Skocz do zawartości

Afera spalinowa - brak możliwości zarejestrowania używanego auta


michuu

Rekomendowane odpowiedzi

Naprawdę? A to nie jest tak że im więcej paliwa spali silnik tym wieksza emisja  szkodliwych substancji?

Mam uwierzyć że im więcej paliwa spala silnik tym procentowy udział róznego rodzaju substancji szkodliwych s spalinach spada

i niezaleznie od spalania nie przekracza poziomu wyrazonego w gramach na kilometr?

Nic tutaj z wiary, twarde fakty... Porównaj normy Euro3 i Euro6 (druga jest [przy dieslu] tak pi razy oko sześć razy bardziej restrykcyjna), a następnie zastanów się czy aż o tyle silniki stały się oszczędne...

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

uboga mieszanka podnosi emisje NOx a nowe tdi wlasnie na ta mieszanke sa "ustawione"

 

nie byloby tematu jakby vag przywolal do serwisu wszyskie zainfekowane auta i je naprawil czy to softem czy dokladajac SCR

 

ale boje sie ze uzytkownicy bardziej cenia sobie niskie spalanie niz niska emisje

VW robi remapy w 2.0TDi.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale problem w tym ze jest to dobrowolne.

Jak pan z OSKP nie podpilby przegladu bez zaswiadczenia z ASO o przeprowadzonej korekcie softu to bylby pozadek

Kolega dalej za ormowca robi. 

No to niech wszystkie na drodze spełniają Euro 6 i spokój. Pełna zgoda na niepodbijanie dowodów. 

Co wam kurde odbija z tą walką z samochodami lepszymi od 90% tych co na drodze? również pod względem tego NOx.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Kolega dalej za ormowca robi.

No to niech wszystkie na drodze spełniają Euro 6 i spokój. Pełna zgoda na niepodbijanie dowodów.

Co wam kurde odbija z tą walką z samochodami lepszymi od 90% tych co na drodze? również pod względem tego NOx.

 

trochę nie zrozumiałeś przekazu. Chodziło IMHO o fakt żeby takie decyzje, jak ta odmowa przerejestrowania, były oparte na ustalonej procedurze.

W przypadku tej afery VW z normami ścieżka byłaby dość krótka. Producent wzywa na serwis i remap, wydaje kwit i z takim kwitem robisz następny przegląd, inaczej stempelka nie będzie.

Proste, skuteczne i jasne, a nie tak jak teraz że jest jakieś postępowanie i któryś urzędnik odmawia rejestracji de facto bez podstawy.

Tu nie chodzi o walkę z konkretnym autem, bo to nie są wadliwe auta, są faktycznie dużo lepsze niż spora część na naszych drogach.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolega dalej za ormowca robi. 

No to niech wszystkie na drodze spełniają Euro 6 i spokój. Pełna zgoda na niepodbijanie dowodów. 

Co wam kurde odbija z tą walką z samochodami lepszymi od 90% tych co na drodze? również pod względem tego NOx.  

Obiektywnie patrząc masz racje.

Jednak prawo nie działa wstecz - homologacja wydana nie może zostać cofnięta, bo później zmieniły się przepisy. W przypadku VW homologacje były wydane na podstawie sfałszowanych wyników - i powinny zostać cofnięte.

W aferze tak naprawdę nie chodzi o zmniejszenie poziomu toksyczności dzisiaj, tylko w przyszłości. Jeśli jest przyzwolenie na oszukiwanie, to będzie to robione dalej i nie będziemy sukcesywnie zmniejszać emisji szkodliwych substancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Obiektywnie patrząc masz racje.

Jednak prawo nie działa wstecz - homologacja wydana nie może zostać cofnięta, bo później zmieniły się przepisy. W przypadku VW homologacje były wydane na podstawie sfałszowanych wyników - i powinny zostać cofnięte.

W aferze tak naprawdę nie chodzi o zmniejszenie poziomu toksyczności dzisiaj, tylko w przyszłości. Jeśli jest przyzwolenie na oszukiwanie, to będzie to robione dalej i nie będziemy sukcesywnie zmniejszać emisji szkodliwych substancji.

Ale przyzwolenia na oszukiwanie nie ma. 

Nowy fałwej każdy przetrzepią tak, że dla zasady musi mieć parametry lepsze od deklarowanych. 

 

Chodzi o przerzucanie odpowiedzialności za lepiej lub gorzej argumentowane prawo na prywatnego użytkownika samochodu!!!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EU zastanawia się co dalej z aferą VW, jak wesprzeć konsumentów. Ciekawe, czy zmuszą VW do jakichś działań odszkodowawczych.

http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-volkswagen-spaliny/wiadomosci/news-kolejne-potezne-klopoty-volkswagena-ile-zaplaci,nId,2263232

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EU zastanawia się co dalej z aferą VW, jak wesprzeć konsumentów. Ciekawe, czy zmuszą VW do jakichś działań odszkodowawczych.

http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-volkswagen-spaliny/wiadomosci/news-kolejne-potezne-klopoty-volkswagena-ile-zaplaci,nId,2263232

i skąd ten VW ma wziąć na to pieniądze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Obiektywnie patrząc masz racje.

Jednak prawo nie działa wstecz - homologacja wydana nie może zostać cofnięta, bo później zmieniły się przepisy. W przypadku VW homologacje były wydane na podstawie sfałszowanych wyników - i powinny zostać cofnięte.

W aferze tak naprawdę nie chodzi o zmniejszenie poziomu toksyczności dzisiaj, tylko w przyszłości. Jeśli jest przyzwolenie na oszukiwanie, to będzie to robione dalej i nie będziemy sukcesywnie zmniejszać emisji szkodliwych substancji.

Czyli - wydajemy policmajstrom polecenie kontroli wszystkich szmelcwagenów bezprawnie zarejestrowanych w Polsce i zatrzymanie DR z zakazem dalszej jazdy. W następnej kolejności właściciele tychże szmelcwagenów oddają swoje cacuszka dealerom ządając zwrotu pieniędzy - niezgodność towaru z umową. Tak to powinno zadziałać w cywilizowanym kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli - wydajemy policmajstrom polecenie kontroli wszystkich szmelcwagenów bezprawnie zarejestrowanych w Polsce i zatrzymanie DR z zakazem dalszej jazdy. W następnej kolejności właściciele tychże szmelcwagenów oddają swoje cacuszka dealerom ządając zwrotu pieniędzy - niezgodność towaru z umową. Tak to powinno zadziałać w cywilizowanym kraju.

No tak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.