Skocz do zawartości

Giulia


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, wujekcybul napisał:


Silnik nie trzyma nocy i tyle. Te 3 oktany więcej nie zrobią aż takiej różnicy w mocy.

Robią - czujnik spalania stukowego obcina moc jak auto jedzie na 95.

w moim byłym mondeo 2.5t różnica wynosiła 17KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, marcindzieg napisał:

 

Gdyby były projektowane na 98 to by nie działały na 95. Skoro działają to podawanie mocy dla 98 jest czystym marketingiem.

yyyyy co? masz do wyboru 2 opcje wg projektantów silnika pod 98...

1. silnik zgłasza błąd, auto unieruchomione - potrzebny serwis, zalanie lepszym paliwem, reset

2. silnik jednak pojedzie, czujniki zareagują na gorsze paliwo, opóźnią zapłon (=zmniejszą) moc, przejdą w tryb awaryjny - cokolwiek - ale auto pojedzie.

 

którą opcję wybierasz? i jak to się ma do tego co napisałeś?

 

btw. z tego co pamiętam to 2l w S2000 na 95 miało ok 7% mniej mocy... ale jechało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

 

Skoro dali radę hamować na 95 i nie zgłaszał problemów poza mniejszą mocą to którą opcję wybierasz?

nie odpowiada się pytaniem na pytanie... i 2. to ze "dali radę" nei zmienia faktu, ze silnik jest projektowany pod 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jimbo22 napisał:

nie odpowiada się pytaniem na pytanie... i 2. to ze "dali radę" nei zmienia faktu, ze silnik jest projektowany pod 98.

 

Bo tak marketingowcy napisali? Znasz jakiekolwiek przeciwwskazanie żeby silnik jeżdżący na 98 nie jeździł na 95?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

 

Bo tak marketingowcy napisali? Znasz jakiekolwiek przeciwwskazanie żeby silnik jeżdżący na 98 nie jeździł na 95?

no wymienione tutaj 5 razy - spadek mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jimbo22 napisał:

no wymienione tutaj 5 razy - spadek mocy.

 

Będzie miał mniejszą moc ale będzie jeździł normalnie. A w materiałach reklamowych lepiej wygląda większa moc od mniejszej. Więc w sterowniku silnika można wsadzić kilka sprawdzających i napisać że silnik został "zaprojektowany" pod 98. Tak samo można "zaprojektować" silnik pod VPower - dlaczego się ograniczać do 98? Tyle tylko że klienci tego nie przełkną dlatego tego nie robią.

Jakoś Subaru jeździ na 95, na 98 lepiej, na VPower jeszcze lepiej. Na jakie paliwo został zaprojektowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Będzie miał mniejszą moc ale będzie jeździł normalnie. A w materiałach reklamowych lepiej wygląda większa moc od mniejszej. Więc w sterowniku silnika można wsadzić kilka sprawdzających i napisać że silnik został "zaprojektowany" pod 98. Tak samo można "zaprojektować" silnik pod VPower - dlaczego się ograniczać do 98? Tyle tylko że klienci tego nie przełkną dlatego tego nie robią.

a jaką masz pewność ze to TYLKO marketing? ma to sporo sensu, ale nadal pozostaje w obszarze czystych dywagacji AK...


S2000 czy Giulia są deklarowane na 98. klienci to przełykali i przełykają. Vpower to za duzy egzotyk aby w codziennym uzytkowaniu go wymagać - dlatego tego nie robią.

 

w sumie sytuację mozna porownac do jazdy na oleju rzepakowym :) producent deklaruje ze musi byc diesel... a jezdzi na oleju spożywczym. no jak to tak? czy producent w tym momencie naciąga marketingiem? :)

Cytuj

Jakoś Subaru jeździ na 95, na 98 lepiej, na VPower jeszcze lepiej. Na jakie paliwo został zaprojektowany?

na takie jakie deklaruje producent. poza tym ja z tym nie dyskutuję... odniosłem się tylko do Twojego twierdzenia, ze "nie jezdziłby na gorszym paliwie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jimbo22 napisał:

a jaką masz pewność ze to TYLKO marketing? ma to sporo sensu, ale nadal pozostaje w obszarze czystych dywagacji AK...

 

Bo nie ma żadnych, technicznych przeciwwskazań żeby jeździł na 95. Poza mniejszą mocą.

 

5 minut temu, jimbo22 napisał:

w sumie sytuację mozna porownac do jazdy na oleju rzepakowym :) producent deklaruje ze musi byc diesel... a jezdzi na oleju spożywczym. no jak to tak? czy producent w tym momencie naciąga marketingiem? :)

 

Choćby dlatego że olej rzepakowy może uszkodzić nowoczesnego diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

 

Bo nie ma żadnych, technicznych przeciwwskazań żeby jeździł na 95. Poza mniejszą mocą.

możliwe... ale skąd ta pewność?

 

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

 

 

Choćby dlatego że olej rzepakowy może uszkodzić nowoczesnego diesla.

no. ale analogia jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, jimbo22 napisał:

możliwe... ale skąd ta pewność?

 

A znasz jakieś?  :)

Jedyne co mi przychodzi do głowy to wymuszanie stosowania lepszej jakości paliwa.

 

15 minut temu, jimbo22 napisał:

no. ale analogia jest :)

 

No nie do końca. Analogia by była jakby ktoś wymuszał stosowanie lepszego diesla zamiast tego najtańszego. Tyle że w przypadku benzyny jest to łatwe do zdefiniowania/wykrycia. W przypadku diesla nie jest tak łatwo. O ile to w ogóle możliwe. Dlatego można wlać rzepakowy. Raz pojedzie. Drugi raz już niekoniecznie  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

 

A znasz jakieś?  :)

Jedyne co mi przychodzi do głowy to wymuszanie stosowania lepszej jakości paliwa.

 

a moze opoźniony zapłon lekko zmienia skład spalin. i przez to moze być diesel gate tyle ze nopb;)

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

 

 

No nie do końca. Analogia by była jakby ktoś wymuszał stosowanie lepszego diesla zamiast tego najtańszego. Tyle że w przypadku benzyny jest to łatwe do zdefiniowania/wykrycia. W przypadku diesla nie jest tak łatwo. O ile to w ogóle możliwe. Dlatego można wlać rzepakowy. Raz pojedzie. Drugi raz już niekoniecznie  :)

ale sam piszesz ze nikt nie wymusza. bo przeciez jezdzi i na tym i natym :)  producetn zaleca diesla, ale pojedzie na rzepakowym co nie... zupelnie jak 98 i pojedzie na 95 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jimbo22 napisał:

a moze opoźniony zapłon lekko zmienia skład spalin. i przez to moze być diesel gate tyle ze nopb;)

 

Może być tak. Skoro jednak inni sobie z tym radzą... :)

 

1 minutę temu, jimbo22 napisał:

ale sam piszesz ze nikt nie wymusza. bo przeciez jezdzi i na tym i natym :)  producetn zaleca diesla, ale pojedzie na rzepakowym co nie... zupelnie jak 98 i pojedzie na 95 ;)

 

No na rzepakowym pojedzie raz. Na 95 może jeździć cały czas. Różnica co prawda subtelna a jednak  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marcindzieg napisał:

Jakoś Subaru jeździ na 95, na 98 lepiej, na VPower jeszcze lepiej. Na jakie paliwo został zaprojektowany?

 

Został zaprojektowany na takie, z dobrodziejstw którego może skorzystać. 

 

Tak jak stosowanie innego ogumienia wpływa na właściwości jezdne, tak stosowanie innego paliwa wpływa na osiągi. Giulia pojechałaby pewnie na jakiś gumach od roweru, ale zmierzone właściwości trakcyjne byłoby inne. I robiłbyś z tego powodu aferę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, grogi napisał:

 

Został zaprojektowany na takie, z dobrodziejstw którego może skorzystać. 

 

Tak jak stosowanie innego ogumienia wpływa na właściwości jezdne, tak stosowanie innego paliwa wpływa na osiągi. Giulia pojechałaby pewnie na jakiś gumach od roweru, ale zmierzone właściwości trakcyjne byłoby inne. I robiłbyś z tego powodu aferę? 

 

Porównanie z tyłka. Nie mam nic przeciwko jeżdżeniu na 98 czy VPower. Mam dużo przeciwko zmuszaniu mnie do tego skoro jedynym efektem jest parę koni więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

Porównanie z tyłka. Nie mam nic przeciwko jeżdżeniu na 98 czy VPower. Mam dużo przeciwko zmuszaniu mnie do tego skoro jedynym efektem jest parę koni więcej.

 

Chcesz to jeździj. KK nie łamiesz... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

 

Porównanie z tyłka. Nie mam nic przeciwko jeżdżeniu na 98 czy VPower. Mam dużo przeciwko zmuszaniu mnie do tego skoro jedynym efektem jest parę koni więcej.

 

Zle na to patrzysz...Jazda na 95  po prostu skutkuje ubytkiem kilku KM...

Poza tym prawdopodonie nie jestes klientem na Giulie QV ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Zle na to patrzysz...Jazda na 95  po prostu skutkuje ubytkiem kilku KM...

Poza tym prawdopodonie nie jestes klientem na Giulie QV ;]

 

 

Akurat pisałem o VAGu bo Giulia sobie bez problemu radzi z tym. Poza tym ja się odniosłem tylko do stwierdzenia że silnik został zaprojektowany do jazdy na 98. Co jest dla mnie zwykłą papką marketingową mającą na celu pokazanie że samochód ma parę koni więcej niż naprawdę ma. Ale skoro przyjmujecie bezkrytycznie to, co pisze producent to ja nie zabraniam. Tylko mam chyba prawo mieć własne zdanie na ten temat. A to czy jestem klientem czy nie raczej nie ma tu nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.