Skocz do zawartości

Jak sprawdzić automatyczna skrzynie?


spad

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam kupić Mustanga V6 w automacie. Jak sprawdzić, ze automat jest sprawny? Zakładam, ze weryfikuje go na ulicy a nie u mechanika od skrzyń.

 

A przy okazji zna ktoś dobrego mechanika w okolicach Orzysza (Mazury)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spad napisał(a):

 

Zamierzam kupić Mustanga V6 w automacie. Jak sprawdzić, ze automat jest sprawny? Zakładam, ze weryfikuje go na ulicy a nie u mechanika od skrzyń.

 

A przy okazji zna ktoś dobrego mechanika w okolicach Orzysza (Mazury)?

 

Przejechać się. Sprawdzic jak zmienia biegi, czy nie ma szarpnięć, zgrzytów. Czy działa kick down. Jak wygląda olej oraz czy nie ma wycieków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechać się. Sprawdzic jak zmienia biegi, czy nie ma szarpnięć, zgrzytów. Czy działa kick down. Jak wygląda olej oraz czy nie ma wycieków. 

Dobra, a teraz bardziej dla laika ;) Jak ma zadziałać kick down, po czym poznam, ze jest okej? Po prostu but na niskich obrotach i ma zrzucić w dół? I jak ma wyglądać olej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, spad napisał(a):


Dobra, a teraz bardziej dla laika ;) Jak ma zadziałać kick down, po czym poznam, ze jest okej? Po prostu but na niskich obrotach i ma zrzucić w dół? I jak ma wyglądać olej?

Tak, ma redukować bez zbędnej zwłoki w zależności jak wciśniesz. Co prawda na to jest regulacja, ale warto sprawdzić jak to działa.

Oczywiście sprawdzasz P i R. Czy auto stoi i jedzie płynnie.

Olej pewnie to zwykły czerwony do hydraulików. Ma nie być mocno czarny i nie śmierdzieć spalenizną.

Nie wiem o jakim Mustangu piszesz ale wcześniej to skrzynie były dość trwałe, zwykłe hydrauliki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ma redukować bez zbędnej zwłoki w zależności jak wciśniesz. Co prawda na to jest regulacja, ale warto sprawdzić jak to działa.
Oczywiście sprawdzasz P i R. Czy auto stoi i jedzie płynnie.
Olej pewnie to zwykły czerwony do hydraulików. Ma nie być mocno czarny i nie śmierdzieć spalenizną.
Nie wiem o jakim Mustangu piszesz ale wcześniej to skrzynie były dość trwałe, zwykłe hydrauliki.

Mustang z 2014 roku, silnik 3,7. Doczytałem ze zarówno silnik i skrzynia są trwale, ale wiadomo, warto sprawdzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ghost2255 napisał(a):

Dobrze by było aby był zimny. Wtedy możesz zobaczyć jak się zachowuje skrzynia na zimno, a potem rozgrzać i ma działać tak samo. Bez szarpnięć i uślizgów.

 

Ja bym jeszcze dodał że ma tak chodzić zarówno pod małym jak i dużym obciążeniem, czyli wciskamy gaz np 15% później kolejna próba 50% a na koniec próba pod pełnym butem ze startu.

 

Plus jeśli jest możliwość to wymusić ręczną zmianę biegów oraz zobaczyć czy nie jest wyjechane sprzęgło konwertera - czyli jazda z jednostajną prędkością np 100 kmh na rozgrzanej at i ostatnim biegu, nie powinno być np żadnych wibracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, spad napisał(a):


Mustang z 2014 roku, silnik 3,7. Doczytałem ze zarówno silnik i skrzynia są trwale, ale wiadomo, warto sprawdzić.

 

Doczytaj jak powinna się zachowywać taka skrzynia. Jak kupowałem Jeepa to miałem zastrzeżenia do pracy skrzyni (było czuć uślizg przy dodawaniu gazu, coś jakbym jechał cvt) ale to tak właśnie ma być bo to stara konstrukcja która późno spina konwerter, w porównaniu np do 8hp którą mam w BMW.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możecie trochę językiem bardziej przystępnym dla laika, tj. takiego który ma po raz pierwszy automat (AT8 AF50-8 Aisin, klasyczny)? 

 

Jakie mają być te niepożądane efekty pracy AT przy owych 100km/h na ostatnim (u mnie VIII biegu)? 

"Czy konwerter poprawnie trzyma lockup" - o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, el_guapo napisał(a):

A możecie trochę językiem bardziej przystępnym dla laika, tj. takiego który ma po raz pierwszy automat (AT8 AF50-8 Aisin, klasyczny)? 

 

Jakie mają być te niepożądane efekty pracy AT przy owych 100km/h na ostatnim (u mnie VIII biegu)? 

"Czy konwerter poprawnie trzyma lockup" - o co chodzi?

Obrotomierz nie ma prawa "oscylować" o 100-200 obr/min. Ma się przesuwać adekwatnie do wzrostu i utrzymywania prędkości na danym biegu.

Jednostajna jazda na wysokim biegu(nowsze AT zapinają lockup nie tylko na najwyższym) i obserwacja wskazówki obrotomierza. Ma się zachowywać stabilnie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, el_guapo napisał(a):

"Czy konwerter poprawnie trzyma lockup" - o co chodzi?

 

zużyte uszczelnienia lub inne części automatu nie trzymają ciśnienia oleju wytworzonego przez konwerter (który jest w automacie pompą oleju) i siła potrzebna do utrzymania lockup (czyli zasprzęglenia konwertera ze skrzynią za pomocą okładziny ciernej w konwerterze) jest zbyt słaba, powodując delikatne "zrywanie" lockupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zet napisał(a):

zużyte uszczelnienia lub inne części automatu nie trzymają ciśnienia oleju wytworzonego przez konwerter (który jest w automacie pompą oleju)

Podobnie, ale inaczej. Pompa oleju  to pompa oleju, a konwerter to konwerter.

Do tego nie tylko utrata ciśnienia może powodować uślizgi na konwerterze, ale częściej jego zużycie, a dokładnie tarcz ściernych lockupu, które są w środku zaspawanego konwertera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2023 o 19:22, spad napisał(a):


Dobra, a teraz bardziej dla laika ;) Jak ma zadziałać kick down, po czym poznam, ze jest okej? Po prostu but na niskich obrotach i ma zrzucić w dół? I jak ma wyglądać olej?

 

Możesz też ustawić stałą prędkość na tempomacie i łopatkami (jeśli są) sobie zmieniać wtedy biegi w jedną i drugą. Powinny się zmieniać tylko obroty, prędkość pozostać stała no i nie powinno być szarpnięć. Idealnie powinno być tak, że o zmianie biegów dowiadujesz się tylko z obrotomierza bo nic nie czujesz. Ale to zależy od skrzyni, moja 10s w Rangerze potrafi czasem na niskich biegach szarpnąć. Zgłaszałem to na serwisie, wgrali nowe oprogramowanie, jest trochę lepiej ale wygląda na to, że TTTM. Za to ZF w Jagu zmienia biegi niezauważalnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.09.2023 o 04:29, Piotrus napisał(a):

 

Doczytaj jak powinna się zachowywać taka skrzynia. Jak kupowałem Jeepa to miałem zastrzeżenia do pracy skrzyni (było czuć uślizg przy dodawaniu gazu, coś jakbym jechał cvt) ale to tak właśnie ma być bo to stara konstrukcja która późno spina konwerter, w porównaniu np do 8hp którą mam w BMW.

 

 

 

No ale ZF to klasa sama w sobie i nawet w 100% sprawne inne skrzynie jej często nie potrafią dorównać. Można odnieść wrażenie, że są popsute.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

No ale ZF to klasa sama w sobie i nawet w 100% sprawne inne skrzynie jej często nie potrafią dorównać. Można odnieść wrażenie, że są popsute.

 


 

Zalezy jaka, mam ZF6HP i jest zdecydowanie wolniejsza niż 8HP ale… jeździ się super kanapowo. :oki:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, G.O.A.T. napisał(a):

Zalezy jaka, mam ZF6HP i jest zdecydowanie wolniejsza niż 8HP ale… jeździ się super kanapowo. :oki:

 

One mogą być zaprogramowane jako szybkie lub komfortowe (lub jedno i drugie oczywiście). Jak by to jednak nie było to one robią to bardzo dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.