Maciej__ Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 Hej, czy ktos z Was mial moze do czynienia z amerykanskimi wersjami samochodow? Interseuje mnie na ile sa one odmienne mechanicznie od tych europejskich? (NIe chodzi mi o inne swiatla i wyposazenie). Czy np dwa samochody o identycznej pojemnosci beda mialy takie same hamulce, zawieszenia i ogolnie, czy moga byc problemy z czesciami do nic??? Intewrseuja mnie glownie Hyundai i KIA?? Z gory dzieki za pomoc:))) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > Intewrseuja mnie glownie Hyundai i KIA?? Co mnie zdziwiło, to że w USA profil opon często jest wyższy ale nie wiem jak to jest akurat w koreańczykach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > Hej, > czy ktos z Was mial moze do czynienia z amerykanskimi wersjami > samochodow? Interseuje mnie na ile sa one odmienne mechanicznie > od tych europejskich? (NIe chodzi mi o inne swiatla i > wyposazenie). Czy np dwa samochody o identycznej pojemnosci beda > mialy takie same hamulce, zawieszenia i ogolnie, czy moga byc > problemy z czesciami do nic??? > Intewrseuja mnie glownie Hyundai i KIA?? > Z gory dzieki za pomoc:))) > Pozdrawiam szwagier ma amerykanska wersje Camry- nie wiem dokladnie czym sie rozni - ponoc srodek ma inny, ale mechanicznie- . W kazdym razie z czesciami nie ma problemow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 W skrajnie niekorzystnych przypadkach barierą serwisową mogą okazać się "imperialistyczne" jednostki miary, czyli miary calowe. Czyli żeby dokręcić cokolwiek musisz mieć klucze calowe a nie metryczne. Niby nie problem, ale nie każdy warsztat posiada takie "udziwnienia". Podany przykład Toyoty jest nie do końca miarodajny, bo o ile Toyota zapewnia klamoty do absolutnie wszystkich aut jakie wyprodukowała, bo dość poważnie podchodzi do tej kwestii. Oczywiście oddzielną kwestią jest sprawa kosztów i ew. czasu sprowadzenia (max 2-3 tygodnie, jak klamoty z JP/US). Prywatnie jednak wolałbym dołożyć parę złotych i mieć auto typowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > Hej, > czy ktos z Was mial moze do czynienia z amerykanskimi wersjami > samochodow? Interseuje mnie na ile sa one odmienne mechanicznie > od tych europejskich? ( Bardzo róznie Kolega kiedyś prowadzał jakiegoś Forda )nie pamietam nazwy) i cieszył sie że w srodku jest to mondeo tyle że w innej budzie. Jeździł 3 lata, naprawaiał serwisował i nie narzekał więc chyba prawda. Ale to moiże być odosobniony przypadek. Zresztą w samochodach europejskich też są dziwactwa, ja w mojej megance mam przednie tarcze i zaciski od laguny i to kombi. Podobnie od laguny mam pompę paliwa. Gorex w megance z tyłu miał piastotarcze od laguny. Pomieszanie z poplątaniem z tym że oczywiście częsci do laguny na szczęście są. Delco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 Mogą być różnice np. jednego ząbka na pasku rozrządu. Jest to dość upierdliwe, bo niby to samo, ale jak przychodzi co do czego to nie jest już tak różowo. Nie ma jednak reguły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 Ja mam forda probe usa i pomiędzy nim a wersją europejską nie ma żadnych różnic w mechanice. Różnią się tylko lampami, zderzakami no i licznikiem A dodam że poza przednimi lampami te elementy pasują do siebie z wersji usa i euro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 >[...] > Intewrseuja mnie glownie Hyundai i KIA?? > Z gory dzieki za pomoc:))) Kazda kraj jest troche specificzny. Np lantra w pierwszych paru miesiacach miala zawieszenie jak na rynek Yanks. Potym jak klienci narzekali zmienily sie sprezyny i pare innych rzeczy aby je utwardzic. Charakterystyka bedzie troche inna, ale nie sadze zeby czesci byly znaczaco inne. Chodziac np EU, USA, OZ zasady umieszczenia tanku z paliwej jest rozne - ,,,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > Bardzo róznie Kolega kiedyś prowadzał jakiegoś Forda )nie pamietam > nazwy) i cieszył sie że w srodku jest to mondeo tyle że w innej > budzie. Ford Contour Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > Ford Contour a pix wnetrza gdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 Wielkie dzieki za rozjasnienie sytuacji... Ogolnie myslelem ze roznice beda znacznie wieksze... Podjade chyba jeszcze do jakiegos ASO i popytam jak to wyglada! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 inna konsola środkowa i inne ukształtowanie deski przed pasażerem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuikSilver Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 u mnie jest Focus w rodzinie wersja amerykańska bo sprowadzany rożni się zderzakami są bardziej wypuszczone podobno w czasie wypadku lepiej się spisuja przednie światła to co mi się najlepiej podoba świecą na pomarańczowo ( pozycyjne) a tylknie kierunki są czerwone jest to jedna z biedniejszych wersji ma tylko 2.0 140KM Zetec , 4 poduszki, 4 el. szyby, klima i coś tam jeszcze ogolnie wrsja ZX5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > przednie światła to co mi się najlepiej > podoba świecą na pomarańczowo ( pozycyjne) własnie ostatnio był wpadł pod takiego amerykańca,bo przy drodze było pełno słupków żeby ludzie nie parkowali a ja wyjeżdzałem z bocznej uliczki i jak amerykańskie auto jechało główną drogą a ja patrzyłem w lewo to gdy auto mijało słupki było wrażenie że miga mu kierunek do skrętu,miałem już wyjechać ale zobaczyłem światła obrysowe z przednim zderzaku i w ostatnim momencie zajarzyłem o co chodzi,takiego czegoś nie powinni dopuszczać u nas do ruchu!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuikSilver Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 niby nie wolno takiego czegoś mieć ale narazie nie slyszalem zeby kogos z podobnymi swiatlami zatrzymali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > niby nie wolno takiego czegoś mieć ale narazie nie slyszalem zeby > kogos z podobnymi swiatlami zatrzymali ale badan technicznych nie przechodza tzn teoretycznie... "po znajomosci" przechodza mnie tez bardzo sie podobaja pozycyjne pomaranczowe i kierunkowskazy nie zapalajace sie tylko przygasajace, no ale coz.. nie wyglad sie liczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > u mnie jest Focus w rodzinie wersja amerykańska bo sprowadzany rożni > się zderzakami są bardziej wypuszczone podobno w czasie wypadku > lepiej się spisuja przednie światła to co mi się najlepiej > podoba świecą na pomarańczowo ( pozycyjne) a tylknie kierunki są > czerwone jest to jedna z biedniejszych wersji ma tylko 2.0 > 140KM Zetec , 4 poduszki, 4 el. szyby, klima i coś tam jeszcze > ogolnie wrsja ZX5 W probe USA też jest taki motyw, ale w polsce jest to zabronione. Zapomniałem o tym wcześniej wspolmnieć, bo dałem u siebie przedni zderzak z wersji euro a on to zmienia właśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuikSilver Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 chyba jeszcze światla mijania są mocniejsze niz w europie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 znajomy mial golfa 3 GTI amerykanska wersje niby to samo co europa i paroma detalami sie niby rozni ale co trzeba bylo cos zrobic przy tym aucie to same problemy byly a na kazdej czesci napis made in mexico Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > własnie ostatnio był wpadł pod takiego amerykańca,bo przy drodze było > pełno słupków żeby ludzie nie parkowali a ja wyjeżdzałem z > bocznej uliczki i jak amerykańskie auto jechało główną drogą a > ja patrzyłem w lewo to gdy auto mijało słupki było wrażenie że > miga mu kierunek do skrętu,miałem już wyjechać ale zobaczyłem > światła obrysowe z przednim zderzaku i w ostatnim momencie > zajarzyłem o co chodzi,takiego czegoś nie powinni dopuszczać u > nas do ruchu!!! taaaa..... trzeba być "światowym" i przewidującym, a nie bazować na oświetleniu typu 126p pod ciężarówkę też wjedziesz bo ma żółte obrysówki? poza tym, światło pozycyjne spełniającego równocześnie rolę obrysówki jest przeważnie na rogu, tak jak w EU zwykły kierunek, tam siedzi żarówka 21/5W gwarantuję ci, że przy włączonym kierunku i pozycyjnych nie pomylisz się i będziesz wiedział na 100%, ze to kierunek a nie pozycyjne. wczoraj jechałem za Dodge`m i miał czerwone kierunki z tyłu (migający stop) i wcale mi to nie przeszkadzało, tak samo jak nie przeszkadza mi to, że ktoś ma żółte pozycyjne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciufa Napisano 28 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2006 > W skrajnie niekorzystnych przypadkach barierą serwisową mogą okazać > się "imperialistyczne" jednostki miary, czyli miary calowe. > Czyli żeby dokręcić cokolwiek musisz mieć klucze calowe a nie > metryczne. > Niby nie problem, ale nie każdy warsztat posiada takie "udziwnienia". w Hyundaiu i KIA na rynku amerykanskim na 100% stosowane sa miary metryczne, tak jak w markach japonskich i europejskich (nawet tych skladanych w meksyku) na rynek USA. Poza tym wiekszosc miar calowych da sie odkrecic kluczami metrycznymi (ze standardowych brakuje tylko 2-ch) ale to juz calkiem inna opowiesc pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 28 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2006 > inna konsola środkowa i inne ukształtowanie deski przed pasażerem no i ta kierownica po niewlasciwej stronie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuikSilver Napisano 28 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2006 żeby rozpoznać wersje US wystarczy popatrzeć na rejestracje zwykle są kwadratowe (jedna jest) ale zeby w europie dawali takie wyposazenie standardowe jak w ameryce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuikSilver Napisano 28 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2006 > no i ta kierownica po niewlasciwej stronie... jaka kierownica ?? po niewlasciwej stronie ?? ale chyba w UK a my mowimy o US Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 28 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2006 > taaaa..... > trzeba być "światowym" i przewidującym, a nie bazować na oświetleniu > typu 126p > pod ciężarówkę też wjedziesz bo ma żółte obrysówki? > poza tym, światło pozycyjne spełniającego równocześnie rolę obrysówki > jest przeważnie na rogu ale napisałem że tam były słupki i jak on je mijał to było złudzenie migającego kierunku a to były pomarańczowe pozycyjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 28 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2006 > ale napisałem że tam były słupki i jak on je mijał to było złudzenie > migającego kierunku a to były pomarańczowe pozycyjne kumam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuikSilver Napisano 28 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2006 > ale napisałem że tam były słupki i jak on je mijał to było złudzenie > migającego kierunku a to były pomarańczowe pozycyjne naszczescie nic sie nie stalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 29 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2006 > Czyli żeby dokręcić cokolwiek musisz mieć klucze calowe a nie > metryczne. ykhm... w amerykańskich autach często są stosowane calowe i metryczne w jednym aucie np. w Dodge ,Ford HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maestro Napisano 30 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2006 Reflektory przednie - kiedyś przeczytałem, że cokolwiek to znaczy są symetryczne i mogą nie przejść badań. Kierunki z tyłu - jeśli czerwone to wypada zmienić, niby się nie czepiają ale jak się na służbistę trafi..... (metody zastępcze - dodatkowe mrugałki pomarańczowe, wklejenie kawałka pomarańczowego tworzywa) Postojówki nie powinny być problemem. Co do narzędzi - nie mam problemów z grzebaniem w swoim autobusie. Jak na razie żadne zamorskie narzędzia nie były potrzebne. Jednak denerwujące są wkręty na gwiazdkę, które systematycznie zastępuję krzyżakowymi. Części eksploatacyjne - klocki, filtry, paski i inne duperele nie odbiegają cenami od "normalnych" aut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 30 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2006 > Jednak denerwujące są wkręty na gwiazdkę, które systematycznie > zastępuję krzyżakowymi. To zupełnie jak w renaulcie. Delco ps a to niby samochód z eurolandu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 30 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2006 > Co do narzędzi - nie mam problemów z grzebaniem w swoim autobusie. > Jak na razie żadne zamorskie narzędzia nie były potrzebne. > Jednak denerwujące są wkręty na gwiazdkę, które systematycznie > zastępuję krzyżakowymi. > Części eksploatacyjne - klocki, filtry, paski i inne duperele nie > odbiegają cenami od "normalnych" aut. o jaka gwiazdke chodzi? torx? z kluczy ktore musialem dokupic to tylko 3/8 reszta jakos pasuje lepiej lub gorzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maestro Napisano 30 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2006 > o jaka gwiazdke chodzi? torx? Właśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 30 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2006 > Właśnie to standard w eropejskich wiec nie widze problemu nalezy zakupic komplet torxow i spline a do tego najlepiej zew i wew- no takie czasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maestro Napisano 30 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2006 > to standard w eropejskich wiec nie widze problemu > nalezy zakupic komplet torxow i spline a do tego najlepiej zew i wew- > no takie czasy Zgadzam się. Zanabyłem komplet końcówek chyba wszystkich jakie człowiek wymyślił Jednak nie napisałem, że to problem. Poprostu mnie te śrubki wkurzają i je wymieniam. Są w dziwnych miejscach. Auto mam wiekowe, więc co poniektóre są przyrdzewiałe i trochę je ciężko ruszyć. Np. wielkimi torxami miałem zderzak przykręcony no weż w zardzewiałą śrubę torxa wsadź i obróć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.