Gokart Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Witam. Zanim doprowadzę nowo zakupione do porządku trochę będę zasiegał języka. Pacjent Clio 99 rok 1.6 90KM automat. No więc kupiłem auto z połową baku i wracałem nim do domu przez 150km nic się nie działo płynnie się jechało żadnych podejrzanych zachować komputer wskazał na tym dystansie 5.8 litra więc ok. Jak wskazówka od paliwa spadła w okolice czerwonego pola myślę że wtedy było około 10 litrów paliwa podczas stałej prędkości zaczął żabkowac lekko szarpać jakby się nagle zdejmowalo nogę z gazu i szybko dodawało. Parę razy szarpneło i ustało. Na drugi dzień też kilka żabek samochód wykonał. Wczoraj jechałem już na rezerwie tzn rezerwa się nie zapaliła choć wskazówka była już wyraźnie na czerwonym polu i nie dało się jechać szarpał cały czas jakby ktoś mu odcinal dopływ paliwa. Więc dzisiaj rano zatankowalem 20 litrów i z moich obserwacji wynika że wczoraj miałem góra 3 litry może 4 paliwa. Dzisiaj przyjechałem 15 kilometrów i żadnego szarpania jakby nic się wczoraj nie wydarzyło. Zauważyłem też że jak stoję i mam skrzynię na D ma tylko 500~550 obr jak włączę na P jest troszkę więcej 600 obr na jałowym co wydaje mi się za niskie. Nawet to że przy 4 biegach mam przy 90 kmh dopiero 2 tys obr. Nie wiem czy obroty na jałowym mają coś wspólnego z obrotami na poszczególnych biegach. Więc o o co chodzi z tym szarpaniem Kiedy się włącza rezerwa? Dodam że kontrolka zapala się przy odpalaniu auta. I co z obrotami nie za niskie? Podłączenie pod kompa coś mi wyjaśni w kwestiach szarpania i niskich obrotów. Dziękuję. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Witam. Zanim doprowadzę nowo zakupione do porządku trochę będę zasiegał języka. Pacjent Clio 99 rok 1.6 90KM automat. No więc kupiłem auto z połową baku i wracałem nim do domu przez 150km nic się nie działo płynnie się jechało żadnych podejrzanych zachować komputer wskazał na tym dystansie 5.8 litra więc ok. Jak wskazówka od paliwa spadła w okolice czerwonego pola myślę że wtedy było około 10 litrów paliwa podczas stałej prędkości zaczął żabkowac lekko szarpać jakby się nagle zdejmowalo nogę z gazu i szybko dodawało. Parę razy szarpneło i ustało. Na drugi dzień też kilka żabek samochód wykonał. Wczoraj jechałem już na rezerwie tzn rezerwa się nie zapaliła choć wskazówka była już wyraźnie na czerwonym polu i nie dało się jechać szarpał cały czas jakby ktoś mu odcinal dopływ paliwa. Więc dzisiaj rano zatankowalem 20 litrów i z moich obserwacji wynika że wczoraj miałem góra 3 litry może 4 paliwa. Dzisiaj przyjechałem 15 kilometrów i żadnego szarpania jakby nic się wczoraj nie wydarzyło. Zauważyłem też że jak stoję i mam skrzynię na D ma tylko 500~550 obr jak włączę na P jest troszkę więcej 600 obr na jałowym co wydaje mi się za niskie. Nawet to że przy 4 biegach mam przy 90 kmh dopiero 2 tys obr. Nie wiem czy obroty na jałowym mają coś wspólnego z obrotami na poszczególnych biegach. Więc o o co chodzi z tym szarpaniem Kiedy się włącza rezerwa? Dodam że kontrolka zapala się przy odpalaniu auta. I co z obrotami nie za niskie? Podłączenie pod kompa coś mi wyjaśni w kwestiach szarpania i niskich obrotów. Dziękuję. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Możliwe jest, że ktoś przed sprzedażą rozbierał zegary i tuningował przebieg, następnie ich dobrze nie poskładał stąd błędne wskazania poziomu paliwa. Taką akcję miał mój szwagier w Sceniucu, ponadto w tych silnikach bardzo wrażliwe na wodę są cewki zapłonowe i nawet niewielkie zawilgocenie powodować może szarpanie itp. Sprawdź ile paliwa wchodzi do baku i jak zachowuje się wskaźnik w miarę jego ubywania, jeśli wykryjesz jakieś anomalie to albo uszkodzony jest czujnik w baku, albo wskaźnik na desce z naciskiem na ,,mało fachowe'' zabawy z zegarami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Pierwsze co mi przychodzi na myśl to filtr paliwa. syf/woda w baku. Oczywiście cewki i świece też bym sprawdził. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 (edytowane) Mi w Leganzie wyminili raz pompe paliwa i okazalo sie, ze ta wymieniona jest ciutke mniejsz/krotksza od oryginalnej. Efekt byl taki, ze paliwo w baku jeszcze bylo a ja juz jechac nie moglem bo pompa nie siegala dna. Jak mi sie kontrolka zaswiecila to juz bylo praktycznie po ptokach. Edytowane 29 Września 2016 przez zinger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 ja w clio 1 mam trochę podobnie...jak zjade do rezerwy to ewidentnie jest tam ledwo co paliwa bo tankuje prawie tyle ile ma cały zbiornik i wiem, że u mnie ktoś zegary ściągał... ale obroty to zależy...musisz się dowiedzieć ile powinien mieć normalnie na jałowym... np. w corolli z silnikiem 4efe miał na jałowym właśnie ok. 600 obrotów...jakby miał automat to po przełączeniu na któryś bieg pewnie by trochę spadły jeszcze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 (edytowane) Mi w Leganzie wyminili raz pompe paliwa i okazalo sie, ze ta wymieniona jest ciutke mniejsz/krotksza od oryginalnej Dokładnie tę samą przyczynę miałem, z tą jednakże różnicą, że pompę (chiński zamiennik) sam sobie wymieniałem. Edytowane 29 Września 2016 przez Ogion Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gokart Napisano 30 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2016 Na tą chwilę jestem umówiony z mechanikiem na przyszłych tydzień, podłącze auto pod komputer a później będziemy się zastanawiać skąd te objawy. Do tego czasu jeszcze trochę pojeżdżę i zobaczymy jak będzie się dalej zachowywał. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 30 Września 2016 Udostępnij Napisano 30 Września 2016 @@pepcio ale tam zegara nie trzeba rozbierać, żeby licznik cofnąć wystarczy, że ktoś musiał nagrzewnicę wymieniać i już zegary trzeba ściągać. Będzie to dopiero widać na śrubach które przykryte są górną częścią deski rozdzielczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gokart Napisano 2 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2016 A tak przy okazji tematu. Jaka powinna być przerwa w świecach ? Bo u mnie jest wszędzie 0.95mm ? Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 2 Października 2016 Udostępnij Napisano 2 Października 2016 A gdzie zapowiadany W tytule nowy samochod? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 2 Października 2016 Udostępnij Napisano 2 Października 2016 @@pepcio ale tam zegara nie trzeba rozbierać, żeby licznik cofnąć wystarczy, że ktoś musiał nagrzewnicę wymieniać i już zegary trzeba ściągać. Będzie to dopiero widać na śrubach które przykryte są górną częścią deski rozdzielczej Do wymiany żarówki podświetlenia już nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gokart Napisano 2 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2016 A gdzie zapowiadany W tytule nowy samochod? Nowy znaczy nowy/używany do jazdy typowo miejskiej jako drugie auto. W pierwszym poście piszę o nim. Clio 1999 rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.