pablus2002 Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 mam pytanie czy przy przebiegu 44000km warto dalej stosowac produkty fiatowskie -olej selenia 20K , płyn chłodniczy paraflu- czy zmienić na cos innego. jesli zmienić to na co? ---------------------------------------------------------------- ZŁOTA STRZAŁA - PUNTO2 DYNAMIC 1,2 8V 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koola Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > mam pytanie czy przy przebiegu 44000km warto dalej stosowac produkty > fiatowskie -olej selenia 20K , płyn chłodniczy paraflu- czy > zmienić na cos innego. jesli zmienić to na co? Ja tam swojego Kropka przy przebiegu 26500km zalalem olejem QUAKER STATE 5W/40 SYNQUEST FULLY SYNTHETIC i jest Do chlodnicy chcialem wlac Prestone -37'C ANTIFREEZ/COOLANT ale nie moglem dostac pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > mam pytanie czy przy przebiegu 44000km warto dalej stosowac produkty > fiatowskie -olej selenia 20K , płyn chłodniczy paraflu- czy > zmienić na cos innego. jesli zmienić to na co? fiatowskie produkty nie są złe, jesli Cie cena nie prowokuje do zmiany to zostań przy nich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisoo Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > Ja tam swojego Kropka przy przebiegu 26500km zalalem olejem QUAKER > STATE 5W/40 SYNQUEST FULLY SYNTHETIC i jest jedyny słuszny wybór .... choć wystarczy 10W40 de lux Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek2000 Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 Do chłodnicy i silnika lej to co jest wymagane w naszej strefie klimatycznej. Czyli moim zdanim w zupełności u nas wystarczy olej nawet minerany 15/40,sam taki stosuje.Pomysłowośc sprzedawców nie zna granic, a ludzie to łykaja ja k nie wiem co! Co ztego że mineralny, parametrów półsyntetyka, czy syntetyka i tak nie wykorzystasz w cywilnym aucie w naszym klimacie!Wiem ze na reklamach wszystko ładnie wygląda, ale z praktycznego punkty widzenia trochę mnie to śmieszy.Lej spokojnie dobry ninerał,ale ważne: zmieniaj go np. co 10000km.Bo jak widzę zalecenia producenta typu: np. rozrząd 120000, olej 20000 to mnie ściska. A ludzie i tak to kupią.... bo to dobry samochód skoro tak rzadko zalecają wymiany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danek11 Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > mam pytanie czy przy przebiegu 44000km warto dalej stosowac produkty > fiatowskie -olej selenia 20K , płyn chłodniczy paraflu- czy > zmienić na cos innego. jesli zmienić to na co? > ---------------------------------------------------------------- > ZŁOTA STRZAŁA - PUNTO2 DYNAMIC 1,2 8V 2002 Mam przejechane 36000km na fiatowskich produktach,i nie zmieniam,nie są złe,myślałem o zmianie na mobil1,ale ktos zajmujący się dystrybucją olejów,tłomaczył mi że tak naprawdę to są wszystko te same oleje,tylko pod innymi nazwami i spełniaja te same normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek2000 Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 Jeszcze coś.Popatzr na klasyfikację jakościową i lepkpściową oleju i porównaj to z naszymi zimowymi temperaturami. Ja ma 15/40 minerał a zeszłej zimy przy -27 zapalił z a1 razem, a kontrolka oleju zgasła "normalnie" po uruchomieniu. A reklamy mówią że 15/ 40 zachowuje parametry tylko do -20 st. Nie słuchajcie reklam, bo tam zawsze wszystko gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > Ja tam swojego Kropka przy przebiegu 26500km zalalem olejem QUAKER > STATE 5W/40 SYNQUEST FULLY SYNTHETIC i jest > Do chlodnicy chcialem wlac Prestone -37'C ANTIFREEZ/COOLANT ale nie > moglem dostac > pozdr. oba wybory z najlepszej półki Mądre decyzje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 ja bym pozostał przy fiatowskich ja zalałem ostatnio selenie i paraflu i jest dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > Do chłodnicy i silnika lej to co jest wymagane w naszej strefie > klimatycznej. Czyli moim zdanim w zupełności u nas wystarczy > olej nawet minerany 15/40,sam taki stosuje. przepraszam ale czy kolega się rozminą z rozsadkiem gdzieś ?? w książce jest wyraźnie podanaklasa jakościowa i lepkościowa oleju i są to MINIMALNE wartości jakie olej MUSI spełniać, a pomysły takie jak Twoje powinny być tępione z pełną surowościa > Pomysłowośc > sprzedawców nie zna granic, a ludzie to łykaja ja k nie wiem co! > Co ztego że mineralny, parametrów półsyntetyka, czy syntetyka i > tak nie wykorzystasz w cywilnym aucie w naszym klimacie!Wiem ze > na reklamach wszystko ładnie wygląda, ale z praktycznego punkty > widzenia trochę mnie to śmieszy. czyt Ty masz pojęcie co piszesz ?? olej ma smarować silnik przy każdej temp a minerały graniczną temp płynięcia mają stosunkowo wysoką, przy -30Cdeg jakie były ostatniej zimy silnik na minelalu zajedziesz i nie ma znaczenia czy jaka firma go wyprodukowała. Z drugiejstrony przy 30Cdeg upale w miejskim korku ten olej też będzie zupełnie do niczego... > Lej spokojnie dobry ninerał,ale > ważne: zmieniaj go np. co 10000km.Bo jak widzę zalecenia > producenta typu: np. rozrząd 120000, olej 20000 to mnie ściska. > A ludzie i tak to kupią.... bo to dobry samochód skoro tak > rzadko zalecają wymiany... krzyżyk na drogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > Jeszcze coś.Popatzr na klasyfikację jakościową i lepkpściową oleju i > porównaj to z naszymi zimowymi temperaturami. Ja ma 15/40 > minerał a zeszłej zimy przy -27 zapalił z a1 razem, a kontrolka > oleju zgasła "normalnie" po uruchomieniu. super,to znaczy,ze 0,3 bara ciśnienia zostalo osiągnięte A reklamy mówią że 15/ > 40 zachowuje parametry tylko do -20 st. Nie słuchajcie reklam, > bo tam zawsze wszystko gra. polecam prosty test - weź glęboki talerz,zalej do niego olej 15W/40 i wstaw do zamrażarki do -20* na noc. Rano wyjmij talerz i zobacz,jaka jest konsystencja tego oleju P.S. - polecam w końcu nauczyć się poprawnie tworzyć posty na forum (to tak w związku z licznymi "pustymi" postami) - dłużej tego tolerować nie będę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 Ja stosuje produkty fiatowskie (Selenia 20K i Paraflu) nie moge na nie narzekac. Sa . Ostatnio nawet trafilem je w dobrej cenie. 5L Paraflu za 44zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek67112 Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > Ja stosuje produkty fiatowskie (Selenia 20K i Paraflu) nie moge na > nie narzekac. Sa . Ostatnio nawet trafilem je w dobrej cenie. > 5L Paraflu za 44zl. Cholera pojechałem następnego dnia po tym jak napisałeś że są po 44zl 4l + 1l gratis do Geanta i juz żadnego nie było musiałem kupic w baniakach 1L Co do tematu to ja olej zmieniłem na Shell Helix, ale Paraflu nadal uzywam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 > Ostatnio nawet trafilem je w dobrej cenie. > 5L Paraflu za 44zl. Ha, to nawet mniej niz placilem za koncentral Texaco... (50zl za 3 litry). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 > Ha, to nawet mniej niz placilem za koncentral Texaco... (50zl za 3 > litry). przeliczając na litr gotowego płynu to więcej przy założeniu koncentratu 1:1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 jesli zmienić to na co? Na produkty markowych producentów będą Cię tutaj kusić różnymi markami , decyzja należy dom Ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablus2002 Napisano 13 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 > Ja stosuje produkty fiatowskie (Selenia 20K i Paraflu) nie moge na > nie narzekac. Sa . Ostatnio nawet trafilem je w dobrej cenie. > 5L Paraflu za 44zl. a jak czesto zmieniasz olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 > a jak czesto zmieniasz olej? Ja zmienial raz na 18 lub 24 miechy zalezy ile przejade ale z reguly mam wiekszy przebieg na rowerze w rok niz kropkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koola Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 > Czyli moim zdanim w zupełności u nas wystarczy > olej nawet minerany 15/40,sam taki stosuje. Dobrzez ze dopisales "moim zdanim" bo to ze Ty jezdzisz na mineralnym nie znaczy ze ten olej jest najlepszy i odpowiedni do wszystkich aut. Swoja droga to Ty raczej nie masz wyboru i przy 250tys km przebiegu musisz lac mineralny ale nie wciskaj innym by przy 44tys km przechodzili z syntetyka/polsyntetyka na mineralny. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koola Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 > Ja zmienial raz na 18 lub 24 miechy zalezy ile przejade ale z reguly > mam wiekszy przebieg na rowerze w rok niz kropkiem Chyba troszke przesadzasz z tymi oszczednosciami -po 24 m-cach to taki "olej" moze zawierac w sobie wiecej wody i innych syfow niz oleju pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 > Cholera pojechałem następnego dnia po tym jak napisałeś że są po 44zl > 4l + 1l gratis do Geanta i juz żadnego nie było musiałem kupic w > baniakach 1L > Co do tematu to ja olej zmieniłem na Shell Helix, ale Paraflu nadal > uzywam Bylem wczoraj i jest teraz Paraflu 4l , za 44,59zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 > a jak czesto zmieniasz olej? Co 15kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 Nie warto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 > Ja zmienial raz na 18 lub 24 miechy zalezy ile przejade ale z reguly > mam wiekszy przebieg na rowerze w rok niz kropkiem To za rzadko. Olej powinno sie zmienic raz na 12 miesiecy. Chyba, ze zalejesz nowy olej i nie uruchomisz silnika, to moze tak stac i kilka lat . Co innego gdy juz zagrzejesz silnik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 > Chyba troszke przesadzasz z tymi oszczednosciami -po 24 m-cach to > taki "olej" moze zawierac w sobie wiecej wody i innych syfow niz > oleju > pozdr. Powiem tak jak go wymienial na kanale u kolegi mechanika to jak widzi ten olej to go bierze i wlewa do swojego golfa II 1.6 D i jezdzi na nim jeszcze od12 miechow bo mowi ze by on go jeszcze nie wymienial bo jest ladny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 > Powiem tak jak go wymienial na kanale u kolegi mechanika to jak widzi > ten olej to go bierze i wlewa do swojego golfa II 1.6 D i jezdzi > na nim jeszcze od12 miechow bo mowi ze by on go jeszcze nie > wymienial bo jest ladny. Tu nie chodzi o jego wyglad czy kolor, ale o wlasciwosci, glownie smarujace Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koola Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 > Powiem tak jak go wymienial na kanale u kolegi mechanika to jak widzi > ten olej to go bierze i wlewa do swojego golfa II 1.6 D i jezdzi > na nim jeszcze od12 miechow bo mowi ze by on go jeszcze nie > wymienial bo jest ladny. No to ja bym raczej podziekowal za wspolprace takiemu mechanikowi. Olej nie ma byc ladny tylko ma miec odpowiednie wlasciwosci smarujace i odprowadzajace cieplo -olej zamkniety w bance moze stac do konca okresu przydatnosci ale po otwarciu i zalaniu go do silnika (ktory nie jest hermetyczny) zaczynaja sie w nim zbierac rozne dziadostwa w tym i woda, co w zaden sposob nie jest dobre dla silnika. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vironx Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 to biedne są te auta sprzed 10-15 lat kiedy jeszcze syntetyk był tylko dla najdroższych i najwyższych modeli, a jakos ludzie jeździli i dalej na mineralnym oleju jeżdzą, jasne że syntetyk jest lepszy ale bez przesady... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koola Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 > Powiem tak jak go wymienial na kanale u kolegi mechanika to jak widzi > ten olej to go bierze i wlewa do swojego golfa II 1.6 D i jezdzi > na nim jeszcze od12 miechow bo mowi ze by on go jeszcze nie > wymienial bo jest ladny. I jeszcze jedno -uzywaj znakow przestankowych. Raz ze oddechu brakuje do czytania takich postow , a dwa to czasami ciezko zlapac sens. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 > I jeszcze jedno -uzywaj znakow przestankowych. > Raz ze oddechu brakuje do czytania takich postow , a dwa to czasami > ciezko zlapac sens. > pozdr. Wiem wiem czesto mi sie to zdarza.Pisac bez odstepow A co do mechanika to jest . Prace przy samochodach wykonuje tylko dla bliskich po super cenie(oczywiscie jak ma czas) On wie ze olej traci wlasciwosci ale i tak go wlewa, bo wie ze ten olej ma przebieg ponizej 12k km i dlatego go bierze. A Golf II i tak go przepali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 > mam pytanie czy przy przebiegu 44000km warto dalej stosowac produkty > fiatowskie -olej selenia 20K , płyn chłodniczy paraflu- czy > zmienić na cos innego. jesli zmienić to na co? IMHO uwazam ze nie warto, bo w tej cenie mozna kupic cos znacznie lepszego, ja leje Mobil1 5w50 a drogie paraflu zmienilem n znacznie tansze Borygo eko (zielone) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2007 W 90% porcentach masz rację Zdarzają się jednak takie wyroby, np. Fuchs gdzie olej o parametrach lepkościowych to minerał, ale np skład chemiczny opdowiada wielu olejom pół lub pełnosyntetycznym Aczkolwiek co do tego, że stosowanie od początku 15W40 to nieporozumienie, nie podlega dyskusjom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2007 > W 90% porcentach masz rację Zdarzają się jednak takie wyroby, np. > Fuchs > gdzie olej o parametrach lepkościowych to minerał, ale np skład > chemiczny opdowiada > wielu olejom pół lub pełnosyntetycznym Mareczku nie rozmawiamy o ewenementach QS czy Fuchsa > Aczkolwiek co do tego, że > stosowanie od > początku 15W40 to nieporozumienie, nie podlega dyskusjom no i o tym właśnie rozmawiamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekk01 Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 Ja też używam seleny i wymieniam co 20000 tysiaków ale filter co 10000 tys. a paraflu uważam za jeden z lepszych płynów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.