swienty Napisano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 Silnik 4cylondrowy Skoda na gaźniku, czy poza pierścieniami jest możliwość żeby paliwo przedostawało się do oleju? Wykreciłem dzisiaj świece, jedna jest mokra, 3 okopcone. Mam go bardzo krótko, zauważyłem wysoki stan oleju, bagnet ma zapach benzyny. Czy jest inna możliwość? W przyszłym tygodniu zmierzę mu kompresję, jak wyjdzie słabo to napoje go naftą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 A dobrze jeżdżone auto czy krótkie odcinki przez co na bogatej mieszance silnik pracuje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 30 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 (edytowane) 6 minut temu, r1sender napisał: A dobrze jeżdżone auto czy krótkie odcinki przez co na bogatej mieszance silnik pracuje. Wozek widłowy bez gazu więc raczej krótka praca. Edit: gaźnik ma wycieki i zerwana jest linka do ssania, można podejrzewać ze działa na bogato szczególnie ze jak mocno mu się depnie to zakopci na czarno. Edytowane 30 Grudnia 2021 przez swienty 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 Krótka praca, ssaanie - więc normalne, że paliwo w oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 30 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 14 minut temu, rwIcIk napisał: Krótka praca, ssaanie - więc normalne, że paliwo w oleju. Też o tym pomyślałem, tylko dlaczego tylko na jednym cylindrze jest mokra świeca? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 Dawno temu miałem taką dziwną awarię w gaźnikowym Nissanie: nie chciał chodzić równo na wolnych obrotach a paliwo była ciągle ciemne. W końcu jadąc poza miastem zacharczał i silnik się zatarł. Okazało się, że nie ma oleju w misce. Nic. (kontrolka ciśnienia oleju nie działała). Po rozbiórce i szukaniu znaleźliśmy cały olej....w baku. Okazało się, że mechaniczna pompa paliwa uszkodziła się tak, że zaciągała olej z silnika i pompowała do powrotu paliwa do baku. Konkludując: sprawdź pompę paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 31 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2021 5 godzin temu, swienty napisał: Też o tym pomyślałem, tylko dlaczego tylko na jednym cylindrze jest mokra świeca? No ten cylinder może być bardziej zużyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 31 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2021 @swienty - piszesz że leje się z gaźnika jak ze świni- a ten gaźnik przypadkiem nie jest tak zamontowany że jeśli puści zaworek iglicowy to paliwo grawitacyjnie spłynie do kolektora a stamtąd do cylindrów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 31 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2021 14 godzin temu, swienty napisał: Też o tym pomyślałem, tylko dlaczego tylko na jednym cylindrze jest mokra świeca? Bo może odpaliłeś na chwilę silnik, zgasiłeś, następnie zaraz odkręciłeś świece. W jednym cylindrze zaciągnęło paliwa, ale nie nastąpiła praca, bo silnik był zgaszony, a benzyna nie zdążyła odparować. Jak chcemy oceniać stan silnika po wyglądzie świec (wbrew pozorom jedna z najlepszych diagnostyk), to odkręcamy świece zawsze po dłuższej pracy silnika, czy to na ciepłym, czy na zimnym, ważne, aby nie był na krótko odpalany przed demontażem. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 5 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 Właśnie zmierzyłem kompresję, na wszystkich cylindrach jest w miarę równo: Ok 11.2, 10.5, 11, 10.5 Ten cylinder który miał mokra świece ma najwięcej. Pomiar na zimnym silniku, nie mam możliwości rozgrzania. Co Wy na to? Zmienić olej a później kontrolować i zapomnieć o sprawie? Zaraz wpadną nowe kable i świece, bo wszystko wygląda na wiekowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.