spad Napisano 26 Września 2023 Udostępnij Napisano 26 Września 2023 Zamierzam kupić Mustanga V6 w automacie. Jak sprawdzić, ze automat jest sprawny? Zakładam, ze weryfikuje go na ulicy a nie u mechanika od skrzyń. A przy okazji zna ktoś dobrego mechanika w okolicach Orzysza (Mazury)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 26 Września 2023 Udostępnij Napisano 26 Września 2023 Dobrze by było aby był zimny. Wtedy możesz zobaczyć jak się zachowuje skrzynia na zimno, a potem rozgrzać i ma działać tak samo. Bez szarpnięć i uślizgów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 26 Września 2023 Udostępnij Napisano 26 Września 2023 Godzinę temu, spad napisał(a): Zamierzam kupić Mustanga V6 w automacie. Jak sprawdzić, ze automat jest sprawny? Zakładam, ze weryfikuje go na ulicy a nie u mechanika od skrzyń. A przy okazji zna ktoś dobrego mechanika w okolicach Orzysza (Mazury)? Przejechać się. Sprawdzic jak zmienia biegi, czy nie ma szarpnięć, zgrzytów. Czy działa kick down. Jak wygląda olej oraz czy nie ma wycieków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 26 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2023 Przejechać się. Sprawdzic jak zmienia biegi, czy nie ma szarpnięć, zgrzytów. Czy działa kick down. Jak wygląda olej oraz czy nie ma wycieków. Dobra, a teraz bardziej dla laika Jak ma zadziałać kick down, po czym poznam, ze jest okej? Po prostu but na niskich obrotach i ma zrzucić w dół? I jak ma wyglądać olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 26 Września 2023 Udostępnij Napisano 26 Września 2023 1 godzinę temu, spad napisał(a): Dobra, a teraz bardziej dla laika Jak ma zadziałać kick down, po czym poznam, ze jest okej? Po prostu but na niskich obrotach i ma zrzucić w dół? I jak ma wyglądać olej? Tak, ma redukować bez zbędnej zwłoki w zależności jak wciśniesz. Co prawda na to jest regulacja, ale warto sprawdzić jak to działa. Oczywiście sprawdzasz P i R. Czy auto stoi i jedzie płynnie. Olej pewnie to zwykły czerwony do hydraulików. Ma nie być mocno czarny i nie śmierdzieć spalenizną. Nie wiem o jakim Mustangu piszesz ale wcześniej to skrzynie były dość trwałe, zwykłe hydrauliki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 26 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2023 Tak, ma redukować bez zbędnej zwłoki w zależności jak wciśniesz. Co prawda na to jest regulacja, ale warto sprawdzić jak to działa. Oczywiście sprawdzasz P i R. Czy auto stoi i jedzie płynnie. Olej pewnie to zwykły czerwony do hydraulików. Ma nie być mocno czarny i nie śmierdzieć spalenizną. Nie wiem o jakim Mustangu piszesz ale wcześniej to skrzynie były dość trwałe, zwykłe hydrauliki.Mustang z 2014 roku, silnik 3,7. Doczytałem ze zarówno silnik i skrzynia są trwale, ale wiadomo, warto sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 27 Września 2023 Udostępnij Napisano 27 Września 2023 10 godzin temu, ghost2255 napisał(a): Dobrze by było aby był zimny. Wtedy możesz zobaczyć jak się zachowuje skrzynia na zimno, a potem rozgrzać i ma działać tak samo. Bez szarpnięć i uślizgów. Ja bym jeszcze dodał że ma tak chodzić zarówno pod małym jak i dużym obciążeniem, czyli wciskamy gaz np 15% później kolejna próba 50% a na koniec próba pod pełnym butem ze startu. Plus jeśli jest możliwość to wymusić ręczną zmianę biegów oraz zobaczyć czy nie jest wyjechane sprzęgło konwertera - czyli jazda z jednostajną prędkością np 100 kmh na rozgrzanej at i ostatnim biegu, nie powinno być np żadnych wibracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 27 Września 2023 Udostępnij Napisano 27 Września 2023 6 godzin temu, spad napisał(a): Mustang z 2014 roku, silnik 3,7. Doczytałem ze zarówno silnik i skrzynia są trwale, ale wiadomo, warto sprawdzić. Doczytaj jak powinna się zachowywać taka skrzynia. Jak kupowałem Jeepa to miałem zastrzeżenia do pracy skrzyni (było czuć uślizg przy dodawaniu gazu, coś jakbym jechał cvt) ale to tak właśnie ma być bo to stara konstrukcja która późno spina konwerter, w porównaniu np do 8hp którą mam w BMW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 27 Września 2023 Udostępnij Napisano 27 Września 2023 i dobrze jest przejechać się kawałek ze stałą wyższą prędkością i sprawdzić czy konwerter poprawnie trzyma lockup 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 27 Września 2023 Udostępnij Napisano 27 Września 2023 A możecie trochę językiem bardziej przystępnym dla laika, tj. takiego który ma po raz pierwszy automat (AT8 AF50-8 Aisin, klasyczny)? Jakie mają być te niepożądane efekty pracy AT przy owych 100km/h na ostatnim (u mnie VIII biegu)? "Czy konwerter poprawnie trzyma lockup" - o co chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 27 Września 2023 Udostępnij Napisano 27 Września 2023 18 minut temu, el_guapo napisał(a): A możecie trochę językiem bardziej przystępnym dla laika, tj. takiego który ma po raz pierwszy automat (AT8 AF50-8 Aisin, klasyczny)? Jakie mają być te niepożądane efekty pracy AT przy owych 100km/h na ostatnim (u mnie VIII biegu)? "Czy konwerter poprawnie trzyma lockup" - o co chodzi? Obrotomierz nie ma prawa "oscylować" o 100-200 obr/min. Ma się przesuwać adekwatnie do wzrostu i utrzymywania prędkości na danym biegu. Jednostajna jazda na wysokim biegu(nowsze AT zapinają lockup nie tylko na najwyższym) i obserwacja wskazówki obrotomierza. Ma się zachowywać stabilnie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 28 Września 2023 Udostępnij Napisano 28 Września 2023 21 godzin temu, el_guapo napisał(a): "Czy konwerter poprawnie trzyma lockup" - o co chodzi? zużyte uszczelnienia lub inne części automatu nie trzymają ciśnienia oleju wytworzonego przez konwerter (który jest w automacie pompą oleju) i siła potrzebna do utrzymania lockup (czyli zasprzęglenia konwertera ze skrzynią za pomocą okładziny ciernej w konwerterze) jest zbyt słaba, powodując delikatne "zrywanie" lockupu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 28 Września 2023 Udostępnij Napisano 28 Września 2023 2 godziny temu, zet napisał(a): zużyte uszczelnienia lub inne części automatu nie trzymają ciśnienia oleju wytworzonego przez konwerter (który jest w automacie pompą oleju) Podobnie, ale inaczej. Pompa oleju to pompa oleju, a konwerter to konwerter. Do tego nie tylko utrata ciśnienia może powodować uślizgi na konwerterze, ale częściej jego zużycie, a dokładnie tarcz ściernych lockupu, które są w środku zaspawanego konwertera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 28 Września 2023 Udostępnij Napisano 28 Września 2023 nie wiem jak teraz w nowych skrzyniach ale lokckup zapinał się dopiero po nagrzaniu się trochę oleju w skrzyni lub silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 28 Września 2023 Udostępnij Napisano 28 Września 2023 (edytowane) W górę zazwyczaj zmieniają ładnie, sprawdź jak redukuje przy hamowaniu, zwalnianiu, dojeździe do świateł, czy nie zmienia w dół przy bardzo niskich obrotach, wręcz szarpie. Edytowane 28 Września 2023 przez G.O.A.T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 2 Października 2023 Udostępnij Napisano 2 Października 2023 W dniu 26.09.2023 o 17:40, spad napisał(a): Jak sprawdzić, ze automat jest sprawny? Jeśli jeszcze nie kupiłeś 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 2 Października 2023 Udostępnij Napisano 2 Października 2023 W dniu 26.09.2023 o 19:22, spad napisał(a): Dobra, a teraz bardziej dla laika Jak ma zadziałać kick down, po czym poznam, ze jest okej? Po prostu but na niskich obrotach i ma zrzucić w dół? I jak ma wyglądać olej? Możesz też ustawić stałą prędkość na tempomacie i łopatkami (jeśli są) sobie zmieniać wtedy biegi w jedną i drugą. Powinny się zmieniać tylko obroty, prędkość pozostać stała no i nie powinno być szarpnięć. Idealnie powinno być tak, że o zmianie biegów dowiadujesz się tylko z obrotomierza bo nic nie czujesz. Ale to zależy od skrzyni, moja 10s w Rangerze potrafi czasem na niskich biegach szarpnąć. Zgłaszałem to na serwisie, wgrali nowe oprogramowanie, jest trochę lepiej ale wygląda na to, że TTTM. Za to ZF w Jagu zmienia biegi niezauważalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 2 Października 2023 Udostępnij Napisano 2 Października 2023 W dniu 27.09.2023 o 04:29, Piotrus napisał(a): Doczytaj jak powinna się zachowywać taka skrzynia. Jak kupowałem Jeepa to miałem zastrzeżenia do pracy skrzyni (było czuć uślizg przy dodawaniu gazu, coś jakbym jechał cvt) ale to tak właśnie ma być bo to stara konstrukcja która późno spina konwerter, w porównaniu np do 8hp którą mam w BMW. No ale ZF to klasa sama w sobie i nawet w 100% sprawne inne skrzynie jej często nie potrafią dorównać. Można odnieść wrażenie, że są popsute. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 2 Października 2023 Udostępnij Napisano 2 Października 2023 6 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a): No ale ZF to klasa sama w sobie i nawet w 100% sprawne inne skrzynie jej często nie potrafią dorównać. Można odnieść wrażenie, że są popsute. Zalezy jaka, mam ZF6HP i jest zdecydowanie wolniejsza niż 8HP ale… jeździ się super kanapowo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 2 Października 2023 Udostępnij Napisano 2 Października 2023 3 godziny temu, G.O.A.T. napisał(a): Zalezy jaka, mam ZF6HP i jest zdecydowanie wolniejsza niż 8HP ale… jeździ się super kanapowo. One mogą być zaprogramowane jako szybkie lub komfortowe (lub jedno i drugie oczywiście). Jak by to jednak nie było to one robią to bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.