EGON-TKL Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 Prowadze od paru dni dyskusje na temat mocy i momentu żeby mieć odniesienie podam auto silnik Kappa 2.4 JTD moc max. 136KM 4000 obr. moment 305 nm 1900 obr. pytanie brzmi w jakich obrotach (chodzi nie o przedzial tylko o wartosc obrotow ) będzie auto najbardziej przyspieszać (najwieksze wciskanie w fotel) prosze o fachowe odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Prowadze od paru dni dyskusje na temat mocy i momentu żeby mieć > odniesienie podam auto silnik Kappa 2.4 JTD moc max. 136KM 4000 > obr. moment 305 nm 1900 obr. pytanie brzmi w jakich obrotach > będzie auto najbardziej przyspieszać (najwieksze wciskanie w > fotel) prosze o fachowe odpowiedzi Przy najwyższym momencie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Prowadze od paru dni dyskusje na temat mocy i momentu żeby mieć > odniesienie podam auto silnik Kappa 2.4 JTD moc max. 136KM 4000 > obr. moment 305 nm 1900 obr. pytanie brzmi w jakich obrotach > będzie auto najbardziej przyspieszać (najwieksze wciskanie w > fotel) prosze o fachowe odpowiedzi Tam bedzie najwieksze przyspieszenie gdzie jest najwieksza moc. Niestety zazwyczaj jest ta waski zakres obrotow, zeby tutaj wskazac kiedy bedzie przyspieszac najlepiej trzebaby znac caly przebieg mocy, oraz przelozenia skrzyni biegow, zeby wiadomo bylo kiedy zmieniac na wyzszy (celem trafienia na wyzszym na gorke w mocy, a nie jeszcze na dolek). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuikSilver Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Prowadze od paru dni dyskusje na temat mocy i momentu żeby mieć > odniesienie podam auto silnik Kappa 2.4 JTD moc max. 136KM 4000 > obr. moment 305 nm 1900 obr. pytanie brzmi w jakich obrotach > (chodzi nie o przedzial tylko o wartosc obrotow ) będzie auto > najbardziej przyspieszać (najwieksze wciskanie w fotel) prosze o > fachowe odpowiedzi no to chyba od 1900 obr/min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Tam bedzie najwieksze przyspieszenie gdzie jest najwieksza moc. > Niestety zazwyczaj jest ta waski zakres obrotow, zeby tutaj wskazac > kiedy bedzie przyspieszac najlepiej trzebaby znac caly przebieg > mocy, oraz przelozenia skrzyni biegow, zeby wiadomo bylo kiedy > zmieniac na wyzszy (celem trafienia na wyzszym na gorke w mocy, > a nie jeszcze na dolek). Nigdy w życiu przy najwyższej mocy czyli 4000 tysiakach diesel już się zacznie męczyć (bo moment już spada) i tam trzeba zmienić bieg a nie oczekiwać najmocniejszego wciskania w fotel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Tam bedzie najwieksze przyspieszenie gdzie jest najwieksza moc. > Niestety zazwyczaj jest ta waski zakres obrotow, zeby tutaj wskazac > kiedy bedzie przyspieszac najlepiej trzebaby znac caly przebieg > mocy, oraz przelozenia skrzyni biegow, zeby wiadomo bylo kiedy > zmieniac na wyzszy (celem trafienia na wyzszym na gorke w mocy, > a nie jeszcze na dolek). ale jestes pewny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > ale jestes pewny? Na pewno nie jest pewny i wygląda jakby nigdy dieslem nie jeździł! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 5 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 panowie konkretnie bo tak to ja już dyskutuje 3 dni i dupa z tego , przy jakich obratach bedzie najwieksze wciskanie z doswiadczeń napewno niejest to przy max. momencie (chodz tak mi się wydawało) od max. momentu dopiero auto sie budzi i zaczyna ciągnąć a wydawało mi się że przy 3 tyś najlepiej było , dlatego prosze o facjowe odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > ale jestes pewny? Jestem na 100% pewny. Przy 4tys bedzie najwieksze przyspieszenie skoro ma tam najwieksza moc Nie wiem jak ma dalej moc, moze gwaltownie spada (w koncu to diesel). A jak chcesz byc upierdliwy, to mozemy sie zalozyc i zrobic jakies badania naukowe, bo to co napisalem jest pewne jak to ze wlasnie swieci Slonce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > panowie konkretnie bo tak to ja już dyskutuje 3 dni i dupa z tego , > przy jakich obratach bedzie najwieksze wciskanie z doswiadczeń > napewno niejest to przy max. momencie (chodz tak mi się > wydawało) od max. momentu dopiero auto sie budzi i zaczyna > ciągnąć a wydawało mi się że przy 3 tyś najlepiej było , dlatego > prosze o facjowe odpowiedzi Jak będziesz jechał na niskich obrotach i dasz gaz do dechy to tam gdzie masz max. moment (w dieslach moment wzrasta gwałtownie) kółka najbardziej żwawo będą chciały rwać do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Nigdy w życiu przy najwyższej mocy czyli 4000 tysiakach diesel już > się zacznie męczyć (bo moment już spada) i tam trzeba zmienić > bieg a nie oczekiwać najmocniejszego wciskania w fotel. Ja nie wiem czy przy 4100 bedzie jeszcze jechal. Pisze ze przy 4tys bedzie najwieksze przyspieszenie...moze sie zaraz skonczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 Tylko,że za przyspieszenia odpowiada moment. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 dajcie wykres mocy tego silnika tylko taki żeby była na nim widoczna krzywa ciągnąca się do 4500 i wtedy będzie wiadomo a jeśli założymy,że max moc jest przy 4000 i potem gwałtownie spada to najlepsze "wciskanie w fotel" będzie gdzieś od 3700 ale to tylko chwilowo bo do tych 4000 inaczej jest w benzynie,czasami warto podkręcić silnik wyżej bo moc może spadać w słabszym stopniu niż przy lustrzanym odbiciu wzrostu mocy(chyba wiece o co chodzi) głównie spotykane w hondach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Ja nie wiem czy przy 4100 bedzie jeszcze jechal. Pisze ze przy 4tys > bedzie najwieksze przyspieszenie...moze sie zaraz skonczy Kolega pytał w którym momencie najmocniej wgniecie go w fotel. A skoro piszesz,że przy 4000 to znaczy,że nigdy nie jeździłeś dieslem oraz nie widziałeś wykresu z hamowni takiego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 Z definicji, siła jaka pcha Cię do przodu - czyli przyśpieszenie - zależy wprost od momentu obrotowego. Moc decyduje o Vmax. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Tylko,że za przyspieszenia odpowiada moment. Ta ? A jak moment jest taki sam od 2tys do 4-ch tysiecy, to w tym zakresie auto przyspiesa tak samo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Ta ? > A jak moment jest taki sam od 2tys do 4-ch tysiecy, to w tym zakresie auto przyspiesa tak samo ? Tak, z pominięciem wzrastających oporów toczenia i powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Ta ? > A jak moment jest taki sam od 2tys do 4-ch tysiecy, to w tym zakresie > auto przyspiesa tak samo ? Nie twierdzę że to jest tak prosto powyliczać ale wtedy kiedy moment najgwałtowniej przyrasta jest najmocniejsze wciskanie w fotel. Ty zaś podałeś odpowiedź jakbyśmy nad benzyniakiem się rozwodzili. Diesle ciągną najlepiej od dołu (pewnie nie raz słyszałeś taką opinię/fakt) to skąd największe przyspieszanie miałoby się wziąść powyżej 4000 obr./min? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 5 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 niemam wykresu tego ale z tego silnika ,co widze sa 2 typy odpowiedzi 1. ze przy max momencie 2. ze przy maksymalnej mocy a mi sie z doświadzcej wydaje że miedzy max. moca a momentem że ok. 3000 tyś obr. takie wrazenie podczas jazdy odczułem nieda się tego jakoś fizycznie wyliczyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 Najmocniej wciska kiedy moment jest najwyższy i kiedy przyrasta najgwałtowniej. Czyli kopa poczujesz w okolicach max.momentu. Jest tutaj na autokąciku temat o chiptuningu VAGów i tam jest wykres diesla. Zobaczcie,że w dieslu moment po osiągnięciu maxa zaczyna powoli spadać! Więc później już na pewno tak mocno nie wciska w fotel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 auto bedzie najlepiej przyspieszalo przy najwyzszym momencie, to chyba oczywiste jest... jesli moment ma rowny w pelnym zakresie obrotow to bedzie przyspieszal rowno od mocy bedzie zalezala predkosc maksymalna tego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > auto bedzie najlepiej przyspieszalo przy najwyzszym momencie, to > chyba oczywiste jest... > jesli moment ma rowny w pelnym zakresie obrotow to bedzie > przyspieszal rowno > od mocy bedzie zalezala predkosc maksymalna tego auta No nie dla wszystkich jest to oczywiste i stąd takie dyskusje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Najmocniej wciska kiedy moment jest jest najwyższy Racja > i kiedy przyrasta najgwałtowniej. A to nie ma praktycznego znaczenia - pierwsza pochodna momentu ma wpływ na pierwszą pochodną przyśpieszenia, która pewnie się nawet nie nazywa. Kto nie wierzy, już nie uwierzy. Kto chciał się dowiedzieć, to już wie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 5 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 też tak mi sie wydawało ale tak na 100% niejest bo taki diesel przy max. momencie rusza do przodu zgadza sie ale od tego momentu dostaje kopa i przy 3 tyś według moich obserwacji wciska najbardziej (napewno bardziej niż przy 2 tyś) jak by wciskanie nie zależało tylko od momentu ale równiez od mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > auto bedzie najlepiej przyspieszalo przy najwyzszym momencie, to > chyba oczywiste jest... > jesli moment ma rowny w pelnym zakresie obrotow to bedzie > przyspieszal rowno > od mocy bedzie zalezala predkosc maksymalna tego auta i co w benzynie jest tak samo?w lanosie mam max moment przy 3300 ale jednak bardziej wciska od 4000-4200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artih Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Tam bedzie najwieksze przyspieszenie gdzie jest najwieksza moc. To się uśmiałem. Dobry żart Widzę nie wszyscy wyznają taką zasadę jak ja - jeśli czegoś nie wiem na 100% to nie robię z siebie głupka i nie doradzam innym w danym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 5 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > i co w benzynie jest tak samo?w lanosie mam max moment przy 3300 ale > jednak bardziej wciska od 4000-4200 no właśnie ja w Tipo też ma wieksze wciskanie pow. max momentu więc to coś musi w tym być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > też tak mi sie wydawało ale tak na 100% niejest bo taki diesel przy > max. momencie rusza do przodu zgadza sie ale od tego momentu > dostaje kopa i przy 3 tyś według moich obserwacji wciska > najbardziej (napewno bardziej niż przy 2 tyś) jak by wciskanie > nie zależało tylko od momentu ale równiez od mocy no własnie,tym bardziej że turbina przy 2000 kręci się wolniej niż przy 3000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarusek Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Prowadze od paru dni dyskusje na temat mocy i momentu żeby mieć > odniesienie podam auto silnik Kappa 2.4 JTD moc max. 136KM 4000 > obr. moment 305 nm 1900 obr. pytanie brzmi w jakich obrotach > (chodzi nie o przedzial tylko o wartosc obrotow ) będzie auto > najbardziej przyspieszać (najwieksze wciskanie w fotel) prosze o > fachowe odpowiedzi Najogólniej, czym wyższy moment tym lepsze przyspieszenie, a moc odpowiada za max. prędkość jaką możesz osiągnąć. Ups, już było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Najogólniej, czym wyższy moment tym lepsze przyspieszenie, a moc > odpowiada za max. prędkość jaką możesz osiągnąć to po co ludzie dłubią swoje 1.6 jak lepiej kupić zwykłego 2.0 i moment będzie wtedy większy(mimo mniejszej mocy) niż w mocno dłubniętym 1.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 5 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 dobra ponowie konkrety !!! bo sie zrobi 10 stron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarusek Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > To się uśmiałem. Dobry żart > Widzę nie wszyscy wyznają taką zasadę jak ja - jeśli czegoś nie wiem > na 100% to nie robię z siebie głupka i nie doradzam innym w > danym temacie Dawno to było, ale jeszcze pamiętam że moment to siła razy ramię. A co z tego wynika to chyba oczywiste? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 mam przed oczami dwa wykresy -honda 1.6 135koni 150Nm -opel 2.0 115koni 170Nm ładujemy ten silnik do takich samych aut i co silnik oplowski bedzie miał lepsze przyspieszenie mimo 20koni mniej??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > to po co ludzie dłubią swoje 1.6 jak lepiej kupić zwykłego 2.0 i > moment będzie wtedy większy(mimo mniejszej mocy) niż w mocno > dłubniętym 1.6 Łatwiej podłubać czy zrobić swapa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > mam przed oczami dwa wykresy > -honda 1.6 135koni 150Nm > -opel 2.0 115koni 170Nm > miał lepsze przyspieszenie mimo 20koni mniej??? Przy tak dobranej skrzyni, żeby przy maks. momencie obrotowym w obu autach była identyczna prędkość - TAK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > dobra ponowie konkrety !!! bo sie zrobi 10 stron Pięć razy już zostały napisane. Czego więcej oczekujesz? Moim zdaniem wątek do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Łatwiej podłubać czy zrobić swapa? mając np opla astrę lepiej zrobić swapa bo koszty nowego silnika zwrócą się po sprzedaży starego,dokładamy tylko kasę na wymianę a mamy nie wysiloną jednostkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 5 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Pięć razy już zostały napisane. Czego więcej oczekujesz? Moim zdaniem > wątek do zamknięcia. to powiedz która wersja jest prawdziwa ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > to powiedz która wersja jest prawdziwa ?? Zauważ, że Ci, którzy nie mówią 'wydaje mi się', mają zaskakująco spójne wypowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 5 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Zauważ, że Ci, którzy nie mówią 'wydaje mi się', mają zaskakująco > spójne wypowiedzi. dzwoniłem teraz do fizyka z Politechniki Łodzkiej i koleś stanowczo mówi że przy max. mocy i dzis ma mi to wytłumaczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Przy tak dobranej skrzyni, żeby przy maks. momencie obrotowym w obu > autach była identyczna prędkość - TAK. a opcja w oplach między c20ne i c20xe różnica mocy 35koni,moment ledwie 20Nm,osiągi jednak znacznie lepsze w głupiej calibrze 2sek do setki,czy to sprawa tylko tych 20Nm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 5 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > a opcja w oplach między c20ne i c20xe różnica mocy 35koni,moment > ledwie 20Nm,osiągi jednak znacznie lepsze > w głupiej calibrze 2sek do setki,czy to sprawa tylko tych 20Nm? przy innych silnikach mogą być jeszcze inen rożnice inne skrzynie, rozmiar kół itp. wrócmy do tematu może chodzi oto kiedy najwieksze wciskanie w fotel max. moment czy max. moc czy może coś pośrodku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > dzwoniłem teraz do fizyka z Politechniki Łodzkiej i koleś stanowczo > mówi że przy max. mocy i dzis ma mi to wytłumaczyć niech Ci napisze w mailu i wrzucisz na kącik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 Jaki kraj tacy fizycy... Może fizyk miał na myśli silnik benzynowy N/A? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 5 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > Jaki kraj tacy fizycy... > Może fizyk miał na myśli silnik benzynowy N/A? rodzaj silnika niema znaczenia w tym przypadku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > To się uśmiałem. Dobry żart > Widzę nie wszyscy wyznają taką zasadę jak ja - jeśli czegoś nie wiem > na 100% to nie robię z siebie głupka i nie doradzam innym w > danym temacie To powiedz nam cos wiecej prosze Cie bardzo Wszyscy sie nasluchali achow i ochow o dieslach pseudo redaktorkow i mysla ze diesel ciagnie najlepiej z dolu itp, itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 5 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 widze ze ty sie znasz czyli wynika z tego że : zalozmy 3000 obr - moc 130 KM moment = (moc * obr) - 390 000 N 4000 obr - moc 130 KM moment = 520 000 a przyspieszenie jest dokladnie te same ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > widze ze ty sie znasz czyli wynika z tego że : > zalozmy > 3000 obr - moc 130 KM moment = (moc * obr) - 390 000 N > 4000 obr - moc 130 KM moment = 520 000 > a przyspieszenie jest dokladnie te same ?? Nie wiem jakie jest przyspieszenie, bo te dane sa nierealne Czy wogole wiesz jaka jest zaleznosc miedzy moca i momentem ? Bo z tego przykladu to widze ze sie zupelnie nie orientujesz Zeby nie byla to tylko pusta krytyka tak jak to niektorzy tutaj pisza, to Ci podpowiem Jesli masz powiedzmy 200Nm przy 2tys obr i przy tych obrotach masz powiedzmy 50KM, to jesli masz taki sam moment czyli 200Nm przy 4tys obr, to moc masz 2x50KM, czyli 100KM Zatem nie jest mozliwe zeby miec wiekszy moment przy wiekszych obrotach i zarazem mniejsza lub taka sama moc Natomiast jest mozliwe ze przy 4tys bedziesz mial mniejszy moment niz przy 2tys, ale moc wieksza, bo masz wiecej obrotow. Przyklad 2tys obr/min i masz 200Nm i 50KM 4tys obr/min i masz 150Nm i 75KM I to jest niezaleznie czy to dieselm czy benzyna, po prostu diesel ma wiekszy moment (jak jest z turbina) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 5 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 był fizyk napisał mi klika wzorów sparwa wyglada tak: aby policzyc moment musimy mieć dane mocy i obrotów przy jakich osigamy moc i wtedy wyliczymamy moment np jesli mamy 100KM przy 5000 obrt to max. moment ma X i to X zmieni się tylko wtedy jak zmieni się moc lub obroty a aby policzyć przyspieszenie interesuje nas tylko moc silnika a moment nas wogóle nieinteresuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 5 Marca 2007 Udostępnij Napisano 5 Marca 2007 > a aby policzyć przyspieszenie interesuje nas tylko moc silnika a > moment nas wogóle nieinteresuje Przeciez dokladnie to napisalem na samym poczatku Interesuja nas te obroty gdzie moc jest najwieksza, czyli 4tys. I nie wazne jest czy to diesel, czy silnik na wodor No, ale inni sie nasluchali jakie to diesle sa mocne z dolu i teraz sadza teorie. Sa mocne z dolu, ale nie oznacza to ze przy najwyzszej mocy nie beda najlepiej przyspieszac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.