bochumil Napisano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2019 Postanowiłem zatankować na zimę mojemu struclowi gnojówkę premium - LOTOS DYNAMIC. Niech ma lżej, niech większa ilość dodatków uszlachetniających łechce go po zaworach w te ciężkie zimowe rozruchy. Dobrze zrobiłem czy dałem się nabrać marketingowcom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2019 Mialem nowke passata 2.0tdi. Jak lalem zwyklą rope to co ok 300km wchodzil w cykl wypalania DPF, wlaczal wentylatory, grzal sie strasznie itp. Jak zaczalem lac rope premium to zapomnialem jak wyglada wypalanie DPF - wypalal sie po prostu na bieżąco. Wiec lalem najtańszą premium chyba z lukoila - wychodzilo 15gr drozej na litrze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2019 Śfagier parę lat temu jak miał E46 320d słynny motor M47 również lał premiuma ON do swojej bawary, po paru kkm od kupna padła pompa wtryskowa. Znany w mojej okolicy i w całej gawiedzi BMW w silnikach ZS starej daty na pompowtryskiwaczach "pompiarz" który mu regenerował pompę, zakazał mu tankować gnojówe premium. Według niego paliwa ON tej klasy są zbyt "suche" jak to określił, nie mają dobrych właściwości smarujących zwłaszcza w silnikach z "delikatnymi" układami wtryskowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2019 Godzinę temu, bochumil napisał: LOTOS DYNAMIC Na zimę to chyba lepiej arctic, choć i ta normalna ma teraz gwarancję do -20°C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2019 1 godzinę temu, Vadero napisał: Mialem nowke passata 2.0tdi. Jak lalem zwyklą rope to co ok 300km wchodzil w cykl wypalania DPF, wlaczal wentylatory, grzal sie strasznie itp. Jak zaczalem lac rope premium to zapomnialem jak wyglada wypalanie DPF - wypalal sie po prostu na bieżąco. Wiec lalem najtańszą premium chyba z lukoila - wychodzilo 15gr drozej na litrze. Muszę spróbować. Choć zauważam, że na letnim wypala częściej, niż na zimowym ... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2019 3 godziny temu, bochumil napisał: Postanowiłem zatankować na zimę mojemu struclowi gnojówkę premium - LOTOS DYNAMIC. Niech ma lżej, niech większa ilość dodatków uszlachetniających łechce go po zaworach w te ciężkie zimowe rozruchy. Dobrze zrobiłem czy dałem się nabrać marketingowcom? Jak odbierałem w salonie Volvo z kopciuchem to się pytałem czy mam lać jakieś premiumy czy zwykła gnojówka wystarczy, dostałem odp że auto jest przystosowane do normalnego paliwa i nie ma co go rozpieszczać . Tak i robiłem, problemu nigdy nie miałem. Minus był taki, że mi się pkt nie naliczały . 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2019 Postanowiłem zatankować na zimę mojemu struclowi gnojówkę premium - LOTOS DYNAMIC. Niech ma lżej, niech większa ilość dodatków uszlachetniających łechce go po zaworach w te ciężkie zimowe rozruchy. Dobrze zrobiłem czy dałem się nabrać marketingowcom? I ten zbiornik Ci wystarczy na całą zimę? Bo póki co to raczej mrozów nie widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 7 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2019 1 godzinę temu, Maciej__ napisał: I ten zbiornik Ci wystarczy na całą zimę? Bo póki co to raczej mrozów nie widać Nie, a skąd ten wniosek? Ale... Jeżeli nie przydarzy się żaden zimowy wyjazd, ewentualnie weźmiemy auto kobity (mniej ryzykowna benzyna), to jest szansa że na jednym baku 2,5 miecha wykręcę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2019 2 minuty temu, bochumil napisał: mniej ryzykowna benzyna O jakim ryzyku piszesz? Może jak by było -30°C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2019 13 minut temu, bochumil napisał: Nie, a skąd ten wniosek? Ale... Jeżeli nie przydarzy się żaden zimowy wyjazd, ewentualnie weźmiemy auto kobity (mniej ryzykowna benzyna), to jest szansa że na jednym baku 2,5 miecha wykręcę Ja to raczej 2-3 baki na miesiac wykrecam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 7 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2019 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Ja to raczej 2-3 baki na miesiac wykrecam Ja mam do pracy 4 km, dlatego kupiłem diesla. Namówiłem też kolegę, który kupił 3 litrowe BMW w eko-dieslu, oczywiście kombi. Do pracy ma 700 metrów A na poważnie, zimą specjalnie nie wyjeżdżam. Po ostatniej kontuzji, która skończyła się 3 złamaniami kości nadgarstka dałem sobie spokój ze sportami zimowymi. Do tego krótki dzień więc bez sensu impreza. Nadrabiam od maja do października. 16 minut temu, volf6 napisał: O jakim ryzyku piszesz? Może jak by było -30°C Mój diesel zgłasza zimą okazjonalne problemy z rozruchem. Aku mocny, w miarę nowy, świece żarowe to samo. Stanęło na wtryskiwaczach, więc paliwo premium im raczej nie zaszkodzi. Ktoś pisał, że jest bardziej suche, to pewnie zasługa dodatków czyszczących w paliwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2019 13 minut temu, Maciej__ napisał: Ja to raczej 2-3 baki na miesiac wykrecam Bogacz 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2019 13 godzin temu, volf6 napisał: Na zimę to chyba lepiej arctic, choć i ta normalna ma teraz gwarancję do -20°C Lotos Dynamic to w sumie ON typu IZ-40 czyli arktyczny. IZ-40 to podstawowy ON w wojsku. 59 minut temu, bochumil napisał: Ktoś pisał, że jest bardziej suche, to pewnie zasługa dodatków czyszczących w paliwie. Od czasu do czasu zalewam premium i słychać wtedy ostrzejszy klekot. Suchość to raczej skutek mniejszej zawartości siarki i parafin. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2019 31 minut temu, shapyr napisał: Lotos Dynamic to w sumie ON typu IZ-40 czyli arktyczny. IZ-40 to podstawowy ON w wojsku Chyba nie do końca http://www.lotos.pl/321/p,224,c,92/dla_biznesu/paliwa_i_dodatki/oleje_napedowe/lotos_dynamic_diesel#tab-2 Cytuj Temperatura zablokowania zimnego filtru, max, °C - lato 0 - zima -20 (*) - okres przejściowy -10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2019 (edytowane) 10 minut temu, volf6 napisał: Chyba nie do końca Patrząc na te specyfikacje to wychodzi, że dynamic, to jest praktycznie to samo, co eurodiesel, tylko że sami piszą, że dynamic jest na bazie IZ-40 no i ta * w specyfikacji. (*) - dla oleju napędowego spełniającego wymagania klimatu arktycznego Gęstość w temp. 15ºC, kg/m3 800÷840 Lepkość w temp. 40ºC, (mm2/s) 1,50÷4,00 Temperatura zablokowania zimnego filtru, max, °C -32 Temperatura metnienia, max, °C -22 A to już są parametry IZ-40. Testy ON, które można znaleźć na yt pokazują, że dynamic, i arctic też, biją inne oleje napędowe w niskich temperaturach. Edytowane 7 Grudnia 2019 przez shapyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2019 3 minuty temu, shapyr napisał: Patrząc na te specyfikacje to wychodzi, że dynamic, to jest praktycznie to samo, co eurodiesel, tylko że sami piszą, że dynamic jest na bazie IZ-40 no i ta * w specyfikacji. Może jak duże mrozy to puszczają lepszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2019 (edytowane) Dnia 7.12.2019 o 12:33, volf6 napisał: Może jak duże mrozy to puszczają lepszy Też tak pomyślałem, tyle że nie lepszy na zimę, a tańszy na lato. Edytowane 8 Grudnia 2019 przez shapyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2019 19 godzin temu, volf6 napisał: Może jak duże mrozy to puszczają lepszy A dokładnie od 1 listopada. Wtedy to paliwo premium czyli Dynamic jest specyfikacji jak poniżej http://www.lotos.pl/321/p,405,c,92/poznaj_lotos/dla_biznesu/paliwa_i_dodatki/oleje_napedowe/olej_napedowy_i_z-40#tab-2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2019 Dnia 7.12.2019 o 10:23, bochumil napisał: Nie, a skąd ten wniosek? Ale... Jeżeli nie przydarzy się żaden zimowy wyjazd, ewentualnie weźmiemy auto kobity (mniej ryzykowna benzyna), to jest szansa że na jednym baku 2,5 miecha wykręcę jak bedzie taka zima jak teraz to 60l on wystarczyloby mi na niemal 3 miesiace zakladajac ze nie jezdze poza miasto. Dlaczego? otoz krece sie komarkiem po wroclawiu:) poki minimum =4stC rano. A realnie caly bak mam na 30-45 dni miesiaca. A dolewam do zwyklego ON millersa ECOmax i czasami troche oleju 2T. Zmian nie zauwazylem, ale i problemow mimo 250tkm brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.