Skocz do zawartości

Krzywe opony


sherif

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem w klasyku z drganiami. Myślałem, że to wał, ale nie jest ok. Luzy w normie.

Podejrzenie padło na opony, auto na podnośniki i drive. 4 mają bicie, nie małe, nie duże, tak podobno bywa w takich oponach.

Opony radialne (205/60 R15) z 2021r, właśnie mineło 2 lata od zakupu ;(. Auto weekendowe, ale nie stało dłużej niż 2m zimą. Opony zawsze trzymały ciśnienie. Felgi nowe, alu, wyważone u znajomego.

Da radę to zniwelować ? Może zabawa z ciśnieniem ?

Czy optymalizacja felga-opona coś da ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Gregor_BS napisał(a):

Opona pewnię się odkształciła. Trzeba częściej jeżdzić. Moze przy dlugich postojach warto postawic auto na kobylkach? 

U mnie po nocy juz czuć drgania. Potem sie troche rozjeżdża.

Kobyłki, lub podnosić ciśnienie i przetaczać auto przy postojach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Gregor_BS napisał(a):

Opona pewnię się odkształciła. Trzeba częściej jeżdzić. Moze przy dlugich postojach warto postawic auto na kobylkach? 

U mnie po nocy juz czuć drgania. Potem sie troche rozjeżdża.

Ludzie latami zostawiają na parkingach ;). W sezonie jeździ czesto, w zimę nie raz nie ma jak, ale dłużej niż 2m nie stał. Nie spodziewałem się, że może to mieć wpływ na nowe opony.

7 minut temu, Artur_W_wa napisał(a):

Kobyłki, lub podnosić ciśnienie i przetaczać auto przy postojach.

I się wyprostują :)?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał(a):
10 minut temu, Artur_W_wa napisał(a):

Kobyłki, lub podnosić ciśnienie i przetaczać auto przy postojach.

I się wyprostują :)?

Może się wyprostują, zwłaszcza przy zapowiadanych upałach. Maxymalne dopuszalne dla danej opony przed zostawieniem może pomoże na przyszłość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Artur_W_wa napisał(a):

Może się wyprostują, zwłaszcza przy zapowiadanych upałach. Maxymalne dopuszalne dla danej opony przed zostawieniem może pomoże na przyszłość. 

Czyli jak ?

Biorę czujnik zegarowy podnoszę auto i wyznaczam "pkt g". Pompuje na 2.5psi bo tyle jest max i stawiam pkt g w dół.

Auto stoi w garażu a tam jest ok 18-20C.

Edytowane przez sherif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, sherif napisał(a):

Czyli jak ?

Biorę czujnik zegarowy podnoszę auto i wyznaczam "pkt g". Pompuje na 2.5psi bo tyle jest max i stawiam pkt g w dół.

Auto stoi w garażu a tam jest ok 18-20C.

Ja bym napompował, i się przejechał po robocie w aktualnych temperaturach, i zobaczył czy się poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Artur_W_wa napisał(a):

Ja bym napompował, i się przejechał po robocie w aktualnych temperaturach, i zobaczył czy się poprawi.

To tak się nie naprawi. Pompowałem ostatnio pod max i przejechałem 220km, potem opuściłem i zrobiłem że 100km, ale ze wydał mi się niski to do pompowałem ;).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Danielpoz. napisał(a):

Ok.

Krzyżaki na wale nowe? wał wyważony u kogoś kto naprawdę się na tym zna i ma sprzęt?

Po prostu nie wierzę że to mogą być opony.

Tak. Wszystko nowe, poza rura. Wyważana u gościa od wałów w Łomiankach. 

Sam widziałem jak koło chodzi na boki. 4 Tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sherif napisał(a):

Felgi nowe, alu, wyważone u znajomego.

 

Jeszcze raz bym wyważył koła. Kolega miał ten sam problem co prawda we współczesnym aucie ale po ponownym wyważeniu problem zniknął. A też już miał przeglądać całe zawieszenie i nie wiadomo co jeszcze. 

4 godziny temu, sherif napisał(a):

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Danielpoz. napisał(a):

Na pewno sama opona a nie z kołem.

Tak. Opony mają powyżej 10cm profilu, a podobno takie się właśnie odkształcają. Felgi przy wyważaniu były idealne.

 

14 minut temu, Konrad` napisał(a):

Jeszcze raz bym wyważył koła. Kolega miał ten sam problem co prawda we współczesnym aucie ale po ponownym wyważeniu problem zniknął. A też już miał przeglądać całe zawieszenie i nie wiadomo co jeszcze. 

IMO wyważanie samej odkształconej gumy nic nie da, bo nie doszło do przesunięcia masy. W nowoczesnych autach nie ma takich profili opon (małe koło, wąska opona i duży profil).  Zawieszenie jest nowe i ma się dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sherif napisał(a):

 

 

IMO wyważanie samej odkształconej gumy nic nie da, bo nie doszło do przesunięcia masy. W nowoczesnych autach nie ma takich profili opon (małe koło, wąska opona i duży profil).  Zawieszenie jest nowe i ma się dobrze. 

Auta dostawcze czy suvy mają też duże profile. Śmigają z dużymi prędkościami i wszystko gra.

 

Rozumiem że opon na podmianę nie masz?😏

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, sherif napisał(a):

IMO wyważanie samej odkształconej gumy nic nie da, bo nie doszło do przesunięcia masy. W nowoczesnych autach nie ma takich profili opon (małe koło, wąska opona i duży profil).  Zawieszenie jest nowe i ma się dobrze. 

Jeździło się i na 155/80/13 i tym podobnych, auta stały całe zimy i mimo wszystko takich jaj nie było.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Danielpoz. napisał(a):

Auta dostawcze czy suvy mają też duże profile. Śmigają z dużymi prędkościami i wszystko gra.

 

Rozumiem że opon na podmianę nie masz?😏

Te obecne mają inne konstrukcje, nie są radialne i są szersze / inne proporcje.

Mam, ale z lat 90, więc kiepskie porównanie :phi:.

Jutro sprawdzę czujnikiem jakie mają bicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sherif napisał(a):

Tak. Wszystko nowe, poza rura. Wyważana u gościa od wałów w Łomiankach. 

Sam widziałem jak koło chodzi na boki. 4 Tak samo.

W moim kanciaku który całą zimę stoi, tylko raz jeżdżone, takich akcji nie ma. Może to kwestia producenta opon :hmm: Spróbuj jeszcze doważanie kół na samochodzie. Może tarcze jakieś bicie mają? Jest na jutrzenki toczenie tarcz bez zdejmowania ale zakładam że mało jeździsz więc one raczej fabryczne są. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
12 godzin temu, Danielpoz. napisał(a):

Jak sytuacja?

Sprawdziłem czujnikiem zegarowym i bicie jest pomiędzy 0.5 a 0.8mm. Chyba to niedużo, ale widać to było na kołach i czuć.

Postawiłem auto w miejscu gdzie było wybrzuszenie. Ostatnio przegoniłem go ok 300km i jakby mniej czuć, aczkolwiek są momenty, że sie  to odczuwa. Identyczny efekt jak przy złym wyważeniu, tyle że nie tylko zależne jest to od prędkości a od przyspieszania/hamownia silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sherif napisał(a):

Sprawdziłem czujnikiem zegarowym i bicie jest pomiędzy 0.5 a 0.8mm. Chyba to niedużo, ale widać to było na kołach i czuć.

Postawiłem auto w miejscu gdzie było wybrzuszenie. Ostatnio przegoniłem go ok 300km i jakby mniej czuć, aczkolwiek są momenty, że sie  to odczuwa. Identyczny efekt jak przy złym wyważeniu, tyle że nie tylko zależne jest to od prędkości a od przyspieszania/hamownia silnikiem.

Ułoży się😁

Zresztą to auto nie do szybkiej jazdy👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.