Lukas Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 Czy we wszystkich samochodach z silnikami turbo benzynowymi w układzie występuje fabrycznie montowany zawór upustowy ? Pytam, bo do silnika 1.0T (renault/dacia) został zamontowany stożkowy filtr powietrza i przy wyższej prędkości obrotowej jak odejmie się gaz to słychać charakterystyczne pssst (jak w blowoff-ie - tylko że cichsze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 2 godziny temu, Lukas napisał: Czy we wszystkich samochodach z silnikami turbo benzynowymi w układzie występuje fabrycznie montowany zawór upustowy ? Pytam, bo do silnika 1.0T (renault/dacia) został zamontowany stożkowy filtr powietrza i przy wyższej prędkości obrotowej jak odejmie się gaz to słychać charakterystyczne pssst (jak w blowoff-ie - tylko że cichsze). Biorąc pod uwagę "inżynierów" Reno, to bym się nie zdziwił, jakby nie zaprojektowali i by rozsadzało dolot. Po tym syfie 1.2 tce to bym się po nich każdej głupoty spodziewał 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 Byłby problem, gdyby nie było zaworu upustowego. Zazwyczaj jest taki bypass na dolocie do muszli turbosprężarki i nadmiar ciśnienia wraca w dolot. Filtr stożkowy tylko nasila, a wcześniej świst nie był słyszalny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 Moim zdaniem DV musi być. Świst słychać po stożku, jak @kaczorek79 napisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 11 godzin temu, kaczorek79 napisał: Byłby problem, gdyby nie było zaworu upustowego. Zazwyczaj jest taki bypass na dolocie do muszli turbosprężarki i nadmiar ciśnienia wraca w dolot. Filtr stożkowy tylko nasila, a wcześniej świst nie był słyszalny. To i tak dziwne, że wcześniej było słabo słychać, bo np. w 1.2 tce, to dźwięk jest bardziej niż donośny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 16 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 Wg mojego myślenia to gdzieś ten nadmiar powietrza musi mieć ujście więc powinno być w każdym T dlatego zapytałem, bo tego zaworu nie widać. Ale tak jak @kaczorek79 napisał, że gdzieś na dolocie to upchnęli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 @Lukas W 1.0 tce zawór upustowy jest przykręcony bezpośrednio w turbosprężarkę. To takie czarne, plastikowe coś, z wtyczką wcisnięte obok wejścia rury z powietrzem. Wiele turbosprężarek ma takie rozwiązanie, bardziej kompaktowe i nie trzeba ciągnąć dodatkowych rurek w dolocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 W dniu 15.11.2021 o 15:36, Lukas napisał: Pytam, bo do silnika 1.0T (renault/dacia) został zamontowany stożkowy filtr powietrza Po co? By zabić szybciej turbosprężarkę i cały silnik? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 W dniu 15.11.2021 o 15:36, Lukas napisał: Czy we wszystkich samochodach z silnikami turbo benzynowymi w układzie występuje fabrycznie montowany zawór upustowy ? Pytam, bo do silnika 1.0T (renault/dacia) został zamontowany stożkowy filtr powietrza i przy wyższej prędkości obrotowej jak odejmie się gaz to słychać charakterystyczne pssst (jak w blowoff-ie - tylko że cichsze). To ile, to teraz ma koni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 37 minut temu, sdss napisał: To ile, to teraz ma koni ? Nie wiem ale w Fiescie musiałem wymienić na tuningowany bo słabo trzymał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 A to nie zależy od rodzaju turbiny? Jeśli jest ze zmienną geometrią, po odjęciu gazu może ustawić się "w chorągiewkę" i nie pompować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 4 minutes ago, Zuraw said: A to nie zależy od rodzaju turbiny? Jeśli jest ze zmienną geometrią, po odjęciu gazu może ustawić się "w chorągiewkę" i nie pompować. W noPB sie chyba stosuje glownie turbo bez zmiennej geometrii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 Poza tym zmienna geometria jest na stronie gorącej, czyli turbinie, a sprężarka rozpędzona po zamknięciu przepustnicy musi gdzieś upuścić nadmiar ciśnienia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 17 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 19 godzin temu, volf6 napisał: Po co? By zabić szybciej turbosprężarkę i cały silnik? To już nie do mnie pytanie, tylko do użytkownika mnie tylko zainteresował dźwięk. A swoją drogą dlaczego ten stożek ma zabić turbo ? I w jakim czasie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 17 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 17 godzin temu, sdss napisał: To ile, to teraz ma koni ? Nie wiem, może 2 może 3 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 17 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 16 godzin temu, Maciej__ napisał: W noPB sie chyba stosuje glownie turbo bez zmiennej geometrii... To chyba zależy od producenta już. Renault/dacia ma zmienną, grupa Vag 1.4TSI stała, a 1.5TSI zmienna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.