Skocz do zawartości

Mazda MX-30


-mimx-

Rekomendowane odpowiedzi

CEZa z apki.
Oczywiscie nie obylo sie bez przygod.
Najpier wpialem kabel, pozniej otwieram apke i wyskakuje kabel zajety. Wypiac go nie umialem bo sie to cudo blokuje...

Na Greenway mozna najpier kabel podpiąć...

Jestem juz pod domem, probowalem.sie dogadac z swoja stacja w pracy ale bezskutecznie, wiec ostatnie nabicie na CEZ i podjezdzam pod dom.

Z kompa napisze przemyslenia.

Ale WIELKIE DZIEKUJE za wskazowki, pomoc w ogarnieciu tego calego przedsiewziecia.
Mamy na AK kolejnego elektryka.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Kiwal napisał:

Mamy na AK kolejnego elektryka.

:oki::palacz::drive:

 

44 minuty temu, Kiwal napisał:

Najpier wpialem kabel, pozniej otwieram apke i wyskakuje kabel zajety. Wypiac go nie umialem bo sie to cudo blokuje...

Najprawdopodobniej naciskasz na kluczyku przycisk od otwarcia drzwi, lub na drzwiach kierowcy otwierasz przyciskiem (otwarte już auto) ;) 

Rygiel czasowo powinien się odblokować. 

 

Czekamy na jakiś dłuższy opis, wrażeń i odczuć ;) 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chwile wiec niech bedzie - opis Mazdy MX-30 po 2 dniach uzytkowania.

 

Jaka Mazda jest, kazdy widzi ale pewnie nie wie ze to model kombi - tak bynajmniej jest wpisane w swiadectwo homologacji i tak mam wpisane do dowodu.

Wymiary mozna sobie wygooglac, wiec dowiemy sie ze to auto klasy kompakt. Troche wyglada jak czolg - strasznie wysoka i duza maska, wysokie to to, stylizowane na SUV/crossovera. Wg mnie nawet im to wyszlo.

 

W srodku - z przodu miejsca jest duzo, z tylu akceptowalnie dla dzieci. Bagaznik z tych wiekszych, foremny. Co dziwne ze klapa tylko sterowana manualnie.

Wykonczenie - ponoc te wszystkie materialy sa z recyclingu, ale szczerze tego nie widac. Wyglada to schludnie i ladnie. Mile w dotyku, niezle pomyslane pierdulki tyku miekkii material z boku konsoli przy kolanie, itp. Deska oblozona imitacja skory, pewnie z plastiku, material na boczkach....serio ladnie to wyglada.

 

Technologia:

1. wentylacja - mnie sie ten panel podoba. Sterowanie proste - manualnie lub dotykowo, wizualnie na tak. Wentylacja dziala ok, chociaz w trybie auto zimno bylo w nogach. Do przetestowania w kolejnych dniach. Fajne jest to ze z aplikacji mozna sobie owa wentylacje odpalic i wsiasc do cieplego auta - testowalem rano. 

2. Infotainment - tutaj chyba najwiecej kontrowersji i narzekan ze wzgledu na ekran bez dotyku i pokretlo do sterowania - ale dla mnie to takie normalne jak w poprzednim modelu Audi. Czuje sie jak w domu;-) Dzwiek nie powala, jest mocno przecietny. Nawigacja nie ma live traffic, reszta standard czyli integracja z android auto czy iphonem (jedynie przez kabel), stacje radiowe FM i DAB...koniec. Hotspotu WIFI nie znalazlem. 

3. Systemy wspomagajace - wszystko jest i dziala OK, ale jakies 5 lat za rozwiazaniami Audi/BMW. Przyklad - line assist dziala ale nie utrzymuje auta w srodku pasa, tylko sie odbija od lini. ACC dziala ale reaguje na wtargniecie innego auta w zadanym przedziale odlegloci nawet jesli sie oddala. Blind-spot - dziala OK ale tylko z lewej strony (musze to zweryfikowac w serwisie). Head-up display dziala fajnie i ma ogolnie wszystkie info - znaki drogowe, nawigacyjne wskazowki, nazwy ulic, itp. Wycieraczki ze zintegrowanymi spryskiwaczami fajny bajer. Swiatla LED-Matrix ogolnie swieca bardzo ladnie i mamy dzien w nocy, ale....jak na matrixy chyba oszczedzili na diodach i jest ich malo wiec wyciecie przestrzeni jest znaczne.

4. Wskazniki - proste, ale bardzo funkcjonalne. W ladny sposob znalezli metode na pokazanie na predkosciomierzu roznicy pomiedzy dozwolona predkoscia a aktualna czy ustawieniami tempomatu. Z mozliwosci wyswietlania informacji z drugiej strony mocno ograniczone, np: mozemy wyswietlic ilosc km, zuzycie pradu i ....tyle. Np czas, srednia predkosc itp wydawaloby sie informacje sa niedostepne.

5. Drzwi - kolejny temat sporny - gadget fajny, podoba mi sie, ale...to jest mega niefunkcjonalne. Odwozac dziecko do szkoly, musze wyjsc, i otworzyc drzwi pasazera (z wewnatrz nie siegne, z tylnej kanapy rowniez niewykonalne) zeby moglo sie wydostac. To samo przy wchodzeniu....

6. Jazda - kurcze jak to sie dobrze prowadzi - autentycznie jestem pod wielkim wrazeniem. Moze to efekt nisko zawieszonego srodka ciezkosci.  Oczywiscie przyspieszenie, V-max itp mozna wyczytac w katalogu i nie ma co dalej komentowac. jest jakie jest.

7. Energia - 18kWh i inaczej byc nie chce. Przeklada to sie na realny zasieg 160-180. Co mnie dziwi ze mala jest roznica przy jezdzie z predkoscia 90 i 110. Po wioskach pobiera jakies 16-17 przy predkosciach 50-70. Moze musi sie dotrzec;-)

8. Ladowanie - wszystko co pisali w internetach jest prawda. 37kWh max, zaczyna spadac przy 60%, przy 80% jest juz okolo 20kWh. Tak wiec jesli myslimy o miedzymiastowych wycieczkach, to co 100km dobijamy jakies 30-35min.

9. Aplikacja - My-mazda - jest i to tyle co mozna o niej dobrego powiedziec gdyz dziala dramatycznie wolno. Odswierzenie informacji zajmuje kilka minut.

 

Po dwoch dniach pomimo wad, jestem ciagle na tak. Podoba mi sie i kupil bym znow. Co ciekawe dzis rudolfa nie odpalilem a jezdze Madzia szkola-dom/dom-szkola; obiad / zakupy i 110km zrobione😉 Teraz zgodnie z przyzwyczajeniami z telefonow - na noc do gniazda i byle do rana.

 

 

 

  • Lubię to 5
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kiwal napisał:

Mile w dotyku, niezle pomyslane pierdulki tyku miekkii material z boku konsoli przy kolanie, itp

Tego aktualnie nie potrafi nawet Skoda w Superbie ani BMW w X3. 
Także brawa dla Mazdy!

Co ciekawe Octavia 2 ma tam mięciutko ;) 

 

2 godziny temu, Kiwal napisał:

3. Systemy wspomagajace - wszystko jest i dziala OK, ale jakies 5 lat za rozwiazaniami Audi/BMW. Przyklad - line assist dziala ale nie utrzymuje auta w srodku pasa, tylko sie odbija od lini. ACC dziala ale reaguje na wtargniecie innego auta w zadanym przedziale odlegloci nawet jesli sie oddala.

To jest bolączka Japonii i Koreii aktualnie, byli do tyłu 5 lat temu i da nadal w tej materii. Europa robi to lepiej. Oby nadgonili.

 

2 godziny temu, Kiwal napisał:

Jazda - kurcze jak to sie dobrze prowadzi - autentycznie jestem pod wielkim wrazeniem. Moze to efekt nisko zawieszonego srodka ciezkosci.

Witamy w świecie czarów i magii EV 😜

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kiwal napisał:

Rudolf nie ma nic ciekawego do zaoferowania ale...
Jesli mam 400km do Monachium pyknac rano, odbebnic 6-8h tam i powrot 400km to nic niezastapi rudolfa...


Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Do tego został stworzony :drive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zimno. Ok 0st. Auto stalo na zewnatrz. Postanowilem sprawdzić ladowarke w pracy gdyz sie dogadalem z aplikacja:-)
I teraz po podlaczeniu zaczyna standardowo z tempem 35kWh, ale....po minucie ladowanie ogranicza sie do 15kWh. Odlaczam, podlaczam....znow to samo.
Przy 60% juz ladowanie spada do 10-12kWh.
Czy to problem ladowarki czy auta jeszcze nie wiem ale nie wyglada to zbyt optymistycznie.
Na laczu type 2 laduje rowno 7kWh...980bde5fec45f221e238a897c5c688a6.jpg14bc2e2c4e4e75d31d6cc6917eea1140.jpgf246e5e79401769ea3556d4510cebfe6.jpg4e6c783ca7e731fb4f07411e8fa32d28.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kiwal napisał:

Dzis zimno. Ok 0st. Auto stalo na zewnatrz.

Testy w sieci, wyraźnie wskazywały, że ta Mazda ma tendencję do "coldgate" i ogólnie DC nie chętnie.

Ciężko stwierdzić.

By wykluczyć niesprawność ładowarki, musiałbyś na próbę jakiegoś CEZa odpalić lub E.ON.

 

2 godziny temu, Kiwal napisał:

Czy to problem ladowarki czy auta jeszcze nie wiem ale nie wyglada to zbyt optymistycznie.

Często ładowarki mają problem z nowymi modelami wchodzącymi na rynek i wymagana jest aktualizacja ich softu, żeby dobrze się dogadywała.

Aktualizacja softu stacji ładowania. 

 

 

W pierwszej kolejności sprawdziłbym na innej ładowarce jak to wygląda przy podobnych warunkach.

Siemens jest mało popularny więc może on winny, albo coldgate wszedł Maździe za mocno ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, auto ma straszny spadek mocy ladowania przy niskiej temperaturze. Wczoraj podpialem pod CCSa sieci E.ON i....wynik w zalaczniku.
Tak wiec ladowanie w domu z moca 7kWh czy na ładowarkach bez znacznej roznicy. Auto zimowa pora tylko na miasto bo co 100km sterczec 2h na ladowarce nie ma sensu.

Ps. Wczoraj odpaliłem rudolfa po tygodniu...o boze....jaki to prymityw. Gdzie rekuperacja? No nie...


c5a5875b8b489890e7ec85ccd7d2c75e.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minutes ago, Kiwal said:

Niestety, auto ma straszny spadek mocy ladowania przy niskiej temperaturze. Wczoraj podpialem pod CCSa sieci E.ON i....wynik w zalaczniku.
Tak wiec ladowanie w domu z moca 7kWh czy na ładowarkach bez znacznej roznicy. Auto zimowa pora tylko na miasto bo co 100km sterczec 2h na ladowarce nie ma sensu.

Ps. Wczoraj odpaliłem rudolfa po tygodniu...o boze....jaki to prymityw. Gdzie rekuperacja? No nie...


c5a5875b8b489890e7ec85ccd7d2c75e.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

Ciężko wrócić do maszyny parowej...

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kiwal napisał:

Niestety, auto ma straszny spadek mocy ladowania przy niskiej temperaturze. Wczoraj podpialem pod CCSa sieci E.ON i....wynik w zalaczniku.

Czyli mit potwierdzony ;)  Niestety.

 

2 godziny temu, Kiwal napisał:

Auto zimowa pora tylko na miasto

Zaraz zaraz. Ono miało być tylko do miasta tak czy inaczej :P 

 

2 godziny temu, Kiwal napisał:

Ps. Wczoraj odpaliłem rudolfa po tygodniu...o boze....jaki to prymityw. Gdzie rekuperacja? No nie...

 

:old: 2011 rok ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Kiwal napisał:

Jest jakis sposob na rozgrzanie jej bez znajdowania garazu z temp +20stC?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Agresywna jazda i rekuperacja. Przy czym rekuperacja może też być ograniczona softem w niskich temperaturach. 

Lub szybka jazda autostradowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minutes ago, Kiwal said:

Jest jakis sposob na rozgrzanie jej bez znajdowania garazu z temp +20stC?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

Praktykowana przez Bjørna technika jo-jo.

Czyli przyspieszanie i hamowanie przed ładowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego trochę nie rozumiem, nie wierzę że się ogniwa nie są w stanie nagrzać do optymalnej temperatury po dajmy na to 20 minutach ładowania 10 czy 20kW. Kurde, to jest przecież konkretna energia, nawet jak w ciepło idzie 5% strat to to i tak już jest jak farelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, format napisał:

Ja tego trochę nie rozumiem, nie wierzę że się ogniwa nie są w stanie nagrzać do optymalnej temperatury po dajmy na to 20 minutach ładowania 10 czy 20kW. Kurde, to jest przecież konkretna energia, nawet jak w ciepło idzie 5% strat to to i tak już jest jak farelka.

BMS często jest upośledzony, a Mazda ogólnie z ładowaniem jest upośledzona.

Podejrzewam, że bierze pod uwagę temp. startu i nie aktualizuje jej już w trakcie, tylko bazuje na pierwszym odczycie po podłączeniu.

Najłatwiej to sprawdzić odpinając po jakimś czasie i zapinając ponownie. Będzie widać różnicę lub nie.

 

Druga sprawa, że tu mamy średnią prędkość ładowania ok. 12 kWh, to jest mały prąd mimo wszystko i słabo będzie rozgrzewać.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego trochę nie rozumiem, nie wierzę że się ogniwa nie są w stanie nagrzać do optymalnej temperatury po dajmy na to 20 minutach ładowania 10 czy 20kW. Kurde, to jest przecież konkretna energia, nawet jak w ciepło idzie 5% strat to to i tak już jest jak farelka.
15km jazdy. Polowa wiejskie drogi, polowa autostrady.
Godzina ladowania, bateria zimna....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMS często jest upośledzony, a Mazda ogólnie z ładowaniem jest upośledzona.
Podejrzewam, że bierze pod uwagę temp. startu i nie aktualizuje jej już w trakcie, tylko bazuje na pierwszym odczycie po podłączeniu.
Najłatwiej to sprawdzić odpinając po jakimś czasie i zapinając ponownie. Będzie widać różnicę lub nie.
 
Druga sprawa, że tu mamy średnią prędkość ładowania ok. 12 kWh, to jest mały prąd mimo wszystko i słabo będzie rozgrzewać.
 
 
Trstowalem na ladowarce Siemensa. Nie dziala.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kiwal napisał:

Trstowalem na ladowarce Siemensa. Nie dziala.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Za zimna tak czy inaczej, bo nie ma jej co rozgrzać. 

 

Zresztą ona w optymalnych warunkach ładuje się fatalnie, więc to tylko równia pochyła ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za zimna tak czy inaczej, bo nie ma jej co rozgrzać. 
 
Zresztą ona w optymalnych warunkach ładuje się fatalnie, więc to tylko równia pochyła  
Ale wiesz, 35 a 12 to troche roznica.
Przy 35 moglbym miec naladowane auto podczas robienia zakupow a tak....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMS często jest upośledzony, a Mazda ogólnie z ładowaniem jest upośledzona.
Podejrzewam, że bierze pod uwagę temp. startu i nie aktualizuje jej już w trakcie, tylko bazuje na pierwszym odczycie po podłączeniu.
Najłatwiej to sprawdzić odpinając po jakimś czasie i zapinając ponownie. Będzie widać różnicę lub nie.
 
Druga sprawa, że tu mamy średnią prędkość ładowania ok. 12 kWh, to jest mały prąd mimo wszystko i słabo będzie rozgrzewać.
 
 
U mnie też nie ma spektakularnych wyników. Próbowałem resetować, przepinać i niewiele z tego wyszło. W tych warunkach z papierowego 40kW zbieram 27-28 max. Zresztą, mam wątek na ten temat.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Kiwal napisał:

Ale wiesz, 35 a 12 to troche roznica.
Przy 35 moglbym miec naladowane auto podczas robienia zakupow a tak....

Ioniq z 2016 roku potrafi przyjmować prawie 70 kW, i trzyma tak do 80%, a Mazda z 2020 roku..., także tego.

Przy zimnej baterii rzędu 0*C zaczyna ładować od ok. 3x kWh, i szybko rośnie.

 

Także mi nie trzeba tłumaczyć, że to nie jest fajne :phi:

Do wiosny niedaleko, szybko minie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, format napisał:

U mnie też nie ma spektakularnych wyników. Próbowałem resetować, przepinać i niewiele z tego wyszło. W tych warunkach z papierowego 40kW zbieram 27-28 max. Zresztą, mam wątek na ten temat.

tapatalked
 

Takie uroki tych konstrukcji konwersji na EV.

Dla pocieszenia Niro, Kona i Ioniq poliftowy z baterią 39 kWh, robią podobne numery w niskich temperaturach. 

 

Swego czasu był chwilowy szok w tej kwestii, jak ludzie porównywali 39 kWh do 64 kWh.

Okazało się, że to nie tylko inna pojemność ale cała otoczka sprzętowa dookoła i oszczędności w 39 kWh.

Skutek taki, że 64 kWh w specyficznych warunkach może się szybciej naładować, niż 39 kWh. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, format napisał:

U mnie też nie ma spektakularnych wyników. Próbowałem resetować, przepinać i niewiele z tego wyszło. W tych warunkach z papierowego 40kW zbieram 27-28 max. Zresztą, mam wątek na ten temat.

tapatalked
 

A robiłeś podgląd temperatury pakietu z ciekawości?

Na pewno są jakieś progi graniczne temperatury, gdy moc ładowania się zmienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Skutek taki, że 64 kWh w specyficznych warunkach może się szybciej naładować, niż 39 kWh. 


To mnie nie dziwi. Bezpieczny prąd ładowania jest wprost proporcjonalny do pojemności układu oczywiście zaniedbując detale typu odprowadzanie ciepła.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

A robiłeś podgląd temperatury pakietu z ciekawości?

Na pewno są jakieś progi graniczne temperatury, gdy moc ładowania się zmienia. 

 

Zakładam że Mazda, tak jak VAG, nie ma jeszcze żadnej miłej, rozmawiającej z ELMem aplikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, format napisał:


 

 


To mnie nie dziwi. Bezpieczny prąd ładowania jest wprost proporcjonalny do pojemności układu oczywiście zaniedbując detale typu odprowadzanie ciepła.

tapatalked
 

 

 

To macie bardzo bezpieczne konstrukcje w takim razie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mrBEAN napisał:

To macie bardzo bezpieczne konstrukcje w takim razie ;) 

 

No mnie życie nauczyło jednak trochę pokory i staram się rozumieć że za pewnymi ograniczeniami stoi jakaś argumentacja, zazwyczaj ludzi wielokrotnie w tej materii mądrzejszych ode mnie. Także ja tam sobie bardziej rozmawiam o faktach aniżeli narzekam, a fakty są ważne kiedy od zera próbuje się poznać / zrozumieć całą technologię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrBEAN napisał:

Car Scanner próbowałeś?

 

Tak, są manuale które mówią które kody trzeba dodać żeby coś wyświetlić. Dane generalnie dostępne są, nie ma toola który by je w formie przyjaznej użytkowników wyświetlił, wykresy a'la Tesla naszkicował.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, format napisał:

 

No mnie życie nauczyło jednak trochę pokory i staram się rozumieć że za pewnymi ograniczeniami stoi jakaś argumentacja, zazwyczaj ludzi wielokrotnie w tej materii mądrzejszych ode mnie. Także ja tam sobie bardziej rozmawiam o faktach aniżeli narzekam, a fakty są ważne kiedy od zera próbuje się poznać / zrozumieć całą technologię.

 

To mnie chyba nie do końca zrozumiałeś, bo wyczuwam pouczenie ;)

Ogólnie prawda, ale fakty są takie, że różne konstrukcje zachowują się skrajnie różnie, nawet te o tych samych pojemnościach.

Kwestia na jak wiele pozwala BMS i z jakim zapasem/filozofią został napisany. Jak widać, widełki są spore.

Częściowo jest to pewnie podyktowane technicznymi niuansami.

 

Poznawać fakty najłatwiej analizując dane z OBD.

Ja przykładowo wyłapałem, że Ioniqa chwilowo jednak da się zgrzać mimo chłodzenia baterii, i powyżej 50*C już zaczynają zabezpieczenia działać; spada moc ładowania i ciut ograniczona jest moc. Schłodzi poniżej 50, wszystko wraca do normy.

Niskich temperatur dokładnie nie testowałem, bo nawet nie bardzo mam jak. Do najbliższej ładowarki DC ok. 80 km, teraz w Czechach mam jedną bliżej ;) 

 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, format napisał:

 

Tak, są manuale które mówią które kody trzeba dodać żeby coś wyświetlić. Dane generalnie dostępne są, nie ma toola który by je w formie przyjaznej użytkowników wyświetlił, wykresy a'la Tesla naszkicował.

 

Ok, rozumiem. 

Jak będzie więcej użytkowników, i wóz trafi w ręce jakiegoś ogarniacza takich tematów, to pojawi się przyjazny soft ;)

Do wiosny niedaleko, choć w sumie ciekawe co przy -10*C, będziecie raportować. 

U mnie brak takich danych, bo w garażu stoi, a tam ok. 5-10*C zazwyczaj w okresie zimy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mrBEAN napisał:

To mnie chyba nie do końca zrozumiałeś, bo wyczuwam pouczenie ;)

 

Ależ skąd, po prostu odnoszę się do jakże popularnego na forach internetowych obrzucania gównem producentów kompletnie nie rozumiejąc co za konkretnymi decyzjami stało. Absolutnie nie personalnie.

 

9 minut temu, mrBEAN napisał:

Do najbliższej ładowarki DC ok. 80 km, teraz w Czechach mam jedną bliżej ;) 

 

No ja nie mam sensownego softu do OBD i nauka przebiega w związku z tym dłużej. Acz z drugiej strony, 90% moich ładowań to DC, więc w pewnych przestrzeniach mam już podobny do Twojego exp 😉

U mnie samych darmowych Orlenów jest w promieniu jakichś 10km sztuk 9 😉

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@format

 

Jeden obraz lepszy niż 1000 słów jak to mówią.

Po prostu oglądasz sobie coś takiego i pojawia się dużo znaków "?" ;) 

 

mceclip0.png

 

Pomijając już różnicę, to przykładowo można zrobić to płynnie, a nie od siekiery ;) 

 

RenaultZOE_022020.png

 

Leaf to też zawiły przypadek ;) 

 

Nissanleaf_update.png

 

Na koniec i3, najbardziej logicznie.

 

BMWi3_022020.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, HelixSv napisał:

 

Aż sprawdziłem, ile ja mam do DC.

41 km do płatnej i 43 do darmowej.

 

Swoją drogą, ciekawy wskaźnik...

Sprawdziłem dokładnie, najkrótszą trasą 71 i 74 km, teoretycznie za jakiś czas będę miał 25 i 35 km, ale to na razie pieśń przyszłości 😁


A najbliższe DC w Czechach, 38 km 😎

 

Orlen najbliższy 9 km, i ciekaw jestem, w której dekadzie stanie tam pierwsze DC 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

Jak szukalismy auta to bralem mazde pod uwage, bo cenowo calkiem fajnie wychodzila, ale audo odpadlo glownie z uwagi na jego konstrukcyjne przekmbinowanie. Niby wielkie, a w srodku miesjca dla 2 os, a z tylu to co najwyzej karly sie miescily, no i to tragiczne rozwiazanie z drzwami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, zinger said:

Jak szukalismy auta to bralem mazde pod uwage, bo cenowo calkiem fajnie wychodzila, ale audo odpadlo glownie z uwagi na jego konstrukcyjne przekmbinowanie. Niby wielkie, a w srodku miesjca dla 2 os, a z tylu to co najwyzej karly sie miescily, no i to tragiczne rozwiazanie z drzwami.

 

No na Ubera czy taxi sie raczej nie nadaje ;)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

No na Ubera czy taxi sie raczej nie nadaje ;)

 

Do wozenia kogos wiekszego jak 180 z tylu takze, chyba, ze z glowa miedzy kolanami :)

 

Nie powiem, z pkt widzenia kierowcy fajne auto, ja sie w nim dobrze czulem, ale zona nawet nie chciala za kierownice wsiasc jak mielismy auto na jazdy... 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie. Auto jako samochod jest naprawdę fajne. Do tej pory miałem głównie niemieckie, a na japońska technologie patrzyłem trochę z przymrużeniem oka. Mazda, może dlatego że posiada w wersji Basic, wszystko co zwykle klikam w konfiguratorze wypadla bardzo tanio na tle czegokolwiek innego. 140 vs 200k.
Jak chyba pisałem wyżej, ogólnie wszystko jest i działa, fakt że jak w audi w poprzednich modelach ale działa.
Co mnie rozczarowało, i to jest cena niewiedzy, jest działanie EV. Kupując liczyłem na zasieg ok 200km, liczyłem na ladowanie 50kwh. Przyszła zima i wyszedl zasieg 120km, ladowanie 12kwh.
I to mnie boli, pomimo iż tak z ręką na sercu tego nie potrzebuje o ile każdego dnia wieczorem podłącze do gniazdka. Jeśli zapomnę to jest tragedia.
Z innej strony, pomimo tych ulomnosci, nigdy nie zamówię już spalinowego auta. Ale będę bardziej świadomie dokonywać wyboru biorąc pod uwagę margines na zasieg, krzywa ladowania, itd.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Kiwal napisał:

I tak i nie. Auto jako samochod jest naprawdę fajne. Do tej pory miałem głównie niemieckie, a na japońska technologie patrzyłem trochę z przymrużeniem oka. Mazda, może dlatego że posiada w wersji Basic, wszystko co zwykle klikam w konfiguratorze wypadla bardzo tanio na tle czegokolwiek innego. 140 vs 200k.
Jak chyba pisałem wyżej, ogólnie wszystko jest i działa, fakt że jak w audi w poprzednich modelach ale działa.
Co mnie rozczarowało, i to jest cena niewiedzy, jest działanie EV. Kupując liczyłem na zasieg ok 200km, liczyłem na ladowanie 50kwh. Przyszła zima i wyszedl zasieg 120km, ladowanie 12kwh.
I to mnie boli, pomimo iż tak z ręką na sercu tego nie potrzebuje o ile każdego dnia wieczorem podłącze do gniazdka. Jeśli zapomnę to jest tragedia.
Z innej strony, pomimo tych ulomnosci, nigdy nie zamówię już spalinowego auta. Ale będę bardziej świadomie dokonywać wyboru biorąc pod uwagę margines na zasieg, krzywa ladowania, itd.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Wiadomo, ze kazdemu wedle potrzeb. Ale patrzac po sobie, to imo zasieg ok 200km to minimum (dla auta miejskiego), zeby miec ten komfort, ze jak potrzeba to i krotka trase zaliczy, a jezdzac po miescie nie trzeba bylo codziennie ladowac. Chociaz np dzisiaj musielismy po poludniu spalinowcem jechac, bo mlody wyjezdzil prad wczoraj i dzisiaj  do poludnia i jak wrocil to zostalo 40 zasiegu, co bylo malo biorac pod uwage ze mw tyle mielismy do przejechania a czasu na doladowanie nie bylo.

Ale majac te 240km zasiegu mozemy sobie pozwolic na wyjazd na tor do Kielc na szkolenie z bezpiecznej jazdy w kwietniu, przy czym mam zapewnienie organizatora, ze na torze maja ladowarke i bedzie sie mozna podladowywac w przerwach i na powrot.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minutes ago, zinger said:

Ale majac te 240km zasiegu mozemy sobie pozwolic na wyjazd na tor do Kielc na szkolenie z bezpiecznej jazdy w kwietniu, przy czym mam zapewnienie organizatora, ze na torze maja ladowarke i bedzie sie mozna podladowywac w przerwach i na powrot.

 

A w razie jakby organizator sie pomylił, to masz szybkie ładowarki w Kielcach i Jędrzejowie.

Całkiem bezpiecznie. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.