Skocz do zawartości

jakie moto?


Rekomendowane odpowiedzi

Awansowałem na nauce jazdy i przesiadłem się z Yamahy ybr 125 custom na YBR 250. I te cyferki robią dużą różnicę. I pojawił się dylemat jaki rodzaj moto kupić po kursie. Na prawko A szedłem z myślą o chopperach a teraz taka YBR mi zawróciła w głowie. Sam nie wiem, trzeba się przejechać chopperem i porównać te modele. Ale image choppera jest nie do podrobienia.... Mam też inną myśl-skoro przesiadka z 125 na 250 robi tak dużą różnicę to co będzie na Gladiusie 650? Tam przeskok będzie chyba jeszcze większy?

Edytowane przez 1Marek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwsze tylko R6! :old:

 

 

A tak naprawdę to zawsze dziwię się osobom, które zadają takie pytania.

Motocykl, nawet jak będzie tylko wołem roboczym, to ma spełniać twoje oczekiwania i tobie się podobać.

W drugiej kwestii nie pomożemy, bo gust jest jak "4litery", ale jeżeli chcesz dobrać motocykl racjonalnie to wypadałoby podać więcej informacji- do czego będzie służył!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl, nawet jak będzie tylko wołem roboczym, to ma spełniać twoje oczekiwania i tobie się podobać.

W drugiej kwestii nie pomożemy, bo gust jest jak "4litery", ale jeżeli chcesz dobrać motocykl racjonalnie to wypadałoby podać więcej informacji- do czego będzie służył!

Moje pytanie jest z gatunku- zaradna Niemka czy piękna ale kapryśna Włoszka. Albo inaczej - czy wybierać głową (np. jakiś turystyk, np. V-storm) czy emocjami (chopper). Zadania moto- połaczenie przyjemności jazdy z praktycznością (dojazdy do pracy, zakupy itp.). Musze usiąść na chopperku i sprawdzić jak to jest jechać z nogami z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie jest z gatunku- zaradna Niemka czy piękna ale kapryśna Włoszka. Albo inaczej - czy wybierać głową (np. jakiś turystyk, np. V-storm) czy emocjami (chopper). Zadania moto- połaczenie przyjemności jazdy z praktycznością (dojazdy do pracy, zakupy itp.). Musze usiąść na chopperku i sprawdzić jak to jest jechać z nogami z przodu.

 

Czy głową, czy emocjami to zależy właśnie od tego, do czego będzie motocykl!?

 

Jak dojazdy do pracy o kropelce to trzeba wybierać głową, jak weekendowa zabawka to sercem!

 

Sam motocykle traktuję jako zabawę, sposób na spędzanie wolnego czasu, dlatego rozsądku nie przejawiałem za grosz przy wyborach, a muszę powiedzieć, że kupowanie sercem to najfajniejsza sprawa, bo serce potrafi zagłuszyć dysonans pozakupowy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze usiąść na chopperku i sprawdzić jak to jest jechać z nogami z przodu.

... Aha ... I siedzieć jak na kiblu :)

Bierz coś nakedów, all-around, jak wzrost pasuje to małego turystyka. Kupisz popularny moto to jak nie podejdzie to po paru miesiacach sprzedaż bez straty.

Zobacz sobie hasło pod tytułem "entry bike a właściwie entry-level motorcycles" i przebieraj...

Edytowane przez lessero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Aha ... I siedzieć jak na kiblu :)

Bierz coś nakedów, all-around, jak wzrost pasuje to małego turystyka. Kupisz popularny moto to jak nie podejdzie to po paru miesiacach sprzedaż bez straty.

Zobacz sobie hasło pod tytułem "entry bike" i przebieraj...

Cha , cha, na kiblu to ja nóg nie wyciągam!!! Na ten moment jeśli nie chopper to Suzuki V-storm (o ile sięgnę stopami gleby) albo mniejszy model SV 650A. Albo Honda NC 750 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cha , cha, na kiblu to ja nóg nie wyciągam!!! Na ten moment jeśli nie chopper to Suzuki V-storm (o ile sięgnę stopami gleby) albo mniejszy model SV 650A. Albo Honda NC 750 S.

Usiądziesz - zobaczysz... Bardziej chodziło mi o opieranie ciężaru na siodle (dupie).

W innych moto opierasz sie na podnóżkach, klinujesz na baku i inne szuczki.

DL 650 jest bardzo popularny. I trwały. Ja mam 172 cm i na moto kolegi chyba ze standardowym sawieszeniem majtam nóżkami w powietrzu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usiądziesz - zobaczysz... Bardziej chodziło mi o opieranie ciężaru na siodle (dupie).

W innych moto opierasz sie na podnóżkach, klinujesz na baku i inne szuczki.

DL 650 jest bardzo popularny. I trwały. Ja mam 172 cm i na moto kolegi chyba ze standardowym sawieszeniem majtam nóżkami w powietrzu...

Jestem tylko trochę wyższy (174 cm) i mówisz że na DL 650 nie dosięgnę gleby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadania moto- połaczenie przyjemności jazdy z praktycznością (dojazdy do pracy, zakupy itp.).

 

Choper jest w sprzecznosci z tym zadaniem (praktyczność).

 

Jak ...sugeruje ... turystyka ... chyba najbardziej uniwersalny moto.

Mozna szybciej pojechac.

Mozna zamontowac centralny kufer (wspomniales o zakupach)

Mozna poleciec bokiem .. niekoniecznie po asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak innym, ale mi choppery kojarzą się z pozerami ;-)

mi się podobał GS, kupiłem GSa, teraz zaczynam patrzeć na GSR600, może w przyszłym roku zakupie.

Auto, można kupować ze względu na użyteczność, oszczędność itp, ale moto?

Jednakże, wszystko zależy do czego i jak chcesz używać i wg tego schematu bierz.

Ale przedewszystkich, przed zakupem przymierz się do kilku różnych rodzajów moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem sporo sprzętów różnej maści. Przed zakupem każdego z nich wnikliwie "badałem". Najpierw teoretycznie: parametry, opinie, możliwości, a później organoleptycznie: dotknąć, usiąść, przymierzyć... Każdy model był idealnie dobrany, a przynajmniej tak mi się wtedy wydawało. I tak, co sezon całkowicie zmieniałem orientację motocyklową. Od zabytku, poprzez pojazdy błotne, armaturę, przecinaki, klasyki itp. Różne pojemności, różne ilości i układy cylindrów. Wszystkie dawały radość. Pewnego dnia, kiedy internet dotarł do mojego domu, zobaczyłem na zdjęciu ją: piękną, cudowną, wspaniałą, najlepszą na świecie: CB SevenFifty. Wiedziałem, że to jest to! Bez czytania, bez przymiarek, bez względu na opinie, po kilku tygodniach stała w moim garażu. Było to dwanaście lat temu. Nawet teraz, kiedy wchodzę do garażu i zerkam na staruszkę, to czuję radość. To jest motocykl kupiony sercem i życzę każdemu z Was, aby trafił na sprzęt, który da tak wiele satysfakcji, jak Honda dała mi.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... To jest motocykl kupiony sercem i życzę każdemu z Was, aby trafił na sprzęt, który da tak wiele satysfakcji, jak Honda dała mi.

 

Czym szczególnie wyróżnia się CB750 pośród tych wszystkich sprzętów które miałeś ? Wygląd, dźwięk, osiągi ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie jest z gatunku- zaradna Niemka czy piękna ale kapryśna Włoszka. Albo inaczej - czy wybierać głową (np. jakiś turystyk, np. V-storm) czy emocjami (chopper). Zadania moto- połaczenie przyjemności jazdy z praktycznością (dojazdy do pracy, zakupy itp.). Musze usiąść na chopperku i sprawdzić jak to jest jechać z nogami z przodu.

moto kupuje się sercem...

każdy był na tym etapie. i w moim przypadku... zrobiłem sobie filtr na motocykle na olx - co mi wyszukiwał wg kryteriów, które podłapałem na forach, od ludzi itp. modele, pojemności...

ale potem właśnie przyszło olśnienie - ważne pytanie.

czy jak kupisz dany motocykl - np kawasaki ZR7, czy jakieś XJ600 - czyli nuuuuuudy straszliwe, takie motocyklowe VW Golfy - i wstaniesz rano coby nim machnąć wkoło komina, to czy siadając na niego, będziesz się cieszył z tego czym jedziesz?

nie... (oczywiście IMHO - ja mam swój motoswiat - muscle nakedy i cafe/brat/tracker, inny ma np. slinotok na chrom itp)...

ale to powyższe jest kryterium zakupu:)

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym szczególnie wyróżnia się CB750 pośród tych wszystkich sprzętów które miałeś ? Wygląd, dźwięk, osiągi ?

no wlasnie ja miałem odwrotnie niż kolega. znalazłem swietny egzemplarz. motocykl 13 lat u 1 właściela w PL, w pięknym stanie... i przejechałem się... łomatko jakie to nudne - pozycja, silnik, sama jazda, reakcja na zmiany kierunku itp... pomimo że wszystkie kryteria obiektywne (czyli opinia o sprzęcie + stan) mówiły kupuj - podziękowałem.

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym szczególnie wyróżnia się CB750 pośród tych wszystkich sprzętów które miałeś ? Wygląd, dźwięk, osiągi ?  

No właśnie... ciężka jak cholera, cicha jak wentylator na CPU, cudowny przebieg krzywej momentu obrotowego, piękny i wyeksponowany silnik, super ekonomiczna, w schowku pod siedzeniem mieści się tylko zapasowy bezpiecznik, dobre hamulce wymagające pewnej siły nacisku, jeździ tylko po asfalcie, nie wygląda jak lustro, nawet po zimie odpala po jednym obrocie wału, żona ma wygodne siedzenie i jeszcze mnóstwo innych wad i zalet.

Ale to nie miało znaczenia. Gdyby wady zamieniły się z zaletami, to i tak bym ją kupił, bo mi się podoba!

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... ciężka jak cholera, cicha jak wentylator na CPU, cudowny przebieg krzywej momentu obrotowego, piękny i wyeksponowany silnik, super ekonomiczna, w schowku pod siedzeniem mieści się tylko zapasowy bezpiecznik, dobre hamulce wymagające pewnej siły nacisku, jeździ tylko po asfalcie, nie wygląda jak lustro, nawet po zimie odpala po jednym obrocie wału, żona ma wygodne siedzenie i jeszcze mnóstwo innych wad i zalet.

Ale to nie miało znaczenia. Gdyby wady zamieniły się z zaletami, to i tak bym ją kupił, bo mi się podoba!

wersja z czarnym piecem też dodaje smaczku trochę... ale nie ma to jak CB750K z lat 70-80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę dodać taką uwagę. Żeby motocykl "sercowy", mniej nudny, a więc trudniejszy w prowadzeniu dawał frajdę, trzeba być w dobrej kondycji fizycznej. Warto też mieć to na uwadze. Bo jeśli ktoś nie jest w trybie wysiłku fizycznego, znienawidzi sprzęt, w którym ktoś inny będzie zakochany.

Kupno łatwego, popularnego, lekkiego sprzętu ma też tą zaletę, że można fajnie szlifować technikę jazdy, która nie jest bez znaczenia przy pierwszym moto tuż po zrobieniu "A".

 

A najlepsze na świecie i tak są skutery. ;]

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę dodać taką uwagę. Żeby motocykl "sercowy", mniej nudny, a więc trudniejszy w prowadzeniu dawał frajdę, trzeba być w dobrej kondycji fizycznej. Warto też mieć to na uwadze. Bo jeśli ktoś nie jest w trybie wysiłku fizycznego, znienawidzi sprzęt, w którym ktoś inny będzie zakochany.

Kupno łatwego, popularnego, lekkiego sprzętu ma też tą zaletę, że można fajnie szlifować technikę jazdy, która nie jest bez znaczenia przy pierwszym moto tuż po zrobieniu "A".

 

A najlepsze na świecie i tak są skutery. ;]

 

Powodzenia.

to co piszesz trochę stoi w opozycji do zamiłowania siwych panów z brzuszkiem, do 300 kg armatur :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


to co piszesz trochę stoi w opozycji do zamiłowania siwych panów z brzuszkiem, do 300 kg armatur

Myślę, że pozycja siedząca jest wygodna i brzuch ma się dobrze, a od siwych to się odstosunkuj. :wpysk:

Myślę, że dla starszego 130-kilowca trudniejsza będzie Cebra niż VN. Pozycja na różnych moto jest albo naturalna, albo nie. Sprawny gość łatwiej i dużo dłużej zniesie z uśmiechem tą nienaturalną. To dopiero tylko sama pozycja, a jeszcze jazda...

Można by wiele pisać...

 

PZPR

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.