Skocz do zawartości

3.0 w dieslu, który z tej trójki ? E60 vs W211 vs A6 C5 ?


Lcf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zastanawiam sie nad kupnem dupowodu, wygodny, ASB, diesel, zeby na trasach z predkosciami 160-180km/h przyjemnie sie podrozowalo, a i w miescie zeby nie zlopal astronomicznych ilosci paliwa. Jakie sa zalety i bolaczki poszczegolnych silnikow, ktory z nich sprawia najmniej problemow w eksploatacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Lcf napisał:

Witam,

zastanawiam sie nad kupnem dupowodu, wygodny, ASB, diesel, zeby na trasach z predkosciami 160-180km/h przyjemnie sie podrozowalo, a i w miescie zeby nie zlopal astronomicznych ilosci paliwa. Jakie sa zalety i bolaczki poszczegolnych silnikow, ktory z nich sprawia najmniej problemow w eksploatacji ?

Jechałem każdym z nich, zdecydowanie e60 jest najlepsze pod względem komfortu, natomiast najlepiej prowadzi się... e60. Wybór jest oczywisty. Mi na przykład nie pasuje jazda e211, mam wrażenie, że tam ciężko dopasować pozycję za kierownicą, fotel sprawia wrażenie taboretu, a i silnik słychać dość mocno w aucie. W Audi C6 ergonomia ciut lepsza od e211, ale z kolei słabe prowadzenie, mocna podsterowność, quattro trochę rozwiązuje problem, jednak wtedy rosną koszty serwisu i eksploatacji, no i oczywiście silniki do bani. Do e60 wsiadasz i nie chcesz wysiąść, sam dźwięk zamykanych drzwi świadczy o dobrym wykonaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, widze, ze wiekszosc jest za E60, ale zauwazylem, ze w zaleznosci od rocznika, te silniki osiagaly rozne moce od 218 (2003-2005) przez 231KM (2005-2007) do 235KM (2007-2010). Ktoryms z nich szczegolnie nalezy sie interesowac, albo ktoregos specjalnie unikac ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Lcf napisał:

OK, widze, ze wiekszosc jest za E60, ale zauwazylem, ze w zaleznosci od rocznika, te silniki osiagaly rozne moce od 218 (2003-2005) przez 231KM (2005-2007) do 235KM (2007-2010). Ktoryms z nich szczegolnie nalezy sie interesowac, albo ktoregos specjalnie unikac ?

 

Silnik im starszy tym lepszy, ten 218 ma wtryski elektromagnetyczne, mocniejsze - piezo, aczkolwiek jakos nie ma z nimi specjalnego problemu. Natomiast ten 235 ma problem z pekajacym lancuchem. Z pewnoscia najlepiej kupic auto po lifcie, a od bodajze 09.2008 montowano duzo nowoczesniejsza nawigacje (CIC)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik w 535 będzie palił ok 1-1,5 litra więcej. To jest ten sam silnik co 231hp tylko na dwóch (sekwencja) sprężarkach. 272hp / 286hp (przed i poliftowe). Tyle mniej więcej wyciśniesz programem z wersji 231/235. Możesz pogooglać na temat silnika M57N - pancerny, nie do zaje...nia.

Widzę, że masz E60 550i... Nie wiem, czy w tej sytuacji nie lepszy byłby jednak 535d + program (~350hp), bo słabsze ci mulić będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Lcf napisał:

OK, widze, ze wiekszosc jest za E60, ale zauwazylem, ze w zaleznosci od rocznika, te silniki osiagaly rozne moce od 218 (2003-2005) przez 231KM (2005-2007) do 235KM (2007-2010). Ktoryms z nich szczegolnie nalezy sie interesowac, albo ktoregos specjalnie unikac ?

 

E60 jest fajne (mam ;). ale ciszej na przeloty będzie w Mercu :) ale to tapczan. nawet za bardzo tapczan jak na mnie (a ja fanem jestem). dlatego wybralem BMW.

 

VAGa odpuscilem na starcie. nie chce mi sie doktoryzowac w oznaczeniach silników i skrzyń :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Lcf napisał:

wersje 235KM wystepuja z napedem xDrive, domyslam sie, ze z tymi slabszymi werskami tylko RWD

a wersja 535d, twin turbo, duzo to bardziej awaryjne jest od zwyklej 530d ?

duzo/nie dużo. ale zważywszy ze kupujesz auto z nalotem pewnie 200k-300k. dodatkowa turbina i zawór do sterowania nimi, to dodatkowa komplikacja :)

 

+ ASB w 535d dostaje duzo bardziej w d... ja poszedłem w wersję "rozsądną" - czyli 530d i wirus... XDrive tez bym odpuscil... piszesz ze potrzebujesz auto na autostrady. to na co Ci 4x4? 

 

szukaj polifta (LCI) ale z M57 i będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki silnik szukasz w 211. Jeśli rzędówke 3.2cdi 204 to jest on praktycznie bezawaryjny, i zaprojektowany z dużym zapasem wytrzymałości materiałów. Za pare stow kupujesz koszyk czesci. Wada są drgające sprzęgła w automatach. Regeneracja za tysiąc, która niezawsze działa, lub wymiana na używki, które kosztują od 200zl. Fajne w tym Mercedesie jest to, ze skrzynie kupujesz za 500-600zl, kompletny silnik z wtryskami za 2k, itd. A będzie jeszcze taniej, bo są coraz starsze. W bmw już tak kolorowo nie jest. No ale znowu minus, ze masz tylko 5biegow i 3k rpm prz 160kmh. Silnika nie słychać w środku jeśli manszeta wygłuszenia ściany grodziowej nie jest przerwana. 

 

Zas jeśli chcesz poliftowa v6 cdi 224km to daj sobie spokoj i bierz bmw. Silnik ma kilka newralgicznych punktów, które padają i jeśli nie masz mechanika grzebiącego tylko w mb to nikt tego tanio nie naprawi. A jeśli poprzedni właściciel stosował się do wymian oleju longlife co 30kkm, to istnieje spora szansa, ze przy 300-400kkm zatrze się na wale. No i kompletny silnik kosztuje 8,5-10k pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jimbo22 napisał:

duzo/nie dużo. ale zważywszy ze kupujesz auto z nalotem pewnie 200k-300k. dodatkowa turbina i zawór do sterowania nimi, to dodatkowa komplikacja :)

 

+ ASB w 535d dostaje duzo bardziej w d... ja poszedłem w wersję "rozsądną" - czyli 530d i wirus... XDrive tez bym odpuscil... piszesz ze potrzebujesz auto na autostrady. to na co Ci 4x4? 

 

szukaj polifta (LCI) ale z M57 i będziesz zadowolony.

M57 tj. 235 KM w LCI ma wtryski od 535d? Tu coś w internetach o łańcuchu rozrządu piszą przy 200 kkm. Masz u siebie ten motor? Tu juz poprawili klapki? Czy lepiej zaślepić?

Z tego co czytam to m57 231KM był od 2005-2007. 

A w polifcie 525d 197 KM mają jakieś wady? Czytałem o nich i nie kojarzę nic, a czasami fajne sztuki się trafiają. W e90 szły od początku w zasadzie te motory 325d to chyba to samo?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M57 tj. 235 KM w LCI ma wtryski od 535d? Tu coś w internetach o łańcuchu rozrządu piszą przy 200 kkm. Masz u siebie ten motor? Tu juz poprawili klapki? Czy lepiej zaślepić?
Z tego co czytam to m57 231KM był od 2005-2007. 
A w polifcie 525d 197 KM mają jakieś wady? Czytałem o nich i nie kojarzę nic, a czasami fajne sztuki się trafiają. W e90 szły od początku w zasadzie te motory 325d to chyba to samo?
 
 

525d miało "słabszy" automat od 530d

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Rylu napisał:

M57 tj. 235 KM w LCI ma wtryski od 535d? Tu coś w internetach o łańcuchu rozrządu piszą przy 200 kkm. Masz u siebie ten motor? Tu juz poprawili klapki? Czy lepiej zaślepić?

Z tego co czytam to m57 231KM był od 2005-2007. 

A w polifcie 525d 197 KM mają jakieś wady? Czytałem o nich i nie kojarzę nic, a czasami fajne sztuki się trafiają. W e90 szły od początku w zasadzie te motory 325d to chyba to samo?

 

 

klapki poprawili (wzmocnili) jeszcze w M57 jakos wlasnie po lifcie. Lancuch sprawial problemy w N57 - to juz inny silnik.

 

nie wiem jakie ma wtryski. generalnie 535,530 i 525 to te same silniki, tylko inny osprzęt. Mam u siebie wersję chyba 218 albo 230 M57 z wirusem na 280+. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Rylu napisał:

M57 tj. 235 KM w LCI ma wtryski od 535d? Tu coś w internetach o łańcuchu rozrządu piszą przy 200 kkm. Masz u siebie ten motor? Tu juz poprawili klapki? Czy lepiej zaślepić?

Z tego co czytam to m57 231KM był od 2005-2007. 

A w polifcie 525d 197 KM mają jakieś wady? Czytałem o nich i nie kojarzę nic, a czasami fajne sztuki się trafiają. W e90 szły od początku w zasadzie te motory 325d to chyba to samo?

 

 

M57 to starsza wersja silnika: 184 (E46 330d przed liftem ) i 193 (w E39 530d). Te, o których mowa to M57N i wariacje tegoż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, jimbo22 napisał:

klapki poprawili (wzmocnili) jeszcze w M57 jakos wlasnie po lifcie. Lancuch sprawial problemy w N57 - to juz inny silnik.

 

nie wiem jakie ma wtryski. generalnie 535,530 i 525 to te same silniki, tylko inny osprzęt. Mam u siebie wersję chyba 218 albo 230 M57 z wirusem na 280+. 

 

Seria Nxx to wiem, ale gdzieś mi mignęło, że w 235 też łańcuch warto sprawdzić. 

 

Jak masz LCI to 231 albo 235.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Lcf napisał:

wersje 235KM wystepuja z napedem xDrive, domyslam sie, ze z tymi slabszymi werskami tylko RWD

a wersja 535d, twin turbo, duzo to bardziej awaryjne jest od zwyklej 530d ?

wszystkie byly dostepne i jako RWD i jako xdrive. W 535D dochodzi druga turbina (niedomaga ta mala) i sterowanie nimi a w automacie konwertery (falowanie obrotow w czasie jazdy), aczkolwiek znam auta ktore jezdza z tym objawem od kilku lat i nic dalej sie nie dzieje. Jesli trafilbym zadbane 535 to bym bral :ok:

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.