Skocz do zawartości

Auto z LPG do 25 tyś


Łukasz___F

Rekomendowane odpowiedzi

Co można kupić z LPG  za 25 tyś ? Coś co jest najbardziej bezpieczne (biernie), wielkość minimum prestiża VW :phi: , przejedzie w miarę bezawaryjnie 100 tyś km w 3 lata :phi:  .

Fajnie jakby było z napędem 4x4 i nie był to SUV, najlepiej kombi ale nie koniecznie :phi: Marka nie ma znaczenia. :ok:

 

Polecicie coś, bo dla mnie LPG skończyło się w 2003 roku, kiedy sprzedałem Vectre, jedyne auto jakie miałem z LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co można kupić z LPG  za 25 tyś ? Coś co jest najbardziej bezpieczne (biernie), wielkość minimum prestiża VW :phi: , przejedzie w miarę bezawaryjnie 100 tyś km w 3 lata :phi:  .

Fajnie jakby było z napędem 4x4 i nie był to SUV, najlepiej kombi ale nie koniecznie :phi: Marka nie ma znaczenia. :ok:

 

Polecicie coś, bo dla mnie LPG skończyło się w 2003 roku, kiedy sprzedałem Vectre, jedyne auto jakie miałem z LPG.

 

Subaru Legacy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj czegoś bez LPG i zamontuj coś sensownego. 95% przypadków kupna używki z już zamontowaną instalacją to proszenie się o problemy i ogarnianie druciarstwa po poprzednich właścicielach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj czegoś bez LPG i zamontuj coś sensownego. 95% przypadków kupna używki z już zamontowaną instalacją to proszenie się o problemy i ogarnianie druciarstwa po poprzednich właścicielach.

Ale można tez dobrze trafić... Mnie sie udalo. Mam bezobslugowe lpg od ponad roku. Poza wymiana filtrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale można tez dobrze trafić... Mnie sie udalo. Mam bezobslugowe lpg od ponad roku. Poza wymiana filtrow

 

Ja też dobrze trafiłem.

Równo 4 lata temu kupiłem auto używane, ze świeżą instalacją IV gen, do tego tanie bo citroen C5 za 12.000zł.

Zrobiłem w te 4 lata około 110.000km i jakkolwiek niejedno w aucie wymagało naprawy przez te lata, to instalacja sprawowała się wzorowo.

Raz był na wymianie filtrów i profilaktycznie zmieniono parę wężyków.

Dopiero teraz czasem przytnie się zawór/przekaźnik (?) przy przełączaniu na gaz na zimnym - prawdopodobnie zmienię już reduktor (a jest włożona Alaska)

 

Przedtem miałem jeszcze 3 inne auta używane, każde kupione już z instalacją i także nie było tragedii - jeśli można tak powiedzieć o II gen, bo taką miały tamte 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o Subaru, a jak się LPG w tych silnikach sprawdza?

 

Teoretycznie Forester SG się łapie (silniki 2.0 125KM / 2.5 sohc / 2.0 EJ20F, ew. starszy Forek z turbo 177 KM), ale Subaru - generalnie - nie kochają gazu, Forek ma fatalnie wyciszenie (tzn nie ma go wcale), żaden z nich nie będzie demonem prędkości a serwis potrafi być uciążliwy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja musiałem obie instalacje doprowadzić do ładu. W jednym była praktycznie nowa tylko bazdziewna, natomiast w drugim do wymiany poszedł reduktor, wtryskiwacze i ostatnio musiałem legalizować butle.

Ja to samo - polecam jednak kupować auto bez gazu. Szczególnie że wieksza szansza na realny przebieg.

 

Jak koniecznie 4x4 to bym szukał Passata B5 4x4. Wiem że stary złom ale tanie części, dobre 4x4, 1.8T fajny silnik (jeśli występował z 4motion) do gazu).

 

A jak nie 4x4 to np Citroen C5 lub Saab 93 2.0t/T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie Forester SG się łapie (silniki 2.0 125KM / 2.5 sohc / 2.0 EJ20F, ew. starszy Forek z turbo 177 KM), ale Subaru - generalnie - nie kochają gazu, Forek ma fatalnie wyciszenie (tzn nie ma go wcale), żaden z nich nie będzie demonem prędkości a serwis potrafi być uciążliwy. 

 

Własnie boję się drogiego i kłopotliwego serwisu w subaru. Podoba mi się Legacy i Outback. Myślałem tez o Citroenie C5 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C5 ma sprawdzone silniki - szczególnie 2.0. Z 1.8 były jakies problemy z wyciekami oleju - ale chyba nic bardzo poważnego. Nie mniej 2.0 to takie minimum moim zdaniem.

 

Ewentualnie możesz pomyśleć o V6 - daje rade w C5 + dobrze znosi gaz. Oczywiście wtedy instalacja jakieś tysiaka droższa będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C5 ma sprawdzone silniki - szczególnie 2.0. Z 1.8 były jakies problemy z wyciekami oleju - ale chyba nic bardzo poważnego. Nie mniej 2.0 to takie minimum moim zdaniem.

 

Ewentualnie możesz pomyśleć o V6 - daje rade w C5 + dobrze znosi gaz. Oczywiście wtedy instalacja jakieś tysiaka droższa będzie.

 

1.8 - nie z wyciekami, a z pierścieniami zgarniającymi, wadliwe serie -> branie oleju.

Mam 1.8 i wymieniałem pierścienie - pomogło w 100% a wcześniej brał jak smok i nic nie wyciekało.

1.8 od 2.0 prawie niczym się nie różni, aczkolwiek akurat pierścieniami tak ;)

I wycieki mogą być, owszem, tak samo w 2.0 i 1.8 przykładowo z korka wlewu i pokryw zaworów - ale to żadna reguła.

1.8 to raczej za mały silnik do tego auta, nieduża moc. Mam to mówię jak jest, da się użytkować bezstresowo, ale spektakularnego kopa to nie ma i przy normalnym użytkowaniu pali tyleż samo co 2.0 albo i więcej bo trzeba żyłować na niższych biegach i wyższych obrotach.

 

Wydaje mi się, że warto brać V6 zwłaszcza że chyba tylko tam był sensowny automat w benzynowych.

 

Wszystkie powyższe 3 silniki super do gazu. Zaś czwartego silnika benzynowego HPI 2.0 w polifcie juz na szczęście nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj czegoś bez LPG i zamontuj coś sensownego. 95% przypadków kupna używki z już zamontowaną instalacją to proszenie się o problemy i ogarnianie druciarstwa po poprzednich właścicielach.

Popieram, przerabiałem to miesiąc temu. Skończyło się na nowej instalacji.

Klepnięte z telefonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co można kupić z LPG  za 25 tyś ? Coś co jest najbardziej bezpieczne (biernie), wielkość minimum prestiża VW :phi: , przejedzie w miarę bezawaryjnie 100 tyś km w 3 lata :phi:  .

Fajnie jakby było z napędem 4x4 i nie był to SUV, najlepiej kombi ale nie koniecznie :phi: Marka nie ma znaczenia. :ok:

 

Polecicie coś, bo dla mnie LPG skończyło się w 2003 roku, kiedy sprzedałem Vectre, jedyne auto jakie miałem z LPG.

E39? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.