Skocz do zawartości

Cadillac Lyriq nadchodzi do Europy


jaceq

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio pokazują mi się na youtube często reklamy Cadillac Lyriq (z odsyłaczem do strony Cadillaca w CH), na stronie (CH), póki co mało informacji, choć w US już więcej:

Ladowanie: do 190kw

bateria: 102 kwh

moc: 340 koni w RWD lub 500 koni w AWS

zasięg: ~490-510 km (zależnie od wersji)

cena: w US od 58k usd (wersja na stronie 71k usd)

 

Myślicie ze GM / Cadillac wejdzie z powodzeniem (ponownie) na rynek Europejski?

 

Wymiarów nie chce mi się przeliczać na nasz z amerykańskich miar, poniżej na jednym ze screenów:
image.png.8061d3c0df5c9c347ffd959e10795a90.png

image.png.172d3814d6227af0ac79a12e22981391.png

image.png.bf099dd6f03d5740e12df3fddd97d6bf.png

image.png.82565aabe0d748332d2e1d368563c842.png

image.png.b0debf128e7dd38cea4830981fed3341.png

image.png.555da82ace14160ca21ce28a7cf4fe46.png

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, HelixSv napisał(a):

 

Nie. 

 

A sukces w NA zalezy w duzej mierze od tego, czy Tesla otworzy dla innych swoje ładowarki. 

 

W EU z tego co pamiętam, ładowarki tesli są otwarte dla innych... (tak mi się przynajmniej wydaje ;)
Czemu uważacie, że w EU nie uda im się przebić? cena? rozpoznawalność marki? czy podejście 'tylko Tesla'? 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, jaceq napisał(a):

 

W EU z tego co pamiętam, ładowarki tesli są otwarte dla innych... (tak mi się przynajmniej wydaje ;)
Czemu uważacie, że w EU nie uda im się przebić? cena? rozpoznawalność marki? czy podejście 'tylko Tesla'? 😄

 

Zrobienie dobrego elektryka to bardzo trudna sprawa. Wymaga doświadczenia i to nie nie w produkcji samochodów a w produkcji samochodów elektrycznych.

Taki VW próbuje robić EV od wielu lat a ciągle nie wielkie problemy z niezawodnością czy obsługa systemu (infortaintment).

Nie radzi sobie też Renault, Toyota, Stelantis, Ford, a nawet weteran Nissan.

Do tego dochodzi jeszcze cło przy imporcie z US.

 

W EU nie ma szans. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, HelixSv napisał(a):

 

Zrobienie dobrego elektryka to bardzo trudna sprawa. Wymaga doświadczenia i to nie nie w produkcji samochodów a w produkcji samochodów elektrycznych.

Taki VW próbuje robić EV od wielu lat a ciągle nie wielkie problemy z niezawodnością czy obsługa systemu (infortaintment).

Nie radzi sobie też Renault, Toyota, Stelantis, Ford, a nawet weteran Nissan.

Do tego dochodzi jeszcze cło przy imporcie z US.

 

W EU nie ma szans. 

 

 

Ja się z tym nie zgodzę ;)

VW zrobił na początku elektryka który był całkiem ok.

Później ześwirował z ID i ogólnie z całą swoją gamą modelową, czyli ze spalinówkami.

Infotainment to problem każdego auta, nie tylko elektryka.

Przylepiłą się łatka z tym, bo Tesla weszła z takimi wielkimi ekranami i to się kojarzy z elektrowozem, ale to nie ma ze sobą nic wspólnego.

 

Tesla wygrywa, bo ma infrę.

Jest to domena nie tylko przemysłu automotive.

Kto ma infrę ten wygrywa.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, HelixSv napisał(a):

 

Zrobienie dobrego elektryka to bardzo trudna sprawa. Wymaga doświadczenia i to nie nie w produkcji samochodów a w produkcji samochodów elektrycznych.

Taki VW próbuje robić EV od wielu lat a ciągle nie wielkie problemy z niezawodnością czy obsługa systemu (infortaintment).

Nie radzi sobie też Renault, Toyota, Stelantis, Ford, a nawet weteran Nissan.

Do tego dochodzi jeszcze cło przy imporcie z US.

 

W EU nie ma szans. 

 

hmm, jakoś tych IDków w D jeździ mnóstwo. Sam byłem w szoku.

Mimo, iż nie wspominam dobrze Cadillaca, fajnie jakby z EV przebił się w Europie. Zawsze to większy wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał(a):

hmm, jakoś tych IDków w D jeździ mnóstwo. Sam byłem w szoku.

Mimo, iż nie wspominam dobrze Cadillaca, fajnie jakby z EV przebił się w Europie. Zawsze to większy wybór.

 

U mnie troche ID jezdzi, ale wiecej np. widac Skody Enyaq niz id4... no i wiecej Polestar 2 - te widac czesto (no i Tesle, wiadomo).

Ogolnie u nas ok 25% rejestracji nowych aut to elektryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jaceq napisał(a):

 

U mnie troche ID jezdzi, ale wiecej np. widac Skody Enyaq niz id4... no i wiecej Polestar 2 - te widac czesto (no i Tesle, wiadomo).

Ogolnie u nas ok 25% rejestracji nowych aut to elektryki

Piszesz o mieście czy tak ogólnie o kraju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sherif napisał(a):

hmm, jakoś tych IDków w D jeździ mnóstwo. Sam byłem w szoku.

Mimo, iż nie wspominam dobrze Cadillaca, fajnie jakby z EV przebił się w Europie. Zawsze to większy wybór.

 

Europa ma swoją specyfikę.

Wbrew temu co jest nam mówione, że "jesteśmy Europejczykami" ludzie w Niemczech i we Francji kupują "swoje" auta ;)

Kiedyś tak też było i we Włoszech, ale odkąd oferują "nic", to Włosi jeżdżą czymś innym.

 

Dlatego tych ID będzie znacznie więcej procentowo niż w PL, ale jednak sprzedaż siadła względem tego co było kiedyś, jak domyślnie kupowali Golfa i Passata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kravitz napisał(a):

 

Europa ma swoją specyfikę.

Wbrew temu co jest nam mówione, że "jesteśmy Europejczykami" ludzie w Niemczech i we Francji kupują "swoje" auta ;)

Kiedyś tak też było i we Włoszech, ale odkąd oferują "nic", to Włosi jeżdżą czymś innym.

 

Dlatego tych ID będzie znacznie więcej procentowo niż w PL, ale jednak sprzedaż siadła względem tego co było kiedyś, jak domyślnie kupowali Golfa i Passata.

 

W PL pojawi się ich więcej jak się zrobią starsze i będzie można po taniości na lawecie ściągać ;D 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kravitz napisał(a):

 

Europa ma swoją specyfikę.

Wbrew temu co jest nam mówione, że "jesteśmy Europejczykami" ludzie w Niemczech i we Francji kupują "swoje" auta ;)

Kiedyś tak też było i we Włoszech, ale odkąd oferują "nic", to Włosi jeżdżą czymś innym.

 

Dlatego tych ID będzie znacznie więcej procentowo niż w PL, ale jednak sprzedaż siadła względem tego co było kiedyś, jak domyślnie kupowali Golfa i Passata.

Zgoda, ale jak byłaby to totalna klapa to by jednak nie kupowali c'nie ;)?

Oczywiście porównanie sprzedaży spalinówek do EV to jeszcze nie ten moment - patrz AK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, sherif napisał(a):

hmm, jakoś tych IDków w D jeździ mnóstwo. Sam byłem w szoku.

Mimo, iż nie wspominam dobrze Cadillaca, fajnie jakby z EV przebił się w Europie. Zawsze to większy wybór

 

Volkswagenów jeździ dużo, bo to VW. Potężny konglomerat, jedno z największych przedsiębiorstw na świecie. Nie zniknie z dnia na dzień. Ludzie muszą pojeździć i się zdziwić. 

Oby VW się poprawił, ale to trudny i bolesny proces. 

 

Ja też mam sentyment do marki Cadilac, byłem jednym wożony, jak miałem z 7 lat. 🤩

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Ja się z tym nie zgodzę ;)

VW zrobił na początku elektryka który był całkiem ok.

Później ześwirował z ID i ogólnie z całą swoją gamą modelową, czyli ze spalinówkami.

Infotainment to problem każdego auta, nie tylko elektryka.

Przylepiłą się łatka z tym, bo Tesla weszła z takimi wielkimi ekranami i to się kojarzy z elektrowozem, ale to nie ma ze sobą nic wspólnego.

 

Tesla wygrywa, bo ma infrę.

Jest to domena nie tylko przemysłu automotive.

Kto ma infrę ten wygrywa.

 

Komunikat na czerwono, że występuje ryzyko pożaru, niedziałające kierunkowskazy, niezamykajace sie drzwi, czy niedziałającą klimatyzacja (wybrane usterki z trzech znanych mi ID4) nie mają dużo wspolnego z infortaintmentem. 

Więc jeśli już, to można powiedzieć, że VW dobre EV już robił. 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, HelixSv napisał(a):

 

Komunikat na czerwono, że występuje ryzyko pożaru, niedziałające kierunkowskazy, niezamykajace sie drzwi, czy niedziałającą klimatyzacja (wybrane usterki z trzech znanych mi ID4) nie mają dużo wspolnego z infortaintmentem. 

Więc jeśli już, to można powiedzieć, że VW dobre EV już robił. 

 

brak kierunków, problem z klima czy niezamykające się drzwi nie mają nic wspólnego z faktem ze to auto elektryczne przecież...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, jaceq napisał(a):

 

brak kierunków, problem z klima czy niezamykające się drzwi nie mają nic wspólnego z faktem ze to auto elektryczne przecież...

 

Dokładnie i ma to związek ze zwalonym oprogramowaniem w autach grupy VW.

To samo działo się w Skodzie Octavii mojego kolegi. Nawet drzwi się nie otwierały, chociaż aku sprawny.

W Golfie 8 często mam komunikaty, że jakiś czujnik akurat nie jest aktywny (np ten martwego pola, czujnik świateł, czy też od aktywnego tempomatu).

To jest świat dzisiejszych VW.

"Awaria" sama mija po kilku odpaleniach auta albo czasem nawet podczas jazdy.

 

Tylko wysoka skarpa ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, jaceq napisał(a):

 

brak kierunków, problem z klima czy niezamykające się drzwi nie mają nic wspólnego z faktem ze to auto elektryczne przecież...

 

Jakoś w nowych spalinowych VW się z tym nie spotkałem. 

VW czuje oddech Tesli i Hyundaia na plecach i robi EV panikując.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, HelixSv napisał(a):

 

Jakoś w nowych spalinowych VW się z tym nie spotkałem. 

VW czuje oddech Tesli i Hyundaia na plecach i robi EV panikując.

 

A jakie nowe ujeżdżałeś VW? ;]

Bo Pasek GTE to nie jest nowy VW

W Golfie 7 tego nie ma, w Golfie 8 już tak.

W Skodzie Octavii tej generacji co Golf 8 też takie rzeczy są.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Dokładnie i ma to związek ze zwalonym oprogramowaniem w autach grupy VW.

To samo działo się w Skodzie Octavii mojego kolegi. Nawet drzwi się nie otwierały, chociaż aku sprawny.

W Golfie 8 często mam komunikaty, że jakiś czujnik akurat nie jest aktywny (np ten martwego pola, czujnik świateł, czy też od aktywnego tempomatu).

To jest świat dzisiejszych VW.

"Awaria" sama mija po kilku odpaleniach auta albo czasem nawet podczas jazdy.

 

Tylko wysoka skarpa ;)

 

Wezmą się za ten swój dział oprogramowania. Gdzieś mi info mrugnęło. Swoją drogą to nie wiem jak ktoś to mógł klepnąć? Pomyśleli e jakoś to będzie? Dobrze mi się seatem jeździ ale jak pomyślę o kupnie nowej generacji VAGow to mi się odechciewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, HelixSv napisał(a):

 

Jakoś w nowych spalinowych VW się z tym nie spotkałem. 

VW czuje oddech Tesli i Hyundaia na plecach i robi EV panikując.

Koreance w infotejment nie są lepsi. Tr dźwięki systemów wspomagających są wyjątkowo irytujące ale i tak są w tej dziedzinie lepsi od nowych VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kravitz napisał(a):

 

A jakie nowe ujeżdżałeś VW? ;]

Bo Pasek GTE to nie jest nowy VW

W Golfie 7 tego nie ma, w Golfie 8 już tak.

W Skodzie Octavii tej generacji co Golf 8 też takie rzeczy są.

 

Nie będę się kłócił. ;]

W każdym razie, VW EV są do dupy. 

Auta z poprzedniej epoki kompletnie mnie nie interesują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, HelixSv napisał(a):

 

Nie będę się kłócił. ;]

W każdym razie, VW EV są do dupy. 

Auta z poprzedniej epoki kompletnie mnie nie interesują. 

 

Faktycznie id3 i id4/5 nie są jakieś genialne... no ale zobaczymy co przyniesie przyszłość, w wątku obok ktoś wrzucał fotę Prosiaka z systemem 800V i łykającym 300kw... jakby się to 'rozlało' na inne VW to będzie to krok w przód.

 

A w ogóle, taka dygresja, wydaje mi się ze Mercedes chce trochę poduczyć się od Chińczyków w temacie EV. Smart (firma) to teraz 50% MB a 50% Geely, a nowy smart elektryczny to platforma Geely + design MB, wygląda jakby chcieli iść śladem Chińczyków, uczyć się, żeby samemu później stanąć na nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jaceq napisał(a):

A w ogóle, taka dygresja, wydaje mi się ze Mercedes chce trochę poduczyć się od Chińczyków w temacie EV. Smart (firma) to teraz 50% MB a 50% Geely, a nowy smart elektryczny to platforma Geely + design MB, wygląda jakby chcieli iść śladem Chińczyków, uczyć się, żeby samemu później stanąć na nogi.

 

Nie możesz pokonać, to się przyłącz. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, HanYs napisał(a):

Moim zdaniem efektywność/sprawność energetyczna Tesli jest o lata świetlne przez innymi markami.

Jeśli ktoś kupi EV tylko po wyglądzie to się niemiło zdziwi ;]

 

 

Oczywiście Ty zawsze uważasz że Tesla jest najzajesuper, więc w sumie nie wiem dlaczego akurat Tobie odpisuje.

Jednak w sprawności Tesli nie ma żadnej magii.

To jest aerodynamika dzięki której wygląda jak kibel i redukcja masy dzięki której w Tesli jest tak głośno.

Cała magia i lata świetlne.

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, kravitz napisał(a):

 

Oczywiście Ty zawsze uważasz że Tesla jest najzajesuper, więc w sumie nie wiem dlaczego akurat Tobie odpisuje.

Jednak w sprawności Tesli nie ma żadnej magii.

To jest aerodynamika dzięki której wygląda jak kibel i redukcja masy dzięki której w Tesli jest tak głośno.

Cała magia i lata świetlne.

 

Jak to mowi moj kolega, "Jesteś w mylnym błędzie" i szczerze mówiąc, to jestem tym zaskoczony. 

 

Są jeszcze takie zagadnienia jak, na przykład, sprawność silnika czy efektywność pompy ciepła. 

 

Co magii, to masz rację, nie ma tam żadnej. Po prostu Tesla jest bardziej zaawansowana. 

 

 

 

Edytowane przez HelixSv
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, HelixSv napisał(a):

 

Jak to mowi moj kolega, "Jesteś w mylnym błędzie" i szczerze mówiąc, to jestem tym zaskoczony. 

 

Są jeszcze takie zagadnienia jak, na przykład, sprawność silnika czy efektywność pompy ciepła. 

 

Co magii, to masz rację, nie ma tam żadnej. Po prostu Tesla jest bardziej zaawansowana. 

 

 

 

 

Ktoś ostatnio wrzucał filmik typa z youtube który testował sporo elektryków.

I taki eGolf miał zużycie mniejsze niż Tesla ;)

Wiesz dlaczego? Bo jest 200kg lżejszy niż trójka ;]

eGolf też ma pompę ciepła.

 

Serio nie doszukuj się tutaj magii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Ktoś ostatnio wrzucał filmik typa z youtube który testował sporo elektryków.

I taki eGolf miał zużycie mniejsze niż Tesla ;)

Wiesz dlaczego? Bo jest 200kg lżejszy niż trójka ;]

eGolf też ma pompę ciepła.

 

Serio nie doszukuj się tutaj magii.

Skoro tak jest  to dlaczego jeździsz za tirem i opisujesz tutaj jazdę z duszą na ramieniu? 
😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, sherif napisał(a):

Skoro tak to ile wciąga w mieście ?

Uważam, że powinno się używać porównań zrobionych profesjonalnie, bo jest bardzo dużo zmiennych warunków.

 

Tutaj znajdziesz wszystkie informacje.

https://www.fueleconomy.gov/feg/PowerSearch.do?action=alts&path=3&year1=2017&year2=2018&vtype=Electric&srchtyp=newAfv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, kravitz napisał(a):

 

W przedostatniej kolumnie jest info, że podróż była w dół? -23ft? Czy to jest info o czymś innym?

Tak. 7 metrów na 8 kilometrach. 
Większość zużycia miejskiego to 140-150 MPGe czyli mniej więcej około 15 kWh/100km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, HanYs napisał(a):

Tak. 7 metrów na 8 kilometrach. 
Większość zużycia miejskiego to 140-150 MPGe czyli mniej więcej około 15 kWh/100km.

 

 

To jest ciężko porównywać. Każdy jeździ inaczej.

Lepsze by były dane zbiorcze kilkuset użytkowników.

 

Mi eGolf bierze mniej, nawet jak wezmę średnią z zimy.

Lato i generalnie okres jak jest temperatura do 13 stopni na plusie i świeci słońce, to miejskie jazdy bliższe są raczej 12kWh/100km

Zima i okres kiedy zwyczajnie chodzi ogrzewanie, to 16.

 

Jeszcze 2 tygodnie temu to było raczej 11 niż 12, ale teraz jak wyjeżdżam z domu i jest 2 stopnie, to widzę średnią 13.5, a wczoraj była nawet 14.

 

Nie ma jednak jak tego porównać, bo zapewne jeździmy inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kravitz napisał(a):

 

To jest ciężko porównywać. Każdy jeździ inaczej.

Lepsze by były dane zbiorcze kilkuset użytkowników.

 

Mi eGolf bierze mniej, nawet jak wezmę średnią z zimy.

Lato i generalnie okres jak jest temperatura do 13 stopni na plusie i świeci słońce, to miejskie jazdy bliższe są raczej 12kWh/100km

Zima i okres kiedy zwyczajnie chodzi ogrzewanie, to 16.

 

Jeszcze 2 tygodnie temu to było raczej 11 niż 12, ale teraz jak wyjeżdżam z domu i jest 2 stopnie, to widzę średnią 13.5, a wczoraj była nawet 14.

 

Nie ma jednak jak tego porównać, bo zapewne jeździmy inaczej.

Wrzuciłem tutaj średnią z 10k mil. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, HanYs napisał(a):

Uważam, że powinno się używać porównań zrobionych profesjonalnie, bo jest bardzo dużo zmiennych warunków.

 

Tutaj znajdziesz wszystkie informacje.

https://www.fueleconomy.gov/feg/PowerSearch.do?action=alts&path=3&year1=2017&year2=2018&vtype=Electric&srchtyp=newAfv

No właśnie, więc takie pisanie "lata świetlne" mnie śmieszy.

Analogicznie do twojego postu mógłbym ogólnic i napisać, ze 12.4kWh/100km to strasznie dużo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, sherif napisał(a):

No właśnie, więc takie pisanie "lata świetlne" mnie śmieszy.

Analogicznie do twojego postu mógłbym ogólnic i napisać, ze 12.4kWh/100km to strasznie dużo ...

Masz prawo mieć inne zdanie.

Ja uważam, że samo średnie zużycie to nie jest wszystko.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sherif napisał(a):

Dokładnie, więc nie ma co uogólniać i wyciągać wniosków. Tesla jak każde auto ma swoje plusy i minusy ..

 

I wcale tego nie neguję ale pod względem efektywności moim zdaniem nie ma sobie równych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, zinger napisał(a):

No nie wiem, z lektury HP wynika, że to podstawowe kryterium w sensie mozliwosc przejechania min 1000km na jeden strzał;)

 

ja sie dziwie ze oni maja czas pisac na AK jak dziennie robia 1000 km i to z rowerami i przyczepa :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2023 o 11:52, kravitz napisał(a):

 

Ktoś ostatnio wrzucał filmik typa z youtube który testował sporo elektryków.

I taki eGolf miał zużycie mniejsze niż Tesla ;)

Wiesz dlaczego? Bo jest 200kg lżejszy niż trójka ;]

eGolf też ma pompę ciepła.

 

Serio nie doszukuj się tutaj magii.

 

Pisałem, że nie ma magii. 

Prościej już nie mogłem. 

Szkoda, że dyskusja rozbijła się o brak zrozumienia słowa pisanego. :swieca:

 

Dla innych, bo różni ludzie czytają wątek. Tesla jest prawdopodobnie najlepsza na rynku w wykorzystywaniu energii, odzyskują każdy skrawek ciepła na różnych etapach zasilania samochodu, ma dobre silniki (możliwe że najlepsze) i bardzo dopracowane platformy (stosunek wagi to wytrzymałości).

 

Z mojego doświadczenia. W ID4 najniższe zużycie, które udało mi się osiągnąć to 14 kWh/100km w Y SR 9 (!).  Samochody podobnych rozmiarów. 

Y lżejsza ale oferująca więcej miejsca i wg ncap bezpieczniejsza. 

 

Co więcej, Y SR zużywa mniej energii niż eNiro czy nawet BMW i3

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.