Skocz do zawartości

Interface


Camel

Rekomendowane odpowiedzi

Mam obecnie kabel SNT 1170 i nim wszystko robiłem, miedzy innymi w Dusterze.

Teraz będę potrzebować do VAG i nie wiem czy ten się nada + jakiś program czy muszę kupić coś nowego.

(kiedyś po 2010 bawiłem się w swoim VAG-u vcds, ale teraz czytam że są przyjemniejsze metody "programowania")

 

Podsumowując: co polecacie/używacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

Niestety nie pomogę, ale Ty możesz pomóc mi.

Co ten SNT 1170 potrafi?

Zakładam, że jak w Dusterze se radzi, to w Capturze też.

 

Wiesz co :) wszystko (plus taki że w fordach ten kabel też działa).

Ja sobie poogarniałem:

wyłączenie start/stop

dodatkowe wskaźniki na zegarach typu czas i termometr

aktywowałem kompa "pokładowego" bo w wersji z firmowym LPG był wyłączony, aby nie przekłamywał spalania

możesz wyłączyć "inteligentne" ładowanie 

możesz włączyć doświetlanie zakrętów jak masz czym :)

Już nawet nie pamiętam co jeszcze robiłem, jakieś niezapięte pasy, itd.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
5 minut temu, wujek napisał(a):

Do VAG to obd eleven, większość rzeczy robisz jednym kliknięciem.

 

właśnie z Kaczorek pisałem i czytałem posty później, że jest wersja obd eleven "zwykła" i pro.

Pytanie czy ta "wykastrowana" na. dużo pozwala ?

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do aut włoskich używałem/używam kabla ELM327/USB na chipie STN 1110 ze sklepu Viaken. Działa do dziś, a mam go już 10 lat. Zerknąłem na stronę Viaken i widzę, że mają już w ofercie nowszą wersję tego kabla. Aktualnie do Alfy kupiłem sobie Vgate iCar V2, który w odróżnieniu od Vgate iCar Pro łączy się ze wszystkimi centralkami w moim aucie (do niektórych wymagana przejściówka). Czyli Pro nie jest wcale takie pro, poza mniejszym poborem prądu w stanie spoczynku i automatycznym ON/OFF. Najtaniej Vgate iCar v2 wyjdzie w oficjalnym sklepie na ali:

 

https://pl.aliexpress.com/item/32998251277.html

 

Do diagnostyki na smarku używam AlfaOBD dla grupy Stellantis

 

1364836e2d8dc1194912d6a50592a0dd.jpg

 

Można tym wyłączyć Start & Stop oraz inteligentne ładowanie (IAM).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, bochumil napisał(a):

Do aut włoskich używałem/używam kabla ELM327/USB na chipie STN 1110 ze sklepu Viaken. Działa do dziś, a mam go już 10 lat. Zerknąłem na stronę Viaken i widzę, że mają już w ofercie nowszą wersję tego kabla. Aktualnie do Alfy kupiłem sobie Vgate iCar V2, który w odróżnieniu od Vgate iCar Pro łączy się ze wszystkimi centralkami w moim aucie (do niektórych wymagana przejściówka). Czyli Pro nie jest wcale takie pro, poza mniejszym poborem prądu w stanie spoczynku i automatycznym ON/OFF. Najtaniej Vgate iCar v2 wyjdzie w oficjalnym sklepie na ali:

 

https://pl.aliexpress.com/item/32998251277.html

 

Do diagnostyki na smarku używam AlfaOBD dla grupy Stellantis

 

1364836e2d8dc1194912d6a50592a0dd.jpg

 

Można tym wyłączyć Start & Stop oraz inteligentne ładowanie (IAM).

 

 

Ale ja chce do VAG (SNT1170 doskonale też nadaje się do grupy fjutaaa - tfu Fiata jak i Forda) ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bochumil napisał(a):

 

Tytuł wątku nic nie mówi o VAGinach ;]

OFT dobra, dobra, najważniejsza jest okładka :) sorka ;) 

 

Przypomniało mi się jak bawiłem się VCDS "oryginalnym" i wersja softu musiała się zgadzać z kablem, musiałem emulować datę przed uruchomieniem i takie tam - nadal tak jest z "oryginalnym" VCDS-em ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Camel napisał(a):

OFT dobra, dobra, najważniejsza jest okładka :) sorka ;) 

 

Przypomniało mi się jak bawiłem się VCDS "oryginalnym" i wersja softu musiała się zgadzać z kablem, musiałem emulować datę przed uruchomieniem i takie tam - nadal tak jest z "oryginalnym" VCDS-em ;) 

Ale VCDS w Twoim wypadku jest bez sensu-OBD11 robi to samo i masz to zawsze w telefonie.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Camel napisał(a):

 

właśnie z Kaczorek pisałem i czytałem posty później, że jest wersja obd eleven "zwykła" i pro.

Pytanie czy ta "wykastrowana" na. dużo pozwala ?

Bez pro nie ma co brać. Ja mam jeszcze starą wersję to nie było rozróżnienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wujek napisał(a):

Do VAG to obd eleven, większość rzeczy robisz jednym kliknięciem.

 

Tam jakieś licencjonowanie jest zależnie od wersji? 

Opłaca się kupować samemu, czy też na pojedynczą konfigurację podjechać po prostu gdzieś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kiziuk napisał(a):

 

Tam jakieś licencjonowanie jest zależnie od wersji? 

Opłaca się kupować samemu, czy też na pojedynczą konfigurację podjechać po prostu gdzieś? 

Po pojedynczą to podjedź do mnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy model licencjonowania OBD11 jest kiepski i drogi dla prywatnego użytkownika. Ale kto bogatemu zabroni.

Najlepsza byłaby wersja z dożywotnią licencją z rynku wtórnego, ale i tak nie jest tanio i mała podaż.

 

CarScanner Pro pozwala również na bardzo dużo, a kosztuje ułamek, iCar Vgate 2 + licencja Pro i zamykasz się w 100zł. Najbardziej się nadaje do VAG (kodowanie), ale diagnostykę zrobisz też innych marek, w jakimś małym zakresie wspiera też kodowanie Renault, więc duża szansa, że Dacię również.

 

Ale pewnie zależy od rocznika auta, bo w tych nowszych to już trudniejsze sprawy i bardziej zabezpieczone fabrycznie, nie znam szczegółów, chyba okolice 2020+

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, DamianB napisał(a):

Nowy model licencjonowania OBD11 jest kiepski i drogi dla prywatnego użytkownika. Ale kto bogatemu zabroni.

Najlepsza byłaby wersja z dożywotnią licencją z rynku wtórnego, ale i tak nie jest tanio i mała podaż.

 

CarScanner Pro pozwala również na bardzo dużo, a kosztuje ułamek, iCar Vgate 2 + licencja Pro i zamykasz się w 100zł. Najbardziej się nadaje do VAG (kodowanie), ale diagnostykę zrobisz też innych marek, w jakimś małym zakresie wspiera też kodowanie Renault, więc duża szansa, że Dacię również.

 

Ale pewnie zależy od rocznika auta, bo w tych nowszych to już trudniejsze sprawy i bardziej zabezpieczone fabrycznie, nie znam szczegółów, chyba okolice 2020+

 

Przeciez OBD11 tez robisz kodowania innych marek-ja uzywam przykladowo do Mini zony.Oczywiscie nie jest to tak rozbudowane jak VAGa ale cos tam sie znajdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, DamianB napisał(a):

Nowy model licencjonowania OBD11 jest kiepski i drogi dla prywatnego użytkownika. Ale kto bogatemu zabroni.

Najlepsza byłaby wersja z dożywotnią licencją z rynku wtórnego, ale i tak nie jest tanio i mała podaż.

 

CarScanner Pro pozwala również na bardzo dużo, a kosztuje ułamek, iCar Vgate 2 + licencja Pro i zamykasz się w 100zł. Najbardziej się nadaje do VAG (kodowanie), ale diagnostykę zrobisz też innych marek, w jakimś małym zakresie wspiera też kodowanie Renault, więc duża szansa, że Dacię również.

 

Ale pewnie zależy od rocznika auta, bo w tych nowszych to już trudniejsze sprawy i bardziej zabezpieczone fabrycznie, nie znam szczegółów, chyba okolice 2020+

 

Ale jak mam kabel SNT1170 to może wystarczy tylko program dokupić 🤔 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Camel napisał(a):

Dobra na szybkiego, ma ktoś może do VAG w okolicy 3city, Żukowo i wyłączy mi ten start/stop zanim kabla nie kupię - bo mnie w...........ia 😁

Zamiast wyłaczać na stałe i widzieć wiecznie świecącą kontrolkę na zegarach, lepiej kupić za 50 zł kabelek odwracający działanie. Ja u siebie go wpiąłem i teraz SS jest domyślnie ustawiony według ostatniego działania, czyli zawsze wyłaczony. Zaletą jest to, że czasem mogę go użyć, np dojeżdżając do szlabanów na przejeździe, robię cyk na guzik i SS gasi silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaczorek79 napisał(a):

Zamiast wyłaczać na stałe i widzieć wiecznie świecącą kontrolkę na zegarach, lepiej kupić za 50 zł kabelek odwracający działanie. Ja u siebie go wpiąłem i teraz SS jest domyślnie ustawiony według ostatniego działania, czyli zawsze wyłaczony. Zaletą jest to, że czasem mogę go użyć, np dojeżdżając do szlabanów na przejeździe, robię cyk na guzik i SS gasi silnik.

"Hans" daj linka. 

Taki sam kabel miałem w KIA Rio na "L" :) (też 50PLN zapłaciłem ale u dealera).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, DamianB napisał(a):

https://pl.aliexpress.com/item/1005005264955057.html ja ten kupowałem i nie ma problemów z miganiem podświetlenia przycisku po wyjęciu kluczyka (niektórzy skarżą się na miganie, nie wiem czy to zależy od auta czy od kabla ;) )

U mnie miga guzik od SS po zgaszeniu i zamknięciu auta, ale tylko do czasu uśpienia wszystkich modułów. Jakieś 2 minuty później przestaje migać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.03.2024 o 16:08, kaczorek79 napisał(a):

U mnie miga guzik od SS po zgaszeniu i zamknięciu auta, ale tylko do czasu uśpienia wszystkich modułów. Jakieś 2 minuty później przestaje migać.

 

W dniu 30.03.2024 o 14:08, DamianB napisał(a):

https://pl.aliexpress.com/item/1005005264955057.html ja ten kupowałem i nie ma problemów z miganiem podświetlenia przycisku po wyjęciu kluczyka (niektórzy skarżą się na miganie, nie wiem czy to zależy od auta czy od kabla ;) )

 

Kupiłem, przyszedł - działa, chyba nie miga.

 

PS

W Fabii jest mega mało miejsca - musiałem koło lewarka kabel "ukryć".

Wydłubanie skajki - masakra - zaczepy w odróżnieniu do starych modeli są po bokach a nie na górze i na dole osłony lewarka - napociłem się jak ch.... to samo wyciągnięcie przycisku zespolonego - rączki pianisty, aby nacisnąć zaczep i podważyć "plastikami"- masakra.

 

Podsumowując - mam odwrócony start stop - jak na nauce jazdy. Czyli dealerzy kupują kabelki u "maj frenda" i instalują w naukach jazdy 😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, irishpiter napisał(a):

Ja też kupiłem na tej aulji, o dziwo za 25 pln. W G7 instalacja banalnie prosta , ogarnąłem to w 4 min.

Nie wiem jak w G7, ale w Fabioziee teraz nawet tunel środkowy jest wyłożony taką czarna pianka wygłuszająca i wycięcie tylko było na przycisk zespolony i wtyczkę 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

Według mnie, wszystkie VAGi  na platformie MQB mają ten sam kabelek do odwrócenia systemu S&S.

Następcy też już mają u chińczyków. 
 

image.png.7d856e2a8f0581f988a5657e6b19d878.png

Edytowane przez wujek
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.04.2024 o 18:07, kaczorek79 napisał(a):

Według mnie, wszystkie VAGi  na platformie MQB mają ten sam kabelek do odwrócenia systemu S&S.

 

To po co wpisują modele Skody? Mogę kupić ten do Fabii, skoro mam Karoqa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, MARS napisał(a):

 

To po co wpisują modele Skody? Mogę kupić ten do Fabii, skoro mam Karoqa? 

Jeżeli w obu przypadkach przycisk "A off" jest na osobnej wtyczce, to tak. Czasem przycisk jest w panelu z innymi guzikami i wtedy ma zintegrowane piny na jednej wtyczce. Nie znam na tyle wnętrza Skody i nie podpowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.04.2024 o 20:46, DamianB napisał(a):

Trochę offtop, podobnie jak te kabelki SS :P, przy dzieciach idealny gadżet:

Do VW pasują odpowiedniki z bliźniaków ze Skody

 

https://allegro.pl/oferta/gumowa-oslona-tylnego-tunelu-octavia-iv-5e3061580-13678923724

image.png.2838d10ca150f14d114908483489404b.png

Nie do końca, Musiałem z bliźniaka Skodowego przerobić żeby pasował do VW.
Ale potwierdzam, przy szkodnikach z na tylnych siedzeniach wyposażenie obowiązkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.