Skocz do zawartości

Import... autobusu


Gierma

Rekomendowane odpowiedzi

51 minut temu, Gierma napisał(a):

Nie mam prawka na autobusy 😄

Długość 13,73, wysokość 4,06, szerokość 2,55, masa (Leergewicht) 17,3 (zulässiges Gesamtgewicht) 26

Rocznik 2007, przebieg 0,9

 

 

Stawiam na okolice 12k za transport

 

50 minut temu, AstraC napisał(a):

Bo na Co nawet pustym jechać nie wolno jak pamiętam. :hmm:

 

Musi być D, trzeba gadać z @K3 ;] 

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Gierma napisał(a):

Czy można nie rejestrować takiego pojazdu w PL?

Art. 71 ust. 7 ustawy PORD:

Właściciel pojazdu, niebędącego nowym pojazdem, sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej jest obowiązany zarejestrować pojazd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w terminie 30 dni od dnia jego sprowadzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Gierma napisał(a):

Potencjalnie potrzebuję ściągnąć autobus z Niemiec.

Czy można nie rejestrować takiego pojazdu w PL?

Można jeśli nie chcesz nim jeździć po drogach w Polsce. Jeśli tego nigdzie nie zgłosisz to nikt nie będzie wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mie2nio napisał(a):

Art. 71 ust. 7 ustawy PORD:

Właściciel pojazdu, niebędącego nowym pojazdem, sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej jest obowiązany zarejestrować pojazd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w terminie 30 dni od dnia jego sprowadzenia.

 

 

Teoria swoje, praktyka swoje. :oki: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.10.2022 o 23:10, Gierma napisał(a):

Potencjalnie potrzebuję ściągnąć autobus z Niemiec. Mapy pokazują 750 km.

Jak to załatwić? Znacie jakąś firmę, która by to zrobiła?

Jakich kosztów się spodziewać?

Czy można nie rejestrować takiego pojazdu w PL?

Skąd jesteś?

Mój kolega ma D i dużo wolnego czasu, dogadasz się za 1/10 budżetu @swienty i masz furę pod domem 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, technix napisał(a):

Skąd jesteś?

Mój kolega ma D i dużo wolnego czasu, dogadasz się za 1/10 budżetu @swienty i masz furę pod domem 👍

Naprawdę uważasz, że @swienty używając sformułowania "transport" i podając kwotę 12kzł miał na myśli łebka, co za tyle wskoczy za fajerę?? ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, technix napisał(a):

Czego nie zrozumiałeś w powyższym?

No chyba jasno napisałem 1/10 - to jest ułamek, jakby co 

Ja rozumiem co napisałeś. Tylko czy Ty rozumiesz o co chodzi w transporcie takiego autobusu? To jest pojazd, który należy przetransportować (czyli przewieźć na lawecie ale to będzie już gabaryt) albo jakoś nim jechać ponosząc koszty paliwa, opłat drogowych i wynagrodzenia kierowcy. Co Ty chcesz za 1200zł zaoferować? Oszołoma, który się z chęcią przejedzie a później będzie żebrał o więcej bo "koszty wyszły po drodze"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, teraz rozumiem

Odp. chciałem zaoferować "oszołoma", który ma prawo jazdy odpowiedniej kategorii i za te 1200 może wsiąść z autorem do auta, zostać zawieziony na miejsce stacjonowania pojazdu (autobusu), a następnie po dokonaniu stosownych opłat, może wyjechać z placu, podjechać na stację, zatankować i przejechać do Polski 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, technix napisał(a):

Aha, teraz rozumiem

Odp. chciałem zaoferować "oszołoma", który ma prawo jazdy odpowiedniej kategorii i za te 1200 może wsiąść z autorem do auta, zostać zawieziony na miejsce stacjonowania pojazdu (autobusu), a następnie po dokonaniu stosownych opłat, może wyjechać z placu, podjechać na stację, zatankować i przejechać do Polski 

No właśnie o tym piszę, oferujesz oszołoma. Nikt normalny nie siadzie ot tak sobie aby za 1200 jechać cudzym autobusem i narażać się na gigantyczne kary. Padło pytanie o legalne sprowadzenie i koszty z tym związane a Ty reklamujesz kolegę, aby sobie dorobił :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, ale chyba Ty jesteś tym oszołomem.

Po pierwsze napisałem, że wszystkie koszty (jakieś winiety czy coś tam jeszcze) ponosi Zamawiający, a po drugie licz się trochę ze słowami.

Nie musisz przezywać kogoś, kogo nie znasz, a jak chcesz to możesz sam się zaoferować autorowi.

Ten "oszołom" o którym piszesz był kierowcą i autobusów i poj. ciężarowych.

Zjeździł całą Europę wioząc cyrk, więc nie wiem, dlaczego sądzisz, że nie da rady przyjechać pojazdem, który autor chce nabyć.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, technix napisał(a):

Skąd jesteś?

Mój kolega ma D i dużo wolnego czasu, dogadasz się za 1/10 budżetu @swienty i masz furę pod domem 👍

 

Pod warunkiem że to pewniak i nie zepsuje się po drodze w Niemczech, bo koszty holowania i serwisu będą gigantyczne. 

Ktoś tutaj szuka transportu, a nie kierowcy.

 

5 godzin temu, Igorek napisał(a):

Naprawdę uważasz, że @swienty używając sformułowania "transport" i podając kwotę 12kzł miał na myśli łebka, co za tyle wskoczy za fajerę?? ;]

 

W razie problemów będzie halo boss... ;] 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2022 o 09:38, Gierma napisał(a):

Nie mam prawka na autobusy 😄

Długość 13,73, wysokość 4,06, szerokość 2,55, masa (Leergewicht) 17,3 (zulässiges Gesamtgewicht) 26

Rocznik 2007, przebieg 0,9

 

Odniosłem się do tego, jak widać autor nie skreślił takiej opcji z uwagi na ewentualne koszty, tylko stwierdził, że nie ma prawka.

To dałem mu rozwiązanie.koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, technix napisał(a):

Po pierwsze napisałem, że wszystkie koszty (jakieś winiety czy coś tam jeszcze) ponosi Zamawiający

 Taaaak? To weź jeszcze wyedytuj którąś z wcześniejszych wypowiedzi, żeby Ci się narracja zgadzała.

4 godziny temu, technix napisał(a):

Wybacz, ale chyba Ty jesteś tym oszołomem.

 

4 godziny temu, technix napisał(a):

a po drugie licz się trochę ze słowami.

Nie musisz przezywać kogoś, kogo nie znasz, a jak chcesz to możesz sam się zaoferować autorowi.

Tak się składa, że mam kat.D i jakieś podstawowe wyobrażenie o kosztach takiego ściągania pojazdu na kołach. Same koszty paliwa zapewne zeżrą całą kwotę jaką podałeś (1200zl). Nie brnij w polecanie rozwiązania, o którym nie masz pojęcia.

@Gierma, jeśli zależy Ci na powrocie na kołach ( i stan techniczny na to pozwala) to spróbuj się dogadać z właścicielem aby to on pojechał albo wysłał pracownika z taką misją. No i jednak dobrze byłoby, gdyby miał licencję na przewozy międzynarodowe :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesssssuuuuuuu, ale jaja. Nikt nie czyta ze zrozumieniem:

1. jeden podał orientacyjną kwotę transportu na "lawecie",

2. drugi podał kwotę uposażenia samego kierowcy na "czarnucha"

Wszyscy wiedzą, że kierowcę trzeba na miejsce dowieźć, wlać paliwo do autobusu, wnieść opłaty za przejazd/autostrady 😇

 

  • Lubię to 7
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Camel napisał(a):

Jesssssuuuuuuu, ale jaja. Nikt nie czyta ze zrozumieniem:

1. jeden podał orientacyjną kwotę transportu na "lawecie",

2. drugi podał kwotę uposażenia samego kierowcy na "czarnucha"

Wszyscy wiedzą, że kierowcę trzeba na miejsce dowieźć, wlać paliwo do autobusu, wnieść opłaty za przejazd/autostrady 😇

 

I po co :nie_wiem:

Watek się rozwija, pojawiają się różne opcje ...... rotfl

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Igorek napisał(a):

gdyby miał licencję na przewozy międzynarodowe 

żadnej licencji nie potrzeba , kod 95 w PJ też zbędny. wykupić tablice zjazdowe u niemca , zatankować i wracać na kołach ( zakładam ,że stan techniczny na to pozwala ). w PL potrzeba aplikacji e toll na pokrycie opłat drogowych . dużo autobusów jest ściąganych z zachodu do PL na kołach bo taniej wychodzi .

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Camel napisał(a):

Jesssssuuuuuuu, ale jaja. Nikt nie czyta ze zrozumieniem:

1. jeden podał orientacyjną kwotę transportu na "lawecie",

2. drugi podał kwotę uposażenia samego kierowcy na "czarnucha"

Wszyscy wiedzą, że kierowcę trzeba na miejsce dowieźć, wlać paliwo do autobusu, wnieść opłaty za przejazd/autostrady 😇

 

Jak widać nie wszyscy, @Igorek nie ma 👎

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Igorek napisał(a):

 Taaaak? To weź jeszcze wyedytuj którąś z wcześniejszych wypowiedzi, żeby Ci się narracja zgadzała.

 

Tak się składa, że mam kat.D i jakieś podstawowe wyobrażenie o kosztach takiego ściągania pojazdu na kołach. Same koszty paliwa zapewne zeżrą całą kwotę jaką podałeś (1200zl). Nie brnij w polecanie rozwiązania, o którym nie masz pojęcia.

@Gierma, jeśli zależy Ci na powrocie na kołach ( i stan techniczny na to pozwala) to spróbuj się dogadać z właścicielem aby to on pojechał albo wysłał pracownika z taką misją. No i jednak dobrze byłoby, gdyby miał licencję na przewozy międzynarodowe :ok:

Aha, czyli ja Ty chcesz kupić jakieś auto, to dzwonisz do sprzedającego, że ma Ci je przywieźć pod dom, bo paliwo drogie (BTW po cit kupować auto, Jake na paliwo się nie ma?).

Brawo Ty 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, piter19731 napisał(a):

żadnej licencji nie potrzeba , kod 95 w PJ też zbędny. wykupić tablice zjazdowe u niemca , zatankować i wracać na kołach ( zakładam ,że stan techniczny na to pozwala ). w PL potrzeba aplikacji e toll na pokrycie opłat drogowych . dużo autobusów jest ściąganych z zachodu do PL na kołach bo taniej wychodzi .

Nie znasz się, to nie pisz.

Bo @Igorek wsiądzie na Ciebie 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, technix napisał(a):

Aha, czyli ja Ty chcesz kupić jakieś auto, to dzwonisz do sprzedającego, że ma Ci je przywieźć pod dom, bo paliwo drogie (BTW po cit kupować auto, Jake na paliwo się nie ma?).

Brawo Ty 👍

Jeśli kupowalbym pojazd na który nie mam uprawnień to jedną z opcji byłoby poproszenie sprzedawcy o dostarczenie mi go pod dom, oczywiście za jakieś wynagrodzenie bo jednak ktoś musiałby poświęcić na to swój czas. Do tego dochodzą koszty przejazdu, które przecież i tak musiałbym ponieść oraz koszty podróży powrotnej sprzedającego.

Zastanawiam się czy jesteś tak prostym człowiekiem, że nie dopuszczasz takiej możliwości jako uczciwego rozwiązania bez wykorzystywania drugiej strony, czy tylko próbujesz mnie w prymitywny sposób zdyskredytować?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, piter19731 napisał(a):

żadnej licencji nie potrzeba , kod 95 w PJ też zbędny. wykupić tablice zjazdowe u niemca , zatankować i wracać na kołach ( zakładam ,że stan techniczny na to pozwala ). w PL potrzeba aplikacji e toll na pokrycie opłat drogowych . dużo autobusów jest ściąganych z zachodu do PL na kołach bo taniej wychodzi .

Problemem jest to, że nabywca nie ma prawa jazdy. Jeśli miałby być zewnętrzny kierowca to oczywistym jest, że robi to za kasę. W przypadku kontroli będzie sytuacja w której jest jakiś właściciel autobusu i i jego kierowca, który zarabia jadąc nim. Masz pewność jak potraktuje sytuację ITD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2022 o 14:43, mie2nio napisał(a):

Art. 71 ust. 7 ustawy PORD:

Właściciel pojazdu, niebędącego nowym pojazdem, sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej jest obowiązany zarejestrować pojazd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w terminie 30 dni od dnia jego sprowadzenia.

 

Przecież nikt go nie sprowadził... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2022 o 23:29, Igorek napisał(a):

Masz pewność jak potraktuje sytuację ITD?

mam pewność popartą praktyką . Masz podobno prawo jazdy kat D więc chyba znasz rozporządzenie 561 o  czasie pracy kierowców i zapisanych tam wyjątkach. to nie będzie przejazd zarobkowy tylko przejazd z miejsca zakupu a to ,że kierowca nie jest właścicielem nie ma znaczenia . a jakby jechali w podwójnej obsadzie - właściciel i kierowca ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2022 o 21:56, piter19731 napisał(a):

mam pewność popartą praktyką . Masz podobno prawo jazdy kat D więc chyba znasz rozporządzenie 561 o  czasie pracy kierowców i zapisanych tam wyjątkach. to nie będzie przejazd zarobkowy tylko przejazd z miejsca zakupu a to ,że kierowca nie jest właścicielem nie ma znaczenia . a jakby jechali w podwójnej obsadzie - właściciel i kierowca ? 

Zerknąłem na to rozporządzenie i nie wiem do czego to ma się odnosić, mógłbyś uściślić?

W razie potencjalnej kontroli kierowca zjeżdżający takim autobusem znalazłby się w sytuacji, gdzie prowadzi komercyjny pojazd, za wynagrodzenie, dla kogoś, kto nie ma licencji na przewóz osób oraz nawet prawa jazdy. Spróbuj spojrzeć na to ze strony "krokodylków". Jak udowodnić, że przedsiębiorca naprawdę kupił pojazd a nie jest to jakaś lewizna? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Igorek napisał(a):

Zerknąłem na to rozporządzenie i nie wiem do czego to ma się odnosić, mógłbyś uściślić?

W razie potencjalnej kontroli kierowca zjeżdżający takim autobusem znalazłby się w sytuacji, gdzie prowadzi komercyjny pojazd, za wynagrodzenie, dla kogoś, kto nie ma licencji na przewóz osób oraz nawet prawa jazdy. Spróbuj spojrzeć na to ze strony "krokodylków". Jak udowodnić, że przedsiębiorca naprawdę kupił pojazd a nie jest to jakaś lewizna? 

Ja wiem jedno, bez "95" aktualnego bym nie pojechał. W razie jakiejś interpretacji "zielonych" można dostać "karę" przewyższającą ścignięcie autobusu lawetą 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2022 o 12:39, Camel napisał(a):

Jesssssuuuuuuu, ale jaja. Nikt nie czyta ze zrozumieniem:

1. jeden podał orientacyjną kwotę transportu na "lawecie",

2. drugi podał kwotę uposażenia samego kierowcy na "czarnucha"

Wszyscy wiedzą, że kierowcę trzeba na miejsce dowieźć, wlać paliwo do autobusu, wnieść opłaty za przejazd/autostrady 😇

 

Brawo Ty. Dla niektórych "koszt" to jest Mc przy trasie a dla niektórych , ile globalnie musi wybulic z kieszeni aby pojazd miec przed domem ;l:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Igorek napisał(a):

mógłbyś uściślić?

w skrócie - rozporządzenie dotyczy zarobkowego przewozu osób i towarów . omawiany przypadek nie jest zarobkowym przewozem ani osób ani towarów , jest przeprowadzeniem pojazdu z miejsca zakupu . jak sie tłumaczyc przy kontroli ? faktura zakupu, umowa czy inny dokument

 

8 godzin temu, Igorek napisał(a):

prowadzi komercyjny pojazd

a czemu komercyjny ? może kupił bo lubi do kościoła takim jeżdzić albo chce przerobić na bar czy kamper . w momencie kierowania nie prowadzi transportu . przeprowadziłem sam czy też w grupach setki ciężarówek i autobusów z europy do PL i odwrotnie ( od 2000r do teraz ) , żaden pojazd nie miał licencji ( bo nie mógł jej mieć ), kontrole były chyba we wszystkich krajach , w żadnym przypadku nie było problemów związanych z licencją , tacho czy innymi omawianymi tu problemami. kierowcy jeździli za kasę ( umowa zlecenie ) , dla kogoś kto to kupił . powtarzam ,jest to przewóz wyłączony z ustawy o transporcie drogowym.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Camel napisał(a):

Ja wiem jedno, bez "95" aktualnego bym nie pojechał.

to ja mogę jechać , mam PJ , kod 95 , mam kartę tacho, nie mam obaw i nie mam jeszcze jednego - chęci😀

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piter19731 napisał(a):

w skrócie - rozporządzenie dotyczy zarobkowego przewozu osób i towarów . omawiany przypadek nie jest zarobkowym przewozem ani osób ani towarów , jest przeprowadzeniem pojazdu z miejsca zakupu . jak sie tłumaczyc przy kontroli ? faktura zakupu, umowa czy inny dokument

 

a czemu komercyjny ? może kupił bo lubi do kościoła takim jeżdzić albo chce przerobić na bar czy kamper . w momencie kierowania nie prowadzi transportu . przeprowadziłem sam czy też w grupach setki ciężarówek i autobusów z europy do PL i odwrotnie ( od 2000r do teraz ) , żaden pojazd nie miał licencji ( bo nie mógł jej mieć ), kontrole były chyba we wszystkich krajach , w żadnym przypadku nie było problemów związanych z licencją , tacho czy innymi omawianymi tu problemami. kierowcy jeździli za kasę ( umowa zlecenie ) , dla kogoś kto to kupił . powtarzam ,jest to przewóz wyłączony z ustawy o transporcie drogowym.

Ok, no to wygląda to trochę bardziej pozytywnie. A tak z ciekawości: jak prowadziłeś to było dla potrzeb firmy, w której pracowałeś, czy dla zewnętrznych klientów, którzy zlecali usługę firmie, czy też Tobie, jako niezwiązanemu z jakimkolwiek miejscem innej pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Igorek napisał(a):

jak prowadziłeś to było dla potrzeb firmy, w której pracowałeś,

i dla firmy , w której pracuję i na zlecenie innej firmy - moja firma była wykonawcą transportu .prywatnie także kilka razy miałem taka przyjemność dla kogoś. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ się dyskusja rozwija.

Dziękuję wszystkim za merytoryczne informacje.

Ze względu na skomplikowanie tematu są różne podejścia. Oczywiście "najlepszą" opcją jest potraktowanie jako nadgabaryt, uzyskanie zezwoleń itd. Najlepszą -dla przewoźników z którymi rozmawiałem. I kwoty idące w grube tysiące EUR. 

Najsensowniejszą - powrót na kołach przez "zleconego" kierowcę.

Na szczęście znalazłem to co mnie interesuje w Polsce, z transportem po stronie sprzedawcy.

Uff... 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.