Truecolor Napisano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2022 (edytowane) Witam Berlingo II 2011, przebieg oryginalny 170k. Pedał sprzęgła od kilkunastu tyś km byl twardy ale sprzęgło działało poprawnie i równo brało. Dzis rano wyjżdzam i od razu czuje że coś ine bierze równo i lekko wibruje na pedale. No ale pojechałem dalej. Auto odstawiłem na kilka h i znów odpalam, od razu pojawiło sie jakby wycie w momencie wciśnięcia pedału, czym głębiej wciskam tym mocniej wyje. Puszczenie pedału powoduje wyciszenie ale niecałkowite, ciągle słychać że coś tam trze. Pedał sprzegła podczas jazdy wyraźnie wibruje, czasami lekko opada, a czasami lekko się podnosi, cały czas jak tylko się go wciśnie to głośno wyje i piszczy - odgłos podobny do hałasu starego paska klinowego. Sprzegło na razie wysprzęgla normalnie chociaż nierówno bierze... Czy to dwumasa wysiadła? Jeśli tak to robić na nowych częściach czy lepiej dać nowe sprzęgło a dwumase używaną? Zestaw nowych części to okolo 1200-1300zł (komplet), koszt nowego sprzegła z używaną oryginalną dwumasą to okolo 500-600zł. czyli ponad dwa razy mniej. Daja rok gwarancji. Auto jeździ u mnie w firmie jako wół roboczy, chciałbym żeby jeszcze przynajmniej z rok posłużył bo silnik igła i blachy jak nowe. Edytowane 3 Stycznia 2022 przez Truecolor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2022 Raczej bez rozbiórki i weryfikacji się nie obejdzie choć oczywiście założenie całego kompletu nowych części nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2022 Godzinę temu, Truecolor napisał: Witam Berlingo II 2011, przebieg oryginalny 170k. Pedał sprzęgła od kilkunastu tyś km byl twardy ale sprzęgło działało poprawnie i równo brało. Dzis rano wyjżdzam i od razu czuje że coś ine bierze równo i lekko wibruje na pedale. No ale pojechałem dalej. Auto odstawiłem na kilka h i znów odpalam, od razu pojawiło sie jakby wycie w momencie wciśnięcia pedału, czym głębiej wciskam tym mocniej wyje. Puszczenie pedału powoduje wyciszenie ale niecałkowite, ciągle słychać że coś tam trze. Pedał sprzegła podczas jazdy wyraźnie wibruje, czasami lekko opada, a czasami lekko się podnosi, cały czas jak tylko się go wciśnie to głośno wyje i piszczy - odgłos podobny do hałasu starego paska klinowego. Sprzegło na razie wysprzęgla normalnie chociaż nierówno bierze... Czy to dwumasa wysiadła? Jeśli tak to robić na nowych częściach czy lepiej dać nowe sprzęgło a dwumase używaną? Zestaw nowych części to okolo 1200-1300zł (komplet), koszt nowego sprzegła z używaną oryginalną dwumasą to okolo 500-600zł. czyli ponad dwa razy mniej. Daja rok gwarancji. Auto jeździ u mnie w firmie jako wół roboczy, chciałbym żeby jeszcze przynajmniej z rok posłużył bo silnik igła i blachy jak nowe. Czy to w ogóle posiada dwumase . Ja mam Experta z 2011 r z tym samy silnikiem i nie mam dwumasy. Hałas to wina faktycznie sprzegła a opadający pedał to wysprzeglik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2022 (edytowane) 1 godzinę temu, Truecolor napisał: Auto jeździ u mnie w firmie jako wół roboczy Montowanie używanych części w aucie zarobkowym przypomina podcieranie du.y szkłem. Co to za firma, że 600zł różnicy w ogóle powoduje zastanawianie się nad tym? Edytowane 3 Stycznia 2022 przez ghost2255 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truecolor Napisano 3 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2022 (edytowane) W wielu przypadkach oryginalna używka jest lepsza od nowej podróbki. Jak dwumasa okaże się słaba to zawsze mogę ją zregenerować - ponoć regenerowana ma własności nowej części. Ponoć auto ma dwumase, chyba wszystkie 1.6HDI 80KW mają. Edytowane 3 Stycznia 2022 przez Truecolor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truecolor Napisano 3 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2022 Godzinę temu, demoneczek napisał: a opadający pedał to wysprzeglik to nie jest tak że pedał opada i tak zostaje... jade autem i trzymając buta na pedale czuje jak pedał faluje, obniza i sie podnosi w ciągu kilku sekund kilka razy o kilka cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2022 10 minut temu, Truecolor napisał: W wielu przypadkach oryginalna używka jest lepsza od nowej podróbki. Jak dwumasa okaże się słaba to zawsze mogę ją zregenerować - ponoć regenerowana ma własności nowej części. Używana dwumasa to jak używane łożysko. Kupujesz takie? Kupisz używaną dwumasę-okaże się słaba-zregenerujesz. Bedziesz miał używaną, zregenerowaną dwumasę w cenie nowej. Do tego często te regeneracje często wcale takie udane nie są. Nawet jak jest 50/50 to warto ryzykować kosztami wywalania skrzyni biegów dwa razy? Poważne-w prywatnym samochodzie nawet przez chwilę bym nie rozważał niczego poza nowym kompletem sprzęgła z dwumasą. W aucie firmowym nawet nie wspominam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2022 W wielu przypadkach oryginalna używka jest lepsza od nowej podróbki. Jak dwumasa okaże się słaba to zawsze mogę ją zregenerować - ponoć regenerowana ma własności nowej części. Ponoć auto ma dwumase, chyba wszystkie 1.6HDI 80KW mają.Policz sobie koszt części i ewentualnej drugiej roboty i wtedy podejmij decyzję. Często koszt robocizny kilkukrotnie przekracza wartość części i wtedy nie warto szukać oszczędności na częściach. Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popularny post OPAL Napisano 9 Stycznia 2022 Popularny post Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2022 Ja ostatnio sam kupiłem komplet sprzęgła i zawiozłem do wymiany mechanikowi. Po zmontowaniu okazało się, że wysprzęglik cieknie... No i dupa - reklamacja wysprzęglika to pewnie 2 tygodnie, a pewnie co najwyżej wymienią na nowy, którego już nie będe potrzebował, bo auto nie będzie stało 2 tygodnie - kupie nowy wysprzęglik. Do tego mechanik chciał słusznie przerzucić na mnie koszt drugiej robocizny wymiany jeśli chciałbym demontować cały komplet w celu reklamowania. Ostatecznie cały interes kosztował mnie więcej niż bym sprzęgło wziął od mechanika. To oduczyło mnie dziadowania na takich naprawach. Klocki można sobie wymieniać i samemu, ale jak koszt robocizny robi się wysoki to lepiej zlecić wszystko mechanikowi - niech on później się martwi. 9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 W dniu 3.01.2022 o 17:46, Truecolor napisał: Witam Berlingo II 2011, przebieg oryginalny 170k. Pedał sprzęgła od kilkunastu tyś km byl twardy ale sprzęgło działało poprawnie i równo brało. Dzis rano wyjżdzam i od razu czuje że coś ine bierze równo i lekko wibruje na pedale. No ale pojechałem dalej. Auto odstawiłem na kilka h i znów odpalam, od razu pojawiło sie jakby wycie w momencie wciśnięcia pedału, czym głębiej wciskam tym mocniej wyje. Puszczenie pedału powoduje wyciszenie ale niecałkowite, ciągle słychać że coś tam trze. Pedał sprzegła podczas jazdy wyraźnie wibruje, czasami lekko opada, a czasami lekko się podnosi, cały czas jak tylko się go wciśnie to głośno wyje i piszczy - odgłos podobny do hałasu starego paska klinowego. Sprzegło na razie wysprzęgla normalnie chociaż nierówno bierze... Czy to dwumasa wysiadła? Jeśli tak to robić na nowych częściach czy lepiej dać nowe sprzęgło a dwumase używaną? Zestaw nowych części to okolo 1200-1300zł (komplet), koszt nowego sprzegła z używaną oryginalną dwumasą to okolo 500-600zł. czyli ponad dwa razy mniej. Daja rok gwarancji. Auto jeździ u mnie w firmie jako wół roboczy, chciałbym żeby jeszcze przynajmniej z rok posłużył bo silnik igła i blachy jak nowe. Masz zatarte łożysko wyciskowe sprzęgła. Za kilkaset kilometrów pedał wpadnie w podłogę i będzie do wymiany kompletne sprzęgło z łożyskiem i mechanizmem sterowania sprzęgłem. Nic strasznego, ot zwykłe zużycie materiału. Niestety trzeba zrzucić skrzynie i założyć nowe graty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 11 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2022 W dniu 3.01.2022 o 19:07, demoneczek napisał: Hałas to wina faktycznie sprzegła a opadający pedał to wysprzeglik Dla mnie w tym samochodzie to "stojące" łożysko i rozwalający się docisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 11 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2022 W dniu 3.01.2022 o 20:15, Truecolor napisał: W wielu przypadkach oryginalna używka jest lepsza od nowej podróbki. Jakiej podróbki - to nie są żadne podróbki, często są to sprzęgła takie jak oryginalne, tylko bez znaczka producenta. W dniu 3.01.2022 o 20:15, Truecolor napisał: Jak dwumasa okaże się słaba to zawsze mogę ją zregenerować - ponoć regenerowana ma własności nowej części. Ponoć. W dniu 3.01.2022 o 20:15, Truecolor napisał: Ponoć auto ma dwumase, chyba wszystkie 1.6HDI 80KW mają. U mnie była i większość ma - czy wszystkie nie wiem, po VIN sprawdzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truecolor Napisano 15 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2022 (edytowane) Zamykając temat, w aucie rozwaliło się łożysko wyciskowe i to w taki sposob że po rezebraniu rozsypało sie na5 części, zaczeły się też przypalać wąsy od docisku. Wymieniono docisk, tarczę, łożysko i wysprzęglik. Koszt 1300zł z cześciami. Edytowane 15 Stycznia 2022 przez Truecolor 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2022 Zuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 17 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2022 W dniu 15.01.2022 o 11:34, Truecolor napisał: Zamykając temat, w aucie rozwaliło się łożysko wyciskowe i to w taki sposob że po rezebraniu rozsypało sie na5 części, zaczeły się też przypalać wąsy od docisku. Wymieniono docisk, tarczę, łożysko i wysprzęglik. Koszt 1300zł z cześciami. i co jest dwumasa ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 18 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2022 W dniu 3.01.2022 o 17:46, Truecolor napisał: Czy to dwumasa wysiadła? Jeśli tak to robić na nowych częściach czy lepiej dać nowe sprzęgło a dwumase używaną? Padł Ci docisk sprzęgła. Wymiana dwumasy przy wymianie sprzęgła to marnotrawstwo. Dwa razy, w dwóch samochodach wymieniałem sprzęgło z powodu awarii i w obu przypadkach dwumasa okazywała się nieuszkodzona, a nawet nie zużyta. Dwumasę trzeba ocenić po wyjęciu z samochodu. I uwaga - dwumasa ma normalne luzy, nawet nowa trzeba wiedzieć, jaki jest dopuszczalny, a nie panikować i wymieniać na zapas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.