Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Autokącik

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Wielosezonowe na autostradę?

Featured Replies

Napisano

Cześć. Czas zmienić opony w aucie ojca, rozmiar 205/55R16

Auto robi w miesiącu trasę DE-PL i PL-DE, każda Ok. 1200 km czyli miesięcznie 2500 km, reszta dni praktycznie stoi. 
teraz jest pytanie, czy brac standardowo oddzielnie zimowe i letnie czy może przejsc na wielosezon? Nigdy takich opon nie miałem i nie mam z nimi doświadczenia. Czytam, ze na kręcenie się po mieście i małe przebiegi są Ok. A co z rzadkimi ale jednak sporymi przebiegami? Wyjdzie ponad 30000 km rocznie, duże prędkości, itp. 
przemawia za nimi to, ze tak jak teraz ojciec jej w DE na letnich a zaskoczy go zima to gdyby miał wielosezon całym rokiem to jedzie i nie ma stresu. 

Napisano

https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/494273-wysoka-cena-opon-ca%C5%82orocznych/&_rid=130724

Powyżej link do wątku na MK - wybierzesz co będziesz chciał. 

Ja jeżdżę generalnie na wielosezonowych w większości po autostradach, ostatnio ściągałem i zakładałem nowe po 62kkm. Pewnie by jeszcze zrobiły z 15kkm, ale nowe się nudziły w garażu :) 

Napisano

Mam teraz wielosezonowe Klebery własnie w tym rozmiarze i po jakiś 20kkm zostało mi 5mm bieznika...Nie wiem jak inne, ale u mnie znikają bardzo szybko.

Napisano

W tym rozmiarze kupisz GY czy Michelin za ok 1200-1400 komplet. Poczytaj ktore sie wolniej zuzywaja, starcza pewnie na 2 sezony przy tych przebiegach.

Jestem zwolennikiem calorocznych ale przy takim trybie bym sie jednak zastanowil czy maja sens.