Skocz do zawartości

Czy to koniec rabacikow? Model agencyjny w VAG


wujek

Rekomendowane odpowiedzi

Wszyscy chcą być jak Tesla VAG przechodzi na model agencyjny. Pozbywa się klasycznych dilerow. Nie słychać krzyków dilerow wiec pewnie robia to lepiej niż Stellantis (VAG ma w koncu lepsze auta od francuskich :phi:) 

 

mysle, ze w dłuższej perspektywie ceny przestaną tak szybko rosnąć ale obniżek bym się nie spodziewał.

 

https://elektrowoz.pl/auta/cupra-w-polsce-przechodzi-na-model-agencyjny-z-bornem-seat-na-swiecie-wlasciwie-przestaje-istniec/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, wujek napisał(a):

Wszyscy chcą być jak Tesla VAG przechodzi na model agencyjny. Pozbywa się klasycznych dilerow. Nie słychać krzyków dilerow wiec pewnie robia to lepiej niż Stellantis (VAG ma w koncu lepsze auta od francuskich :phi:) 

 

mysle, ze w dłuższej perspektywie ceny przestaną tak szybko rosnąć ale obniżek bym się nie spodziewał.

 

https://elektrowoz.pl/auta/cupra-w-polsce-przechodzi-na-model-agencyjny-z-bornem-seat-na-swiecie-wlasciwie-przestaje-istniec/

 

Ale z tego wynika, ze w poza Cupra, w  VAG model agencyjny obejmie tylko auta EV.

Wczoraj mi mignelo, ze Cupra Ateca dostaje silniki 1,5TSI i 2,0TSI 190KM, ewidentnie widac, ze Seat za chwile zniknie z rynku

https://fleet.com.pl/wiadomosci/branza-flotowa/cupra-rozszerza-game-modelu-ateca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ale z tego wynika, ze w poza Cupra, w  VAG model agencyjny obejmie tylko auta EV.

Wczoraj mi mignelo, ze Cupra Ateca dostaje silniki 1,5TSI i 2,0TSI 190KM, ewidentnie widac, ze Seat za chwile zniknie z rynku

https://fleet.com.pl/wiadomosci/branza-flotowa/cupra-rozszerza-game-modelu-ateca

Chyba Ateca powinna już zniknąć. Szczyt nowoczesności to to nie jest ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ale z tego wynika, ze w poza Cupra, w  VAG model agencyjny obejmie tylko auta EV.

Wczoraj mi mignelo, ze Cupra Ateca dostaje silniki 1,5TSI i 2,0TSI 190KM, ewidentnie widac, ze Seat za chwile zniknie z rynku

https://fleet.com.pl/wiadomosci/branza-flotowa/cupra-rozszerza-game-modelu-ateca

Tak Seata zamkną i będzie robil

hulajnogi. a w innym źródle podali, ze cała reszta tez przejdzie na ten model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujek napisał(a):

Wszyscy chcą być jak Tesla VAG przechodzi na model agencyjny. Pozbywa się klasycznych dilerow. Nie słychać krzyków dilerow wiec pewnie robia to lepiej niż Stellantis (VAG ma w koncu lepsze auta od francuskich :phi:) 

 

mysle, ze w dłuższej perspektywie ceny przestaną tak szybko rosnąć ale obniżek bym się nie spodziewał.

 

https://elektrowoz.pl/auta/cupra-w-polsce-przechodzi-na-model-agencyjny-z-bornem-seat-na-swiecie-wlasciwie-przestaje-istniec/

Czym dla klienta to się różni od tego co jest od zawsze w Toyocie? :hmm: Od zawsze nie ma konkurencji cenowej między salonami. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Mike_wwl napisał(a):

Czym dla klienta to się różni od tego co jest od zawsze w Toyocie? :hmm: Od zawsze nie ma konkurencji cenowej między salonami. 

 

Toyoty zawsze miałem służbowe i pomimo tego, ze diler był 2km od siedziby firmy kupowaliśmy po drugiej stronie rzeki. Tu model biznesowy nie będzie pozwalał na negocjacje. Diler będzie tylko wydawał samochody i dostanie za to kasę. Podejrzewam, ze zmniejsza liczbę konfiguracji i ludzie będą kupowali przez internet. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wujek napisał(a):

Toyoty zawsze miałem służbowe i pomimo tego, ze diler był 2km od siedziby firmy kupowaliśmy po drugiej stronie rzeki. Tu model biznesowy nie będzie pozwalał na negocjacje. Diler będzie tylko wydawał samochody i dostanie za to kasę. Podejrzewam, ze zmniejsza liczbę konfiguracji i ludzie będą kupowali przez internet. 

Zakupy flotowe to inna działka - polityka rabatową odbywała się tylko za zgodą TMP. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujek napisał(a):

Będą jeszcze pare lat klepać. Duży plus za brak nowych multimedi i ludzie kupuja. 

Dla wielu brak mizianych "przycisków" czy pokrętła od klimy to duża zaleta.

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, zejk napisał(a):

Dla wielu brak mizianych "przycisków" czy pokrętła od klimy to duża zaleta.

Zeby to jeszcze te nowe ficzery dzialaly ale VAG w tanich modelach za bardzo oszczedzil i wyszlo niezle kupsko. Dlatego Ateca nadal dobrze sie sprzedaje. Seata pewnie jeszcze pare lat poklepia i zlikwiduja marke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujek napisał(a):

Tak Seata zamkną i będzie robil

hulajnogi. a w innym źródle podali, ze cała reszta tez przejdzie na ten model.

Tego ruchu nie rozumiem. Wydzielili Cupre z Seata, zeby za chwile Cupra przejela wiekszosc modeli Seata, a Seata likwiduja? Jaki to ma sens :hmm:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, zinger napisał(a):

Tego ruchu nie rozumiem. Wydzielili Cupre z Seata, zeby za chwile Cupra przejela wiekszosc modeli Seata, a Seata likwiduja? Jaki to ma sens :hmm:

 

Seat to troche skansen od dluzszego czasu...

Cupra adresowana jest do inne klienta i chyba ten pomysl sie bardzo dobrze przyjal bo notuje szybkie wzrosty sprzedazy.

Ciezko powiedziec czy zamiar likwidacji Seata byla od poczatku, czy wyszlo w praniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, zinger napisał(a):

Tego ruchu nie rozumiem. Wydzielili Cupre z Seata, zeby za chwile Cupra przejela wiekszosc modeli Seata, a Seata likwiduja? Jaki to ma sens :hmm:

Seat nie miał własnej drogi. Ani to sportowe ani tanie. Seata zlikwidują przez nowe normy. A Cupra dobrze się przyjęła i od tej pory tylko tu będą nowe modele w koncu zostaną tylko elektryki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujek napisał(a):

Seat nie miał własnej drogi. Ani to sportowe ani tanie. Seata zlikwidują przez nowe normy. A Cupra dobrze się przyjęła i od tej pory tylko tu będą nowe modele w koncu zostaną tylko elektryki .

Krotko mowiac zmienili logo i to by bylo na tyle. A ludzie lykneli :)

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zinger napisał(a):

Krotko mowiac zmienili logo i to by bylo na tyle. A ludzie lykneli :)

 

Śmieszne to wszystko, przekleili znaczki na leonie i atece + formetor który jest w sumie podniesioną kompilacją leona i tak powstałą nowa marka cupra :] 
Nnazywa się to rebranding, i widać skuteczne.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, TomekD000 napisał(a):

 

Śmieszne to wszystko, przekleili znaczki na leonie i atece + formetor który jest w sumie podniesioną kompilacją leona i tak powstałą nowa marka cupra :] 
Nnazywa się to rebranding, i widać skuteczne.

Trzeba przyznac, ze logo i kierownica im wyszly... i jak widac to wystarczy do sukcesu :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujek napisał(a):

Seat nie miał własnej drogi. Ani to sportowe ani tanie. Seata zlikwidują przez nowe normy. A Cupra dobrze się przyjęła i od tej pory tylko tu będą nowe modele w koncu zostaną tylko elektryki .

wujek przez jakie normy? Przecież Seat ma te same silniki co cała grupa VW i oczywiście Cupra.  

  • Kupa 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujek napisał(a):

Nowe Euro i obence. Dlatego wsadzaja silniki 1.5 zeby z co2 zejsc.

przecież mają te silniki dostępne jak wszyscy w grupie VW od Skody po Audi. A 1,0 ma jeszcze mniejsze emisje CO2, więc to w ogóle jakieś koszałki. W CUPRZe wręcz są silniki z większymi emisjami. Wszystko na odwrót niż piszesz.

  • Kupa 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Roman XXL napisał(a):

przecież mają te silniki dostępne jak wszyscy w grupie VW od Skody po Audi. A 1,0 ma jeszcze mniejsze emisje CO2, więc to w ogóle jakieś koszałki. W CUPRZe wręcz są silniki z większymi emisjami. Wszystko na odwrót niż piszesz.

Czego nie rozumiesz? Cupra Ateca ma 2.0 310KM wsadza 1.5 i 2.0 190 a Seata Atece przestana produkowac i wszystko sie zgadza. 1.0 nie wsadza bo nie byloby na to klientow maja to w Skodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, wujek napisał(a):

Czego nie rozumiesz? Cupra Ateca ma 2.0 310KM wsadza 1.5 i 2.0 190 a Seata Atece przestana produkowac i wszystko sie zgadza. 1.0 nie wsadza bo nie byloby na to klientow maja to w Skodzie.

przecież przed chwilą pisałeś, że Seata zlikwidują przez nowe normy, co ma do tego Cupra? Silniki 1,5 są w Cuprze od dawna i nie trzeba z tego powodu likwidować Seata.

  • Kupa 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Roman XXL napisał(a):

przecież przed chwilą pisałeś, że Seata zlikwidują przez nowe normy, co ma do tego Cupra? Silniki 1,5 są w Cuprze od dawna i nie trzeba z tego powodu likwidować Seata.

:facepalm: Nie w Atece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wujek napisał(a):

Będą jeszcze pare lat klepać. Duży plus za brak nowych multimedi i ludzie kupuja. 

Zgodnie  informacjami sprzed paru miesięcy, następcą Cupry Ateca będzie Cupra Terramar, która już wprawdzie zostałą pokazana, ale na rynek wjedzie w 2024. Ma podobne gabaryty co Ateca i też będzie mieć silnik spalinowy (oraz wersję hybrydową). Będzie ostatnią Cuprą z silnikiem spalinowym.

Także z innego powodu jest raczej mało prawdopodobne by Cupra Ateca została w produkcji dłużej- jest produkowana w Kvasinach obok bliźniaczej Skody Karoq (która ma dostać następcę, tylko w formie elektryka w 2024) i wątpliwe, by VWAG ciągnął produkcję samej Ateci czyli już jednak niszowego modelu. Kvasiny mają się wyspecjalizować w autach elektrycznych, a wszystko spalinowe robi stamtąd wyjazd już teraz.

 

Co do tego co pisałeś - na razie nie słychać o planach likwidacji Seata. Seat co najwyżej przestanie produkować samochody, a ma zająć się czymś innym.... Tjaa. Mało to wszytsko wiarygodne i bym się nie przywiązywał, bo jutro może być inny pomysł. Nad hiszpańską częścią VW AG od 20 lat wisi chmura chaosu i tam nie ma konsekwencji, zwrotów akcji za to było już sporo ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, wujek napisał(a):

:facepalm: Nie w Atece.

Ale co ma Ateca do tego? Mogą do niej wsadzić dowolny silnik z koncernu. Seat ma te same silniki co wszyscy inni, jeśli by z powodu norm mieli likwidować Seata to tak samo musieliby zrobić ze Skodą, VW Audi. Piszesz jakieś totalne bzdury, zastanawiam się czy nie dyskutuję z kimś na grubym %.

  • Kupa 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

Seat to troche skansen od dluzszego czasu...

Cupra adresowana jest do inne klienta i chyba ten pomysl sie bardzo dobrze przyjal bo notuje szybkie wzrosty sprzedazy.

Ciezko powiedziec czy zamiar likwidacji Seata byla od poczatku, czy wyszlo w praniu.

 

procentowe wzrosty zawsze są na początku duże, szczególnie kiedy baza do której się odnosimy oscyluje wokół zera 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Roman XXL napisał(a):

Ale co ma Ateca do tego? Mogą do niej wsadzić dowolny silnik z koncernu. Seat ma te same silniki co wszyscy inni, jeśli by z powodu norm mieli likwidować Seata to tak samo musieliby zrobić ze Skodą, VW Audi. Piszesz jakieś totalne bzdury, zastanawiam się czy nie dyskutuję z kimś na grubym %.

Pytam jeszcze raz czego nie rozumiesz? Pakuja do Cupry Ateca mniejsze silniki zeby w ramach marki Cupra bylo mniejsze Co2. Seata jako marke produkujaca samochody zaoraja. Wiec moze lepiej skup sie na Volvo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wujek napisał(a):

Pytam jeszcze raz czego nie rozumiesz? Pakuja do Cupry Ateca mniejsze silniki zeby w ramach marki Cupra bylo mniejsze Co2. Seata jako marke produkujaca samochody zaoraja. Wiec moze lepiej skup sie na Volvo.

Chłopie, co ma do rzeczy to co robią w Cuprze wspólnego z tym, że Seata zamykają z powodu norm? Mogą wstawiać te same silniki i do Seata i do cupry i zresztą tak robią.

  • Lubię to 1
  • Kupa 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Roman XXL napisał(a):

Chłopie, co ma do rzeczy to co robią w Cuprze wspólnego z tym, że Seata zamykają z powodu norm? Mogą wstawiać te same silniki i do Seata i do cupry i zresztą tak robią.

Normalnie zamykaja bo beda same elektryki w Cuprze tez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wujek napisał(a):

Normalnie zamykaja bo beda same elektryki w Cuprze tez.

więc nie ma żadnego powodu związanego z emisjami żeby zamykać Seata, jest dokładnie w tej samej sytuacji jak każda inna marka należąca do VW od Skody poczynając na Audi kończąc.

  • Kupa 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Roman XXL napisał(a):

więc nie ma żadnego powodu związanego z emisjami żeby zamykać Seata, jest dokładnie w tej samej sytuacji jak każda inna marka należąca do VW od Skody poczynając na Audi kończąc.

Oczywiście ze jest plus nikt tego nie kupuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2023 o 06:28, wujek napisał(a):

mysle, ze w dłuższej perspektywie ceny przestaną tak szybko rosnąć ale obniżek bym się nie spodziewał.

 

Yhym

Cytat

W zeszłym tygodniu grupa Volkswagen ogłosiła zmianę swojej strategii rynkowej. Z producenta wolumenowego, koncentrującego się na ilości sprzedanych samochodów, zamierza przejść na pozycję producenta aut o wysokiej wartości i dużych marżach.

 

https://francuskie.pl/volkswagen-idzie-sladem-stellantis-wartosc-zamiast-ilosci-czekaja-nas-podwyzki-cen-nowych-aut/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, sdss napisał(a):

Kiedyś były salony Seat , Cupre sprzedawali w wybranych i przy okazji

Teraz to są salony Cupra i przy okazji sprzedają Seat.

Za chwile zdejmą znaczek Seata i zostanie Cupra 

IMG_0058.jpeg

Ale na umowie zakupu jest napisane Seat ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.07.2023 o 14:35, wujek napisał(a):

Oczywiście ze jest plus nikt tego nie kupuje. 

a co mają z tym wspólnego normy? Normy się nie odnoszą do tego co kto kupuje tylko jaka jest średnia w gamie.  I jeszcze raz, bo jak widać nie dociera. Seat ma dokładnie tą samą dostępną paletę silnikową  co wszystkie inne marki koncernu VW, tak samo jak Cupra.

  • Kupa 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Roman XXL napisał(a):

a co mają z tym wspólnego normy? Normy się nie odnoszą do tego co kto kupuje tylko jaka jest średnia w gamie.  I jeszcze raz, bo jak widać nie dociera. Seat ma dokładnie tą samą dostępną paletę silnikową  co wszystkie inne marki koncernu VW, tak samo jak Cupra.

No właśnie nie.

  • Kupa 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.07.2023 o 21:56, Filipfm napisał(a):

 

W grudniu jak zamawiałem samochód to na umowie mi VW wpisał gwarancje utrzymania ceny. Na razie nie mam jeszcze zatwierdzonej daty produkcji ale dealer utrzymuje że pierwotny termin produkcji z listopada 2023 przesuwa się na wrzesien 2023 (widzi to po swoich pozostałych zamówieniach kiedy samochody do nich docieraja).

Co ciekawe jak teraz wchodze w konfigurator i liczę sobie taki sam model to cena wyjciowa jest o ponad 45k PLN wyższa niż w grudniu :( czyli podwyżka ceny jest praktycznie taka sama jak inflacja.

Edytowane przez bengamin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.