Skocz do zawartości

Ducato/Boxer/Jumper


technix

Rekomendowane odpowiedzi

Hej jak w temacie, chcę busa, L3H2.

Jeździłem takimi, ale zawsze z silnikiem 2.2 100KM - wrażenia bardzo pozytywne (odczucie mocy/momentu) , one miały zawsze skrzynię 5b.

Jest jeszcze ten sam silnik w wersji 120KM z 6b, też jechałem kilka razy.

Muł straszny.

Tym 100KM, co Ja jeździłem spalanie 6,8-7,3

Ten 120KM, spalanie 10-11.

Autocentrum potwierdza, Wy też???

Aha, auto z rocznika 2007-2012.

 

Ci myślicie? Widzę, że wszystkie (większość), to z rozwalonymi silnikami.

Jak myślicie lepiej budę bez silnika za ok. 12.000 czy trupa za 18.000 ?

Raczej auto na ok. 10 lat, tak wiem, że stare będzie.

Aha, ŻADNYCH innych, bo tu mi pasuje buda (paka - kabina).

Konkurencja ma gorsze, dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej jak w temacie, chcę busa, L3H2.
Jeździłem takimi, ale zawsze z silnikiem 2.2 100KM - wrażenia bardzo pozytywne (odczucie mocy/momentu) , one miały zawsze skrzynię 5b.
Jest jeszcze ten sam silnik w wersji 120KM z 6b, też jechałem kilka razy.
Muł straszny.
Tym 100KM, co Ja jeździłem spalanie 6,8-7,3
Ten 120KM, spalanie 10-11.
Autocentrum potwierdza, Wy też???
Aha, auto z rocznika 2007-2012.
 
Ci myślicie? Widzę, że wszystkie (większość), to z rozwalonymi silnikami.
Jak myślicie lepiej budę bez silnika za ok. 12.000 czy trupa za 18.000 ?
Raczej auto na ok. 10 lat, tak wiem, że stare będzie.
Aha, ŻADNYCH innych, bo tu mi pasuje buda (paka - kabina).
Konkurencja ma gorsze, dużo.
Silnik puma

Nawet jak naprawisz to o tak padnie.

Szukałbym 2.0 jtd 115KM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, technix napisał(a):

spalania 7/100 a nie 11/100

Ale te 7 to w trasie nie przekraczając 100 km/h (choć i tak wątpię żeby w l3h2 takie się udało osiagnąć)

Mam Transita 2,2 L1H1 fabrycznie 100 km z wgranym programem od wersji 140 km, po zmianie nie odczułem większego spalania, ale ja mam 95% jazdy po Warszawie i wychodzi 9/10 l na setkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, technix napisał(a):

Hej jak w temacie, chcę busa, L3H2.

Jeździłem takimi, ale zawsze z silnikiem 2.2 100KM - wrażenia bardzo pozytywne (odczucie mocy/momentu) , one miały zawsze skrzynię 5b.

Jest jeszcze ten sam silnik w wersji 120KM z 6b, też jechałem kilka razy.

Muł straszny.

Tym 100KM, co Ja jeździłem spalanie 6,8-7,3

Ten 120KM, spalanie 10-11.

Autocentrum potwierdza, Wy też???

Aha, auto z rocznika 2007-2012.

 

Ci myślicie? Widzę, że wszystkie (większość), to z rozwalonymi silnikami.

Jak myślicie lepiej budę bez silnika za ok. 12.000 czy trupa za 18.000 ?

Raczej auto na ok. 10 lat, tak wiem, że stare będzie.

Aha, ŻADNYCH innych, bo tu mi pasuje buda (paka - kabina).

Konkurencja ma gorsze, dużo.

2.3 nie jest mułem tylko ma sporą turbodziurę. 
 

10-11 l to pali przy prędkościach 120- 140 km/h. 
Bujanie się w koło komina lub spokojna jazda to ok. 8-8,5 litra. 
 

6,5-7 to minimum co da się z niego wyciągnąć. 
 

2.0 lub 2.3 bym szukał. 
 

2.2 to klops, 3.0 to najlepszy silnik ale generujący koszta po czasie. 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, technix napisał(a):

Nie chcę 3.0

One też padają, jak mam naprawiać, to wolę naprawić tego 2.2 100km i cieszyć się że spalania 7/100 a nie 11/100

3.0 delikatnie traktowany pali bardzo mało. A różnica 7 vs 11 w tych samych warunkach to jakieś bajki dla dorosłych 😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

2.3 nie jest mułem tylko ma sporą turbodziurę. 
 

10-11 l to pali przy prędkościach 120- 140 km/h. 
Bujanie się w koło komina lub spokojna jazda to ok. 8-8,5 litra. 
 

6,5-7 to minimum co da się z niego wyciągnąć. 
 

2.0 lub 2.3 bym szukał. 
 

2.2 to klops, 3.0 to najlepszy silnik ale generujący koszta po czasie. 
 

 

Ponawiam prośbę

Pokażcie mi ogłoszenie z silnikiem 2.0

Jakby był, to bym tematu nie zakładał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, technix napisał(a):

Ponawiam prośbę

Pokażcie mi ogłoszenie z silnikiem 2.0

Jakby był, to bym tematu nie zakładał 

W tych starych nie było 2.0 jtd. 

 

Kup nowszy z iveco 2.3 w dowolnej wersji jeśli chodzi o moc. Mocny, oszczędny i nie będzie wybuchowy.👍

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są jeszcze wersje z 3 litrowym dieslem. jeździłem tym po autostradzie i fajnie się to odpychało. gorzej ze spalaniem. popatrz jeszcze na iveca.

wszystko zależy do czego będziesz używał takiego woła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Marcinas napisał(a):

są jeszcze wersje z 3 litrowym dieslem. jeździłem tym po autostradzie i fajnie się to odpychało. gorzej ze spalaniem. popatrz jeszcze na iveca.

wszystko zależy do czego będziesz używał takiego woła. 

Przewóz narzędzi, wygodnie, czyt. wygodna i użytkowa kabina.

Niestety trojaczki pod tym względem nie mają konkurencji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Danielpoz. napisał(a):

Nigdy nie słyszałem o takim przypadku. 

 

Czy Ty czasem jie szukasz od najtańszych i wyszukujesz tylko gruzy?

Tak, dokładnie

Nie stanowi dla mnie problemu naprawa główna silnika bądź zaawansowane naprawy blacharskie.

Mało tego, nawet wolę kupić z rozwalonym silnikiem za powiedzmy 10kzl i drugie 10 kzl włożyć w silnik, aniżeli zakup za 20kzl i po miesiącu silnik kaput.

Dlatego robię rozeznanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, technix napisał(a):

Tak, dokładnie

Nie stanowi dla mnie problemu naprawa główna silnika bądź zaawansowane naprawy blacharskie.

Mało tego, nawet wolę kupić z rozwalonym silnikiem za powiedzmy 10kzl i drugie 10 kzl włożyć w silnik, aniżeli zakup za 20kzl i po miesiącu silnik kaput.

Dlatego robię rozeznanie.

Ok👍

 

Naprawa zajechanego silnika za 10kzł? Jak się uda w 20 to będzie dobrze, zakładając własną robotę.

 

Zaawansowana naprawa blacharska w zgnitych trojaczkach nie ma żadnego sensu. Znając ich konstrukcję to zapewne wiesz że to utopia.

 

Chyba lepiej wydać z 50kzł na jakiegoś 10latka. Moze uda się coś trafić co będzie rokowało👍

 

Edytowane przez Danielpoz.
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Danielpoz. napisał(a):

Ok👍

 

Naprawa zajechanego silnika za 10kzł? Jak się uda w 20 to będzie dobrze, zakładając własną robotę.

 

Chyba lepiej wydać z 50kzł na jakiegoś 10latka. Moze uda się coś trafić co będzie rokowało👍

No właśnie szczerze, nie sądzę.

Skoro WSZYSTKIE padają, to i ten za 50za padnie.

Aczkolwiek w akceptowalnym stanie za naście, to bym kupił.

BTW czy coś na temat silników wiesz, czy tylko powielasz cudze opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, technix napisał(a):

No właśnie szczerze, nie sądzę.

Skoro WSZYSTKIE padają, to i ten za 50za padnie.

Aczkolwiek w akceptowalnym stanie za naście, to bym kupił.

BTW czy coś na temat silników wiesz, czy tylko powielasz cudze opinie?

Jestem użytkownikiem trojaczków od 20 lat. Teraz mam dwa z euro 5 i 6.

Coś tam wiem bo trochę sztuk się przewinęło przez te lata z różnymi silnikami.😎 

 

Zapewne wiem więcej niż Ty choć mądrala z Ciebie się robi🤣 Ty i tak wiesz swoje👍

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Danielpoz. napisał(a):

Jestem użytkownikiem trojaczków od 20 lat. Teraz mam dwa z euro 5 i 6.

Coś tam wiem bo trochę sztuk się przewinęło przez te lata z różnymi silnikami.😎 

 

Zapewne wiem więcej niż Ty choć mądrala z Ciebie się robi🤣 Ty i tak wiesz swoje👍

Nie, dlatego pytam.

Narazie doczytałem, że przyczyną jest zacierająca się pompa oleju, a jej pierwszym objawem ma być pad turbiny 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede odpisywał kazdemu ale trzeba troche porzadku wprowadzic . @Danielpoz. napisz jakie masz trojaczki bo to mega wazne.
Od 2006 r trojaczki miały 3 silniki z czego ten 2.2 ( 1998cm Puma ) byl w Ducato 100KM a w Jumper Boxer od 120KM . Dodatkowo w Ducato 2.3 z Iveco . 3litrówke kojarze tylko z Ducato. Nie pamietam od kiedy (chyba 2015r ale moge sie mylic) z trojaczków wywalono Pume i Ducato miało własny 2.0 115KM a Jumper Boxer wprowadził własny znany z 607 2.0 HDI . Nie sledze jak obecnie wyglada sytuacja w Ducato ale Boxer i Jumper ma od 2019 r przeszlifowany silnik 2.0 na 2.2 a dokładnie 2179 cm3 HDI  

Edytowane przez demoneczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, technix napisał(a):

Nieee

Czemu uważasz że 12kxl nie starczy na remont?

Patrzyłem, graty nie są jakieś dziwnie drogie 

 

To nie takie hop siup że nowy tłok panewka i już można składać. Trzeba wytargać blok, pomierzyć osiowość, pomierzyć wał czy nie jest krzywy, szlify, zrobienie głowicy, itp to jest masa roboty. Rozbierzesz, dojdzie turbo bo złom, dojdzie jakiś wtrysk, a to sprzęgło dogorywa, itp itd. Dodatkowo przy takim zakresie prac dochodzi mnóstwo rzeczy wokół całego silnika których na pierwszy rzut oka nie widać.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, demoneczek napisał(a):

Nie bede odpisywał kazdemu ale trzeba troche porzadku wprowadzic . @Danielpoz. napisz jakie masz trojaczki bo to mega wazne.
Od 2006 r trojaczki miały 3 silniki z czego ten 2.2 ( 1998cm Puma ) byl w Ducato 100KM a w Jumper Boxer od 120KM . Dodatkowo w Ducato 2.3 z Iveco . 3litrówke kojarze tylko z Ducato. Nie pamietam od kiedy (chyba 2015r ale moge sie mylic) z trojaczków wywalono Pume i Ducato miało własny 2.0 115KM a Jumper Boxer wprowadził własny znany z 607 2.0 HDI . Nie sledze jak obecnie wyglada sytuacja w Ducato ale Boxer i Jumper ma od 2019 r przeszlifowany silnik 2.0 na 2.2 a dokładnie 2179 cm3 HDI  

Ten 2.2 od 2019 wstawili bo poprzedni 2.0 miał  normę tylko Euro6. 

Na moje puma znikła w ducato od modelu  2014 wraz z pierwszym liftem budy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, technix napisał(a):

Nie, dlatego pytam.

Narazie doczytałem, że przyczyną jest zacierająca się pompa oleju, a jej pierwszym objawem ma być pad turbiny 🤔

Puma padała tylko powyzej 120KM . W wersjach słabych nic sie nie działo . O pompie oleju pierwszy raz słysze. Poczytaj fora Fordowskie. Bo Puma wiadomo Forda. Ja znam przypadki lania wtrysków . Szczególnie 4 cylinder obrywał. Denko tłoka sie przegrzewało , tłok puchł i zacierało w cylindrze tak ze korby wylatywały bokiem. Uzytkowałem Transita i Ducato w wersji 100KM i miały nalatane ponad 400kkm i silniki jak dzwon . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.