Skocz do zawartości

Indeks nośności opony a komfort


Polarny

Rekomendowane odpowiedzi

Czas zmienić w końcu opony - w serwisie polecają żeby kupować z indeksem nośności 94 zamiast 91, że powinna być wytrzymalsza (oba indeksy są homologowane). Czy wyższy indeks nośności wpływa jakoś na komfort? A wzmacniane opony XL (eXtra Load)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Polarny napisał:

Czas zmienić w końcu opony - w serwisie polecają żeby kupować z indeksem nośności 94 zamiast 91, że powinna być wytrzymalsza (oba indeksy są homologowane). Czy wyższy indeks nośności wpływa jakoś na komfort? A wzmacniane opony XL (eXtra Load)?

 

Twardsza ścianka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Polarny napisał:

Czas zmienić w końcu opony - w serwisie polecają żeby kupować z indeksem nośności 94 zamiast 91, że powinna być wytrzymalsza (oba indeksy są homologowane). Czy wyższy indeks nośności wpływa jakoś na komfort? A wzmacniane opony XL (eXtra Load)?

 

Tak, będzie sztywniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, zamówione Vredesteiny 91H.

Gdyby ktoś chciał teraz opony kupować, to na intercarsie jest dużo taniej niż na oponeo. Przynajmniej jeśli chodzi o zimówki, bo wiadomo że w różnych miejscach przeceny mogą się w różnych porach zacząć.

Edytowane przez Polarny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.03.2021 o 13:57, Polarny napisał:

OK, zamówione Vredesteiny 91H.

Gdyby ktoś chciał teraz opony kupować, to na intercarsie jest dużo taniej niż na oponeo. Przynajmniej jeśli chodzi o zimówki, bo wiadomo że w różnych miejscach przeceny mogą się w różnych porach zacząć.

Norauto przeglądałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Polarny napisał:

Ceny mają świetne, ale nie mają opon, które by mnie interesowały. Chodzi o opór toczenia, zachowanie na mokrym, hałas.

Conti Perium 6 dobra opona.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.03.2021 o 22:37, Polarny napisał:

Czas zmienić w końcu opony - w serwisie polecają żeby kupować z indeksem nośności 94 zamiast 91, że powinna być wytrzymalsza (oba indeksy są homologowane). Czy wyższy indeks nośności wpływa jakoś na komfort? A wzmacniane opony XL (eXtra Load)?

 

No i dobrze Ci powiedzieli. Lepiej jest mieć mocniejsze opony. Ja do swojej krowy tylko 98 kupiję czyli XL. Wydaje mi się że zdecydowanie bardziej na komfort wpływa profil opony a nie indeks nośności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Logika mówi że w oponie XL za pogorszenie komfortu nie odpowiada twardsza ścianka - opony runflat mają ściankę tak twardą że można na niej jechać bez powietrza a nośność jest dokładnie taka sama jak zwykłych wersjach, np :

 

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p7-cinturato-225-45-r18-91-y-p7c2#336062370

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p7-cinturato-225-45-r18-91-y-run-on-flat-#335517373

 

Większa nośność wynika z możliwości napompowania większego ciśnienia, a do tego potrzebne jest inne opasanie opony które utrzyma jej kształt z możliwie płaskim bieżnikiem zamiast rozpompowania jak balon.

 

Opony XL są na pewno cięższe ( w tym rozmiarze jak powyżej różnica to 9,26kg vs 9,80 kg,  stąd pewnie większa masa nieresorowana daje uczucie gorszego komfortu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Piotrus napisał:

 

Logika mówi że w oponie XL za pogorszenie komfortu nie odpowiada twardsza ścianka - opony runflat mają ściankę tak twardą że można na niej jechać bez powietrza a nośność jest dokładnie taka sama jak zwykłych wersjach, np :

 

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p7-cinturato-225-45-r18-91-y-p7c2#336062370

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p7-cinturato-225-45-r18-91-y-run-on-flat-#335517373

 

Większa nośność wynika z możliwości napompowania większego ciśnienia, a do tego potrzebne jest inne opasanie opony które utrzyma jej kształt z możliwie płaskim bieżnikiem zamiast rozpompowania jak balon.

 

Opony XL są na pewno cięższe ( w tym rozmiarze jak powyżej różnica to 9,26kg vs 9,80 kg,  stąd pewnie większa masa nieresorowana daje uczucie gorszego komfortu.

Szukam też opon i ciekawa rzecz, opony o niższym indeksie prędkości mają mniejsze opory toczenia wg etykiety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.