Skocz do zawartości

Oleje Specol


cesarz

Rekomendowane odpowiedzi

Seria Gold ma bardzo fajne parametry. Ja tego nie lałem, ale rozważałem, cena bardzo niska, do tego olej na PAO. Przydałaby się analiza VOA tego oleju, bo jest wiele skrajnych opinii na jego temat, moim zdaniem, nie widząc wyników badań olej może być bardzo dobry, a niepochlebne opinie mogą brać się stąd, że Polak w końcu zrobił coś dobrego i o dobrym stosunku cena/jakość. :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Bartłomiej napisał:

A badania zrobione/zlecone przez Piotrka Dziektarza to też nie byle co - ten koleś bardzo poważnie podchodzi do spraw jakości olei. Prawdziwa skarbnica wiedzy.

 

No tu badania robił akurat Polaris a nie croom (P. Dziektarz) ;] Zresztą takie badania z Polarisa może zrobić każdy, tylko rzadko komu chce się wydać te 85-100zł na wykonanie takiej analizy. Można to zrobić np. za pośrednictwem Archoila. Kiedyś gość ze strony najlepszysyntetyk współpracował z Blackstone i też można było przez niego robić te badania, ale w tamtym roku jak brałem stamtąd olej to powiedzieli, że już nie robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, analyzer64 napisał:

No tu badania robił akurat Polaris a nie croom (P. Dziektarz) ;] Zresztą takie badania z Polarisa może zrobić każdy, tylko rzadko komu chce się wydać te 85-100zł na wykonanie takiej analizy.

na ich forum jest tego więcej, ale mi się już szukać nie chciało. Sporo kart z badań, w tym Specola, jest na forum alfy.

11 minut temu, analyzer64 napisał:

Można to zrobić np. za pośrednictwem Archoila.

bo się lud domagał i Wojtek wprowadził opcję ;)

12 minut temu, analyzer64 napisał:

Kiedyś gość ze strony najlepszysyntetyk współpracował z Blackstone i też można było przez niego robić te badania, ale w tamtym roku jak brałem stamtąd olej to powiedzieli, że już nie robią.

Zdaje się, że tam się właściciel zmienił niestety i trochę kontaktów poleciało.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ozarek napisał:

Zdaje się, że tam się właściciel zmienił niestety i trochę kontaktów poleciało.

 

Tego nie wiem, bo brałem w tamtym roku pierwszy raz Neste City Pro, a że blisko mam to chwilę pogadałem też i o Specolu. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, analyzer64 napisał:

wlyszkow? Bo też ten ktoś ma wiedzę i często pisał o Archoilu :hmm: 

jop, on odpowiada za AR u nas ;) Zresztą chyba pojawiający się RockOil też od Niego wyszedł.

Godzinę temu, analyzer64 napisał:

Tego nie wiem, bo brałem w tamtym roku pierwszy raz Neste City Pro, a że blisko mam to chwilę pogadałem też i o Specolu. ;) 

głowy nie daje, ale z tego co pamiętam to właśnie u nich były jakieś tam zawirowania.

Jakie zdanie o Specolu rozpowszechniają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Ozarek napisał:

Jakie zdanie o Specolu rozpowszechniają?

 

Ten człowiek chwalił go za dobrą bazę i cenę. Mówił że to niewielka firma (pracuje tam mniej niż 100 osób wg jego relacji), na ile to prawda to nie wiem, bo w Specolu nie byłem :ok: Ale ogólnie polecał ten olej, nawet na półkach widziałem kilka baniek 0W40 i 5W40. Z tego co pamiętam to oferowali też gotowe mieszanki AR9100 i Specola.

 

Na stronie Specola też widzę, że oferują badania oleju, ciekawe czy w detalu też robią :hmm: 

 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leje do mocno podkręconego sc 1.1spi 5w40 spec gold+ AR9200 i ta mieszanka w porównaniu z Motulem 8100 5w40-ma zalety-wytrzymuje mocne upalanie, mniej go ubywa, silnik mimo ostrego wałka typu GT chodzi prawie jak seria.

Ubywa sporo mniej niż x-cessa-na 1000km przy bucie 200ml, a x-cessa ok. 500ml., podobnie schell'a HX8 5w40-ale na nim już po 5 tys jazdy i przejechaniu 180km/h 50-60km A2 słychać było głośniejszą pracę rozrządu.

Olej jest tani bo nie ma marketingu i pośredników, dodatki hurtem z chevrona, też podchodziłem sceptycznie ale nie ma wałka- jest to tzw. 100% syntetic-PAO-może nie olej premium, ale lepszy niż 70% tego co reklamowane i znane.

Z wad-kiepskie zgrzewy i nakrętki, dość spora lepkość w 100stoniach powoduje to że jak do tylu dojdzie to wolniej oddaje ciepło niż inne 5w40 ale to dosyć typowe dla dosyć wysokiej lepkości w 100-14,5 i pompowalności.

Z dodatkiem AR9100/9200-bdb połączenie dla ochrony wałka czy panewek. Za ceną na pewno nie przemawia niska jakość oleju, oszczędzali na wszyskim, ale oliwa jest ok.-bynajmniej te full saps nie C3. Cena za 4l jak za 1l Millersa:-)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Pawel1984 napisał:

oliwa jest ok.-bynajmniej te full saps nie C3.

C3 są też OK, mają mniej ZDDP przez co miks z AR jest nawet lepszy.

 

20 godzin temu, analyzer64 napisał:

Ten człowiek chwalił go za dobrą bazę i cenę. Mówił że to niewielka firma (pracuje tam mniej niż 100 osób wg jego relacji), na ile to prawda to nie wiem

z bazami to jest powtarzalna opinia wielu, więc albo taka opinia poszła i się trzyma, albo faktycznie coś w tym jest. Firma jest faktycznie mała, rozlewnia w Chorzowie, więc u mnie jeszcze jakiś mały element lokalnego patriotyzmu działa ;)

20 godzin temu, analyzer64 napisał:

Z tego co pamiętam to oferowali też gotowe mieszanki AR9100 i Specola.

wszyscy to robią bo to jest faktycznie bardzo fajna baza pod AR i chyba tylko Neste jest lepsze, ale 2x droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciejkubi napisał:

http://allegro.pl/olej-specol-gold-5w40-4l-prawdziwy-syntetyk-i6735272070.html

 

Cena szokująco niska, bezpiecznie można go kupić?

Używam obecnie Totala 5W40, (Xantia 1.8 PB + LPG 455tys km).

 

W 99% bo opakowania są delikatne, a olej jest ok, nawet lepszy niż ten co używasz, lepszy niż Motul 8100 x-cess co jest może niewiarygodne, ale prawdziwe i testowane.

Cenę uzasadniałem wyżej, dla przykładu, najszerzej reklamowany olej typu clajstrol czy edge czy magnatec, swoją cenę ma w 70% zrobioną kosztami, marketingu, desingu, dużej marży ,opakowań,dystrybucji,utrzymania tysięcy stanowisk-pozbawiając go tego olej HC GrIII z orlenu+ dodatki nie wywindowały by jej powyżej 8zł/Lx4 32zł-nie 120zł:-) Litr oleju lotos 5w40 z beczki kosztuje 7,5zł/1l kupując 200litrów.:-)

Edytowane przez Pawel1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda tylko, że ich 0w30 i 0w40 nie spełniają ACEA A3

A3 spełniają tylko 5w30, 5w40 z syntetyków i pewnie na jeden z tych sie zdecyduje przy następnej wymianie

 

inna sprawa, czy ktoś może mi wyjaśnić w czym lepszy jest olej ACEA A3 502.00 od A5 502.00 do 1.8tsi VW, do którego zalecane są 502.00 lub 504.00 ?

Edytowane przez jqr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maciejkubi napisał:

Cena szokująco niska, bezpiecznie można go kupić?

od tego gościa napewno, sam od Niego biorę, tyle że mam niemal na miejscu więc odbieram sam.

Zerknij do wątku z polecanymi sklepami

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.03.2017 o 12:08, Ozarek napisał:

Zresztą chyba pojawiający się RockOil też od Niego wyszedł.

 

 

A spojrzałem na tego RockOila, bo przypomniało mi się, że na forum Alfaholików ktoś wspomniał o nim dawno temu, dokładnie o Carbonie, szkoda że te parametry strasznie skąpe, bo olej przynajmniej ceną reprezentuje wysoką półkę. :hmm: 

 

https://sklep.rockoil.com.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i tak sie zastanawiam też nad tym Specol-em 5W-40, obecnie od 40kkm wlewam Motul-a 5W-40 X-cess właśnie. Może bym się nie zastanawiał, ale ostatnio ściągałem misę olejową w Matizie żeby ją uszczelnić i środek tzn. dół silnika do czystych nie należał mimo że 14kkm robiłem mały remont silnika i wszystko wymyłem. Od remontu wlałem do niego właśnie Motul-a ale 10W-40:hmm: Specol tańszy ponad 2 razy od Motul-a jeśli chodzi o 5W-40, dobry znajomy zalewał tym olejem silnik w AR 146 1.6ts jeszcze z dodatkiem Archoil-u 9100 i bardzo chwalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalezienie dlaczego te oleje są tak tanie, nie zajęło mi dłużej niż minutę. Poczytajcie sobie o warunkach produkcji. Czyli: typowe polskie janusze biznesu. Ja dziękuję, jak słyszę że produkt jest polski to uciekam. A tym bardziej, jak jest tani. Nie raz i nie dwa się przejechałem na "dobre po polskie", a już uwielbiam jak ktoś pisze" bo nie muszą płacić tyle za marketing". Bzdura. I w polskiej firmie też już nie będę nigdy więcej pracował. 

 

http://www.gowork.pl/opinie_czytaj,29534

 

 

Edytowane przez teg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, analyzer64 napisał:

Ok znalazłem :)

nieźle to wygląda! duży VI, niski CCS na zimno i NOAK 6%. Rozumiem czemu Wojtek to testuje.

 

7 godzin temu, teg napisał:

Znalezienie dlaczego te oleje są tak tanie, nie zajęło mi dłużej niż minutę.

Jak wierzysz w to co tam wypisują to powodzenia :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, analyzer64 napisał:

Tylko już się drogo wtedy robi, 4L Carbon 0W40 -270zł (po rabacie wychodzi 67,20), AR9100 na 4L - 80zł, płukanka 30zł, filtr :hmm:;] 

nikt nie mówił, że to będzie tanie ;] Neste czy Specol z dawką AR będą miały podobne parametry za sporo mniej złotówek. Do cywilnej, codziennej jazdy nie ma co przesadzać. Chyba, że ktoś ma za dużo kasy, albo szuka w tej zabawie poprawy własnego humoru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.03.2017 o 09:50, Ozarek napisał:

nieźle to wygląda! duży VI, niski CCS na zimno i NOAK 6%. Rozumiem czemu Wojtek to testuje.

 

Jak wierzysz w to co tam wypisują to powodzenia :ok:

 

Powodzenia w czym? I jaki mam powód żeby nie wierzyć? 

 

Dnia 27.03.2017 o 10:18, Ozarek napisał:

nikt nie mówił, że to będzie tanie ;] Neste czy Specol z dawką AR będą miały podobne parametry za sporo mniej złotówek. Do cywilnej, codziennej jazdy nie ma co przesadzać. Chyba, że ktoś ma za dużo kasy, albo szuka w tej zabawie poprawy własnego humoru ;)

 

I to co wy tu kombinujecie to według was nie jest przesadzanie do normalnej codziennej jazdy?

Edytowane przez teg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, teg napisał:

I to co wy tu kombinujecie to według was nie jest przesadzanie do normalnej codziennej jazdy?

 

Oczywiście, że jest ;] Mnie ten temat interesuje, nawet filtry rozcinam po wymianie oleju i oglądam sobie :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałeś filtrów Mann'a- widzisz spadek jakości jak zaczeli klepać w chinach? Mniej bibuły i gorzej to ułożone. Przeszedłem na Sędziszów, tylko trudno z dostępnością.

R-ka ma wszyskie robione przez filtrona dla VW, ale na wolnym rynku śmiem twierdzić, że takich nie dostanie się-może powietrza.

Edytowane przez Pawel1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, teg napisał:

Powodzenia w czym? I jaki mam powód żeby nie wierzyć? 

w zasadzie masz rację, Ty nie masz żadnego. Znam z autopsji niestety sytuacje gdy wpisy na tym portalu miały się nijak do rzeczywistości, więc ja im przestałem wierzyć. Pamiętam też sytuacje gdy admin musiał usuwać wpisy bo były bodaj z jednego IP. Także generalnie to co tam czytasz jest mocno wątpliwe i wali czarnym PR.

 

19 godzin temu, teg napisał:

I to co wy tu kombinujecie to według was nie jest przesadzanie do normalnej codziennej jazdy?

Jest ale póki to daje nową wiedzę i nikomu nie szkodzi to why not? ;) Ja generalnie lubię szukać jakości bez patrzenia przez pryzmat marketingu, a jak jeszcze można pokombinować z niekonwencjonalnym podejściem to mnie bardziej bawi ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Pawel1984 napisał:

Używałeś filtrów Mann'a- widzisz spadek jakości jak zaczeli klepać w chinach? Mniej bibuły i gorzej to ułożone. Przeszedłem na Sędziszów, tylko trudno z dostępnością.

 

Manna nie używałem, zwykle brałem Knecht, Purflux, Hengst, obecnie u siebie mam założony filtr Amsoila. Knecht założyłem do mamy Astry H i wykonanie wg mnie było bardzo dobre, tylko że tutaj jest zastosowany wkład filtra. Hengst wyglądał praktycznie identycznie. Amsoila kupiłem w cenie oemowego filtra, więc wziąłem na przetestowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Jak się tak zastanawiam to faktycznie bez sensu. Taki drucik może być niejednorodny, więc powtarzalność może być żadna.

Musiałby po kilka testów robić i wyciągać średnią.

Wtedy pewnie wszystkie wyszłyby tak samo.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naoglądałem się tych jego filmików przed wlaniem Specol-a 5W-40. No i wlałem Specol-a 5W-40 z dodatkiem Archoil-a 9100 i tak mnie taniej taki zestaw wyszedł niż Motul 5W-40 który lałem dotychczas. Póki co przejechane 8kkm, dźwiękowo i itp zmian nie zauważyłem większych. Zużycie oleju spadło na ~1l/15kkm na Motul-u wychodziło ~1l/10kkm. Generalnie na plus. Silnik 1.2 16v Fire z lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego typu "testy" mają niestety wiele wad.

Olej jest zimny, nie ma ciśnienia oleju, obciążenie jest niewspółmiernie wysokie, czas bardzo krótki w porównaniu do eksploatacji w silniku.

Dodatkowo preferuje oleje bardziej lepkie na zimno, z wielkocząsteczkowymi modyfikatorami tarcia.

 

Jeśli już coś symuluje, to ewentualnie pracę krzywek wałka rozrządu w uszkodzonym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, volf6 napisał:

A niby czemu w uszkodzonym,

 

w rozrządzie sprawnego silnika nie ma obciążenia 3kg na ramieniu 2:1 na tak małej powierzchni.

Żeby wystąpiły takie obciążenia, coś musi być nie tak z rozrządem w silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, jqr napisał:

 

w rozrządzie sprawnego silnika nie ma obciążenia 3kg na ramieniu 2:1 na tak małej powierzchni.

Żeby wystąpiły takie obciążenia, coś musi być nie tak z rozrządem w silniku

Ale w takim teście trzeba trochę przyspieszyć i zwiększyć proces zużycia/tarcia, bo test trwa tylko 5 minut...

Jak by miały być warunki takie jak w silniku to test musiałby trwać co najmniej tydzień a może i miesiąc, by cokolwiek dało się zmierzyć;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe, że masz rację

 

ciekawe tylko czemu autor tych filmików raz piłuje 1min, raz 3, potem inne oleje 5min. Obciążenie też zmienne dla różnych olejów.

Ciekawe czy on sam jest w stanie jakieś logiczne wnioski wyciągnąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.