vtorek Napisano 21 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2022 Pewnie było już kilka razy ale jakoś nie mogę się doszukać Czy silnik 1.2 130KM w Astrze z roku 2021 to konstrukcja Opla? Czy to już jest ten silnik PSA który podobno ma duże problemy z rozrządem (łuszczący się pasek). Ten opla jest na łańcuszku? I pytanie do praktyków jak ten motor sprawuje się ogólnie w eksploatacji? Miałem chwilę do czynienia z 1.4 125KM i bardzo przyjemnie się tym jeździło - 1.2 pewnie wrażenia trochę gorsze bo to 3 cyl ale jeżeli dynamika będzie na zbliżonym poziomie to jak dla mnie będzie to wystarczające. Mam na oku taką Astrę ale jeżeli tam są te silniki PSA to nie wygląda to różowo. Dzięki z góry za wszelkie odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 21 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2022 18 minut temu, vtorek napisał: Czy silnik 1.2 130KM w Astrze z roku 2021 to konstrukcja Opla? Czy to już jest ten silnik PSA który podobno ma duże problemy z rozrządem (łuszczący się pasek). AFAIR to bękart general motors. Włożony na półkę, sprzedany do PSA żeby ci mieli co włożyć do budy co będzie pasowało do łap i skrzyni. 20 minut temu, vtorek napisał: jak ten motor sprawuje się ogólnie w eksploatacji Jest bardzo źle. Spalin brakuje, więc turbo wstaje późno, a że jest małe to po 2krpm kręcenia zaczyna puchnąć. Bardzo źle się tym jeździ. Jedyny atut to śmieszne zużycie paliwa, naprawdę konkretnie pałując w trasie ciężko jest dobić do 6 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2022 33 minutes ago, vtorek said: Pewnie było już kilka razy ale jakoś nie mogę się doszukać Czy silnik 1.2 130KM w Astrze z roku 2021 to konstrukcja Opla? Czy to już jest ten silnik PSA który podobno ma duże problemy z rozrządem (łuszczący się pasek). Ten opla jest na łańcuszku? I pytanie do praktyków jak ten motor sprawuje się ogólnie w eksploatacji? Miałem chwilę do czynienia z 1.4 125KM i bardzo przyjemnie się tym jeździło - 1.2 pewnie wrażenia trochę gorsze bo to 3 cyl ale jeżeli dynamika będzie na zbliżonym poziomie to jak dla mnie będzie to wystarczające. Mam na oku taką Astrę ale jeżeli tam są te silniki PSA to nie wygląda to różowo. Dzięki z góry za wszelkie odpowiedzi W Astrze K nie bylo silnika PureTech z PSA, to jest konstrukcja GM o podobnej pojemnosci i mocy. Natomiast ja bym rowniez ostroznie podchodzil do tego silnika GM, nie byl chyba montowany nigdzie indziej w Europie, wiec troche egzotyka. Lepiej poszukac starszej z 1,4T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 22 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2022 Jeździłem 1.2 110KM teścia i potwierdzam co napisał @format. Auto w trasie potrafi spalić niecałe 5l przy normalnej jeździe. Ale w mieście jest męczące, bo wymaga trzymania pow. 2.2k RPM, poniżej nie jedzie. Do tego nie pomaga długa skrzynia biegów, wbijesz za szybko wyższy bieg i zamula. Do jazdy podmiejskiej może być, ale w mieście trzeba się przyzwyczaić i nauczyć jeździć, ja się tylko przejechałem i porównując do 1.2tsi, to produkt VAG dużo przyjemniej się napędza (w sensie nie mocy, tylko płynności jazdy). Silnik ma łańcuch rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 23 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2022 OK - dzięki za podpowiedzi To podrążmy w takim razie motory 1.4 - czy dobrze kojarzę, że tam były 2 wersje mocy? 125 i 150KM? Jak ze spalaniem tej mocniejszej wersji? I jakieś typowe bolączki czy ten motor raczej można "brać w ciemno"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 24 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2022 5 godzin temu, vtorek napisał: OK - dzięki za podpowiedzi To podrążmy w takim razie motory 1.4 - czy dobrze kojarzę, że tam były 2 wersje mocy? 125 i 150KM? Jak ze spalaniem tej mocniejszej wersji? I jakieś typowe bolączki czy ten motor raczej można "brać w ciemno"? Dobre silniki. Co ciekawe wersja 125 ma maksymalny moment niżej i zdecydowanie lepiej się nią jeździ w mieście. Silniki wrażliwe na olej i LSPI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 27 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2022 W dniu 24.07.2022 o 00:09, vtorek napisał: OK - dzięki za podpowiedzi To podrążmy w takim razie motory 1.4 - czy dobrze kojarzę, że tam były 2 wersje mocy? 125 i 150KM? Jak ze spalaniem tej mocniejszej wersji? I jakieś typowe bolączki czy ten motor raczej można "brać w ciemno"? Średnie spalanie mam ok. 6.5 ltr/100 km (70% miasto Warszawa). Jak na razie 51 tys km nie dzieje się nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 27 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2022 Panowie - dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 26 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2022 W dniu 27.07.2022 o 10:06, vtorek napisał(a): Panowie - dzięki za odpowiedzi i jak kupiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolfi Napisano 2 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2022 Opel Astra K 1.2 110 KM - 90 tys kilometrów i silnik do wymiany na gwarancji. Ciasno spasowany wałek rozrządu i opiłki w silniku. Te trzy cylindry to masakra, nie rzadko trzeba było redukować do jedynki. Na wysokich obrotach ok ale na niskich bardzo słabo. Przerobiłem astry od G do K i o ile środek w K bardzo przyjemny to silnik najgorszy. Najlepiej mi się jeździło H 1.6, dobra poczciwa konstrukcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 3 Stycznia Udostępnij Napisano 3 Stycznia (edytowane) Abstrahując od tego jak się tym jeździ - ktoś użytkował np we flocie większą ilość aut z tymi silnikami, albo ma jakieś statystyki z aso dot. ich awaryjności? Ciekaw jestem czy przypadek, o którym kolega pisze wyżej to reguła czy raczej pojedynczy incydent. (mówię o silnikach GM 1.2 110, 130, 145KM) Edytowane 3 Stycznia przez iwik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia 15 godzin temu, iwik napisał(a): Abstrahując od tego jak się tym jeździ - ktoś użytkował np we flocie większą ilość aut z tymi silnikami, albo ma jakieś statystyki z aso dot. ich awaryjności? Ciekaw jestem czy przypadek, o którym kolega pisze wyżej to reguła czy raczej pojedynczy incydent. (mówię o silnikach GM 1.2 110, 130, 145KM) Przecież to mój "ulubiony" 1.2 PT od PSA montowany przez Stellantisa. Jeśli planujesz zakup to poczytaj moje posty i kolegi @Fili_P na Francowatych. Może Ci przejdzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia 27 minut temu, Rudobrody napisał(a): Przecież to mój "ulubiony" 1.2 PT od PSA montowany przez Stellantisa. Jeśli planujesz zakup to poczytaj moje posty i kolegi @Fili_P Nie, to nie jest PT, gdyby to był PT to nawet bym nie pytał To dzieło GM na łańcuszku rozrządu, a nie na rozpuszczajacym się w oleju pasku. Montowane tylko w astrach K po lifcie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 19 Stycznia Udostępnij Napisano 19 Stycznia Znalazłem info, że GM jeszcze upycha te silniczki w modelu Buick Encore GX na rynku amerykańskim sparowane z CVT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.