Mihó1435053663 Napisano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2016 Zastanawiam się nad zakupem W124 kombi w wersji 2.3 LPG lub 2.5D. Rocznik <1990. 1. Czy każdy miał nivomat i czy jest kłopotliwy w naprawie ? 2. Czy ABS było w serii, czy tylko wspomaganie ? 3. Czy 2.3 z LPG pierwszej generacji to bardzo zły pomysł, czy lepiej tego diesla ? Czy w ogóle takie auto w stanie "nie perełka" znajdę w budzecie <4000 PLN ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2016 Znajomy ma 2.3 z lpg i automatem i jest bardzo zadowolony ale sam mówi że ma dobrze założona instalke . Rocznik chyba 87 albo 89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2016 1.każdy kombi 2. wspomaganie zawsze, ABS 3. LPG+KE-JET to wcześniej czy później będzie problem. Czasem mniejszy, czasem większy, ale będzie. Dzisiaj ceny są bardzo różne, z tendencją wzrostową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2016 Zastanawiam się nad zakupem W124 kombi w wersji 2.3 LPG lub 2.5D. Rocznik <1990. 1. Czy każdy miał nivomat i czy jest kłopotliwy w naprawie ? 2. Czy ABS było w serii, czy tylko wspomaganie ? 3. Czy 2.3 z LPG pierwszej generacji to bardzo zły pomysł, czy lepiej tego diesla ? Czy w ogóle takie auto w stanie "nie perełka" znajdę w budzecie <4000 PLN ? 1. Każde kombi, plus każdy sedan turbodiesel. Kosztów nie znam. 2. Nie wiem, ale miałem dwa W124 i dwa W201 i w każdym był. Miałem też W123 w którym nie było ABS ani wspomagania, był za to 55 konny 2.0 d:) 3. IMO zły. Coraz mniej gazowników ogarnia - wiem, że są tacy, którzy potrafią stworzyć instalację o minimalnych problemach, ale szedłbym w 2.2 benzyna. Miałem 230E i był dramatycznie paliwożerny - automat plus moja ciężka noga i średnia z miasta 14 litrów minimum. Poniżej 4000 - NIE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2016 Zastanawiam się nad zakupem W124 kombi w wersji 2.3 LPG lub 2.5D. Rocznik <1990. 1. Czy każdy miał nivomat i czy jest kłopotliwy w naprawie ? 2. Czy ABS było w serii, czy tylko wspomaganie ? 3. Czy 2.3 z LPG pierwszej generacji to bardzo zły pomysł, czy lepiej tego diesla ? Czy w ogóle takie auto w stanie "nie perełka" znajdę w budzecie <4000 PLN ? 1. Każde kombi 124 miało nivo. W przypadku innych wersji nadwozia nivo było na życzenie. Kłopot polega na braku części albo ich cenie, ale amorki można zregenerować (jeśli się nadają), gruszki wymienić na nowe a przewody hydrauliczne posztukować. 2. ABS było w serii od roku modelowego 1989 czyli po lifcie. 3. 2.3 z LPG to jest niestety lipa. Najlepiej wybrać wolnossącego diesla a jeśli już musi być LPG to silniki z wtryskiem elektronicznym a nie mechanicznym czyli od rocznika 1992. Kolega sprzedał niedawno swoje 124 250D 20V z 1994 za cenę poniżej 4000pln. Mechanicznie było wszystko zrobione, ale blacharka w stanie tragicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2016 Z tego co się orientowałem to W124 benzynowy to kiepski problem do LPG. Jakieś BMW, Volvo, Saab z tamtych roczników będzie lepsze jeśli koniecznie LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2016 Jakieś BMW, Volvo, Saab z tamtych roczników będzie lepsze jeśli koniecznie LPG. Jeśli na mechanicznym wtrysku K(E)-Jetronic to takie same problemy będą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2016 Zastanawiam się nad zakupem W124 kombi w wersji 2.3 LPG lub 2.5D. Rocznik <1990. 1. Czy każdy miał nivomat i czy jest kłopotliwy w naprawie ? 2. Czy ABS było w serii, czy tylko wspomaganie ? 3. Czy 2.3 z LPG pierwszej generacji to bardzo zły pomysł, czy lepiej tego diesla ? Czy w ogóle takie auto w stanie "nie perełka" znajdę w budzecie <4000 PLN ? IMHO do mniej więcej połowy 1989, tzw. "wąska listwa" lub inaczej, przed "MPfl1", to najbardziej udana wersja W124. 1. - Każdy kombi miał. 2. - Bardzo trudno trafić na egzemplarz bez ABS, łatwiej trafić na takiego który miał ASR lub klimatronik. 3. - Motor M102 (K-Jetronic) w dowolnej wersji, w połączeniu z gazem to absolutne nieporozumienie, profanacja i zaproszenie kłopotów. Jeśli gaz, to tylko M104 lub najlepiej M111 ale żaden nie występował w "wąskiej listwie". W cenie do 4000 zł to nie będzie "youngtimer", ale "oldschrott" i skarbonka bez dna. Takiego auta i tak nie doprowadzisz nigdy do ładu. Co do diesli, to każdy - R4 -> OM 601, R5 -> OM 602 lub najlepiej R6 -> OM 603 jest dobry. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 14 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 A może Volvo 850 ? Konik ? Jesteś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 Mam w124 z 2.6 oraz lpg. Kompletnie nie czuje roznicy miedzy praca na benzynie czy lpg. Odkupilem go od znajomych moich rodzicow, posiadali go 11 lat, pytalem czy mieli jakies przeboje z lpg. Raz na tyle lat zdarzylo sie ze auto gaslo na lpg, nie rowno pracowalo, objawy te same byly na benzynie. Problemem okazala sie jakas gumowa rurka. Czytalem na forach o problemach z lpg, niektorzy demontuja instalacje a problemy np z obrotami dalej wystepuja. Co do ceny to powiem tak, czasami stan egzemplarza za 4000zl jest taki sam jak tego wystawionego za 7000zl w stanie kolekcjonerskim. Trzeba jezdzic i ogladac. Auto jest mega wygodne, moj ma automat, klimatronik, elektryczne szyby, fotel kierowcy z masazem, szyberdach. Takze jezeli masz chec na merca to kupuj, te auta nie beda juz tansze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 Mam w124 z 2.6 oraz lpg. Kompletnie nie czuje roznicy miedzy praca na benzynie czy lpg. Odkupilem go od znajomych moich rodzicow, posiadali go 11 lat, pytalem czy mieli jakies przeboje z lpg. Raz na tyle lat zdarzylo sie ze auto gaslo na lpg, nie rowno pracowalo, objawy te same byly na benzynie. Problemem okazala sie jakas gumowa rurka. Czytalem na forach o problemach z lpg, niektorzy demontuja instalacje a problemy np z obrotami dalej wystepuja. Co do ceny to powiem tak, czasami stan egzemplarza za 4000zl jest taki sam jak tego wystawionego za 7000zl w stanie kolekcjonerskim. Trzeba jezdzic i ogladac. Auto jest mega wygodne, moj ma automat, klimatronik, elektryczne szyby, fotel kierowcy z masazem, szyberdach. Takze jezeli masz chec na merca to kupuj, te auta nie beda juz tansze. Co się nie chwalisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 Oj Sebastian wrzucałem foty na HP, gdzieś przegapiłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 @ ale problem nie dotyczy tylko mercedesa ale wszystkich aut z mechanicznym wtryskiem paliwa, spotkałem się z tym w silnikach 5 cylindrowych 2.3 montowanych między innymi w Audi 100. Paliwo samo w sobie podczas pracy wtrysku przez nie przepływa i nic się z nim złego nie dzieje, natomiast sama jazda tylko na LPG powoduje, że koroduje wewnątrz. Wszystko zależy oczywiście od ogarniętego gaziarza ale w tych autach wielu ludzi stawia na pierwszym miejscu fakt, żeby to "jakoś jeździło", a nie jeździło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 O widzisz, razem z autem dostalem jakis srodek do wtryskiwaczy, poprzedni wlasciciel dolewal to do benzyny? Dla lepszego smarowania? Z reszta pewnie na weekendzie wstapie do niego to sie dopytam o co kaman. Qrcze ale zeby 11 lat z jednym autem wytrzymac? Jak dla mnie szok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 O widzisz, razem z autem dostalem jakis srodek do wtryskiwaczy, poprzedni wlasciciel dolewal to do benzyny? Dla lepszego smarowania? Z reszta pewnie na weekendzie wstapie do niego to sie dopytam o co kaman. Qrcze ale zeby 11 lat z jednym autem wytrzymac? Jak dla mnie szok Z jednym ze swoich 124 też tyle samo wytrzymałem. Już po roku żałowałem że go sprzedałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 To z kolei żona wlasciciela a zarazem znajoma moich tesciow jak liczyla pieniadze i podpisywala umowe to miala lzy w oczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 Jeśli na mechanicznym wtrysku K(E)-Jetronic to takie same problemy będą. tak 2.3 to kE jetronic - wymagana instalacja III generacji najlepiej brac 2.2 150 km bo jest na wtrysku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 najlepiej brac 2.2 150 km bo jest na wtrysku M111 2.2 występował dopiero od rocznika modelowego 1993, ale silnik po prostu genialny. Mało pali, cichy, ładnie pracuje. Jest diagnozowalny komputerem. Przez wiele lat pracy w warsztacie nie trafił mi się ani jeden samochód z tym motorem który nie dojechałby o własnych siłach do warsztatu. W najgorszym razie auta przyjeżdżały na 2 cylindrach i co ciekawe w ten sposób da się jechać całkiem normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2016 Oj Sebastian wrzucałem foty na HP, gdzieś przegapiłeś nim jedziesz na CSE? na CML możesz już nie odpowiadać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2016 Co do diesli, to każdy - R4 -> OM 601, R5 -> OM 602 lub najlepiej R6 -> OM 603 jest dobry. najlepiej jednak OM602 albo 605 - najlepszy kompromis przy znośnym spalaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 16 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2016 Konik, a Volvo 850? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 18 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2016 Konik, a Volvo 850? To już lepiej 940/960. 960 3.0 były wypuszczane z fabrycznym gazem. Jednak trzeba uważać na multilink. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.