jaceq Napisano 9 Października 2023 Udostępnij Napisano 9 Października 2023 Ostatnio pokazują mi się na youtube często reklamy Cadillac Lyriq (z odsyłaczem do strony Cadillaca w CH), na stronie (CH), póki co mało informacji, choć w US już więcej: Ladowanie: do 190kw bateria: 102 kwh moc: 340 koni w RWD lub 500 koni w AWS zasięg: ~490-510 km (zależnie od wersji) cena: w US od 58k usd (wersja na stronie 71k usd) Myślicie ze GM / Cadillac wejdzie z powodzeniem (ponownie) na rynek Europejski? Wymiarów nie chce mi się przeliczać na nasz z amerykańskich miar, poniżej na jednym ze screenów: 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 9 Października 2023 Udostępnij Napisano 9 Października 2023 2 godziny temu, jaceq napisał(a): Myślicie ze GM / Cadillac wejdzie z powodzeniem (ponownie) na rynek Europejski? nie mozna zamykac 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 11 godzin temu, jaceq napisał(a): Myślicie ze GM / Cadillac wejdzie z powodzeniem (ponownie) na rynek Europejski? Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 12 godzin temu, jaceq napisał(a): Myślicie ze GM / Cadillac wejdzie z powodzeniem (ponownie) na rynek Europejski? Nie. A sukces w NA zalezy w duzej mierze od tego, czy Tesla otworzy dla innych swoje ładowarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 10 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2023 5 minut temu, HelixSv napisał(a): Nie. A sukces w NA zalezy w duzej mierze od tego, czy Tesla otworzy dla innych swoje ładowarki. W EU z tego co pamiętam, ładowarki tesli są otwarte dla innych... (tak mi się przynajmniej wydaje ) Czemu uważacie, że w EU nie uda im się przebić? cena? rozpoznawalność marki? czy podejście 'tylko Tesla'? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 34 minuty temu, jaceq napisał(a): W EU z tego co pamiętam, ładowarki tesli są otwarte dla innych... (tak mi się przynajmniej wydaje ) Czemu uważacie, że w EU nie uda im się przebić? cena? rozpoznawalność marki? czy podejście 'tylko Tesla'? Zrobienie dobrego elektryka to bardzo trudna sprawa. Wymaga doświadczenia i to nie nie w produkcji samochodów a w produkcji samochodów elektrycznych. Taki VW próbuje robić EV od wielu lat a ciągle nie wielkie problemy z niezawodnością czy obsługa systemu (infortaintment). Nie radzi sobie też Renault, Toyota, Stelantis, Ford, a nawet weteran Nissan. Do tego dochodzi jeszcze cło przy imporcie z US. W EU nie ma szans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 21 minut temu, HelixSv napisał(a): Zrobienie dobrego elektryka to bardzo trudna sprawa. Wymaga doświadczenia i to nie nie w produkcji samochodów a w produkcji samochodów elektrycznych. Taki VW próbuje robić EV od wielu lat a ciągle nie wielkie problemy z niezawodnością czy obsługa systemu (infortaintment). Nie radzi sobie też Renault, Toyota, Stelantis, Ford, a nawet weteran Nissan. Do tego dochodzi jeszcze cło przy imporcie z US. W EU nie ma szans. Ja się z tym nie zgodzę VW zrobił na początku elektryka który był całkiem ok. Później ześwirował z ID i ogólnie z całą swoją gamą modelową, czyli ze spalinówkami. Infotainment to problem każdego auta, nie tylko elektryka. Przylepiłą się łatka z tym, bo Tesla weszła z takimi wielkimi ekranami i to się kojarzy z elektrowozem, ale to nie ma ze sobą nic wspólnego. Tesla wygrywa, bo ma infrę. Jest to domena nie tylko przemysłu automotive. Kto ma infrę ten wygrywa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 37 minut temu, HelixSv napisał(a): Zrobienie dobrego elektryka to bardzo trudna sprawa. Wymaga doświadczenia i to nie nie w produkcji samochodów a w produkcji samochodów elektrycznych. Taki VW próbuje robić EV od wielu lat a ciągle nie wielkie problemy z niezawodnością czy obsługa systemu (infortaintment). Nie radzi sobie też Renault, Toyota, Stelantis, Ford, a nawet weteran Nissan. Do tego dochodzi jeszcze cło przy imporcie z US. W EU nie ma szans. hmm, jakoś tych IDków w D jeździ mnóstwo. Sam byłem w szoku. Mimo, iż nie wspominam dobrze Cadillaca, fajnie jakby z EV przebił się w Europie. Zawsze to większy wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 10 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2023 2 minuty temu, sherif napisał(a): hmm, jakoś tych IDków w D jeździ mnóstwo. Sam byłem w szoku. Mimo, iż nie wspominam dobrze Cadillaca, fajnie jakby z EV przebił się w Europie. Zawsze to większy wybór. U mnie troche ID jezdzi, ale wiecej np. widac Skody Enyaq niz id4... no i wiecej Polestar 2 - te widac czesto (no i Tesle, wiadomo). Ogolnie u nas ok 25% rejestracji nowych aut to elektryki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 1 minutę temu, jaceq napisał(a): U mnie troche ID jezdzi, ale wiecej np. widac Skody Enyaq niz id4... no i wiecej Polestar 2 - te widac czesto (no i Tesle, wiadomo). Ogolnie u nas ok 25% rejestracji nowych aut to elektryki Piszesz o mieście czy tak ogólnie o kraju ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 5 minut temu, sherif napisał(a): hmm, jakoś tych IDków w D jeździ mnóstwo. Sam byłem w szoku. Mimo, iż nie wspominam dobrze Cadillaca, fajnie jakby z EV przebił się w Europie. Zawsze to większy wybór. Europa ma swoją specyfikę. Wbrew temu co jest nam mówione, że "jesteśmy Europejczykami" ludzie w Niemczech i we Francji kupują "swoje" auta Kiedyś tak też było i we Włoszech, ale odkąd oferują "nic", to Włosi jeżdżą czymś innym. Dlatego tych ID będzie znacznie więcej procentowo niż w PL, ale jednak sprzedaż siadła względem tego co było kiedyś, jak domyślnie kupowali Golfa i Passata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 10 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2023 1 minutę temu, sherif napisał(a): Piszesz o mieście czy tak ogólnie o kraju ? O kraju. Oficjalne dane za sierpień: 18913 samochodów zarejestrowanych, z czego 4267 elektryków (no dobra, 20-25% ) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 10 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2023 2 minuty temu, kravitz napisał(a): Europa ma swoją specyfikę. Wbrew temu co jest nam mówione, że "jesteśmy Europejczykami" ludzie w Niemczech i we Francji kupują "swoje" auta Kiedyś tak też było i we Włoszech, ale odkąd oferują "nic", to Włosi jeżdżą czymś innym. Dlatego tych ID będzie znacznie więcej procentowo niż w PL, ale jednak sprzedaż siadła względem tego co było kiedyś, jak domyślnie kupowali Golfa i Passata. W PL pojawi się ich więcej jak się zrobią starsze i będzie można po taniości na lawecie ściągać ;D 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 1 minutę temu, kravitz napisał(a): Europa ma swoją specyfikę. Wbrew temu co jest nam mówione, że "jesteśmy Europejczykami" ludzie w Niemczech i we Francji kupują "swoje" auta Kiedyś tak też było i we Włoszech, ale odkąd oferują "nic", to Włosi jeżdżą czymś innym. Dlatego tych ID będzie znacznie więcej procentowo niż w PL, ale jednak sprzedaż siadła względem tego co było kiedyś, jak domyślnie kupowali Golfa i Passata. Zgoda, ale jak byłaby to totalna klapa to by jednak nie kupowali c'nie ? Oczywiście porównanie sprzedaży spalinówek do EV to jeszcze nie ten moment - patrz AK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 26 minut temu, sherif napisał(a): hmm, jakoś tych IDków w D jeździ mnóstwo. Sam byłem w szoku. Mimo, iż nie wspominam dobrze Cadillaca, fajnie jakby z EV przebił się w Europie. Zawsze to większy wybór Volkswagenów jeździ dużo, bo to VW. Potężny konglomerat, jedno z największych przedsiębiorstw na świecie. Nie zniknie z dnia na dzień. Ludzie muszą pojeździć i się zdziwić. Oby VW się poprawił, ale to trudny i bolesny proces. Ja też mam sentyment do marki Cadilac, byłem jednym wożony, jak miałem z 7 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 45 minut temu, kravitz napisał(a): Ja się z tym nie zgodzę VW zrobił na początku elektryka który był całkiem ok. Później ześwirował z ID i ogólnie z całą swoją gamą modelową, czyli ze spalinówkami. Infotainment to problem każdego auta, nie tylko elektryka. Przylepiłą się łatka z tym, bo Tesla weszła z takimi wielkimi ekranami i to się kojarzy z elektrowozem, ale to nie ma ze sobą nic wspólnego. Tesla wygrywa, bo ma infrę. Jest to domena nie tylko przemysłu automotive. Kto ma infrę ten wygrywa. Komunikat na czerwono, że występuje ryzyko pożaru, niedziałające kierunkowskazy, niezamykajace sie drzwi, czy niedziałającą klimatyzacja (wybrane usterki z trzech znanych mi ID4) nie mają dużo wspolnego z infortaintmentem. Więc jeśli już, to można powiedzieć, że VW dobre EV już robił. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 10 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2023 1 minutę temu, HelixSv napisał(a): Komunikat na czerwono, że występuje ryzyko pożaru, niedziałające kierunkowskazy, niezamykajace sie drzwi, czy niedziałającą klimatyzacja (wybrane usterki z trzech znanych mi ID4) nie mają dużo wspolnego z infortaintmentem. Więc jeśli już, to można powiedzieć, że VW dobre EV już robił. brak kierunków, problem z klima czy niezamykające się drzwi nie mają nic wspólnego z faktem ze to auto elektryczne przecież... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 11 minut temu, jaceq napisał(a): brak kierunków, problem z klima czy niezamykające się drzwi nie mają nic wspólnego z faktem ze to auto elektryczne przecież... Dokładnie i ma to związek ze zwalonym oprogramowaniem w autach grupy VW. To samo działo się w Skodzie Octavii mojego kolegi. Nawet drzwi się nie otwierały, chociaż aku sprawny. W Golfie 8 często mam komunikaty, że jakiś czujnik akurat nie jest aktywny (np ten martwego pola, czujnik świateł, czy też od aktywnego tempomatu). To jest świat dzisiejszych VW. "Awaria" sama mija po kilku odpaleniach auta albo czasem nawet podczas jazdy. Tylko wysoka skarpa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 27 minut temu, jaceq napisał(a): brak kierunków, problem z klima czy niezamykające się drzwi nie mają nic wspólnego z faktem ze to auto elektryczne przecież... Jakoś w nowych spalinowych VW się z tym nie spotkałem. VW czuje oddech Tesli i Hyundaia na plecach i robi EV panikując. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 11 minut temu, HelixSv napisał(a): Jakoś w nowych spalinowych VW się z tym nie spotkałem. VW czuje oddech Tesli i Hyundaia na plecach i robi EV panikując. A jakie nowe ujeżdżałeś VW? Bo Pasek GTE to nie jest nowy VW W Golfie 7 tego nie ma, w Golfie 8 już tak. W Skodzie Octavii tej generacji co Golf 8 też takie rzeczy są. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 56 minut temu, kravitz napisał(a): Dokładnie i ma to związek ze zwalonym oprogramowaniem w autach grupy VW. To samo działo się w Skodzie Octavii mojego kolegi. Nawet drzwi się nie otwierały, chociaż aku sprawny. W Golfie 8 często mam komunikaty, że jakiś czujnik akurat nie jest aktywny (np ten martwego pola, czujnik świateł, czy też od aktywnego tempomatu). To jest świat dzisiejszych VW. "Awaria" sama mija po kilku odpaleniach auta albo czasem nawet podczas jazdy. Tylko wysoka skarpa Wezmą się za ten swój dział oprogramowania. Gdzieś mi info mrugnęło. Swoją drogą to nie wiem jak ktoś to mógł klepnąć? Pomyśleli e jakoś to będzie? Dobrze mi się seatem jeździ ale jak pomyślę o kupnie nowej generacji VAGow to mi się odechciewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 43 minuty temu, HelixSv napisał(a): Jakoś w nowych spalinowych VW się z tym nie spotkałem. VW czuje oddech Tesli i Hyundaia na plecach i robi EV panikując. Koreance w infotejment nie są lepsi. Tr dźwięki systemów wspomagających są wyjątkowo irytujące ale i tak są w tej dziedzinie lepsi od nowych VW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 23 minuty temu, wujek napisał(a): jak pomyślę o kupnie nowej generacji VAGow to mi się odechciewa. Nie idź tą drogą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 1 godzinę temu, wujek napisał(a): Koreance w infotejment nie są lepsi. Tr dźwięki systemów wspomagających są wyjątkowo irytujące ale i tak są w tej dziedzinie lepsi od nowych VW. Prawda. Azjatyckie auta drą się na wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 6 godzin temu, kravitz napisał(a): A jakie nowe ujeżdżałeś VW? Bo Pasek GTE to nie jest nowy VW W Golfie 7 tego nie ma, w Golfie 8 już tak. W Skodzie Octavii tej generacji co Golf 8 też takie rzeczy są. Nie będę się kłócił. W każdym razie, VW EV są do dupy. Auta z poprzedniej epoki kompletnie mnie nie interesują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 10 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2023 2 godziny temu, HelixSv napisał(a): Nie będę się kłócił. W każdym razie, VW EV są do dupy. Auta z poprzedniej epoki kompletnie mnie nie interesują. Faktycznie id3 i id4/5 nie są jakieś genialne... no ale zobaczymy co przyniesie przyszłość, w wątku obok ktoś wrzucał fotę Prosiaka z systemem 800V i łykającym 300kw... jakby się to 'rozlało' na inne VW to będzie to krok w przód. A w ogóle, taka dygresja, wydaje mi się ze Mercedes chce trochę poduczyć się od Chińczyków w temacie EV. Smart (firma) to teraz 50% MB a 50% Geely, a nowy smart elektryczny to platforma Geely + design MB, wygląda jakby chcieli iść śladem Chińczyków, uczyć się, żeby samemu później stanąć na nogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 2 godziny temu, jaceq napisał(a): A w ogóle, taka dygresja, wydaje mi się ze Mercedes chce trochę poduczyć się od Chińczyków w temacie EV. Smart (firma) to teraz 50% MB a 50% Geely, a nowy smart elektryczny to platforma Geely + design MB, wygląda jakby chcieli iść śladem Chińczyków, uczyć się, żeby samemu później stanąć na nogi. Nie możesz pokonać, to się przyłącz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 16 godzin temu, jaceq napisał(a): tylko Tesla Moim zdaniem efektywność/sprawność energetyczna Tesli jest o lata świetlne przez innymi markami. Jeśli ktoś kupi EV tylko po wyglądzie to się niemiło zdziwi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 7 godzin temu, HanYs napisał(a): Moim zdaniem efektywność/sprawność energetyczna Tesli jest o lata świetlne przez innymi markami. Jeśli ktoś kupi EV tylko po wyglądzie to się niemiło zdziwi Oczywiście Ty zawsze uważasz że Tesla jest najzajesuper, więc w sumie nie wiem dlaczego akurat Tobie odpisuje. Jednak w sprawności Tesli nie ma żadnej magii. To jest aerodynamika dzięki której wygląda jak kibel i redukcja masy dzięki której w Tesli jest tak głośno. Cała magia i lata świetlne. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 (edytowane) 34 minuty temu, kravitz napisał(a): Oczywiście Ty zawsze uważasz że Tesla jest najzajesuper, więc w sumie nie wiem dlaczego akurat Tobie odpisuje. Jednak w sprawności Tesli nie ma żadnej magii. To jest aerodynamika dzięki której wygląda jak kibel i redukcja masy dzięki której w Tesli jest tak głośno. Cała magia i lata świetlne. Jak to mowi moj kolega, "Jesteś w mylnym błędzie" i szczerze mówiąc, to jestem tym zaskoczony. Są jeszcze takie zagadnienia jak, na przykład, sprawność silnika czy efektywność pompy ciepła. Co magii, to masz rację, nie ma tam żadnej. Po prostu Tesla jest bardziej zaawansowana. Edytowane 11 Października 2023 przez HelixSv 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 2 godziny temu, HelixSv napisał(a): Jak to mowi moj kolega, "Jesteś w mylnym błędzie" i szczerze mówiąc, to jestem tym zaskoczony. Są jeszcze takie zagadnienia jak, na przykład, sprawność silnika czy efektywność pompy ciepła. Co magii, to masz rację, nie ma tam żadnej. Po prostu Tesla jest bardziej zaawansowana. Ktoś ostatnio wrzucał filmik typa z youtube który testował sporo elektryków. I taki eGolf miał zużycie mniejsze niż Tesla Wiesz dlaczego? Bo jest 200kg lżejszy niż trójka eGolf też ma pompę ciepła. Serio nie doszukuj się tutaj magii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 20 minut temu, kravitz napisał(a): Ktoś ostatnio wrzucał filmik typa z youtube który testował sporo elektryków. I taki eGolf miał zużycie mniejsze niż Tesla Wiesz dlaczego? Bo jest 200kg lżejszy niż trójka eGolf też ma pompę ciepła. Serio nie doszukuj się tutaj magii. Skoro tak jest to dlaczego jeździsz za tirem i opisujesz tutaj jazdę z duszą na ramieniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 12 minut temu, HanYs napisał(a): Skoro tak jest to dlaczego jeździsz za tirem i opisujesz tutaj jazdę z duszą na ramieniu? Za tirem? GTE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 11 godzin temu, HanYs napisał(a): Moim zdaniem efektywność/sprawność energetyczna Tesli jest o lata świetlne przez innymi markami. Jeśli ktoś kupi EV tylko po wyglądzie to się niemiło zdziwi Skoro tak to ile wciąga w mieście ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 24 minuty temu, sherif napisał(a): Skoro tak to ile wciąga w mieście ? Uważam, że powinno się używać porównań zrobionych profesjonalnie, bo jest bardzo dużo zmiennych warunków. Tutaj znajdziesz wszystkie informacje. https://www.fueleconomy.gov/feg/PowerSearch.do?action=alts&path=3&year1=2017&year2=2018&vtype=Electric&srchtyp=newAfv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 Żeby nie być gołosłownym. Typowy miejski przejazd. Jednostki są “murzynskie” więc musicie sobie przeliczyć. 12.4 kWh/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 25 minut temu, HanYs napisał(a): Żeby nie być gołosłownym. Typowy miejski przejazd. W przedostatniej kolumnie jest info, że podróż była w dół? -23ft? Czy to jest info o czymś innym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 52 minuty temu, kravitz napisał(a): W przedostatniej kolumnie jest info, że podróż była w dół? -23ft? Czy to jest info o czymś innym? Tak. 7 metrów na 8 kilometrach. Większość zużycia miejskiego to 140-150 MPGe czyli mniej więcej około 15 kWh/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 Przykład drugi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 1 minutę temu, HanYs napisał(a): Tak. 7 metrów na 8 kilometrach. Większość zużycia miejskiego to 140-150 MPGe czyli mniej więcej około 15 kWh/100km. To jest ciężko porównywać. Każdy jeździ inaczej. Lepsze by były dane zbiorcze kilkuset użytkowników. Mi eGolf bierze mniej, nawet jak wezmę średnią z zimy. Lato i generalnie okres jak jest temperatura do 13 stopni na plusie i świeci słońce, to miejskie jazdy bliższe są raczej 12kWh/100km Zima i okres kiedy zwyczajnie chodzi ogrzewanie, to 16. Jeszcze 2 tygodnie temu to było raczej 11 niż 12, ale teraz jak wyjeżdżam z domu i jest 2 stopnie, to widzę średnią 13.5, a wczoraj była nawet 14. Nie ma jednak jak tego porównać, bo zapewne jeździmy inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 1 minutę temu, kravitz napisał(a): To jest ciężko porównywać. Każdy jeździ inaczej. Lepsze by były dane zbiorcze kilkuset użytkowników. Mi eGolf bierze mniej, nawet jak wezmę średnią z zimy. Lato i generalnie okres jak jest temperatura do 13 stopni na plusie i świeci słońce, to miejskie jazdy bliższe są raczej 12kWh/100km Zima i okres kiedy zwyczajnie chodzi ogrzewanie, to 16. Jeszcze 2 tygodnie temu to było raczej 11 niż 12, ale teraz jak wyjeżdżam z domu i jest 2 stopnie, to widzę średnią 13.5, a wczoraj była nawet 14. Nie ma jednak jak tego porównać, bo zapewne jeździmy inaczej. Wrzuciłem tutaj średnią z 10k mil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 3 godziny temu, HanYs napisał(a): Uważam, że powinno się używać porównań zrobionych profesjonalnie, bo jest bardzo dużo zmiennych warunków. Tutaj znajdziesz wszystkie informacje. https://www.fueleconomy.gov/feg/PowerSearch.do?action=alts&path=3&year1=2017&year2=2018&vtype=Electric&srchtyp=newAfv No właśnie, więc takie pisanie "lata świetlne" mnie śmieszy. Analogicznie do twojego postu mógłbym ogólnic i napisać, ze 12.4kWh/100km to strasznie dużo ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 40 minut temu, sherif napisał(a): No właśnie, więc takie pisanie "lata świetlne" mnie śmieszy. Analogicznie do twojego postu mógłbym ogólnic i napisać, ze 12.4kWh/100km to strasznie dużo ... Masz prawo mieć inne zdanie. Ja uważam, że samo średnie zużycie to nie jest wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 32 minuty temu, HanYs napisał(a): Masz prawo mieć inne zdanie. Ja uważam, że samo średnie zużycie to nie jest wszystko. Dokładnie, więc nie ma co uogólniać i wyciągać wniosków. Tesla jak każde auto ma swoje plusy i minusy .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 6 minut temu, sherif napisał(a): Dokładnie, więc nie ma co uogólniać i wyciągać wniosków. Tesla jak każde auto ma swoje plusy i minusy .. I wcale tego nie neguję ale pod względem efektywności moim zdaniem nie ma sobie równych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 27 minut temu, HanYs napisał(a): I wcale tego nie neguję ale pod względem efektywności moim zdaniem nie ma sobie równych. Tylko np jeżeli chodzi o efektywność w trasie to nie każdemu na tym zależy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 Godzinę temu, sherif napisał(a): Tylko np jeżeli chodzi o efektywność w trasie to nie każdemu na tym zależy. No nie wiem, z lektury HP wynika, że to podstawowe kryterium w sensie mozliwosc przejechania min 1000km na jeden strzał;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 12 Października 2023 Udostępnij Napisano 12 Października 2023 11 godzin temu, zinger napisał(a): No nie wiem, z lektury HP wynika, że to podstawowe kryterium w sensie mozliwosc przejechania min 1000km na jeden strzał;) ja sie dziwie ze oni maja czas pisac na AK jak dziennie robia 1000 km i to z rowerami i przyczepa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 12 Października 2023 Udostępnij Napisano 12 Października 2023 W dniu 11.10.2023 o 11:52, kravitz napisał(a): Ktoś ostatnio wrzucał filmik typa z youtube który testował sporo elektryków. I taki eGolf miał zużycie mniejsze niż Tesla Wiesz dlaczego? Bo jest 200kg lżejszy niż trójka eGolf też ma pompę ciepła. Serio nie doszukuj się tutaj magii. Pisałem, że nie ma magii. Prościej już nie mogłem. Szkoda, że dyskusja rozbijła się o brak zrozumienia słowa pisanego. Dla innych, bo różni ludzie czytają wątek. Tesla jest prawdopodobnie najlepsza na rynku w wykorzystywaniu energii, odzyskują każdy skrawek ciepła na różnych etapach zasilania samochodu, ma dobre silniki (możliwe że najlepsze) i bardzo dopracowane platformy (stosunek wagi to wytrzymałości). Z mojego doświadczenia. W ID4 najniższe zużycie, które udało mi się osiągnąć to 14 kWh/100km w Y SR 9 (!). Samochody podobnych rozmiarów. Y lżejsza ale oferująca więcej miejsca i wg ncap bezpieczniejsza. Co więcej, Y SR zużywa mniej energii niż eNiro czy nawet BMW i3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 12 Października 2023 Udostępnij Napisano 12 Października 2023 https://youtu.be/OJHfPshBZUI?si=RZtVtwUAWH-WWpxh 7:08 Tesla pompa ciepła vs konkurencja 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.