Skocz do zawartości

Wygodniejsze najprostsze zabezpieczenie antykorozyjne podwozia?


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy w moim siedmiolatku zaczynam widzieć na pewnych elementach podwozia jakieś takie naloty rdzewiejące elementy

 

szukam czegoś żeby się nie narobić a żeby to zapackac z wykorzystaniem kanału imieć jeszcze że dwa 3 lata spokoju. Pewnie najwygodniej jakiś spray w ogóle a nie pędzel

 

czyli szukamy systemu nie takiego że: szlifuje czyszczenie i nie wiadomo co jeszcze .... tylko raczej odtłuszczam,+ myjką ciśnieniową

 

i jadę czymś w stylu nie wiem hammerait dwa w jednym, corina, tlenkowa przeciwkorozyjna

 

kolor wyglad nie ma znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby jakiekolwiek działanie miało sens, to istniejącą rdzę trzeba potraktować minimum szczotką drucianą, aby usunąć wszystkie luźne kawałki korozji, powłok lakierniczych itp. 

Na taką powierzchnię ja zastosowałbym np. Fluid Film AR. Bardzo dobrze penetruje, odcina tlen i wodę i w dużym stopniu zatrzymuje procesy korozyjne. Wygląda jak smar, ma podobną konsystencję, łatwo go usunąć zmywaczem, rozpuszczalnikiem. Wada jest trwałość-w miejscach narażonych na wymywanie nie wytrzyma długo. Tam warto dać Fluid Film A jako grunt a na to Perma Film. W pozostałych i tak co roku warto sprawdzić i ew. uzupełnić. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ghost2255 wspomniał, warto zaczepić tę rdzę szczotką, albo papierem ściernym 40. Tylko po to, żeby oderwać to co jest luźne. Zamiast Fluid Filmu, można zastosować konwerter rdzy (np: APP R-Stop) i na to wosk do profili. Taki do pistoletu - jest bardziej lepki od spraju i można go nałożyć grubiej, nawet pędzlem. Nie stosuj baranków, bo one wymagają powierzchni czystej, jak do lakierowania.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ghost2255 wspomniał, warto zaczepić tę rdzę szczotką, albo papierem ściernym 40. Tylko po to, żeby oderwać to co jest luźne. Zamiast Fluid Filmu, można zastosować konwerter rdzy (np: APP R-Stop) i na to wosk do profili. Taki do pistoletu - jest bardziej lepki od spraju i można go nałożyć grubiej, nawet pędzlem. Nie stosuj baranków, bo one wymagają powierzchni czystej, jak do lakierowania.
...dodałby. I jak nie wyszlifujesz to i tak odpadną całymi płatami za jakiś czas razem z kolejną warstwą rdzy- przerabiałem temat.

Dzięki za odpowiedzi.

To co na płasko i widać jakimś tam papierem na szlifierce ręcznej małej trójkątnej przełęcze ale w zakamarki i rozkręcanie nie będę się już bawił

Kiedyś jak na którymś aucie coś widziałem zaczynało się robić na blachach od spodu to myjka ciśnieniowa, denaturat do spreju od szraszacza do kwiatków i potem klasyczna tlenkowa i pędzelek i akurat było tyle ile trzeba żeby dojeździc do tych 10 lat- kolejny właściciel mówi że nic się nie dzieje do dzisiaj :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Fili_P napisał:

jak nie wyszlifujesz to i tak odpadną całymi płatami za jakiś czas razem z kolejną warstwą rdzy- przerabiałem temat.

 

Pomalowałem na "żywą" rdzę tylną belkę w Toyocie najpierw Fluid Filmem, potem Perma Film. Po półtora roku wszystko wyglądało jak w dniu aplikacji. 

 

Ten preparat to nie żaden konwerter rdzy, tylko lanolina, tłusty środek zwilżający rdzę dlatego działa inaczej. moim prywatnym zdaniem jedyny sposób na malowanie skorodowanych powierzchni gdy nie są doczyszczone co najmniej do połysku z niewielkimi wżerami(wtedy można zastosować epoksydy na takie podłoża).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, deszczowyRoman napisał:

epoksyd uzywany do zabepieczenia m.in kadłubów okrętów

Nie zawsze "morskie" metody działają równie dobrze w samochodach. Są stosowane do przebywania w słonym środowisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ghost2255 napisał:

 

Pomalowałem na "żywą" rdzę tylną belkę w Toyocie najpierw Fluid Filmem, potem Perma Film. Po półtora roku wszystko wyglądało jak w dniu aplikacji. 

 

Ten preparat to nie żaden konwerter rdzy, tylko lanolina, tłusty środek zwilżający rdzę dlatego działa inaczej. moim prywatnym zdaniem jedyny sposób na malowanie skorodowanych powierzchni gdy nie są doczyszczone co najmniej do połysku z niewielkimi wżerami(wtedy można zastosować epoksydy na takie podłoża).

Dlatego dawno, dawno temu , kiedy panował jeszcze motylek z Polifarbu, natryskiwało się podwozie Hipolem, potem jeździło ze 3-4 miesiące , jak nałapało kurzu i pyłu to powtarzało się operacje jeszcze ze 2-3 razy aż powstała tłusta skorupa .Polak potrafi... 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego dawno, dawno temu , kiedy panował jeszcze motylek z Polifarbu, natryskiwało się podwozie Hipolem, potem jeździło ze 3-4 miesiące , jak nałapało kurzu i pyłu to powtarzało się operacje jeszcze ze 2-3 razy aż powstała tłusta skorupa .Polak potrafi... 
Ja mówię o tych barankach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Btw znalazłem że dają "gwarę" na 200 godzin kontaktu ze słona woda mierzone wg jakiejś tam normy....
Teraz nie chechszkujac mampreoarat do impregnacji skóry z dużą zawartością lanoliny nada się? ;-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2022 o 16:48, Fili_P napisał:

szukam czegoś żeby się nie narobić a żeby to zapackac z wykorzystaniem kanału imieć jeszcze że dwa 3 lata spokoju. Pewnie najwygodniej jakiś spray w ogóle a nie pędzel

Chyba najlepszy będzie olej antykorozyjny np. wersja premium-coś takiego, są też spraje lub po taniości to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2022 o 16:48, Fili_P napisał:

czyli szukamy systemu nie takiego że: szlifuje czyszczenie i nie wiadomo co jeszcze .... tylko raczej odtłuszczam,+ myjką ciśnieniową

 

 

Bez solidnego wyczyszczenia nie ma sensu szukać chemii z kosmosu, nałóż bitex i po sprawie. 

 

23 godziny temu, deszczowyRoman napisał:

epoksyd uzywany do zabepieczenia m.in kadłubów okrętów

 

I co to da skoro nie oczyści podłoża? Zrobi się skorupa na górze, a pod spodem dalej będzie gniło i później odpadnie całość.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sherif napisał:

Baranek na wosk 8] ?

Taką opcję przewiduje Valvoline w przypadku produktu Tectyl Bodysafe. Myślę, że spokojnie można to zastosować w przypadku innych producentów. Tylko nie mówię o baranku a środku zabezpieczającym na bazie bitumu.

Edytowane przez rafaltd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rafaltd napisał:

Taką opcję przewiduje Valvoline w przypadku produktu Tectyl Bodysafe. Myślę, że spokojnie można to zastosować w przypadku innych producentów. Tylko nie mówię o baranku a środku zabezpieczającym na bazie bitumu.

Nie znam tego produktu, ale woski są z reguły tłuste i zabezpieczają przed dostępem wilgoci w profilach. Wszelkie baranki kładzie się na odtłuszczone powierzchnie, narażone na uszkodzenia mechaniczne.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.