł z silnikiem 1.6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Będzie potrzebował około 14 kkm na zwrot kosztów montażu lpg. W rok zrobi, a kolejny będzie jeździł za pół ceny. Można podejść inaczej do tematu i wliczyć koszt instalacji w cenę zakupu auta, wtedy od początku eksploatacji jeździmy tanio. Ktoś powie... ale kasa na instalkę wydana, tylko idąc tym tokiem rozumowania można kupić Octavię tańszą o 2,5 kzł z silnikiem 1.6. Po przejażdżce tym 1.8T nikt się na 1.6 nie zdecyduje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Mili Państwo jak sądzicie, może to mieć ręce i nogi? Potrzebuje auta na dojazd do pracy ok. 25 km fajnie by się było w miarę sprawnie przemieszczać...i tak wertując oferty trafiłem na takie auto. W zasadzie w VW i Audi też się znajdzie takie cudo montowane, ale wydaje mi się, że octavia będzie chyba najtańsza w eksploatacji....jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu. Generalnie jak ten silnik sprawuje się pod gazem? Jakieś mankamenty? Kilka rzeczy w Octavii 1.8T jest innych, np tarcze tył, zaciski tył, ale do ogarnięcia, za to auto jedzie zdecydowanie lepiej od Passata B5 i Audi A4, a i zawias przedni pancerny. Lpg zakładać na pojedynczych wtryskach, z wydajnym reduktorem i będzie jeździć tak samo, jak na benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Po przejażdżce tym 1.8T nikt się na 1.6 nie zdecyduje. 1,8T w Octavii I daje radę Tyle, że oryginalna zawiecha jest fatalna, a i hałas niemiłosierny przy większych prędkościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 1,8T w Octavii I daje radę Tyle, że oryginalna zawiecha jest fatalna, a i hałas niemiłosierny przy większych prędkościach. A tego to nie wiem, bo jak pisałem - mój brat to miał w Pasku i tylko tym miałem okazję jeździć. A tam jest fajne zawieszenie i wyciszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Po przejażdżce tym 1.8T nikt się na 1.6 nie zdecyduje. No właśnie. Silnik zachęca, żeby go pokręcić, a jak wykorzystamy moc, to i 12-13/100 chlipnie, dlatego na lpg nie zaboli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 No właśnie. Silnik zachęca, żeby go pokręcić, a jak wykorzystamy moc, to i 12-13/100 chlipnie, dlatego na lpg nie zaboli. Noo, jemu tak 11-12 wypijał. Pewnie Passat jest cięższy ale jednak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 1.8T zagazuj u człowieka, który wie co robi, a nie tylko wrzuca graty. Sam silnik dobrze współpracuje z LPG, kwestia dobrych komponentów (np. pojedyńcze Barracudy, czerwony ACR01, sterownik kto co lubi). Z rzeczy, których możesz się nie spodziewać w 1.8T: 1. napinacz łańcucha - jak padnie to albo chinczyk za 600 (watpliwej jakosci) albo ori za 2k. Łańcuch tanizna, bo koło 100-150zeta 2. dwumas, ale trwały, a jak padnie to pasuje z diesela, wiec tez nie jest drogi, mozna rowniez przejsc na jednomas. 3. trzeba lac dobry olej 5W, zmieniac go co max 10kkm, a najlepiej zaraz po kupnie zdjąć miskę olejową i wyczyścić smok, po czym sprawdzić cisnienie oleju. Silnik z dużym potencjałem, w lekkie budzie Octavii będzie to fruwało nawet w fabrycznej 150konnej wersji baaaardzo fajnie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Noo, jemu tak 11-12 wypijał. Pewnie Passat jest cięższy ale jednak. U mnie średnia z 17kkm to 11.5l/100km... ale auto waży 1700kg i ma stałe 4x4. Czy to dużo? Octavia w trasie zamknie się w 10/100, minus że tam siedzi stosunkowo nieautostradowa skrzynia. PS. Zimowe quattro - zabawy dawały wyniki w granicach 14-15l/100km. Można więcej, dużo więcej :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Z rzeczy, których możesz się nie spodziewać w 1.8T: 1. napinacz łańcucha - jak padnie to albo chinczyk za 600 (watpliwej jakosci) albo ori za 2k. Łańcuch tanizna, bo koło 100-150zeta Drogi napinacz jest w Octavii RS, oraz 1,8T po 2001r. Audi i VW. Octavia 1.8T 150 KM miała ten zwykły napinacz łańcucha, bez zmiennych faz rozrządu. Nowy Febi już od niecałych 300zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Drogi napinacz jest w Octavii RS, oraz 1,8T po 2001r. Audi i VW. Octavia 1.8T 150 KM miała ten zwykły napinacz łańcucha, bez zmiennych faz rozrządu. Nowy Febi już od niecałych 300zł. Tak, a dokładniej od końca 99 roku 1.8T miał już fazator w Audi, więc w Skodzie wygląda to zapewne tak samo. Nie wierzę, żeby 1.8T po 2000 roku był na zwykłym napinaczu bez zmiennych faz, ale i nie mam 100% pewności. Wprowadzenie fazatora związane było m.in. z koniecznością spełnienia nowych norm emisji spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Tak, a dokładniej od końca 99 roku 1.8T miał już fazator w Audi, więc w Skodzie wygląda to zapewne tak samo. Nie wierzę, żeby 1.8T po 2000 roku był na zwykłym napinaczu bez zmiennych faz, ale i nie mam 100% pewności. Wprowadzenie fazatora związane było m.in. z koniecznością spełnienia nowych norm emisji spalin. Katalog podaje, że zwykły napinacz jest stosowany do 11.2000 w każdym VAGu. Masz rację, że wprowadzenie fazatora było związane z nowszą normą emisji spalin. Toteż w lipcu 2000r wprowadzono szerokopasmową sondę lambda i niektóre VAGi miały wtedy wprowadzane fazatory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Katalog podaje, że zwykły napinacz jest stosowany do 11.2000 w każdym VAGu. Masz rację, że wprowadzenie fazatora było związane z nowszą normą emisji spalin. Toteż w lipcu 2000r wprowadzono szerokopasmową sondę lambda i niektóre VAGi miały wtedy wprowadzane fazatory. I tu ciekawostka, z pewnego źródła wiem, że ten cholerny fazator idzie wyłączyć z softu (podobnie jak drugą sondę lambda czy układem SAI). Dokładnie nie wiem jeszcze co z napinaczem - czy można zamontować stary bez fazatora. U mnie jak nie daj Panie zajdzie taka potrzeba to chyba połącze zrobienie programu z wycięciem tego eko-świństwa, bo kupno chińskiego zamiennika to duża loteria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yasq Napisano 22 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 A coś możecie "dorzucić" na temat wersji 4x4?? Z tego co wyczytałem jest na Haldexie więc w zasadzie auto "idzie", w większości przypadków na przednim napędzie. Jak to to się sprawuje w użytkowaniu codziennym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Mili Państwo jak sądzicie, może to mieć ręce i nogi? Potrzebuje auta na dojazd do pracy ok. 25 km fajnie by się było w miarę sprawnie przemieszczać...i tak wertując oferty trafiłem na takie auto. W zasadzie w VW i Audi też się znajdzie takie cudo montowane, ale wydaje mi się, że octavia będzie chyba najtańsza w eksploatacji....jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu. Generalnie jak ten silnik sprawuje się pod gazem? Jakieś mankamenty? Użytkuję taki silnik z LPG, żadnych zastrzeżeń, polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 A coś możecie "dorzucić" na temat wersji 4x4?? Z tego co wyczytałem jest na Haldexie więc w zasadzie auto "idzie", w większości przypadków na przednim napędzie. Jak to to się sprawuje w użytkowaniu codziennym? W starej O1 jest mniej więcej tak jak mówisz, w OII po FL jest już Haldex IV i tam tylny napęd częściej bierze udział w trakcji, czuć że auto prowadzi się wyraźnie lepiej niż ośka I tu ciekawostka, z pewnego źródła wiem, że ten cholerny fazator idzie wyłączyć z softu (podobnie jak drugą sondę lambda czy układem SAI). Dokładnie nie wiem jeszcze co z napinaczem - czy można zamontować stary bez fazatora. U mnie jak nie daj Panie zajdzie taka potrzeba to chyba połącze zrobienie programu z wycięciem tego eko-świństwa, bo kupno chińskiego zamiennika to duża loteria. Można zamontować zwykły napinasz, w Passacie ojca poprzedni właściciel coś takiego odwalił, jak nie zrobisz softu to zostaje błąd faz w sterowniku ale auto w miarę normalnie jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 można kupić Octavię tańszą o 2,5 kzł z silnikiem 1.6. albo kupic z już założoną instalką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Po przejażdżce tym 1.8T nikt się na 1.6 nie zdecyduje. zależy co jest priorytetem. dosyc często jeżdżę 1.8T, później wsiadam do swojej 1.6 i nie mam problemów z jazdą. dla mnie ważne, ze mniej pali, niższe koszty całego utrzymania, niższe oc i ogólnie mniej mnie głowa boli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Tyle, że oryginalna zawiecha jest fatalna, a i hałas niemiłosierny przy większych prędkościach. a co w niej jest nie tak, ze jest fatalna? hałas jest, ale dopiero powyżej 160 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yasq Napisano 22 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 zależy co jest priorytetem. dosyc często jeżdżę 1.8T, później wsiadam do swojej 1.6 i nie mam problemów z jazdą. dla mnie ważne, ze mniej pali, niższe koszty całego utrzymania, niższe oc i ogólnie mniej mnie głowa boli średnio ile mniejsze zużycie paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 ja mam średnią z ponad 20stu tys 8.6, a 1.8T ile pali, to juz Ci tutaj napisali. ja czasem jezdze kumpla paskiem z tym silnikiem i od niego wiem ile mu pali po mieście benzyny- bo nie ma lpg. delikatnie jezdzac ok 11. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Kilka rzeczy w Octavii 1.8T jest innych, np tarcze tył, zaciski tył Jest to samo co w innych vagach z tą płytą (GIV A3 Toledo TT). Oczywiście występuje kilka wersji (średnic) w zależności od mocy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.