Skocz do zawartości

Wreszcie ładny prius


wujek

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, kravitz napisał(a):

 

Tanio już dawno umarło ;]

 

Dzisiaj byłem w salonie VW (bo w Golfie prawie padł już przycisk Start ;]) i przy samym wejściu stał VW T-Roc. Wersja 2.0TSI 190KM

O ile pamiętam 206k ;]

 

T-Roc to takie podniesione Polo ;]

 

A z rok temu zastanawiałem się nad T-Roc tylko w wersji R, a więc 300KM i kosztował mniej ;]

 

Jakby tak porównać tego T-Roc do Priusa, to Toyota wydaje się mieć cenę okazyjną ;)

 

To, ze jest drogo to oczywiste... 

Natomiast doplacanie kilkadziesiat kPLN do PHEV tylko dlatego, ze nie ma HEV jest kompletnie bez sensu dla wiekszosci.

Po prostu wybiora inny model lub marke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, zinger napisał(a):

Generalnie uwazam podobnie, dla mnie plugin to idealne rozwiazanie, ale wszystko rozbija sie o roznice w cenie.

Przy przebiegu rocznym 15kkm mamy:

1. Przyjmimy srednie spalanie zwyklej hybrydy na poziomie 5l (pewnie bedzie mniej, ale w P2 mialem 5.5 wiec tyle daje), koszt paliwa wyjdzie ok 5tys zl/rok

2. Przy bardzo optymistycznym zalozeniu, ze plugina ladujesz z paneli w ciagu dnia jak jest slonce (co jest nie do zrealizowania w rzeczywistosci w 100%, to przy roznicy powiedzmy 30tys zl w cenie zakupu, potrzebujemy 6 lat, zeby wyjsc na zero. Czyli w praktyce pewnie z 8. 

To sie kompletnie nie spina, do tego plugin nie ma doplat ani zadnych preferencji jak EV. Krotko mowiac bez sensu...niestety.

kupić lepiej to co sie podoba , po co liczyć .

Ja teraz mam dywagacje , sprzedać Sorento i kupic

- nowe sorento hybryda za 200 tys

- bmw 3 318i za 220 tys

- formentora 1.5 za 170 tys

- rafke za 200 tys

- corolle crossa za 160 tys

- priusa za 220 tys 🤩

 

ewentualnie bmw 320d z premium selction za 160 tys

albo zostawić Sorenciaka ,niech jeździ ... zwłaszcza teraz jak ma napędy porobione :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

To, ze jest drogo to oczywiste... 

Natomiast doplacanie kilkadziesiat kPLN do PHEV tylko dlatego, ze nie ma HEV jest kompletnie bez sensu dla wiekszosci.

Po prostu wybiora inny model lub marke.

 

Sorki, mogę sam sprawdzić/poszukać, a może zostało już to napisane, ale czy ten Prius bez opcji ładowania ma takie same osiągi?

Dopłata może daje coś więcej oprócz tego że możesz sobie jeździć na prądzie jakiś dystans?

 

Czasem to jest trochę tak, że opcja jeżdżenia drożej powoduje, że nie jedziesz gdzieś wcale ;)

Dlatego ja mam Golfa GTE, a nie GTI, chociaż różnica w cenie nigdy się nie zwróci ;]

GTE pali mało jak jedzie na benzynie, a dodatkowo jeżdżę na prądzie w codziennym użytkowaniu.

Jak mieliśmy auta jedno w pełni elektryczne, a drugie w pełni spalinowe, to spalinówka wcale nie jeździła z wyjątkiem wycieczek wakacyjnych.

Jak jest hybryda PlugIn, to już jest pół na pół bardziej i każdy kierowca w domu użytkuje swoje auto. Nie ma tematów kto czym jedzie dzisiaj, itp.

 

Inne podejście do tematu, nie tylko ekonomiczne.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Marcin79 napisał(a):

kupić lepiej to co sie podoba , po co liczyć .

Ja teraz mam dywagacje , sprzedać Sorento i kupic

- nowe sorento hybryda za 200 tys

- bmw 3 318i za 220 tys

- formentora 1.5 za 170 tys

- rafke za 200 tys

- corolle crossa za 160 tys

- priusa za 220 tys 🤩

 

ewentualnie bmw 320d z premium selction za 160 tys

albo zostawić Sorenciaka ,niech jeździ ... zwłaszcza teraz jak ma napędy porobione :)

 

ALe rozwazamy to samo auto z roznym napedem, wiec podoba sie tak samo. Imo warto policzyc w takim przypadku;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Marcin79 napisał(a):

kupić lepiej to co sie podoba , po co liczyć .

Ja teraz mam dywagacje , sprzedać Sorento i kupic

- nowe sorento hybryda za 200 tys

- bmw 3 318i za 220 tys

- formentora 1.5 za 170 tys

- rafke za 200 tys

- corolle crossa za 160 tys

- priusa za 220 tys 🤩

 

ewentualnie bmw 320d z premium selction za 160 tys

albo zostawić Sorenciaka ,niech jeździ ... zwłaszcza teraz jak ma napędy porobione :)

 

Za jakies pol roku bede przed podobnym dylematem stal :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, zinger napisał(a):

Za jakies pol roku bede przed podobnym dylematem stal :oki:

Ci powiem, że jeżeli chodzi o mnie to nie ma takiego auta które chciałbym kupić ( oczywiście mówimy o racjonalnym zakupie )

Sorenciaka chciałem zamienić na nowe sorento ale to 1.6 mnie trochę odstrasza a diesel sorento który w PL się sprzedaje na pojedyncze sztuki tym bardziej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Marcin79 napisał(a):

Ci powiem, że jeżeli chodzi o mnie to nie ma takiego auta które chciałbym kupić ( oczywiście mówimy o racjonalnym zakupie )

Sorenciaka chciałem zamienić na nowe sorento ale to 1.6 mnie trochę odstrasza a diesel sorento który w PL się sprzedaje na pojedyncze sztuki tym bardziej .

Za 200k bym kupil T3, pomijajac kwestie ze lubie EV, to zwyczajnie wychodzi najkorzystniej podatkowo (wiekszy limit odliczenia) plus lapie sie na doplaty i jako ev ma bonusy jeszcze kilka lat. Ale zona nie zgadza sie na drugie EV...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Roman XXL napisał(a):

no niekoniecznie, bateria się doładowuje podczas jazdy. Oczywiście, że z pustą baterią nie będzie można mieć tych osiągów na torze wyścigowym, ciągle hamując i przyspieszając. Żeby dynamicznie kogoś wyprzedzić osiągi będą dostępne nawet przy "pustej" baterii. Przynajmniej tak to działa w wielu hybrydach i zakładam, że tu będzie podobnie.

Tylko to jest cięższe od Corolli wiec osiągi z zasady przy pustej baterii dobra nie pustej ale wyczerpaniu doładowania z gniazdka są gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kravitz napisał(a):

 

W Golfie GTE mogę ustawić aby poziom naładowania baterii nie spadał poniżej "X" ;)

Jak spadnie to silnik doładuje.

W sumie istotne chyba tylko przy jeździe w jakimś trybie Sport, normalnie tylko raz mnie auto zaskoczyło tym że "coś nie jedzie".

 

Takie rozwiązanie by miało wadę tylko w przypadku konkretnego buta na autostradzie. Wtedy silnik spalinowy nie ma kiedy doładować baterii, bo cała moc idzie w napęd. 200km/h+ na autostradzie przez kilkanaście minut. Trudne do wykonania, bo najdalej po kilku hamujesz bo ktoś się wyprzedza.

Przy takim traktowaniu phev jest bez sensu. Jezdzilem trochę 330e w UK jak byłem na projekcie z pustyni bateriami bo tam nikt nie ładuje to tylko spalinowka pompuje i jest wolno zamiast 300KM jest 180. 
 

Przy założeniu ze jednak ładuje się baterie problem mało istotny ale szkoda ze nie podają tego w materiałach, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, zinger napisał(a):

Generalnie uwazam podobnie, dla mnie plugin to idealne rozwiazanie, ale wszystko rozbija sie o roznice w cenie.

Przy przebiegu rocznym 15kkm mamy:

1. Przyjmimy srednie spalanie zwyklej hybrydy na poziomie 5l (pewnie bedzie mniej, ale w P2 mialem 5.5 wiec tyle daje), koszt paliwa wyjdzie ok 5tys zl/rok

2. Przy bardzo optymistycznym zalozeniu, ze plugina ladujesz z paneli w ciagu dnia jak jest slonce (co jest nie do zrealizowania w rzeczywistosci w 100%, to przy roznicy powiedzmy 30tys zl w cenie zakupu, potrzebujemy 6 lat, zeby wyjsc na zero. Czyli w praktyce pewnie z 8. 

To sie kompletnie nie spina, do tego plugin nie ma doplat ani zadnych preferencji jak EV. Krotko mowiac bez sensu...niestety.

ale różnica do auta tej samej wielkości/osiągów, czy czegokolwiek? Kupisz coś 30 tysięcy taniej co ma w takiej budzie poniżej 7 do setki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Filipfm napisał(a):

Zakladam, ze przy osprzedazy PHEV nadal bedzie drozszy od HEV 

 

Moim zdaniem nie dość, że nie będzie to jest to często argument dyskwalifikujący zakup, który ogranicza grono nabywców do mających stały dostęp do miejsca ładowania.

Przykładem może być Outlander, który był dostępny relatywnie dawno w odmianie PHEV. Nie wiem jak aktualnie, ale wcześniej to były najtańsze egzemplarze na rynku wtórnym, które wisiały miesiącami.

 

Nie upieram się, patrzę przez swój pryzmat. Teoretycznie może i miałbym gdzie podłączyć samochód, ale szybciej kupię elektryka niż PHEV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, wujek napisał(a):

Tradycyjnie przypomnę ze tylko przy pełnej baterii. Później osiągi spadają 

W benzynowym GTI przy pustym baku też osiągi powalać nie będą.;]

  • Haha 1
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, akisel napisał(a):

A jakie osiągi ma ta malopalaca hybryda?

 

 

Watpie, ze wiekszosc klientow wybiera PHEV przez pryzmat osiagow ;)

Dokladnie te same arguemnty padaja przy EV, zeby zracjonalizowac absurdalne ceny ;]

Mysle, ze duza czesc wybralaby gorsze osiagi za nizsza cene, ale takiej opcji brak.

 

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Roman XXL napisał(a):

ale różnica do auta tej samej wielkości/osiągów, czy czegokolwiek? Kupisz coś 30 tysięcy taniej co ma w takiej budzie poniżej 7 do setki?

Piszę o tym samym aucie z różnymi napędem- Prius plugin vs zwykła hybryda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, camel00 napisał(a):

 

Moim zdaniem nie dość, że nie będzie to jest to często argument dyskwalifikujący zakup, który ogranicza grono nabywców do mających stały dostęp do miejsca ładowania.

Przykładem może być Outlander, który był dostępny relatywnie dawno w odmianie PHEV. Nie wiem jak aktualnie, ale wcześniej to były najtańsze egzemplarze na rynku wtórnym, które wisiały miesiącami.

 

Nie upieram się, patrzę przez swój pryzmat. Teoretycznie może i miałbym gdzie podłączyć samochód, ale szybciej kupię elektryka niż PHEV.

 

Pewnie kwestia indywidualna. PHEV jest bardziej uniwersalny niz EV, bardziej elektryczny niz HEV i ma też wady obu 😄 

Trafilem pare razy PHEV od BMW na rentalu i sie nie dopchałem do ładowarki 😄 więc jezdziłem jak zwykłym HEV z niemal pustą baterią bo nie zrobiłem doktoratu z trybów jazdy w BMW 😄 i generalnie bez dopału z elektryka to był straszny kibel 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Roman XXL napisał(a):

a gdzie jest taka dostępna ? Mam na myśli obecną generację.

 Nowy Prius jest w obu wersjach, ale u nas, poki co, wg cennika jest/bedzie tylko plugin. Zaolzylem, ze zwykla hybryda bedzie ok 30tys tansza, czy tak bedzie, to sie okaze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Filipfm napisał(a):

 

Pewnie kwestia indywidualna. PHEV jest bardziej uniwersalny niz EV, bardziej elektryczny niz HEV i ma też wady obu 😄 

Trafilem pare razy PHEV od BMW na rentalu i sie nie dopchałem do ładowarki 😄 więc jezdziłem jak zwykłym HEV z niemal pustą baterią bo nie zrobiłem doktoratu z trybów jazdy w BMW 😄 i generalnie bez dopału z elektryka to był straszny kibel 😄 

Tam te 180KM szalu nie robi. BMW daje gwarancje 2 lata :phi: Pozniej chip na 300KM z tyvh 2 litrow i juz jest calkiem przyjemnie razem z pradem 380KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Roman XXL napisał(a):

a zwykła jakie ma osiągi?

Nie ma bo nie bedzie dostepna w EU trzeba porownac z Corolla tam jest z pol sekundy gorzej... Najtansza startuje od 130k. Dorzucmy cos i jest 145k. Dolozysz 50k za pol sekudy i mozliwosc jazdy na pradzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wujek napisał(a):

Nie ma bo nie bedzie dostepna w EU trzeba porownac z Corolla tam jest z pol sekundy gorzej... Najtansza startuje od 130k. Dorzucmy cos i jest 145k. Dolozysz 50k za pol sekudy i mozliwosc jazdy na pradzie?

Gdzie zrodlo, ze zwykla w ogole nie bedzie e EU sprzedawana? Jesli to prawda, to pozostaje tylko jeden komentarz...jprdle :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, zinger napisał(a):

Gdzie zrodlo, ze zwykla w ogole nie bedzie e EU sprzedawana? Jesli to prawda, to pozostaje tylko jeden komentarz...jprdle :facepalm:

No nie bedzie i tyle na co komu dwie hybrydy? EU ma globalny model Corolle i tyle. Jak w USA porozbijaja to zobaczymy pare na taxi i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wujekrobisz zdziwione miny, ale prawda jest taka że w hybrydach toyoty nie ma możliwości wypśtykania baterii do 0 i zawsze jest tam na tyle enrgii żeby wspomóc przyspieszanie.

Z perspektywy ponad 20 kkm zrobionych zwykłą hybrydą toyoty powiem Tobie, że nigdy nie zdarzyło mi się aby "rozładowała się bateria" i układ chodził na samej benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Lupus napisał(a):

@wujekrobisz zdziwione miny, ale prawda jest taka że w hybrydach toyoty nie ma możliwości wypśtykania baterii do 0 i zawsze jest tam na tyle enrgii żeby wspomóc przyspieszanie.

Z perspektywy ponad 20 kkm zrobionych zwykłą hybrydą toyoty powiem Tobie, że nigdy nie zdarzyło mi się aby "rozładowała się bateria" i układ chodził na samej benzynie.

I ja sie z tym zgadzam w Corolli nie da sie wypstykac do konca ale :old: Tu dziala inaczej.

 

Zwykla hybryda, ktorej nie mozesz calkowicie rozladowac + baterie, ktore mozesz doladowac i za pomoca tego "pradu" jest kop do osiagow. Wyczerpiesz i kop znika. A waga wieksza bo dodatkowe baterie trzeba wozic.

 

W UK wogole tego nie laduja i pojawil sie problem duzego spalania i malej efektywnosci ekologicznej. Dlatego czepilem sie ze nikt o tym w materialach prasowych nie wspomina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujek napisał(a):

No nie bedzie i tyle na co komu dwie hybrydy? EU ma globalny model Corolle i tyle. Jak w USA porozbijaja to zobaczymy pare na taxi i tyle.

Bzdura, przeciez to rozne auta w sensie PHEV i HEV i nie widze zwiazku z Corolla. Ale poszukalem i faktycznie, nie bedzie HEV w EU :facepalm:

No to se kupilem Priusa :bananpapa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wujek napisał(a):

Tam te 180KM szalu nie robi. BMW daje gwarancje 2 lata :phi: Pozniej chip na 300KM z tyvh 2 litrow i juz jest calkiem przyjemnie razem z pradem 380KM.

 

nope. To był taki wynalazek. Tam benzyna ma 136KM z 3cylindrowego 1.5 😄 image.png.f1eff56275d1b75d6e91fff4c83a6651.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, zinger napisał(a):

Bzdura, przeciez to rozne auta w sensie PHEV i HEV i nie widze zwiazku z Corolla. Ale poszukalem i faktycznie, nie bedzie HEV w EU :facepalm:

No to se kupilem Priusa :bananpapa:

JAk nie widzisz? Czym sie rozni Prius hybryda od Corolli hybryda? Niczym poza wygladem i pewnie wielkoscia. Nie wywalisz >150k na prisua HEV bo za ta cene masz Rav4. IMO slusznie, ze nie wprowadzaja HEV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wujek napisał(a):

JAk nie widzisz? Czym sie rozni Prius hybryda od Corolli hybryda? Niczym poza wygladem i pewnie wielkoscia.

Raz - wyglad, nie kupie auta, ktore mi sie nie podoba, wiec CHYBA jednak ma to znaczenie. 

Dwa - hybryda w Corolli to jeden z kilku napedow, w przeciwienstwie do Priusa, ktory od ponad 20lat byl i wciaze jest klepany z zalozenia jako hybryda.

Trzy - Prius to nowy model

8 minut temu, wujek napisał(a):

Nie wywalisz >150k na prisua HEV bo za ta cene masz Rav4.

Pisza za siebie. Nie potrzebuje juz auta wielkosci Rav4, poza tym porownaj sobie spalanie tych dwoch aut. Z reszta znowu nie widze zwiazku, to zupelnie inne auta, nie ma nawet co tu porownywac. 

Imo fakt, ze nie bedzie u nas HEV to glupota.

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujek napisał(a):

Nie ma bo nie bedzie dostepna w EU trzeba porownac z Corolla tam jest z pol sekundy gorzej... Najtansza startuje od 130k. Dorzucmy cos i jest 145k. Dolozysz 50k za pol sekudy i mozliwosc jazdy na pradzie?

sorry, ale Corolla to jest jednak o klasę wielkości mniejsze auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Moim zdaniem nie dość, że nie będzie to jest to często argument dyskwalifikujący zakup, który ogranicza grono nabywców do mających stały dostęp do miejsca ładowania.
Przykładem może być Outlander, który był dostępny relatywnie dawno w odmianie PHEV. Nie wiem jak aktualnie, ale wcześniej to były najtańsze egzemplarze na rynku wtórnym, które wisiały miesiącami.
 
Nie upieram się, patrzę przez swój pryzmat. Teoretycznie może i miałbym gdzie podłączyć samochód, ale szybciej kupię elektryka niż PHEV.
Już nie. Chętnie kupiłbym ponownie uzywanwgo outlander phev i ekonomicznie się nie spina. Teraz lepiej diesla...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wujek napisał(a):

To masz Camry która jest wieksza i tańsza.

gdzie? I z jakimi osiągami? Może ciut większa jest (na zewnątrz), ale ceny z podobnym wyposażeniem są zbliżone, a osiągi z kompletnie innej bajki. Bagażnik Camry ma jednak mniejszy.

Edytowane przez Roman XXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, zinger napisał(a):

Nie znam odp na wszystkie pytania, jak bardzo Ci zalezy, to sam poszukaj :oki:

chodzi o to, że stawiasz jakieś tezy. Jeśli są wątpliwości co do tego co piszesz, to reguły życzliwej dyskusji są takie, że powinieneś je uzasadnić, ale skoro nie masz ochoty, to trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Roman XXL napisał(a):

chodzi o to, że stawiasz jakieś tezy. Jeśli są wątpliwości co do tego co piszesz, to reguły życzliwej dyskusji są takie, że powinieneś je uzasadnić, ale skoro nie masz ochoty, to trudno.

Roman, to cu uzasadniac? Zapytales jakie przyspieszenie ma Prius HEV. A zamiast zadac pytanie, wystarczylo poswiecic chwilke na poszukanie samemu.

Tak, nie mam ochoty wyreczac Cie z takich czynnosci. Co innego wymieniac opinie, a co innego innymi sie wyslugiwac, bez wzgl czy robisz to zyczliwie czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.