Skocz do zawartości

Fiat Bravo 2 T-Jet - ocena posiadaczy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Chciałbym kupić Bravo TJet 120 KM /150 KM. Jak to sie spisuje? Turbo sprawia problemy? Słyszałem ze 150KM ma oplowska skrzynie, ktrora pada... Prawda to? Jak tam rdza?  Polecacie ogólnie te autka? Do tej pory miałem Fiata Brave 1.6 - niestety uległ wypadkowi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jak utrzymany egzemplarz kupisz. Trzymam się zasady, że używka tylko po jednym właścicielu i jak do tej pory się nie przejechałem.

Jedyną awarią u mnie były słynne aktywatory klimatyzacji - moim zdaniem nie warto mieć automatycznej klimy w tym modelu. 

T-Jet to bardzo dobry silnik. U mnie spalanie na poziomie 7,1. Wtrysk pośredni więc można nawet gazować. Skrzynia chodzi u mnie idealnie choć faktycznie ma błąd konstrukcyjny i potrafi paść przy małym nawet przebiegu.

Zawieszenie proste, tanie i dosyć odporne na nasze drogi.

Przejechałem jak do tej pory 55kkm (aktualnie 106kkm) i nie psuje się skubany.

Edytowane przez stig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy jest akurat na kupnie, chyba przeglądneliśmy z 8 sztuk łącznie na przełomie 3-4 miesiecy. Kolega celuje w wersję najsłabszą 1.4 90KM, ale jak by się coś trafiło z 1.4 120KM to by wziął. Generalnie skupiamy się na autach od właścicieli prywatnych i itp. Do tej pory same malowańce, 1 po gradobiciu. Nie celujemy w najniższe ceny, tak do 30kPLN. Byłem oglądać jednego Tjet-a, auto od handlarza. Podczas jazdy słychać było skrzynie, a auto miało 72kkm niby przejechane.Zresztą do tej pory stoi wystawione, cena tylko opada minimalnie. Skrzynia M32 była montowana zarówno w wersji Tjet 120KM jak i 150KM. Kulturą pracy nie grzeszy niestety, ale takie wersje nadrabiają silnikiem. Nie wiem czy TTTM ale w połowie oglądanych egzemplarzy tylne drzwi skrzypiały jak wrota od stodoły. W wczorajszym oglądanym egzemplarzu wychodziła korozja na zagięciu ranku maski, od strony komory silnika auto z 2010r. Nie wielkie ilości, ale sie pojawiały. Generalnie jak oglądam te auta to czuje się troche rozczarowany jakością detali, jak to Fiat. Żadnego egzemplarza nie oglądaliśmy od spodu póki co, w każdym wypadku sprawy nie zaszły aż tak daleko ;] Generalnie auta bardzo chodliwe, 3-4 szt od I właścicieli z lat 2009-2011 w cenie ~25kPLN z przebiegiem do 60kkm zostały sprzątnięte Nam przez "Mirków" sprzed nosa do 20min po wystawieniu ogłoszenia. Następne oczekiwanie i po tyg stoją na olx do od 3 do 5kpln droższe i schodzą w ciągu 2-3 dni. Więc polowanie trwa :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A ten błąd konstukcyjny jest tylko w model 150KM?  Ile kosztuje ew. naprawa? A klima w bravo jest wydajna? W Bravie przy 35 ledwo dawala rade. a silnik jakby z 20 kucy stracil tak moc ciągnela

 

 

wszystkie Bravo z silnikami T-Jet (czyli 120 i 150KM) produkowane do 2010 roku mają felerną skrzynię M32. Koszt naprawy jest różny. Jak w porę zareagujesz, to nie będzie dramatu. Mnie naprawiali w ASO za 2 tys. pln przy przebiegu 90 tys. km.

Co do klimy, to działa wystarczająco dobrze. Ale faktem jest że czym większy upał tym bardziej auto jest zmulone przy pracującej klimie. Czuć to. Przynajmniej u mnie. Pamiętaj, że Bravo lepiej kupić z manualną klimą. W automatycznej ciągle coś pada, trzeba rozbierać deskę, było o tym już dużo wątków na forum. Po co się w to pchać, jak skutek, czyli chłodne powietrze, jest taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie Bravo z silnikami T-Jet (czyli 120 i 150KM) produkowane do 2010 roku mają felerną skrzynię M32. Koszt naprawy jest różny. Jak w porę zareagujesz, to nie będzie dramatu. Mnie naprawiali w ASO za 2 tys. pln przy przebiegu 90 tys. km.

Ha, to mnie troche zniechecilo... Ale jak to jest, ona zawsze pada, po jakims przebiegu? Czy to taki troche mit, jakich w przypadku fiatów wiele i nie jest wcale tak tragicznie z tą skrzynią- awarie nie są wcale tak częste?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Generalnie auta bardzo chodliwe, 3-4 szt od I właścicieli z lat 2009-2011 w cenie ~25kPLN z przebiegiem do 60kkm zostały sprzątnięte

 

 

No własnie zauwazyłem. Mały wybór i trzymają cene. Dziwne troche . Albo te auta takie dobre, albo nikt nie chce ich sprowadzac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, to mnie troche zniechecilo... Ale jak to jest, ona zawsze pada, po jakims przebiegu? Czy to taki troche mit, jakich w przypadku fiatów wiele i nie jest wcale tak tragicznie z tą skrzynią- awarie nie są wcale tak częste?

 

są częste. Nawet tutaj na forum jest kilka osób, które już te skrzynie w T-Jetach naprawiały. Przy przebiegach różnych, od 30 do 100 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie wiem czy TTTM ale w połowie oglądanych egzemplarzy tylne drzwi skrzypiały jak wrota od stodoły.

 

Tylko jak stoi długo w słońcu :)

Trzymają cenę pewnie dlatego, że nie jest to szczyt techniki czy jakości, ale porządne auto, którego utrzymanie jest niedrogie. Najdroższa usterka to ta skrzynia, ale też tylko do drugiej połowy 2010 r., gdzie koszt to jakieś 1500 - 2000 zł.

Przejeździłem nim 100 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wymień poważne wady pomijając tą nieszczęsną skrzynię z Opla która schrzaniła opinię o niejednym Fiacie/Alfie ;)

Sam mogę dodać badziewne skraplacze klimy które się rozsypują. U mnie aktywatory klimy działają o dziwo idealnie. Rdza faktycznie pojawia się na rancie maski od wewnątrz i to samo na klapie bagażnika - wada fabryczna. Niektórym robili to w ramach gwarancji.

W dieslu standardowo rzeczy typu EGR czy DPF, ale to normalka. Za to skrzynia już fiatowska więc inny problem odpada.

Ogólnie moim zdaniem jest naprawdę dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czego szukasz. Nie jest to ideał pod względem bezawaryjności. Za to wersje t-jet przyjemnie się odpychają a sam silnik jest dobrą jednostką. Dodatkowo ładny wygląd, w miarę pojemny bagażnik. U mnie przez 100kkm padły wahacze z przodu i półosie. Klima auto i skrzynia na razie działa, jak i cała reszta, tłumik też nie ruszany. Rudej jeszcze nie zauważyłem. A mam rok produkcji 2007 czyli pierwszy wypust.

 

Żałuję tylko, że się nie spiąłem i nie kupiłem wersji 150KM sport

Edytowane przez bielaMatiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie zauwazyłem. Mały wybór i trzymają cene. Dziwne troche . Albo te auta takie dobre, albo nikt nie chce ich sprowadzac:)

 

Bravo nie jezdzilo we flotach, wiec podaz jest niewielka.

Na handel pewnie tez nie oplaca sie sprowadzac bo to nie pasnik w TDI ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie zauwazyłem. Mały wybór i trzymają cene. Dziwne troche . Albo te auta takie dobre, albo nikt nie chce ich sprowadzac:)

dwie przyczyny - jak sam zauważyłeś samochody w bdb stanie idą na pniu  inna sprawa że tych autek było także mało za granicą.

Jak już coś -celuj w T-JET-a 120 po lipcu 2010 r. - musi być z normą Euro 5- wówczas ma inną skrzynię C635,

Skrzynia M 32 - koszt naprawy to ok 2 - 2,5 tys pln

Resztę userzy napisali.

Samochód naprawdę mega prosty w budowie i praktycznie bezawaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwie przyczyny - jak sam zauważyłeś samochody w bdb stanie idą na pniu  inna sprawa że tych autek było także mało za granicą.

Jak już coś -celuj w T-JET-a 120 po lipcu 2010 r. - musi być z normą Euro 5- wówczas ma inną skrzynię C635,

Skrzynia M 32 - koszt naprawy to ok 2 - 2,5 tys pln

Resztę userzy napisali.

Samochód naprawdę mega prosty w budowie i praktycznie bezawaryjny.

 

właśnie skrzynia C635 jak ma wybieranie wstecznego? Tak jak M32 czyli typowy Opel czy jak Fiat i jakiego koncernu jest to skrzynia? Zapewne Fiata? Pytam bo oglądałem kilka egzemplarzy z lat 2011-2013 i każdy miał wybieranie wstecznego jak w Oplu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkodowanie VINu, nawet w samym ePERze.

 

Jak się kliknie na Info to jest pozycja:

ECOLOGIA LIM.CEE FASE 4 (ECOCF4)

 

Jest też info o skrzyni:

PROGETTO CAMBIO CAMBIO MECCANICO (1.6 - 1.9 JTD-) (PCC530)

 

 

Chyba że na tabliczce znamionowej pod maską też można coś wyczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemem m32 generalnie sa lozyska. Ktire sie sypia. Nie wiem kak to sie ma w warsztatach w pl. Ale w niemczech zastepuja je lozyskami slizgowymi krytymi, wywalaja te slizgowe stozkowe , niektorzy rzezbia w korpusach skrzyni tak zeby weszlo wlasnie to lozysko kryte. Widzialem taka przerobke w insygni. Nie wiem jaka byla zywotnosc tej skrzynki ale gwarancja byla na 100.000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzięki wszystkim za opinie. Kuplem jednak TJeta 120 km, jako że w mojej okolicy ten byl najciekawszy i w najepszym stanie (nawet od wersji 90 km). Rocznik 2008 (1sza rejestracja 2009), niby nie bity, z pakietem niby oryginalnych dokumentow nawet za czesc i z przegladów z zapisanymi przebiegami (156 kkm)

Oczywiscie swiadom problemow ze skrzynia m32... I teraz pytania:

 

1. W moim aucie biegi wchodza bez problemu, nic nie szumi ale na 5tce przy dodawaniu i puszczaniu gazu lewarek lekko sie porusza- czy to wlasnie objaw padu skrzyni? Na forach czytalem tylko o jedynce...

2. korek od wlewu paliwa nie daje sie zamknąć kluczykiem (zawsze go mozna wykrecic)- do wymainy jak rozumiem?

Czy jak kupie np takie cuś

http://allegro.pl/korek-wlewu-paliwa-fiat-doblo-panda-punto-siecento-i5078767167.html

 to jak potem przełozyć zamek - tam są jakies zaczepy bo nie znalazlem w moim korku...

3. Da sie jakos wyłączyć doswietlanie zakrętów np z MESa?

4. Jak TJETy spisują się w gazie?. Mam wersje bez kola zapasowego- na jego miejscu jest gabka z przegródkami, chcialbym do wyciągnąć i tam umiescic zbironik.

5. Czy jak kupie jakiekolwiek koło zapasowe do fiata bravo2 np:

http://allegro.pl/kolo-dojazdowe-fiat-bravo-2-lancia-oryginal-igla-i6120569112.html

 to bedzie pasowac do Tjeta w wersji z zestawem?

Edytowane przez e_norbert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ja mam fiatowską skrzynię, a drążek rusza mi się trochę sam na 3 biegu. Nawet jeśli to już zły objaw, to czym się przejmować ;) Wszystko działa i nic nie hałasuje.

2. Tu nie pomogę

3. Da się to bez problemu wyłączyć z poziomu menu. Jedynie przypomnienie (dźwięk) o pasach trzeba wyłączyć przez MESa.

4. Wersja 120KM gazuje się raczej bez żadnych problemów. Jedynie wersje Sport 150KM miewają problemy, bo rozjeżdża się mapa czy coś i trzeba często poprawiać.

5. Tak, tylko brakuje jeszcze tego wkładu z miejscem na podnośnik, klucze itp.

http://allegro.pl/wklad-kola-lewarek-podnosnik-bravo-ii-bielsko-i6115969462.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga z gazowaniem. Łatwo można zepsuć. Mój jak i kilka innych miało problemy z odpalaniem bo komp zapamiętywal za uboga mieszankę gazu i mniej dawał Pb na odpalanie. Znajdź gaziarza który to robił już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. Tak, tylko brakuje jeszcze tego wkładu z miejscem na podnośnik, klucze itp.

http://allegro.pl/wklad-kola-lewarek-podnosnik-bravo-ii-bielsko-i6115969462.html

 

A ten klucz do koła będzie pasował do moich śrub na aluminiowych felgach? W sensie czy były różne rozmiary? W moim nie ma klucza - jest tylko zestaw - jakis wybrakowany:)

Edytowane przez e_norbert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien pasować bez problemu.

Próbowałem wyciągnąć styropian w zagłębieniu do koła zapasowego (mam zestaw naprawczy a nie koło), zeby przygotowac miejsce pod zbiornik lpg. W tym celu wykręciłe,=m wszystkie 3 śruby z plastikowego panelu maskujacego bagażnika od strony zderzaka, ale nadal coś ten panel mocno trzyma  koło stycznika. Coś trzeba jeszcze wykręćić ? Nie chce wyszarpywać z całej sily,,,

post-136158-0-03807100-1471792697_thumb.jpg

Edytowane przez e_norbert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem wyciągnąć styropian w zagłębieniu do koła zapasowego (mam zestaw naprawczy a nie koło), zeby przygotowac miejsce pod zbiornik lpg. W tym celu wykręciłe,=m wszystkie 3 śruby z plastikowego panelu maskujacego bagażnika od strony zderzaka, ale nadal coś ten panel mocno trzyma  koło stycznika. Coś trzeba jeszcze wykręćić ? Nie chce wyszarpywać z całej sily,,,

attachicon.gifbagaznik.jpg

 

sam będziesz to LPG montował, czy w serwisie? Raczej pewnie w serwisie, więc niech oni pokombinują, po co robisz za nich robotę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam będziesz to LPG montował, czy w serwisie? Raczej pewnie w serwisie, więc niech oni pokombinują, po co robisz za nich robotę?

Oczywiscie, że w serwisie. Wole jednak sam powyciągac co trzeba. Skąd teki gaziarz moze wiedziec gdzie, jaki zatrask w fiacie w panelu tylnim w bagazniku jest? :) Na siłe zrobi, ułamie cos i potem bujaj sie z takim

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Co do skrzyń m32 to wyczytałem, że powinno się wlać jakieś,5 litra oleju więcej - że niby instrukcja jest błędna.

Ponoć w ten sposób mona się uratować przed wydatkami....

Co do cen i dostępności - są chore... nawet diesle w w wersji sport zaczynają być "overpriced"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do skrzyń m32 to wyczytałem, że powinno się wlać jakieś,5 litra oleju więcej - że niby instrukcja jest błędna.

Ponoć w ten sposób mona się uratować przed wydatkami....

Co do cen i dostępności - są chore... nawet diesle w w wersji sport zaczynają być "overpriced"

 

Co to znaczy overpriced?

Wg mnie masz za maly budzet na sensownego sporta i tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2007 za około 26000 to cena ok

Ale ostatnio pojawiają się po 28000 i więcej z tego rocznika...

Kurde gofra 2012 sprzedałem za 30000...

Stąd dla mnie nieco overpriced...

 

No niestety auta podrozaly w ostatnim czasie...

Kilka lat temu za takie pieniadze kupowalem 7-latka C4 VTS z przebiegiem ponizej 100kkm z salonu PL.

Teraz sie rozgladam za jakim 3-4 latkiem i nedza straszna jesli chodzi o mocniejsze noPB :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2007 za około 26000 to cena ok

Ale ostatnio pojawiają się po 28000 i więcej z tego rocznika...

Kurde gofra 2012 sprzedałem za 30000...

Stąd dla mnie nieco overpriced...

Zauważyłem że jest drożej ostatnio szczególnie jeśli o ciekawsze wersje chodzi. Każdy chce się wyróżnić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KotLarry  czyli bylo dobre.  Jak ja swojego szukalem to na 20 egzemplarzy wystawionych w calym kraju mialem obejrzane wszystkie 20.   Dopiero po 2 miesiacach takich poszukiwan udalo sie cos kupic . Na cale szczescie 90% pojazdow mozna bylo zweryfikowac na odleglosc - bledy w papierach i niespojnosc danych. Tylko te pozostale 10% przechodzilo dalej i mozna bylo jechac ogladac fizycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio ogladałem Bravo z Tjetem z Sosnowca chyba 2011r [już nie pamiętam, bo już się trochę przewinęło tych aut]. Pierwszy właściciel, śmieszny przebieg wszystko cacy tylko sprzedający zapomniał wspomnieć przez telefon że ktoś mu wjechał w tył na światłach. Byliśmy już na miejscu jak sobie przypomniał, jak go zapytałem co było robione to "zderzak i coś tam pod zderzakiem" część się zgadzała,ale jak obejrzałem bagażnik to doszedł jeszcze aspekt taki że wymieniany był pas tylny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.