mikomir Napisano 13 Marca 2020 Udostępnij Napisano 13 Marca 2020 Witam, Czy któryś z kolegów testuje nowe oleje z normą API SN Plus ? https://www.motofaktor.pl/czym-jest-norma-api-sn-plus/ jakie odczucia ? Marketing czy coś więcej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 13 Marca 2020 Udostępnij Napisano 13 Marca 2020 (edytowane) merytorycznie trudno mi coś powiedzieć, ale amerykańskie normy API wymagane są w niewielkim procencie aut eksploatowanych w Europie (kiedyś było inaczej, bo norm nie było dużo) teraz większość producentów aut wypuściła własne normy patrząc na lubrizol chart nie wiem czym różni się SN od SNplus a LSPI to dla mnie trochę voodoo Edytowane 13 Marca 2020 przez jqr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 13 Marca 2020 Udostępnij Napisano 13 Marca 2020 Jeździłem już na Shellu 5w40 z SN+. Olej normalny, jak każdy inny, norma stworzona pod silniki, w których pojawia się ryzyko LSPI. Nowoczesny pakiet dodatków z obniżonym wapniem i podniesionym magnezem. Oczywiście w innych silnikach można z powodzeniem stosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 13 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2020 Dziękuję Kolegom za wyrażenie opinii, niedługo mam termin wymiany oleju w moim Tce i chyba się skusze na Shella. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 14 Marca 2020 Udostępnij Napisano 14 Marca 2020 20 godzin temu, mikomir napisał: Marketing czy coś więcej ? Ty się na pewno złapałeś na tekst marketingowy bo to żadna nowość, standard był przyjęty bodaj końcem 2017r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 14 Marca 2020 Udostępnij Napisano 14 Marca 2020 odnoszę wrażenie, że w USA od zawsze był problem z jakością oleju silnikowego i wszyscy cierpieli na "sludge", wymyślając interwały wymian 3000mil Normy API do SJ regulowały głównie właściwości "myjące" oleju poprzez ilość dodatków. Potem SL itd. oleje miały być również eco, więc zmieniano dodatki myślę, że w naszych realiach dobór oleju jeśli chodzi o normy rozbija się o to czy silnik akceptuje mid/high SAPS i czy potrzebuje HTHS>=3.5 (mówię o rynku aut używanych, bo w nowych nie siedzę) i na podstawie tych informacji decydujemy co olej ma spełniać ACEA A1 A3 C1 C2 C3 C4 reszta dla mnie to marketing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 14 Marca 2020 Udostępnij Napisano 14 Marca 2020 Pierwsze serie silników 1.4t GM w astrach K miały podobno problem z tym zjawiskiem LSPI, gdy stosowali "zwykły" olej Dexos. Potem zmienili skład oleju i problem chyba zniknął. Do wysilonej turbo pierdziawki może i warto wziąć tego 'plusa'. Wolnossącemu silnikowi będzie wszystko jedno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Marca 2020 Udostępnij Napisano 14 Marca 2020 37 minut temu, iwik napisał: Pierwsze serie silników 1.4t GM w astrach K miały podobno problem z tym zjawiskiem LSPI, gdy stosowali "zwykły" olej Dexos. Potem zmienili skład oleju i problem chyba zniknął. Do wysilonej turbo pierdziawki może i warto wziąć tego 'plusa'. Wolnossącemu silnikowi będzie wszystko jedno. Dexosy były dwa - do diesla i do benzyny. A nas stosowali tylko ten przeznaczony do diesla, także silników benzynowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 17 Marca 2020 Udostępnij Napisano 17 Marca 2020 Dnia 13.03.2020 o 13:57, mikomir napisał: Witam, Czy któryś z kolegów testuje nowe oleje z normą API SN Plus ? https://www.motofaktor.pl/czym-jest-norma-api-sn-plus/ jakie odczucia ? Marketing czy coś więcej ? Ciekawe jak olej ma chronić przed spalaniem stukowym. ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Marca 2020 Udostępnij Napisano 17 Marca 2020 Godzinę temu, maras77 napisał: Ciekawe jak olej ma chronić przed spalaniem stukowym. ??? Olej nie ma bezpośredniego wpływu na spalanie stukowe, a na samozapłony. Te z kolei powodują spalanie stukowe. Oleje z dużą zawartością wapnia, który neutralizuje kwasy i podnosi TBN, mogą tworzyć skorupę na denku tłoka, natomiast w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i wysoką temperaturą w komorach spalania ten nagar na tłokach może niekontrolowanie wywołać samozapłon mieszanki, zanim tłok osiągnie położenie kąta zapłonu. Oleje z normą SN+ są z nowym pakietem dodatków, który zamiast dużej ilości wapnia ma dołożony magnez i niekiedy molibden działający jako reduktor tarcia. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 18 Marca 2020 Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 13 godzin temu, kaczorek79 napisał: Oleje z normą SN+ są z nowym pakietem dodatków, który zamiast dużej ilości wapnia ma dołożony magnez i niekiedy molibden działający jako reduktor tarcia. i bor, choć ten czasem jest też w niższych normach, ale w SN+ jest zdaje się już zawsze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 18 Marca 2020 Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 7 godzin temu, Ozarek napisał: i bor, choć ten czasem jest też w niższych normach, ale w SN+ jest zdaje się już zawsze Zgadza się. W nowych dodatkach bor staje się już standardem, jako modyfikator tarcia ale i też do podbicia tbn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.