_ArtuR_ Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Witam, kuzyn ma problem ze swoją Ibizą IIFL (rocznik 1999) Kłopot polega na tym że, gdy zacznie lecieć z nawiewów ciepłe powietrze to momentalnie parują szyby. Gdy auto się jeszcze nie zagrzeje to problemu nie ma. Co zostało już przez nas sprawdzone: brak wycieków z nagrzewnicy, płynu chłodzącego nie ubywa, brak charakterystycznego zapachu płynu w środku auta. wnętrze auta było dokładnie wysuszone, brak wilgoci na dywanikach itp... szyby zostały już kilka razy umyte różnymi preparatami, czy to płynami typu "antypara" jak i zwykłymi środkami do mycia szyb. Nic to nie pomogło. filtr kabinowy wymieniony na nowy. Problem wystąpił nagle. Gdzie można jeszcze szukać, co sprawdzić? z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 16 minut temu, _ArtuR_ napisał: Problem wystąpił nagle. Gdzie można jeszcze szukać, co sprawdzić? z góry dzięki za pomoc Obieg wewnętrzny może jest cały czas zamknięty. Filtr przy wymianie był suchy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 22 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Obieg wewnętrzny może jest cały czas zamknięty. Filtr przy wymianie był suchy?Nie dopisałem, obieg wewnetrzny nie jest zamkniety. Klapka otwierajaca go działa. Filtr kabinowy suchy w chwili wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 40 minut temu, _ArtuR_ napisał: Witam, kuzyn ma problem ze swoją Ibizą IIFL (rocznik 1999) Kłopot polega na tym że, gdy zacznie lecieć z nawiewów ciepłe powietrze to momentalnie parują szyby. Gdy auto się jeszcze nie zagrzeje to problemu nie ma. Co zostało już przez nas sprawdzone: brak wycieków z nagrzewnicy, płynu chłodzącego nie ubywa, brak charakterystycznego zapachu płynu w środku auta. wnętrze auta było dokładnie wysuszone, brak wilgoci na dywanikach itp... szyby zostały już kilka razy umyte różnymi preparatami, czy to płynami typu "antypara" jak i zwykłymi środkami do mycia szyb. Nic to nie pomogło. filtr kabinowy wymieniony na nowy. Problem wystąpił nagle. Gdzie można jeszcze szukać, co sprawdzić? z góry dzięki za pomoc ma klime ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 22 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Teraz, BoRuCh napisał: ma klime ? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 1 minutę temu, _ArtuR_ napisał: tak wrzuć jakiś dobry środek czyszczący (pianka) w kanały powietrza edit: a jak to nie pomoże to wymiana osuszacza klimy imho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 22 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 1 minutę temu, BoRuCh napisał: wrzuć jakiś dobry środek czyszczący (pianka) w kanały powietrza oo i to jest jakiś trop. Mógłbyś polecić coś dobrego? Z tego co wiem to kuzyn odpalał w aucie ala "granat" do czyszczenia klimatyzacji, ale to nic nie dało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Teraz, _ArtuR_ napisał: oo i to jest jakiś trop. Mógłbyś polecić coś dobrego? Z tego co wiem to kuzyn odpalał w aucie ala "granat" do czyszczenia klimatyzacji, ale to nic nie dało. bo to pic na wode te granaty, ja bralem CRC, jednego dnia pół puchy i drugiego dnia powtórka, od podszybia po kratki w konsoli centralnej, po bokach i nawiewy na boczne szyby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 23 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2017 Sprawdźcie drożność odpływu ze sklaplacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Włączcie nawiew na maxa na wyłączonej klimatyzacji i otwórzcie wszystkie drzwi, niech wywieje całą wilgoć przez 10-15minut. Później nie włączać klimy i problem ustanie. Podejrzewam, że problemem jest jazda na krótkich dystansach i częste włączanie wyłączanie klimy. Siostra miała podobny problem w nowym Clio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 24 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Włączcie nawiew na maxa na wyłączonej klimatyzacji i otwórzcie wszystkie drzwi, niech wywieje całą wilgoć przez 10-15minut. Później nie włączać klimy i problem ustanie. Podejrzewam, że problemem jest jazda na krótkich dystansach i częste włączanie wyłączanie klimy. Siostra miała podobny problem w nowym Clio.Imho nie to bo problem występował też przy dużych morzach, kiedy sprężarka z klimy wogole się nie załączała. Ale spróbować można Sprawdźcie drożność odpływu ze sklaplaczaTo może być jakiś trop bo auto nigdy nie zostawialo zs sobą mokrych śladów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 26 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 z parownika...skraplacz nie ma odplywu ... I to prawdopodobnie jest problemem...zlokalizuj odplyw z parownika, nastepnie go udroznij i zaaplikuj przez niego bezposrednio na parownik pianke do czyszczenia klimatyzacji Jezeli chodzi o osuszacz jak ktos tu radzil to jest to filtr - osuszacz majacy na celu wylapanie wilgoci z freonu ew syfu jaki znajdzie sie w instalacji np po uszkodzeniu sprezarki. Powinno sie go wymieniac po kazdorazowym rozszczelnieniu instalacji (teoretycznie) Jego blokada objawiac sie bedzie odstawieniem kompresora z powodu niskiego cisnienia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 26 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 z parownika...skraplacz nie ma odplywu ... I to prawdopodobnie jest problemem...zlokalizuj odplyw z parownika, nastepnie go udroznij i zaaplikuj przez niego bezposrednio na parownik pianke do czyszczenia klimatyzacji Jezeli chodzi o osuszacz jak ktos tu radzil to jest to filtr - osuszacz majacy na celu wylapanie wilgoci z freonu ew syfu jaki znajdzie sie w instalacji np po uszkodzeniu sprezarki. Powinno sie go wymieniac po kazdorazowym rozszczelnieniu instalacji (teoretycznie) Jego blokada objawiac sie bedzie odstawieniem kompresora z powodu niskiego cisnienia...Po weekendzie bedziemy sprawdzać. Dzięki za pomysł z osuszaczem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafcio Napisano 26 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Mi to wygląda na mokry filtr kabinowy. Gdzie Ibiza ma ten filtr w środku od schowkiem czy na zewnątrz pod podszybiem? Jeśli na zewnątrz to podczas wymiany podszybie mogło się rozszczelnić i podczas deszczu woda leci na filtr a gdy auto się rozgrzeje to odparowuje. Miałem tak w Focusie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 26 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 58 minut temu, Rafcio napisał: Mi to wygląda na mokry filtr kabinowy. Gdzie Ibiza ma ten filtr w środku od schowkiem czy na zewnątrz pod podszybiem? Jeśli na zewnątrz to podczas wymiany podszybie mogło się rozszczelnić i podczas deszczu woda leci na filtr a gdy auto się rozgrzeje to odparowuje. Miałem tak w Focusie. tak jak pisałem w pierwszym poście, filtr wymieniony i na nowym filtrze (suchym na 100%) efekt był ten sam.... jeszcze może można by spróbować wyjąć filtr i bez niego sprawdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 27 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 Dnia 26.02.2017 o 14:26, _ArtuR_ napisał: tak jak pisałem w pierwszym poście, filtr wymieniony i na nowym filtrze (suchym na 100%) efekt był ten sam.... jeszcze może można by spróbować wyjąć filtr i bez niego sprawdzić? a wykładziny suche, woda gdzieś się nie leje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 10 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 raport z placu boju: odpływ drożny, udało się dostać do parownika, zaaplikowana została na niego pianka do czyszczenia, i..... bez zmian. Jak parował tak paruje dalej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 pianka jest po to aby nie śmierdziało z nawiewów, mogą być niedrożne odpływy z błotnikach przednich i woda dostaje się po podszybiu,czy jest mokra wykładzina z przodu?kolega wyżej zadał to pytanie , woda możne lecieć z drzwi ale musimy wiedzieć czy ta wykładzina jest mokra,ja kiedyś swoim autem (vanem) wjechałem prawym kołem w duża kałuże przy prędkości 60km/h i też woda zaczęła mi kapać spod schowka pasażera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 10 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 w pierwszym poście pisałem, że dywaniki i wykładzina pod nimi jest sucha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 41 minut temu, _ArtuR_ napisał: w pierwszym poście pisałem, że dywaniki i wykładzina pod nimi jest sucha to wg. mnie nagrzewnica jest nieszczelna i płyn chłodniczy paruje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 10 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 to wg. mnie nagrzewnica jest nieszczelna i płyn chłodniczy paruje:skromny:Da rade jakoś to wyeliminować bez demontażu deski? Może jakiś środek do uszczelniania chłodnic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 36 minut temu, _ArtuR_ napisał: Da rade jakoś to wyeliminować bez demontażu deski? Może jakiś środek do uszczelniania chłodnic? uszczelnisz proszkiem do uszczelniania chłodnic aleeeeee możesz stracić ogrzewanie i w zimę będziesz tu wypisywał ze jest zimno w aucie i co zrobć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 Godzinę temu, _ArtuR_ napisał: Da rade jakoś to wyeliminować bez demontażu deski? Może jakiś środek do uszczelniania chłodnic? nie znam tego auta, poszukaj w necie czy trzeba demontować. Od stosowania proszków jestem daleki. Koszt samej nagrzewnicy pewnie w okolicy 100 zł więc nie jest to dużo, kwestia wymiany to inna rzecz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 10 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 Koszta generalnie nie są problemem, ale sama wizja ściągania deski... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floydzik Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 Jeżeli paruje płyn z nieszczelnej nagrzewnicy to szyby będą tłuste.Tłuste w ten sposób że nie sposób tego wytrzeć ponieważ się maże.Jakbyś mył patelnię z tłuszczem zimną wodą.Pytanie czy tak jest.No i zapach w kabinie się zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 10 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 1 minutę temu, floydzik napisał: Jeżeli paruje płyn z nieszczelnej nagrzewnicy to szyby będą tłuste.Tłuste w ten sposób że nie sposób tego wytrzeć ponieważ się maże.Jakbyś mył patelnię z tłuszczem zimną wodą.Pytanie czy tak jest.No i zapach w kabinie się zmieni. Z łatwością/trudnością mycia szyb to się dowiem, co do zapachu to na chwilę obecną ciężko stwierdzić bo w aucie wisi dużo wunderbarumów i innych cudów odświeżających powietrze. Cza to będzie usunąć i wtedy się pewnie coś poczuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floydzik Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 Jak świeżo zakupione auto to sprzedający nawieszał wunderbarumów i innych cudów odświeżających powietrze po to aby kupujący nie wyczuli .. nieświeżości. Jak w poprzednim aucie miałem nieszczelną nagrzewnicę całe szyby czy sama przednia nie parowała.Parowało kurna miejsce przedniej szyby i to tylko tam gdzie patrzy kierowca jadąc na wprost.Fi z 15 cm średnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 10 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 nie nie,auto u kuzyna już jest chyba 3 lub 4 rok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 28 minut temu, floydzik napisał: Jeżeli paruje płyn z nieszczelnej nagrzewnicy to szyby będą tłuste.Tłuste w ten sposób że nie sposób tego wytrzeć ponieważ się maże.Jakbyś mył patelnię z tłuszczem zimną wodą.Pytanie czy tak jest.No i zapach w kabinie się zmieni. u siebie żadnego zapachu płynu nie czułem, bo ilości ubywajacego płynu była praktycznie niezauważalna. Po wyjęciu nagrzewnicy na złączu lekko tłusty naciek, poza tym wszędzie sucho. Po demontażu jeden z króćcow zatkałem i płucami nie byłem w stanie stwierdzić nieszczelności, dopiero podpięcie pod kompresor wykazał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 A ta klimatyzacja to w ogóle działa a po drugie zawsze paruje czy tylko podczas deszczu czy kompletu pasażerów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 10 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 Klima działa, paruje zawsze gdy cieple powietrze zacznie lecieć na szybe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 7 godzin temu, _ArtuR_ napisał: paruje zawsze gdy cieple powietrze zacznie lecieć na szybę. no i sam sobie odpowiedziałeś na nurtujące ciebie pytanie, chcąc ogrzać pojazd puszczasz powietrze poprzez nagrzewnice, nagrzewnica jest dziurawa i wilgoć osadza się na szybie, natomiast gdy ustawisz nadmuch na zimne powietrze to klapki odcinają przepływ powietrza przez nagrzewnice i już tak nie powinno parować, ale owe klapki raczej nie dają 100% szczelności ale parowanie powinno się znacząco ograniczyć, poszukaj na forach seat ibiza manuala jak się wymienia nagrzewnice, jak łatwo to sam wymienisz a jak trudno to lepiej zapłacić i mieć spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 Ale auto mają 3 lata i płynu dolewać nie trzeba ponoć to skąd pomysł z tą nagrzewnicą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 11 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 Z tego co na szybko szukałem to do wymiany nagrzewnicy trzeba pruć deskę. Dlatego jeżeli mielibyśmy to robić to chcemy mieć 100% pewności że to ona jest winowajcą zamieszania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 100% powiadasz takie rzeczy to tylko w e....e, kamerki inspekcyjnej trzeba by było użyć, zlokalizować gdzie jest nagrzewnica ,nawiercić mały otworek , wprowadzić giętki przewód kamerki inspekcyjnej, odpalić silnik i penetrować aż do całkowitego nagrzania się silnika,jeśli nie zlokalizuje wycieku to następnie obserwować podczas stygnięcia nagrzewnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KR16 Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Miałem kiedyś podobnie, wystarczyło porządnie umyć szybę od środka płynem do szyb, jak to nie pomoże to obstawiam coś z nagrzewnicą z tym niestety roboty już sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.