Skocz do zawartości

TEST - Skoda Rapid (HB)


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

Jakoś czułem wewnętrzne fuj do tego auta, zarówno w wersji HB jak i LB, ale (nie)stety dostałem takiego "potwora" w robocie w piątek, oddaje w środę z rana i ... powiem Wam, że to fajne miejskie toczydło.

 

Wygląd zewnętrzny:

Jaki Rapid jest, każdy widzi. Dla mnie taki znaczek przyklejony na do-bólu-zwykłym-samochodzie to PROFANACJA nazwy, którą nosiło kiedyś jedyne "Porsche" z krajów demoludu. Dobra, widać marketingowiec urodzony na początku lat 90tych odrobił lekcję z nazw, ale już nie koniecznie z ich historii.

 

Rapid HB to samochód nijaki z zewnątrz, choć na głowę bije potworka-Fabię, która z każdej strony wygląda źle. Rapid źle wygląda tylko z tyłu. Z przodu (w wersji którą miałem, a więc chyba najwyższej biorąc pod uwagę wypas), jest poprawny, z boku też...natomiast tył to porażka. Cóż, zawsze mogło być gorzej (patrz w/w Fabia). Światła są wydajne, są też dzienne - co prawda nie na ledach, ale w końcu pod wspólnym kloszem z mijania i drogowymi. Rapid z tyłu plusuje w zasadzie tylko w jednek kategorii - światła cofania na prawdę oświetlają przestrzeń za samochodem i nie są jedynie przykrym przymusem homologacyjnym. Aha - jest też drugi plus: kształt tylnej szyby jest taki, że zwykła, pojedyncza wycieraczka tylna pokrywa ca. 80-85% szkła.

 

Środek:

Wersja, którą miałem była chyba najbogatsza, więc opis będzie jej dotyczył. Zaczynamy: zegary; czytelne, ze wskaźnikami poziomu paliwa i tem.silnika (analogowe) w tarczach prędkościomierza i obrotomierza. Niestety na regulacji podświetlenia zestawu zegarów łapę położyli księgowi - nie ma, dlatego też jadąc w nocy zestaw trochę razi. Pomiędzy zegarami jest duży i wyraźny wyświetlacz komputera pokładowego. W menu danych o pojeździe znajdziecie m.in. temperaturę oleju - wskazuje od poziomu 50*C, poniżej pokazuje trzy kreski. Pozostałe "zakamarki" menu pozwalają także na uzyskanie informacji o śr. prędkości, śr. zużyciu paliwa, chwilowym zużyciu paliwa, zasięgu, itp. Menu radia pozwala na skakanie po stacjach z kierownicy, a Menu samochodu ma w zasadzie jedną zakładkę: info o konieczności dokonania przelądu. Jest też Menu nawigacji, które w uproszczony, choć niezmiernie czytelny sposób prezentuje info z pokładowej nawigacji...

 

Właśnie, nawigacja i zestaw audio.

Fantastyczny zestaw nawigacyjny, z mnóstwem opcji, czytelny, szybki. Z wad: nie ma polskich sieci stacji benzynowych, ba nie ma nawet takiego potentata jak BP, ale są jakieś egzotyczne sieci - zapewne popularne w Czechach. Audio to z kolei porażka: gra... i to w zasadzie tyle. Jakbym nie kombinował z ustawieniami, to dźwięk jest zawsze "płaski", wyraźnie brakuje opcji Loudness.

 

Wnętrze jest przestronne i dobrze wykończone tam gdzie patrzy kierowca. Deska choć zrobiona z twardych plastików nie razi, a dodatkowo pseudo-aluniowa listwa na całej długości deski, czyni ją - powiem nawet - atrakcyjną. W dolnej części konsoli jest spora wnęka z uchwytami na puszkę małą i duża. W drzwiach schowacie z kolei butelki - na oko max. 1,5l. Stojak na butelkę jest też w tylnej części konsoli - raczej niedostępny dla kierowcy, bo schowany za podłokietnikiem. Tak mamy podłokietnik, z niezbyt obszernym schowikiem i mało finezyjnie wystający z tunelu środkowego, ale jest, jest wygodny, regulowany i obity miękkim materiałem.

 

Właśnie - miękki materiał, jest chyba w cenie bo w Rapidzie znajdziecie go na: podłokietniku środkowym, podłokietnikach na drzwiach przednich i tylnych - na oko w skrawkach 30cmx20cm i ... to wszystko, Pozostałe plastiki są betonowo-twarde, a na boczkach drzwiowych, tam gdzie z reguły łokieć dotyka boczka jest ... plastik. Twardy plastik, który tylko fakturą odróżnia się od reszty boczka drzwiowego. Za to kierownica jest skórzana, regulowana w dwóch płaszczyznach i całkiem wygodna, gdyby nie za duża siła wspomagania.

 

Motor - totalne zaskoczenie. 1.6, diesel, 85kW. Bez tchu na niskich obrotach, a te często są poniżej 1500obr/min, bo producent nie dając 6 biegu niemiłosiernie wydłużył pozostałe. Ma to dobre strony jadąc w trasie, gdzie przy 80km/h na Vce mamy jakieś 1300obr./min. a przy 140km/h wskazówka jest w okolicach 2250obr./min, za to w mieście trzeba ostro wahlować dźwignią aby wykrzesać z auta trochę dynamiki. Spalanie jest oczywiście niskie - ja bez problemu na szybko pokonanej trasie, a potem w ruchu miejskim zmieściłem się w komputerowym 5,4/100, a wcale się nie starałem.

Do 140km/h auto jest względnie ciche, choć przez szumy opływającego powietrza przebija się charakterystyczny, choć nie natarczywy warkot - to nie jest 1.9 TDI w Octavii I.

 

Wady wnętrza, to oprócz plastików kiepske fotele. Podwindowałem fotel na max. w górę, odsunąlem na tyle ile mogłem a mimo tego uda w dalszym ciągu nie znalazły podparcia. Z małą obawą przy takiej konfiguracji fotela kierowcy zajrzałem na tył, spodziewając się tam oparcia fotela wbitego w kanapę - a tu niespodzianka. Za mną pozostała masa miejsca. Zachęcony zasiadłem na tyle i ... kolejne zaskoczenie: bardzo dużo miejsca na kolana i stopy. Niestety oparcie jest zbyt pionowo, co nie wróży dobrze przy dalszych podróżach. Jest też wąsko i o 3ch osobach nie ma co marzyć, tym bardziej że na środku sterczy w/w uchwyt na butelkę.

 

Podsumowanie:

Jestem na prawdę pozytywnie zaskoczony całokształtem, który prezentuje to auto. W zasadzie jest dobre w każdej kategorii, a minusy zbiera jedynie za:

- plastik na boczkach drzwi, choć i tak jest lepszy niż ten w Focusie,

- profil siedzisk przednich - zbyt mało podpierają uda,

- kąt pochylenia oparcia tylej kanapy

- bezpłciowy tył auta

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Rapid HB to samochód nijaki z zewnątrz, choć na głowę bije potworka-Fabię, która z każdej strony wygląda źle. Rapid źle wygląda tylko z tyłu.

 

mowisz  oczywiscie  o  tej  ?

2010-2013-1.640.jpg 

 

 

bo ta  to  źle  wyglada  tylko z przodu  - wciąż jest  za  wysoka  i  za  wąska 

fabia-monte-carlo-a-266.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepojete samochody powyzej 60k a nie ma regulacji podswietlenia.

335eb78fb14a45ab09b5ec66974b1329.jpg

Moja Fabia za 65 też nie ma regulacji! :panic:

Chyba nie pozostaje mi nic innego jak zrzucić ją do rzeki, bo kto by to kupił. Tylko motyla noga, gdzie ja w Katowicach znajdę rzekę do której zmieści się kura,?

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam takie narzekanie na służbowe auto to mnie nosi. Nie dość że ludzie dostają auto za free bo służbowe. paliwo w gratisie za serwis ani złotówki nie zapłacą to jakby taki się nie namarudził to by chory chodził. Jakby dostał służbowo nowego Passata to tez by pewnie narzekał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

335eb78fb14a45ab09b5ec66974b1329.jpg

Moja Fabia za 65 też nie ma regulacji! :panic:

Chyba nie pozostaje mi nic innego jak zrzucić ją do rzeki, bo kto by to kupił. Tylko motyla noga, gdzie ja w Katowicach znajdę rzekę do której zmieści się kura,?

tapatalked

Wklejalem zdjecie moej pazdzierza w nocy poza miastem czuc wyrazny dyskomfort w hyundaju. Po prostu mocno razi w oczy i nie ma znaczenia czy to Kura czy Kila po prostu to dziadostwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklejalem zdjecie moej pazdzierza w nocy poza miastem czuc wyrazny dyskomfort w hyundaju. Po prostu mocno razi w oczy i nie ma znaczenia czy to Kura czy Kila po prostu to dziadostwo.

 

Dziadostwo na pewno, niestety do dziś nie wiedziałem że taki problem istnieje. Przez ostatnie 77kkm nic mnie nie raziło :panic:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziadostwo na pewno, niestety do dziś nie wiedziałem że taki problem istnieje. Przez ostatnie 77kkm nic mnie nie raziło :panic:

Moze masz to lepiej rozwiazane niz w i20 tez za 60k :hehe: No nic oddalem juz to padlo i na szczescie w BMW jest regulacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziadostwo na pewno, niestety do dziś nie wiedziałem że taki problem istnieje. Przez ostatnie 77kkm nic mnie nie raziło :panic:

Niektórzy mają dużo bardziej wrażliwy wzrok...

Dawno temu chodziłem po biurze i przestawiałem ludziom monitory na 85Hz, bo standardowe 60Hz waliło mi po oczach... Nawet trzy biurka dalej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dawno temu chodziłem po biurze i przestawiałem ludziom monitory na 85Hz, bo standardowe 60Hz waliło mi po oczach... Nawet trzy biurka dalej :D

 

Ja również. 60Hz to był koszmar w CRT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam takie narzekanie na służbowe auto to mnie nosi. Nie dość że ludzie dostają auto za free bo służbowe. paliwo w gratisie za serwis ani złotówki nie zapłacą to jakby taki się nie namarudził to by chory chodził. Jakby dostał służbowo nowego Passata to tez by pewnie narzekał.

 

To że samochód służbowy jest za free to jest jego olbrzymia zaleta, natomiast to nie oznacza że nie może on mieć wad. Różne wady ma najprawdopodobniej  również nowy Passat. To że się za ten samochód samemu nie zapłaciło wręcz ułatwia ich dostrzeżenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 Audio to z kolei porażka: gra... i to w zasadzie tyle. Jakbym nie kombinował z ustawieniami, to dźwięk jest zawsze "płaski", wyraźnie brakuje opcji Loudness.

 

 

 

Właśnie - miękki materiał, jest chyba w cenie bo w Rapidzie znajdziecie go na: podłokietniku środkowym, podłokietnikach na drzwiach przednich i tylnych - na oko w skrawkach 30cmx20cm i ... to wszystko, Pozostałe plastiki są betonowo-twarde, a na boczkach drzwiowych, tam gdzie z reguły łokieć dotyka boczka jest ... plastik. Twardy plastik, który tylko fakturą odróżnia się od reszty boczka drzwiowego. Za to kierownica jest skórzana, regulowana w dwóch płaszczyznach i całkiem wygodna, gdyby nie za duża siła wspomagania.

 

 

Wady wnętrza, to oprócz plastików kiepske fotele. Podwindowałem fotel na max. w górę, odsunąlem na tyle ile mogłem a mimo tego uda w dalszym ciągu nie znalazły podparcia.

 

 

 

Z góry powiem, ze coś o fabiach wiem, goniłem w firmie fabią II 1.6 TDI 75 koników (chyba) a obecnie mam benzyne+LPG 1.4 80 km. No ale mam pytania.

Dzisiaj z firmy poszło zamówienie na rapida dla mnie. Mam opcje dobrania pakietu dynamik czyli nieco inna kierownica i fotele "sportowe" Pewnie będą lepsze tylko mam wątpliwość jak one wyglądają. Jeśli sa głębsze to jak z wygodą wsiadania/wysiadania, robie to ze 30 razy dziennie.  No i audio. W dieslu miałem radio swing i gralo całkiem fajnie, obecnie też mam FII ale z radiem blues i jest dużo gorzej. w opcjach dobrałem teraz swinga, mówisz, że nie warto? Jest fajna cenowo opcja "Pakiet audio" z alufelgami, ale mam wiecznie obdarte kołpaki od wjeżdżania na krawężniki :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nołp - nie ma regulacji w zasięgu wzroku, MOŻE jest gdzieś w przepastnym menu, nie szukałem. Nie jest też automatyczna, ani też sprzężona z nawi, w której można wybrać tryb nocny.

 

W Octavii regulacja podświetlenia jest w radiu, w ustawieniach auta. Poszukaj, może Rapid ma podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.