Skocz do zawartości

Seat Ateca 2.0 TSI 4Drive DSG


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

Spodobało mi się coś takiego. Rocznik około 2018-2019.

Celuję w przebiegi poniżej 75k km, ale wiadomo, że to loteria.

Relatywnie nie interesują mnie osiągi i spalanie. Zakładam, że są wystarczające.

 

Kontrolne pytanie przedzakupowe - hit czy kit? ;]

Z tego co kojarzę, silniki TSI i skrzynie DSG są lepsze i gorsze. Orientujecie się jaka jest w tym wynalazku?

Samochód będzie sporo stał i robił krótkie odcinki po mieście, sporadycznie dłuższa trasa - zniesie to godnie?

Trzeba na coś zwrócić uwagę przy zakupie lub zrobić coś zaraz po nim?

 

Senkju from de mountajn :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W połączeniu z 2.0 tsi i napędem na 4 dostaniesz najlepsze dsg, które bardzo rzadko się psuje. Jak trafisz z przebiegiem poniżej 100 kkm, to dopytać o zmianę oleju w skrzyni i haldexie, bo co 60 kkm wypada to zrobić, ale są to koszty niższe, niż w przypadku wymiany oleju w klasycznym hydrauliku metodą dynamiczną. Reszta Cię nie interesuje, oby tylko olej w silniku był świeży co 10-15 kkm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kaczorek79 napisał(a):

W połączeniu z 2.0 tsi i napędem na 4 dostaniesz najlepsze dsg, które bardzo rzadko się psuje. Jak trafisz z przebiegiem poniżej 100 kkm, to dopytać o zmianę oleju w skrzyni i haldexie, bo co 60 kkm wypada to zrobić, ale są to koszty niższe, niż w przypadku wymiany oleju w klasycznym hydrauliku metodą dynamiczną. Reszta Cię nie interesuje, oby tylko olej w silniku był świeży co 10-15 kkm. 

 

Super, dziękuję ;)

Tam jest jakiś pasek/łańcuch rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, camel00 napisał(a):

 

Super, dziękuję ;)

Tam jest jakiś pasek/łańcuch rozrządu?

Łańcuch, raczej bezobsługowy. Po 200 kkm można otworzyć okienko rewizyjne na pokrywie rozrządu i ocenić wyciągnięcie łańcucha. W okienku widać ile ząbków jest wysunięty napinacz. Układ wtrysku podwójny, pośredni/bezpośredni, więc nagar w dolocie mu nie grozi, można jeździć na krótkich odcinkach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kaczorek79 napisał(a):

Łańcuch, raczej bezobsługowy. Po 200 kkm można otworzyć okienko rewizyjne na pokrywie rozrządu i ocenić wyciągnięcie łańcucha. W okienku widać ile ząbków jest wysunięty napinacz. Układ wtrysku podwójny, pośredni/bezpośredni, więc nagar w dolocie mu nie grozi, można jeździć na krótkich odcinkach.

 

Ok, czyli słowem - auto idealne ;] …poza wyglądem środka (który mnie się akurat podoba) i małymi gabarytami (które mi akurat nie przeszkadzają)

 

Teraz mnie jeszcze naszło takie głupie pytanie - zakładam, że do tych silników się leje benzynę 95 (a nie 98)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, wujek napisał(a):

Duży minus ze pali podobnie do Cupry a osiągi gorsze :P poza tym dobre multimedia i ma wszystko co trzeba brać i jeździć.

 

Z tego co widziałem to średnio 9-11; 6,5 na wyłączonym silniku, 13,5 jak się trochę wdepnie.

Nie mało, ale do przeżycia. Tyle samo pali mi teraz Forek a osiągów nie ma nawet co porównywać.

 

Cupry nie kupię za 80-90k zł a Seata można trafić z małym przebiegiem z roczników 2018-2020 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, camel00 napisał(a):

 

Z tego co widziałem to średnio 9-11; 6,5 na wyłączonym silniku, 13,5 jak się trochę wdepnie.

Nie mało, ale do przeżycia. Tyle samo pali mi teraz Forek a osiągów nie ma nawet co porównywać.

 

Cupry nie kupię za 80-90k zł a Seata można trafić z małym przebiegiem z roczników 2018-2020 ;)

Jak Ci się uda trafić po FL to idealnie. Jak nie też będzie dobrze. Stara dobra komstrukcja VW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, VVojteck napisał(a):

Obie można.

 

 

Pytane czy "producent zaleca 95 ale ludzie leją 98 bo internet" czy "ruszy na 95, ale jeździ na 98" ;]

 

Przykładowo - mam starą, dłubniętą TT'kę 1.8t. Jak ją kupowałem to usłyszałem, że "niby można 95, ale auto nie jedzie", więc nawet nie próbowałem.

Przy czym inny jest ból dupy pod dystrybutorem w aucie weekendowym a inny w czymś czego chcę używać codziennie i czasem skoczyć nad morze czy w góry ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wujek napisał(a):

Jak Ci się uda trafić po FL to idealnie. Jak nie też będzie dobrze. Stara dobra komstrukcja VW

 

Pierwsze z brzegu, w żadnej nie jest zaznaczone, że bezwypadkowa, musiałbym dopytać.

2018, 61k km - 83k zł

2020, 40k km - 95k zł - to jest chyba polift, w tym ogłoszeniu nie ma zdjęć środka, ale mają też dwie z większymi przebiegami (70k km130k km) i tam jest inne radio niż w tej z 2018

 

Chyba trochę bieda wersje, bez dachu i świni, ale powiedzmy, że celowałbym w coś takiego, tylko w obu przypadkach chciałbym zejść z ceny do równej kwoty ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, camel00 napisał(a):

 

Pierwsze z brzegu, w żadnej nie jest zaznaczone, że bezwypadkowa, musiałbym dopytać.

2018, 61k km - 83k zł

2020, 40k km - 95k zł - to jest chyba polift, w tym ogłoszeniu nie ma zdjęć środka, ale mają też dwie z większymi przebiegami (70k km130k km) i tam jest inne radio niż w tej z 2018

 

Chyba trochę bieda wersje, bez dachu i świni, ale powiedzmy, że celowałbym w coś takiego, tylko w obu przypadkach chciałbym zejść z ceny do równej kwoty ;]

 

Wszystkie to przedlifty. 

Skóry to raczej nie znajdziesz łatwo.

Większe radio było w opcji chyba.

Ogólne lifting to 2021+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 Wszystkie to przedlifty. 

Skóry to raczej nie znajdziesz łatwo.

Większe radio było w opcji chyba.

Ogólne lifting to 2021+

 

:oki: Mogę z tym żyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, camel00 napisał(a):

 

Pytane czy "producent zaleca 95 ale ludzie leją 98 bo internet" czy "ruszy na 95, ale jeździ na 98" ;]

 

Przykładowo - mam starą, dłubniętą TT'kę 1.8t. Jak ją kupowałem to usłyszałem, że "niby można 95, ale auto nie jedzie", więc nawet nie próbowałem.

Przy czym inny jest ból dupy pod dystrybutorem w aucie weekendowym a inny w czymś czego chcę używać codziennie i czasem skoczyć nad morze czy w góry ;)

Normalnie będzie jechać na 95. TT pewnie było strojone na 98 i cofał zapłonem przy 95.

33 minuty temu, camel00 napisał(a):

 

 

 

Chyba trochę bieda wersje, bez dachu i świni, ale powiedzmy, że celowałbym w coś takiego, tylko w obu przypadkach chciałbym zejść z ceny do równej kwoty ;]

Akurat ja bym VAGa nie szukał z panoramą na dachu, bo ciągle ktoś narzeka, że ma mokrą podsufitkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kaczorek79 napisał(a):

Łańcuch, raczej bezobsługowy. Po 200 kkm można otworzyć okienko rewizyjne na pokrywie rozrządu i ocenić wyciągnięcie łańcucha. W okienku widać ile ząbków jest wysunięty napinacz. Układ wtrysku podwójny, pośredni/bezpośredni, więc nagar w dolocie mu nie grozi, można jeździć na krótkich odcinkach.

Kazdy 2.0 TSI ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, camel00 napisał(a):

 

Pierwsze z brzegu, w żadnej nie jest zaznaczone, że bezwypadkowa, musiałbym dopytać.

2018, 61k km - 83k zł

2020, 40k km - 95k zł - to jest chyba polift, w tym ogłoszeniu nie ma zdjęć środka, ale mają też dwie z większymi przebiegami (70k km130k km) i tam jest inne radio niż w tej z 2018

 

Chyba trochę bieda wersje, bez dachu i świni, ale powiedzmy, że celowałbym w coś takiego, tylko w obu przypadkach chciałbym zejść z ceny do równej kwoty ;]

Dachu nie brać! Świszczy i trzeszczy ja bym oszalał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

3 gen, chociaż słyszałem, że w najnowszych 2.0 tsi zrezygnowali z wtrysku pośredniego.

Tak odkąd GPF wprowadzili pośredni zniknął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci się uda trafić po FL to idealnie. Jak nie też będzie dobrze. Stara dobra komstrukcja VW


Mnie akurat zdecydowanie bardziej leżała przedliftowa, ale zmiany były kosmetyczne.

 
Pytane czy "producent zaleca 95 ale ludzie leją 98 bo internet" czy "ruszy na 95, ale jeździ na 98" ;]


Jeździ bez różnicy.

 
Wszystkie to przedlifty. 
Skóry to raczej nie znajdziesz łatwo.
Większe radio było w opcji chyba.
Ogólne lifting to 2021+


Lifting był w drugiej połowie 2020.
Skóra jest bez wentylacji :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2024 o 21:08, VVojteck napisał(a):

 


Dq5xx chyba jest najbardziej cenione, w Atece 2.0 jest dq381.

 

co nie znaczy, ze ta 381 to zla skrzynia
z tego co wiem montuja to tez do 2.0tsi 272/280KM i ludzie nie narzekaja
a wiesz moze do jakich TSI wkladaja DQ500?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co nie znaczy, ze ta 381 to zla skrzynia
z tego co wiem montuja to tez do 2.0tsi 272/280KM i ludzie nie narzekaja
a wiesz moze do jakich TSI wkladaja DQ500?
 

Wydawało mi się, że w tych 200+, bo max moment dla DQ381 jest w okolicach 350 NM.

Nie słyszałem złych opinii o DQ381.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, VVojteck napisał(a):


Wydawało mi się, że w tych 200+, bo max moment dla DQ381 jest w okolicach 350 NM.

Nie słyszałem złych opinii o DQ381.

DQ381 spokojnie znosi 500 Nm. Ta skrzynia siedzi we wszystkich GTI, R, a pomodzone podchodzą pod 550 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
W dniu 27.03.2024 o 18:51, kaczorek79 napisał(a):

W połączeniu z 2.0 tsi i napędem na 4 dostaniesz najlepsze dsg, które bardzo rzadko się psuje.

 

Tak mnie jeszcze tknęło… czy powyższe dotyczy wszystkich VAG z porównywalnych roczników, z tym silnikiem i napędem awd :hmm:

Widzę, że wersje 190KM są w T-roc, Tiguan, Octavia, Karoq, Kodaq, A3, Q2 (tfsi, ale to chyba to samo?)

Dodatkowo, trochę mocniejsze: Arteon (272), Superb (280), A4 (252)

 

Poza konkursem. Forek wyczuł, że chcę go sprzedać i po kilku miesiącach spokoju, wywalił mi dzisiaj te same błędy co pół roku temu. Nie powiem, sprawa stała się osobista i coś mi się wydaje, że zmienię samochód szybciej niż planowałem …i oczywiście znowu sprzedam auto w cenie złomu :facepalm:;]

Edytowane przez camel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, camel00 napisał(a):

 

Tak mnie jeszcze tknęło… czy powyższe dotyczy wszystkich VAG z porównywalnych roczników, z tym silnikiem i napędem awd :hmm:

Widzę, że wersje 190KM są w T-roc, Tiguan, Octavia, Karoq, Kodaq, A3, Q2 (tfsi, ale to chyba to samo?)

Dodatkowo, trochę mocniejsze: Arteon (272), Superb (280), A4 (252)

 

Poza konkursem. Forek wyczuł, że chcę go sprzedać i po kilku miesiącach spokoju, wywalił mi dzisiaj te same błędy co pół roku temu. Nie powiem, sprawa stała się osobista i coś mi się wydaje, że zmienię samochód szybciej niż planowałem …i oczywiście znowu sprzedam auto w cenie złomu :facepalm:;]

 

Tak, do 2,0 zawsze idzie skrzynia z mokrymi sprzęgłami :ok:

Nie masz szczęścia do Subaru ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@camel00 Silnik 2.0 tsi w wersji 190 KM jest lekko zmodyfikowany w stosunku do mocniejszych 2.0 tsi. Tam się chyba zmieniają cykle pracy z Otto na cykl Budacka, bo te silniki mają zmienne fazy na obu wałkach, oraz zmienny wsnios zaworów ssących. Przez to nie są tak podatne na modyfikacje i można w porywach wycisnąć z nich 240 KM i 380 Nm.

Natomiast skrzynia biegów siedzi ta sama, co w wesjach "usportowionych", które wychodzą seryjnie z mocą 320 KM, czyli 7 biegowa dq381.

Jeździłem bliźniaczym T-roc 2.0 190 KM 4Motion i bardzo fajnie się to zbiera. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

Tak, …

 

Dzięki.

No nie mam ;] Ja im robię dobrze a te dziady strzelają fochy.

Wystawiłem go wczoraj na sprzedaż 10k mniej niż planowałem (i pewnie z 5k mniej niż by się realnie sprzedał). Napisałem wszystko co go boli; jak się trafi ktoś kogo nie odrzuci opis (czyt: handlarz albo mechanik/elektryk) to sprzedam bez żalu. Jak się nie trafi to w przyszłym tygodniu wstawię go do elektryka i powiem, żeby szukał aż znajdzie. Podejrzewam, że łapie błąd przez jakiś jakiś zimny lut czy inne gówno, bo auto normalnie działa, tylko deska świeci jak choinka.

 

 

2 godziny temu, kaczorek79 napisał(a):

Silnik 2.0 tsi …

 

Dzięki.

Przejrzałem wczoraj ogłoszenia i wychodzi, że będę wybierał między Seatem Ateca, który mi się zadziwiająco spodobał i Suzuki S-cross, bo jest najrozsądniejsze (ale okropnie nudne). Dodatkowo mam RAV4, CR-V, Outlandera, Tiguana.

O pozostałe modele pytałem, bo widziałem jakieś VW, Skody i Audi, ale jednak wszystkie są powyżej 100k, a to dla mnie trochę za dużo na coś czym będę robił 5-10k km w roku.

 

Poszukiwania uważam za rozpoczęte ;] Znając mnie to długo nie potrwają.

Edytowane przez camel00
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, VVojteck napisał(a):

Jeszcze jest Karoq z 2.0 4x4. W środku fajniej rozplanowany niż Ateca (schowki), ale z zewnątrz moim zdaniem gorzej.


Cena powyżej 100k. Planowałem zmieścić się w 80-90, przy założeniu, że Forka sprzedam za 50. Na razie rozjeżdżają mi się obie kwoty w przeciwległych kierunkach, ale gdzieś muszę postawić granicę ;) Ja tym samochodem będę robił symboliczne przebiegi, nie ma sensu wywalać worka siana, żeby stało pod domem i ładnie wyglądało. 
Tak po prawdzie to idealnym autem byłoby dla mnie nowe Jimny, ale kratki nie chcę a te które wyszły z siedzeniami kosztują poronione pieniądze. O sprowadzanych nawet nie ma co wspominać bo to już absurd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2024 o 02:38, camel00 napisał(a):

 

Tak mnie jeszcze tknęło… czy powyższe dotyczy wszystkich VAG z porównywalnych roczników, z tym silnikiem i napędem awd :hmm:

Widzę, że wersje 190KM są w T-roc, Tiguan, Octavia, Karoq, Kodaq, A3, Q2 (tfsi, ale to chyba to samo?)

Dodatkowo, trochę mocniejsze: Arteon (272), Superb (280), A4 (252)

A4 ma inna skrzynie, bo ma silnik montowany wzdluz :)
byc moze w srodku niewiele sie rozni, ale oznaczenie ma inne

do tego, zeby jeszcze zagmatwac to w okolicach 2019 VW zmienil w mocniejszych silnikach skrzynie z 6 na 7 biegow, ale to raczej latwo poznac

te 280KM mialy 6 biegow, 272 - 7.
zdaje sie, ze ta starsza to DQ250, a nowsza DQ381 :P


w VW nic nie jest proste :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siema ;] Jeszcze was trochę pomęczę ;) Ateca kupiona.

Będę robił wymianę oleju w silniku, skrzyni i haldex. 

 

- w silniku jest chyba 5w40 - będzie ok? Co lać? Nie pamiętam co mam teraz na plakietce i nie wiem w środku jest rzeczywiście to co opisane.

- skrzynia - w serwisie dostałem taki numer - g055529a2 - potrzebne jest niby 6 litrów. Jak patrzę na jakąś przykładową aukcję allegro to widzę, że są jeszcze jakieś śrubki, oringi, uszczelki, filtry - to też jest potrzebne? Kupić olej VW czy coś innego? 

- haldex - w serwisie dostałem taki numer - g060175a2 - potrzebna jest chyba jedna butelka. Brać to czy coś innego?

 

Pytanie pozakonkursowe.

W ASO chcą za sam olej do skrzyni 1295 zł, za olej do haldex 280 zł. Jak patrzę na oryginały w internecie to jakoś taniej wcale nie wychodzi. Zamienniki innych producentów to oczywiście ułamek ceny (np. Motul +/-50%)

No i mam zagwozdkę - wstawić auto do serwisu, żeby zrobili wszystko co potrzebuję, zamknąć oczy i zapłacić czy szukać zamienników i robić u mechanika? ;] (nie wiem jeszcze ile krzyknie, jutro zadzwonię i zapytam)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@camel00ja kupuje orginalne oleje VW i robię poza ASO. Kupuję najczęściej poza allegro chyba że od Zimnego czy innego dilera. Często jest tak że kupuje rzeczy w sklepie skody a montuje do Cupry bo taniej. Ten 2.0 tsi jest na każdym rogu każdy się na nim Zna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, camel00 napisał(a):

Siema ;] Jeszcze was trochę pomęczę ;) Ateca kupiona.

Będę robił wymianę oleju w silniku, skrzyni i haldex. 

 

- w silniku jest chyba 5w40 - będzie ok? Co lać? Nie pamiętam co mam teraz na plakietce i nie wiem w środku jest rzeczywiście to co opisane.

- skrzynia - w serwisie dostałem taki numer - g055529a2 - potrzebne jest niby 6 litrów. Jak patrzę na jakąś przykładową aukcję allegro to widzę, że są jeszcze jakieś śrubki, oringi, uszczelki, filtry - to też jest potrzebne? Kupić olej VW czy coś innego? 

- haldex - w serwisie dostałem taki numer - g060175a2 - potrzebna jest chyba jedna butelka. Brać to czy coś innego?

 

Pytanie pozakonkursowe.

W ASO chcą za sam olej do skrzyni 1295 zł, za olej do haldex 280 zł. Jak patrzę na oryginały w internecie to jakoś taniej wcale nie wychodzi. Zamienniki innych producentów to oczywiście ułamek ceny (np. Motul +/-50%)

No i mam zagwozdkę - wstawić auto do serwisu, żeby zrobili wszystko co potrzebuję, zamknąć oczy i zapłacić czy szukać zamienników i robić u mechanika? ;] (nie wiem jeszcze ile krzyknie, jutro zadzwonię i zapytam)

W silnik raczej powinno być 5w30.

Poszukaj jakiegoś sprawdzonego mechanika z grupy vag w okolicy. Skąd jesteś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
8 godzin temu, pakuu1 napisał(a):

W silnik raczej powinno być 5w30.

Poszukaj jakiegoś sprawdzonego mechanika z grupy vag w okolicy. Skąd jesteś?

 

Łódź.

Byłem dzisiaj w dwóch warsztatach i aso

- warsztat 1 - dsg robią dynamicznie (800)

- warsztat 2 - dsg nie robią dynamicznie (300-400)

- aso - nie wiem, czekam na wycenę*

 

Która bramka? :hmm: tzn. wymiana dynamiczna czy nie?

 

* Dostałem wycenę z ASO ;] Ujmę to tak, pomyślałem, że jak wyjdzie u nich 1000 zł więcej niż u mechaników (terminy po majówce) to zrobię z rozpędu. No i se nie zrobię ;]

Edytowane przez camel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, camel00 napisał(a):

 

Łódź.

Byłem dzisiaj w dwóch warsztatach i aso

- warsztat 1 - dsg robią dynamicznie

- warsztat 2 - dsg nie robią dynamicznie

- aso - nie wiem, czekam na wycenę

 

Która bramka? :hmm: tzn. wymiana dynamiczna czy nie?

DSG to chyba jest zwykła skrzynia, zrobotyzowana.

Więc wymiana jak w klasycznej skrzyni manualnej - spuścić i nalać świeży?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, camel00 napisał(a):

 

Łódź.

Byłem dzisiaj w dwóch warsztatach i aso

- warsztat 1 - dsg robią dynamicznie

- warsztat 2 - dsg nie robią dynamicznie

- aso - nie wiem, czekam na wycenę

 

Która bramka? :hmm: tzn. wymiana dynamiczna czy nie?

na forach pisza, ze zdecydowanie 2

wiekszosc ludzi mowi, ze nie ma sensu wymieniac dynamicznie
spotkalem sie nawet z opiniami, ze dynamiczna wymiana moze uszkodzic DSG, ale ja sie nie znam, wiec nie jestem w stanie tego zweryfikowac

w kazdym razie ja bym zdecydowanie wymienial statycznie

 

Gdybys potrzebowal namiarow to mam w okolicy dwa warsztaty, ktore wydaja sie byc ogarniete
Jeden na Widzewie, drugi w Lutomiersku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Ok, internet rzeczywiście mówi, że olej przy normalnych interwałach w dsg wymieniamy statycznie.

 

To mam jeszcze kolejne pytanie - co to są za kafelki z ikonami w radio i jak je zmienić? ;]

Rozumiem, że listę stacji ustawia się guzikiem "skanuj" w opcjach i sam wyłapuje wszystko w eterze(?). Ta lista jest dostępna w zakładce "lista stacji" (drugi obrazek)

Próbowałem na wszystkie sposoby klikać w te ikony i nic się z nimi nie dzieje. Zgaduję, że to jakieś wcześniej ustawione stacje albo stacje DAB(?)

Pod przyciskiem "pasmo" jest do wyboru radio FM albo DAB. Stacje DAB nie działają. Sprawdziłem już w internecie, że to chyba popularny problem i jest milion możliwych przyczyn (wszystkie banalne)

 

IMG_6321.jpg.3f5bcc215db545fffbdb04a7724bd417.jpgIMG_6322.jpg.4d1f694b089f5f47e69f3c0a0ba5cf5c.jpg

 

[edit] Dobra, ogarnąłem. To są jakby memory-ulubione. Trzeba przytrzymać i się automagicznie zapisuje ;] 

Tak to jest jak się człowieka w technologię wrzuci ;]

 

IMG_6327.jpg.8547617a83490dc1c9546ed1f36b1a7a.jpg

 

Edytowane przez camel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się nie powtarzać, wkleję, co odpisałem znajomemu z innego forum 3 dni temu.

 

"Poniedziałek o 19:24

Hej. Tam jest Haldex 0,65 L, G 060 175 A2
Skrzynka rozdzielcza typ 0CN, wchodzi 0,72 L oleju 75w90, lub skrzynka 0AV, gdzie wchodzi 0,75 L 75w90. Dyferencjał 0,95 L, olej G 052 145 S2, ale to też zwykły 75w90 GL-5"

 

Koniec cytatu. W DSG zmieniać statycznie, najlepiej olej oem plus filtr i nowy oring na pokrywę filtra, w Haldexie też oem, a do dyfra można spokojnie jakiegoś Motula 75w90 gl-5 nalać.

Jeśli te 1200 zł za sam olej do DSG przekracza budżet, to rozważyłbym połowę tańszy Fuchs, albo Motul, jeśli mają w ofercie z odpowiednią aprobatą VAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaczorek79 napisał(a):

Jeśli te 1200 zł za sam olej do DSG przekracza budżet, to rozważyłbym połowę tańszy Fuchs, albo Motul, jeśli mają w ofercie z odpowiednią aprobatą VAG.

 

Dzięki. Koszty nie są problemem, ustalam na razie ich sens.

Wg ASO i ich komputerków okazało się, że olej w haldex był robiony w zeszłym roku; powiedzieli, że nie trzeba, ale chyba go zmienię, żeby mieć pewność.

Dodatkowo, doradzili wymianę świec przy tym przebiegu (aktualnie 56,5k km)

 

Na razie trawię wycenę w ASO. Niby chciałbym szybko, dopóki jestem w szale wydawania, ale prawie 4k mnie lekko zaskoczyły ;]

Muszę na spokojnie zobaczyć ile wyjdzie jak kupię to samo osobno i pojadę do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, camel00 napisał(a):

 

Dzięki. Koszty nie są problemem, ustalam na razie ich sens.

Wg ASO i ich komputerków okazało się, że olej w haldex był robiony w zeszłym roku; powiedzieli, że nie trzeba, ale chyba go zmienię, żeby mieć pewność.

Dodatkowo, doradzili wymianę świec przy tym przebiegu (aktualnie 56,5k km)

 

Na razie trawię wycenę w ASO. Niby chciałbym szybko, dopóki jestem w szale wydawania, ale prawie 4k mnie lekko zaskoczyły ;]

Muszę na spokojnie zobaczyć ile wyjdzie jak kupię to samo osobno i pojadę do mechanika.

W Haldexie olej wymienia się co 3 lata, to by się zgadzało i nie robiłbym teraz tego. Świece co 60 kkm, ale można skrócić interwał. Oryginalnie jest NGK, oem kosztuje 300/kpl, wszystko poniżej, to podróbki. Kupuj NGK, według mnie świetne ceny mają w Motostacji i nie obawiałbym się u nich felernych towarów. To jest normalna hurtownia, ale działają mocno w internecie. Sam od nich brałem części, jak były problemy z dostępnością u mnie na miejscu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
13 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

W Haldexie olej wymienia się co 3 lata, to by się zgadzało i nie robiłbym teraz tego. Świece co 60 kkm, ale można skrócić interwał. Oryginalnie jest NGK, oem kosztuje 300/kpl, wszystko poniżej, to podróbki. Kupuj NGK, według mnie świetne ceny mają w Motostacji i nie obawiałbym się u nich felernych towarów. To jest normalna hurtownia, ale działają mocno w internecie. Sam od nich brałem części, jak były problemy z dostępnością u mnie na miejscu. 

 

Z dużych sklepów mam pod ręką 4cars, ale na razie klikam w Allegro, żeby sprawdzić orientacyjny koszt i naszło mnie pytanie - czy autoryzowany dealer na allegro to na pewno autoryzowany dealer ;] Tzn. czy ten program jest jakoś weryfikowany :hmm:

 

image.png.7620ecabbe66df8e6994f4e72bacfedd.png

 

…a lecę na razie z faktury. ASO było na tyle miłe, że podali numery potrzebnych części. Tylko olej do silnika wleję 5W-cośtam (mam jakąś karteczkę na silniku z tym co chyba jest aktualnie)

image.png.52fafdcd6e9a871d3882040b49b7e52d.png

Edytowane przez camel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, camel00 napisał(a):

 

Z dużych sklepów mam pod ręką 4cars, ale na razie klikam w Allegro, żeby sprawdzić orientacyjny koszt i naszło mnie pytanie - czy autoryzowany dealer na allegro to na pewno autoryzowany dealer ;] Tzn. czy ten program jest jakoś weryfikowany :hmm:

 

image.png.7620ecabbe66df8e6994f4e72bacfedd.png

 

…a lecę na razie z faktury. ASO było na tyle miłe, że podali numery potrzebnych części. Tylko olej do silnika wleję 5W-cośtam (mam jakąś karteczkę na silniku z tym co chyba jest aktualnie)

image.png.52fafdcd6e9a871d3882040b49b7e52d.png

Na allegro VW_Autorud to ASO. 

Z tych pozycji filtr oleju oem jest robiony przez Mann i niczym nie odbiega od oryginału, a kosztuje ze 30 zł mniej. 3 śruby torx WHT000729A to jakaś fanaberia do wyłudzania kasy na przeglądach. To są śruby bodajże M8, przykręcone w tylnej części osłony pod silnikiem. Nawet bez kleju nigdy się nie odkręcą same. U siebie wykręcałem je już ze 20 razy i zawsze te same wracają na miejsce. Oprócz nich jest jeszcze 8 wkrętów. Ciekawe, dlaczego jeszcze nie wymyślili wymieniać kpl śrub do kół każdorazowo przy ich zdjęciu.

Olej wybierz sobie dowolny z aprobatą 504/507.

Edytowane przez kaczorek79
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

o jakaś fanaberia do wyłudzania kasy na przeglądach.

 

Mnie bardziej zastanawia pozycja "2 Odprowadzenia wody sprawdzanie" ;]

 

38 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

Olej wybierz sobie dowolny z aprobatą 504/507.

 

Wyskakuje mi, że to 0W30 :hmm: Można wlać taki jeżeli obecnie jest 5w30 albo 5W40 ?

 

Policzyłem koszty przy zakupie własnym i nie-aso.

Wszystko na Allegro od "autoryzowany dealer" albo VW_AUTORUD o którym wspomniałeś.

Na razie wklepałem ten 0W20 ale kupię inny.

 

Części:

- Allegro: 2177,49 zł

- ASO: 2746,6 zł

 

Robocizna

- ASO: 1032,8 zł

- Mechanik: 700-800 zł

 

Czyli różnica wyniesie jakieś 800-900 zł. Kurde, myślałem, że więcej ;] 

Można oszczędzić na tych śrubeczkach, mogę poszukać tańszych ale sprawdzonych sprzedawców. Niech będzie, że finalnie tysiak do przodu.

 

A 🍆, pojadę jutro (i tak coś odbieram) i powiem, że jak opuszczą 4-5 stów to zrobię u nich ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, camel00 napisał(a):

 

Mnie bardziej zastanawia pozycja "2 Odprowadzenia wody sprawdzanie" ;]

 

 

 

Chodzi pewnie o odprowadzenie wody z dachu.

 

33 minuty temu, camel00 napisał(a):

 

Wyskakuje mi, że to 0W30 :hmm: Można wlać taki jeżeli obecnie jest 5w30 albo 5W40 ?

 

 

Obecnie w ASO leją 0w30, bo mają umowę z Shellem, a Shell robi olej 504/507 właśnie 0w30 (Shell Helix Ultra AV-L). To jest dobry olej i dość tani w opakowaniach OEM VAG, natomiast norma 504/507 przewiduje dwie lepkości 0w30 i 5w30, a wszystkie oleje z tą normą są robione według przepisu VAG, więc czy kupisz Orlen Max Expert V, czy Castrol Edge LL, to w zasadzie dostaniesz bardzo podobny produkt, który nie może zbytnio odbiegać od przepisu (jest kontrola co 2 lata). Różnica między 0w i 5w w naszym klimacie pomijalna, chyba że regularnie występują temp poniżej -20, to 0w będzie trochę lepiej płynąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
52 minuty temu, kaczorek79 napisał(a):

Obecnie w ASO leją 0w30, bo mają umowę z Shellem, a Shell robi olej 504/507 właśnie 0w30 (Shell Helix Ultra AV-L).

 

Aż specjalnie poszedłem do samochodu :) Mam taką karteczkę jak niżej. Shell Helix 5W-30

Nic więcej nie wiem (poza tym, że był zmieniony prawie 15k temu i dlatego jest pewnie taki czarny)

 

Pytanie czy mogę kupić taki olej -  Vw Longlife 0W30 504.00/507.00

czy lepiej - Shell helix ultra professional av-l 5w30

 

…i czym to się będzie różniło od takiego:

Shell Helix Ultra Professional AV-L W-30 w szarym opakowaniu

albo Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 w złotym opakowaniu ;]

 

Wszystkie Shell mają normę: ACEA C3, VW 504.00/507.00

 

IMG_6323.jpg.874571a091b3899614e77dd9b8aea143.jpg

Edytowane przez camel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, camel00 napisał(a):

 

Aż specjalnie poszedłem do samochodu :) Mam taką karteczkę jak niżej. Shell Helix 5W-30

Nic więcej nie wiem (poza tym, że był zmieniony prawie 15k temu i dlatego jest pewnie taki czarny)

 

Pytanie czy mogę kupić taki olej -  Vw Longlife 0W30 504.00/507.00

czy lepiej - Shell helix ultra professional av-l 5w30

 

IMG_6323.jpg.874571a091b3899614e77dd9b8aea143.jpg

Widzę, że Shell AV-L robi już w lepkości 5w30, a kiedyś nie było. Osobiście wybrałbym oem 0w30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
17 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

Widzę, że Shell AV-L robi już w lepkości 5w30, a kiedyś nie było. Osobiście wybrałbym oem 0w30.

 

Edytowałem i dodałem opcje 0w30 ;) Też są dostępne.

Mam już wszystko w koszyku i w zasadzie zbaraniałem tylko przy tym oleju ;] nie mam zielonego pojęcia czy można spuścić 5w30 i zalać 0w30

 

[edit] Zadałem pytanie googlowi "czy można spuścić 5w30 i zalać 0w30"

Wyskoczyła mi strona: Czy mogę zalać olejem 0W-30 LongLife III FE jeśli wcześniej używałem 5W-30 504.00/507.00?

;]

 

Piszą, że można, czyli niby mogę zamówić VW LongLife III FE 0W-30 …albo Shell. Chyba wszystko jedno.

Edytowane przez camel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.