Jump to content

volvo s60 II gen - opinie


Recommended Posts

Wiem że tu sami specjaliści więc doradzajcie. Zastanawiam się czy nie wymienić swojego Opla Astra 1.6 200KM na Volvo s60. Koleżanka sprzedaje auto, które odziedziczyła po zmarłym tacie. Historia w 100% znana, auto zadbane, serwisowane, bo tacie obiecała że będzie dbać. Rocznik 2017, silnik 2.0 benzyna 245KM, skrzynia automat. Co ciekawe nawet nie musiałbym za dużo dołożyć. Nie wiem czy to Astry takie jak moja są przecenione czy te Volva niedocenione, ale w wartości niewielka różnica. Szukam konkretnie opinii o tym połączeniu silnika i skrzyni. Podobno to już nie fordowskie tylko konstrukcja własna Volvo. Że będzie pewnie palić sporo to się domyślam. Bardziej mi chodzi czy napęd FWD jakoś lepiej ogarnia tę moc niż mój Opel, który bezradnie mieli kołami. Czy rozrząd to pasek czy łańcuch? Czy serwis tego jest drogi? Na razie przejechałem tym tylko kawałek po mieście więc za bardzo nie potestowałem. Ale wygodne jest, ciche, taki jeszcze klasyczny wygodny samochód ze zwykłym ale mocnym silnikiem i klasycznym automatem. Do tego auto w 100% mi znane prawie od nowości. Kusi trochę. Nie wiem, zmienialibyście?

Link to comment
Share on other sites

To jest klasa wyżej więc pod każdym względem bedie lepsze. Kolega jeździ całe życie Volvo serwisuje poza ASO i koszty są znośne. Wyciszenie, prowadzenie etc minus, że ma 7 lat pojeździsz trochę i będzie 10 latek. Biorąc pod uwagę obecną politykę to może się psuć. 

Edited by wujek
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem tym modelem kilkanaście km i byłem zawiedziony komfortem. Spodziewałem się czegoś więcej, ale może dlatego, że to był diesel. 

Fwd jak to w Volvo, nie radzi sobie nawet przy niezbyt wysokim momencie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W Volvo trzeba robić doktorat o automatach.

Unikać trzeba 5-cio biegowych Aisin(ale to już na pewno nie dotyczy tego egzemplarza) i Powershitf(wg. nomenklatury Forda)  I-szej generacji.

 O ile druga też nie siedzi pod maską, to ze strony skrzyni nie powinno być przykrych niespodzianek.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, kaczorek79 napisał(a):

Zrobiłem tym modelem kilkanaście km i byłem zawiedziony komfortem. Spodziewałem się czegoś więcej, ale może dlatego, że to był diesel. 

Fwd jak to w Volvo, nie radzi sobie nawet przy niezbyt wysokim momencie.

A co oferuje lepszy komfort w tej klasie z Twojego doświadczenia?

Pytam, bo mam s90, ale myślę nad zamianą i generalnie właśnie poszedłbym w klasę mniejszy samochód, ale właśnie zależy mi na dobrym komforcie i wyciszeniu.

 

EDIT: doczytałem, że chodzi o poprzedni model, a nie obecny... no ale sugestie się, tak czy siak, przydadzą ;)

Edited by jaceq
Link to comment
Share on other sites

59 minut temu, jaceq napisał(a):

A co oferuje lepszy komfort w tej klasie z Twojego doświadczenia?

Pytam, bo mam s90, ale myślę nad zamianą i generalnie właśnie poszedłbym w klasę mniejszy samochód, ale właśnie zależy mi na dobrym komforcie i wyciszeniu.

 

EDIT: doczytałem, że chodzi o poprzedni model, a nie obecny... no ale sugestie się, tak czy siak, przydadzą ;)

No jak to jakie , niemieckie albo Mazda.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, pakuu1 napisał(a):

Zamieńcie się autami na weekend i przetestujesz na spokojnie. Czasem warto kupić starsze auto ale ze sprawdzonego źródła niż szukać jak najmłodszego ale bez dokładnej historii

 

tak zamierzam. W weeken więcej pojeździć. Dziękuję za opinię

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, maro_t napisał(a):

Wiem że tu sami specjaliści więc doradzajcie. Zastanawiam się czy nie wymienić swojego Opla Astra 1.6 200KM na Volvo s60. Koleżanka sprzedaje auto, które odziedziczyła po zmarłym tacie. Historia w 100% znana, auto zadbane, serwisowane, bo tacie obiecała że będzie dbać. Rocznik 2017, silnik 2.0 benzyna 245KM, skrzynia automat. Co ciekawe nawet nie musiałbym za dużo dołożyć. Nie wiem czy to Astry takie jak moja są przecenione czy te Volva niedocenione, ale w wartości niewielka różnica. Szukam konkretnie opinii o tym połączeniu silnika i skrzyni. Podobno to już nie fordowskie tylko konstrukcja własna Volvo. Że będzie pewnie palić sporo to się domyślam. Bardziej mi chodzi czy napęd FWD jakoś lepiej ogarnia tę moc niż mój Opel, który bezradnie mieli kołami. Czy rozrząd to pasek czy łańcuch? Czy serwis tego jest drogi? Na razie przejechałem tym tylko kawałek po mieście więc za bardzo nie potestowałem. Ale wygodne jest, ciche, taki jeszcze klasyczny wygodny samochód ze zwykłym ale mocnym silnikiem i klasycznym automatem. Do tego auto w 100% mi znane prawie od nowości. Kusi trochę. Nie wiem, zmienialibyście?

 

Ja bym nie zamienial auta, ktora znasz od nowosci i jest tanie w utrzymaniu na taka uzywke...

Moze gdyby to bylo chociaz AWD, to by byla jakas wieksza korzysc :ok: Ile to Volvo ma nalatane?

Odnosnie serwisu to nastawialbym sie na kwoty rzedu 2-3x Opel, szczegolnie jesli padnie cos nietypowego.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ja bym nie zamienial auta, ktora znasz od nowosci i jest tanie w utrzymaniu na taka uzywke...

Moze gdyby to bylo chociaz AWD, to by byla jakas wieksza korzysc :ok: Ile to Volvo ma nalatane?

Odnosnie serwisu to nastawialbym sie na kwoty rzedu 2-3x Opel, szczegolnie jesli padnie cos nietypowego.

 

No właśnie, gdyby to było 4x4 to bym się nie zastanawiał. Przebieg identyczny jak mój opel: 110 tys. Serwisowany na zasadzie zawożenia do ASO i robienia tego co jest wymagane przy danym przebiegu/czasie.

Link to comment
Share on other sites

Znajomy ma ten model. Z USA sprowadzony. Wszystko ok. Sam się zastanawiałem czy od niego nie odkupić ;] . Co do cen volvo ta konfiguracja jest często sprowadzana z USA i te egzemplarze zaniżają trochę ceny. Nie  jest jakieś to auto przestronne. Bagażnik wręcz mikrus. Co do spalania to zależy, znajomy leje 98 o na trasach mało mu to pali. W mieście to zależy jak ciśniesz. Jeśli chodzi o osiągi to na papierze ma jedne z lepszy od 0 do 100. Oczywiście jak będzie sucho... aczkolwiek elektronika nie jest jakaś kulawa. 

 

Czy na twoim miejscu bym zamienił... hmm ;] będzie to trochę odczuwalna zmiana ale szybko się przyzwyczaisz i po roku znowu Ci się będzie nudził. Pytanie jeszcze bo pisałeś że z psem często jeździsz do lasu... w kombiaku to nie ma problemu, sobie skoczy na pakę. Tym to go nie przewieziesz... chyba że na tył te wykładziny będziesz kładł.. a i tak może być szkoda skóry jak pazurem coś szarpnie.

 

A jak z przebiegami, ile ma opel a ile volvo? Opel który to rocznik?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.02.2024 o 14:01, kaczorek79 napisał(a):

Zrobiłem tym modelem kilkanaście km i byłem zawiedziony komfortem. Spodziewałem się czegoś więcej, ale może dlatego, że to był diesel. 

Fwd jak to w Volvo, nie radzi sobie nawet przy niezbyt wysokim momencie.

To jak zrobiłeś kilkanaście km to faktycznie masz duże doświadczenie:). 

Co oznacza "nie radzi sobie"? 245 KM to mało? 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, marekpol1 napisał(a):

To jak zrobiłeś kilkanaście km to faktycznie masz duże doświadczenie:). 

Co oznacza "nie radzi sobie"? 245 KM to mało? 

245 KM, to za dużo w Volvo na fwd. Napęd sobie nie radzi. Już przy 2.0 turbo benzyna i 180 KM występuje torque steer, nie mówiąc o częstej kontroli trakcji.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.02.2024 o 14:42, kaczorek79 napisał(a):

245 KM, to za dużo w Volvo na fwd. Napęd sobie nie radzi. Już przy 2.0 turbo benzyna i 180 KM występuje torque steer, nie mówiąc o częstej kontroli trakcji.

Analogicznie jak przy podobnych jednostkach w innych autach tej klasy. Volvo miało 2.0 190KM, podobnie jak w Audi FSI. Miałem FWD w poprzednim aucie i nie odczuwałem problemu, dopóki nie dowaliło pół metra śniegu. Jeździłem często też z roboty A4 190KM i Octavią. Efekt dokładnie taki sam przy ostrym ruszaniu.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, sherif napisał(a):

Analogicznie jak przy podobnych jednostkach w innych autach tej klasy. Volvo miało 2.0 190KM, podobnie jak w Audi FSI. Miałem FWD w poprzednim aucie i nie odczuwałem problemu, dopóki nie dowaliło pół metra śniegu. Jeździłem często też z roboty A4 190KM i Octavią. Efekt dokładnie taki sam przy ostrym ruszaniu.

Szpera sztywna łapa do silnika i

wheel hoop nie istnieje. Ja lubię jak miota się jak szatan podczas ostrego startu na mokrym :phi: 

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, wujek napisał(a):

Szpera sztywna łapa do silnika i

wheel hoop nie istnieje. Ja lubię jak miota się jak szatan podczas ostrego startu na mokrym :phi: 

Ja też, ale w RWD ;)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dla potomnych, podrążyłem ostatnio temat tego auta.

2.0T 245KM w latach 2014, 2015, 2016 ma problemy z pierścieniami i zbyt dużym nagarem. Objaw jest taki że po prostu zaczyna przepalać sporo oleju. W USA była akcja naprawcza. Z tego co widziałem na forach problem się pojawia raczej po 100tys km

 

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2017/MC-10146443-9999.pdf

 

I dodatkowo film po rosyjsku ale można napisy włączyć. Facet dużo ciekawostek mówi o tym modelu i z jakimi problemami można się spotkać.

 

 

Edited by bielaPL
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.