Skocz do zawartości

Dostępność Yaris GR, czy to jest normalne?


format

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 9.11.2023 o 08:43, format napisał(a):

Siema,

Byłem wczoraj na jeździe próbnej Toyotą Highlander, bowiem szukam powoli jakiegoś ciągnika do przyczepy kempingowej na przyszły sezon. No i zapytałem przy okazji o Yarisa GR, który również z chęcią bym nabył jako upalarkę na tor. No i odpowiedź sprzedawcy położyła mnie na łopatki. Auta oczywiście nie można kupić, nie można zamówić. Nie ma. Ale... koledzy sprzedawcy mają prywatnie do odsprzedania takie samochody. Nowe.

Wygląda więc na to że za ciągłą niedostępność tych samochodów odpowiada nie tyle popyt przewyższający podaż. Mamy też do czynienia ze zwykłą spekulacją, handlowcy widząc jakąkolwiek dostępność zamawiają te auta na siebie czy na kogoś w rodzinie, by zarobić na odsprzedaży tych zamówień. Ciekaw jestem czy Toyota Motor Poland o tym wie...


 

Tak, wie, GR stał się towarem spekulacyjnym, tyle ze szał lekko opadł tak jak i ceny. 
 

Sporo osób nakupiło GRow i trzymają w garażach z nadzieja ze zrobią interes życia a Toyota zamiast jak myśleli zrobi kilka sztuk to co chwile podnosiła ilości wrzucane na rynek. 
 

Już niedługo wyjdzie druga generacja i ma mieć A/T. 

Edytowane przez G.O.A.T.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2023 o 11:11, Filipfm napisał(a):

Kiedyś by się to pewnie nazywało homologation specials i za parę lat  @G.O.A.T. by się rozglądał za taką do kolekcji 😄


 

Na początkowym hypie napaliłem się na nową ale ostatecznie nie poczułem nic do tego samochodu i kupiłem Integralkę, co nie zmienia faktu ze jest ostatnim prawie analogowym sprzętem nadającym się do upalania od tak z salonu a lekka mapa i wymiana fotela kierowcy dają jeszcze więcej frajdy. 

Edytowane przez G.O.A.T.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, G.O.A.T. napisał(a):


 

Na początkowym hypie napaliłem się na nową ale ostatecznie nie poczułem nic do tego samochodu i kupiłem Integralkę, co nie zmienia faktu ze jest ostatnim prawie analogowym sprzętem nadającym się do upalania od tak z salonu a lekka mapa i wymiana fotela kierowcy dają jeszcze więcej frajdy. 

i bedzie lepiej jezdzic niz subaru po modach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2023 o 08:43, format napisał(a):

Siema,

Byłem wczoraj na jeździe próbnej Toyotą Highlander, bowiem szukam powoli jakiegoś ciągnika do przyczepy kempingowej na przyszły sezon. No i zapytałem przy okazji o Yarisa GR, który również z chęcią bym nabył jako upalarkę na tor. No i odpowiedź sprzedawcy położyła mnie na łopatki. Auta oczywiście nie można kupić, nie można zamówić. Nie ma. Ale... koledzy sprzedawcy mają prywatnie do odsprzedania takie samochody. Nowe.

Wygląda więc na to że za ciągłą niedostępność tych samochodów odpowiada nie tyle popyt przewyższający podaż. Mamy też do czynienia ze zwykłą spekulacją, handlowcy widząc jakąkolwiek dostępność zamawiają te auta na siebie czy na kogoś w rodzinie, by zarobić na odsprzedaży tych zamówień. Ciekaw jestem czy Toyota Motor Poland o tym wie...

 

Takie czasy głupie, że nawet jakbyś kupił "nówkę/używkę" od tych handlowców i rok poupalał, to pewnie byś sprzedał za tyle ile kupiłeś.

Auto to swego rodzaju rodzynek.

Używki Mitsu EVO X kosztują więcej niż jak były nowe ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Takie czasy głupie, że nawet jakbyś kupił "nówkę/używkę" od tych handlowców i rok poupalał, to pewnie byś sprzedał za tyle ile kupiłeś.

Auto to swego rodzaju rodzynek.

Używki Mitsu EVO X kosztują więcej niż jak były nowe ;]


 

EVO X to kupa i masz pewnie na myśli EVO IX i w dół ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, G.O.A.T. napisał(a):


 

EVO X to kupa i masz pewnie na myśli EVO IX i w dół ;) 

 

Nie, EVO X

Inne mi sie nie podobają wizualnie i nigdy nie podobały.

Ale ta zasada cenowa dotyczy oczywiście i starszych wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2023 o 10:19, format napisał(a):

 

Ewentualnie Jaguar, może być też Audi etron GT 👍

 

Jaguar nie ma haka ale myślę, że to nie będzie problem.

A tak BTW, to ja bym szukał jednak czegoś z dieslem pod maską albo popatrzył na Explorera.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Ryb napisał(a):

 

Jaguar nie ma haka ale myślę, że to nie będzie problem.

A tak BTW, to ja bym szukał jednak czegoś z dieslem pod maską albo popatrzył na Explorera.

 


 

Albo Teselka z hakiem ;l


A tak na powaznie to mocny diesel, najlepiej 6 cylindrów, ciężka buda i się pięknie jeździ. Pneumatyczne zawieszenie robi mega robotę z poziomowaniem zestawu a dodatkowe programy do ciągnięcia przyczepy są bardzo pomocne. 

Edytowane przez G.O.A.T.
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, G.O.A.T. napisał(a):


 

Albo Teselka z hakiem ;l


A tak na powaznie to mocny diesel, najlepiej 6 cylindrów, ciężka buda i się pięknie jeździ. Pneumatyczne zawieszenie robi mega robotę z poziomowaniem zestawu a dodatkowe programy do ciągnięcia przyczepy są bardzo pomocne. 

 

Odkąd pojawił się Defender 130 błąka mi się po głowie myśl żeby zamienić Rangera na takiego. Sęk w tym, że akurat 110-tka jest najładniejsza a 130-tka trochę niezgrabna, no i Ranger jest naprawialny nawet w najbardziej egzotycznych lokalizacjach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryb napisał(a):

 

Odkąd pojawił się Defender 130 błąka mi się po głowie myśl żeby zamienić Rangera na takiego. Sęk w tym, że akurat 110-tka jest najładniejsza a 130-tka trochę niezgrabna, no i Ranger jest naprawialny nawet w najbardziej egzotycznych lokalizacjach. 

 


 

Niestety Defender nowy to tylko ładnie wyglada i to z daleka. Niezbyt udany model a wnętrze wręcz na żenująco  niskim poziomie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, G.O.A.T. napisał(a):

Niestety Defender nowy to tylko ładnie wyglada i to z daleka. Niezbyt udany model a wnętrze wręcz na żenująco  niskim poziomie. 

 

Pamiętaj, że to miałaby być alternatywa dla Rangera. Jako daily patrzyłbym raczej w stronę Discovery ale ten z kolei nie wygląda tak fajnie no i bagażnik, mimo że ogromny to nie może się równać z pickupem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał(a):

 

Pamiętaj, że to miałaby być alternatywa dla Rangera. Jako daily patrzyłbym raczej w stronę Discovery ale ten z kolei nie wygląda tak fajnie no i bagażnik, mimo że ogromny to nie może się równać z pickupem.

 


 

Chyba nie oglądałeś na żywo Discovery. Bagażnik jest przeogromny i obstawiam ze załadujesz więcej bagaży niż do Forda. 

Edytowane przez G.O.A.T.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, G.O.A.T. napisał(a):

Chyba nie oglądałeś na żywo Discovery. Bagażnik jest przeogromny i obstawiam ze załadujesz więcej bagaży niż do Forda. 

 

Oglądałem. Ani Discovery ani Defender 110 ani nawet Defender 130 nie mogą się równać, choć temu ostatniemu oczywiście najbliżej. Weź pod uwagę, że ja mam na pace zabudowę po dach, nie roletę. Daje mi to nieporównywalną z niczym innym przestrzeń ładunkową, z pobieżnych obliczeń wynika, że jakieś 2000l. W innych autach, nawet największych zbliżone liczby są osiągalne dopiero po złożeniu tylnej kanapy, np. Defender 110 w wersji Hard Top (tylko z dwoma fotelami z przodu) ma długość przedziału ładunkowego 1422mm (paka Forda 1615), szerokość 1423 (Ford 1544) a wysokość 937mm (Ford do burty ma 511mm a z zabudową niemal 2x tyle). Tak więc porównywanie paki do normalnych bagażników nie ma sensu.

:ok:

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Oglądałem. Ani Discovery ani Defender 110 ani nawet Defender 130 nie mogą się równać, choć temu ostatniemu oczywiście najbliżej. Weź pod uwagę, że ja mam na pace zabudowę po dach, nie roletę. Daje mi to nieporównywalną z niczym innym przestrzeń ładunkową, z pobieżnych obliczeń wynika, że jakieś 2000l. W innych autach, nawet największych zbliżone liczby są osiągalne dopiero po złożeniu tylnej kanapy, np. Defender 110 w wersji Hard Top (tylko z dwoma fotelami z przodu) ma długość przedziału ładunkowego 1422mm (paka Forda 1615), szerokość 1423 (Ford 1544) a wysokość 937mm (Ford do burty ma 511mm a z zabudową niemal 2x tyle). Tak więc porównywanie paki do normalnych bagażników nie ma sensu.

:ok:

 

 



Discovery ma pod 2500L i jest samochodem prawie luksusowym a Ford to zwykła ciężarówka. Ale kto co lubi ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, G.O.A.T. napisał(a):



Discovery ma pod 2500L i jest samochodem prawie luksusowym a Ford to zwykła ciężarówka. Ale kto co lubi ;) 

 

Po obiecującej dyskusji Yaris GR vs Subaru STI, poszło w stronę pickupów na gnój :(

  • Haha 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ryb napisał(a):

nieporównywalną z niczym innym przestrzeń ładunkową

długość … (paka Forda 1615), szerokość … (Ford 1544) a wysokość … (Ford do burty ma 511mm a z zabudową niemal 2x tyle). 

 

Z tymi zabudowali w pickupach to jest śmieszna sprawa. Balotu siana nie zmieścisz; traktorem nic nie załadujesz; posprzątać ciężko, bo nie można stanąć z miotłą; nieforemne i długie przedmioty odpadają (np. ćwiartka auta albo profile sufitowe); nawet psa szkoda tam wpuścić bo go poobijasz a zimą zmarznie. Można niby zgodnie z przeznaczeniem tego typu wozów, wrzucić walizkę w drodze na lotnisko, ale będzie latać jak żyd po pustym sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, G.O.A.T. napisał(a):

Discovery ma pod 2500L

 

Bez pasażerów, a to jest pewien problem.

 

 

3 godziny temu, G.O.A.T. napisał(a):

i jest samochodem prawie luksusowym a Ford to zwykła ciężarówka. Ale kto co lubi ;) 

 

Lubię jeździć pickupem, nawet mógłbym go używać jako daily.

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, camel00 napisał(a):

Z tymi zabudowali w pickupach to jest śmieszna sprawa. Balotu siana nie zmieścisz; traktorem nic nie załadujesz; posprzątać ciężko, bo nie można stanąć z miotłą; nieforemne i długie przedmioty odpadają (np. ćwiartka auta albo profile sufitowe); nawet psa szkoda tam wpuścić bo go poobijasz a zimą zmarznie. Można niby zgodnie z przeznaczeniem tego typu wozów, wrzucić walizkę w drodze na lotnisko, ale będzie latać jak żyd po pustym sklepie.

 

Gdybym woził siano to bym pewnie zabudowy nie kupował. Ale pies ma się dobrze, nie obija się a zimą nie marznie. Wystarczy mieć coś większego od Yorka i mniej delikatnego od Pudla a będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ryb napisał(a):

 

Oglądałem. Ani Discovery ani Defender 110 ani nawet Defender 130 nie mogą się równać, choć temu ostatniemu oczywiście najbliżej. Weź pod uwagę, że ja mam na pace zabudowę po dach, nie roletę. Daje mi to nieporównywalną z niczym innym przestrzeń ładunkową, z pobieżnych obliczeń wynika, że jakieś 2000l. W innych autach, nawet największych zbliżone liczby są osiągalne dopiero po złożeniu tylnej kanapy, np. Defender 110 w wersji Hard Top (tylko z dwoma fotelami z przodu) ma długość przedziału ładunkowego 1422mm (paka Forda 1615), szerokość 1423 (Ford 1544) a wysokość 937mm (Ford do burty ma 511mm a z zabudową niemal 2x tyle). Tak więc porównywanie paki do normalnych bagażników nie ma sensu.

:ok:

 

 

Czyli Yacht na haku, a przyczepa kempingowa na pace jeździ. Teraz mam pełniejszy obraz 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, G.O.A.T. napisał(a):


 

Wystarczy podjechać na Kielce i zobaczyć auta w prawdziwej walce a nie teścik na youtubie. 

Przy okazji można też zobaczyć w Kielcach prąd po 4 zł/kWh i mamy komplet 😁

 

edit:

O, jest nagranie z Kielc.

 

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, mrBEAN napisał(a):

Wykazujesz zbyt duże zainteresowanie mną, zaczynam się obawiać 😌

 

Obawiać to się zaczniesz gdy kupię EV, bo wtedy dramatycznie wzrosną szanse, że się spotkamy gdzieś pod ładowarką. 

;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał(a):

 

Obawiać to się zaczniesz gdy kupię EV, bo wtedy dramatycznie wzrosną szanse, że się spotkamy gdzieś pod ładowarką. 

;]

 

 

Zdecydowanie nie.

Ty będziesz korzystał tylko ze stacji wymiany baterii. 
Ja klasycznie 😌

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mrBEAN napisał(a):

Zdecydowanie nie.

Ty będziesz korzystał tylko ze stacji wymiany baterii. 
Ja klasycznie 😌

 

Jedyny powód dla którego będę ładował auto na ładowarkach to właśnie po to, żeby Cię ta świadomość potencjalnego spotkania stresowała.

:skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał(a):

 

Jedyny powód dla którego będę ładował auto na ładowarkach to właśnie po to, żeby Cię ta świadomość potencjalnego spotkania stresowała.

:skromny:

Będziesz ładował co 1000 km, a ja tak daleko nie jeżdżę. Próbuj dalej 😌

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Gdybym woził siano to bym pewnie zabudowy nie kupował. Ale pies ma się dobrze, nie obija się a zimą nie marznie. Wystarczy mieć coś większego od Yorka i mniej delikatnego od Pudla a będzie git.
Szkoda że Twój pies nie może się tu wypowiedzieć

pozdr

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał(a):

Może jednak coś w temacie. 
Masa wrogiem przyspieszenia, a tu osiągi z każdym miesiącem coraz lepsze 😎

 

 

IMG_9036.jpeg

 

Japończyk :dziekidzieki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Ryb napisał(a):

400k. To 100k wiecej od Toyoty ale ma 2x więcej mocy i sześć cylindrów. Takie rzeczy kosztują.

 

W takim aucie 2x więcej mocy sobie można wsadzić, bo to i tak nie jedzie, tylko drze ryja bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, format napisał(a):

 

W takim aucie 2x więcej mocy sobie można wsadzić, bo to i tak nie jedzie, tylko drze ryja bez sensu.

 

Explorer akurat całkiem sprawnie się odpycha jak na tę klasę samochodów. No i jeśli ma holować przyczepę to moc i moment są nie do przecenienia.

:ok:

 

BTW, w cenie nowego Highlandera można mieć dwuletnie X5, Volvo XC90 lub LR Discovery z dieslem. Ja bym patrzył tam, bo ta hybryda w trasie z przyczepą to jednak będzie piła jak szalona. No i nie wiem jak ciężką masz przyczepę ale Toyota pociągnie tylko 2t co jest bardzo mało jak na tę klasę samochodów. 

 

 

 

 

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.