Skocz do zawartości

Moc Moment


EGON-TKL

Rekomendowane odpowiedzi

Prowadze od paru dni dyskusje na temat mocy i momentu żeby mieć odniesienie podam auto silnik Kappa 2.4 JTD moc max. 136KM 4000 obr. moment 305 nm 1900 obr. pytanie brzmi w jakich obrotach (chodzi nie o przedzial tylko o wartosc obrotow ) będzie auto najbardziej przyspieszać (najwieksze wciskanie w fotel) prosze o fachowe odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prowadze od paru dni dyskusje na temat mocy i momentu żeby mieć

> odniesienie podam auto silnik Kappa 2.4 JTD moc max. 136KM 4000

> obr. moment 305 nm 1900 obr. pytanie brzmi w jakich obrotach

> będzie auto najbardziej przyspieszać (najwieksze wciskanie w

> fotel) prosze o fachowe odpowiedzi

Przy najwyższym momencie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prowadze od paru dni dyskusje na temat mocy i momentu żeby mieć

> odniesienie podam auto silnik Kappa 2.4 JTD moc max. 136KM 4000

> obr. moment 305 nm 1900 obr. pytanie brzmi w jakich obrotach

> będzie auto najbardziej przyspieszać (najwieksze wciskanie w

> fotel) prosze o fachowe odpowiedzi

Tam bedzie najwieksze przyspieszenie gdzie jest najwieksza moc.

Niestety zazwyczaj jest ta waski zakres obrotow, zeby tutaj wskazac kiedy bedzie przyspieszac najlepiej trzebaby znac caly przebieg mocy, oraz przelozenia skrzyni biegow, zeby wiadomo bylo kiedy zmieniac na wyzszy (celem trafienia na wyzszym na gorke w mocy, a nie jeszcze na dolek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prowadze od paru dni dyskusje na temat mocy i momentu żeby mieć

> odniesienie podam auto silnik Kappa 2.4 JTD moc max. 136KM 4000

> obr. moment 305 nm 1900 obr. pytanie brzmi w jakich obrotach

> (chodzi nie o przedzial tylko o wartosc obrotow ) będzie auto

> najbardziej przyspieszać (najwieksze wciskanie w fotel) prosze o

> fachowe odpowiedzi

no to chyba od 1900 obr/min biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam bedzie najwieksze przyspieszenie gdzie jest najwieksza moc.

> Niestety zazwyczaj jest ta waski zakres obrotow, zeby tutaj wskazac

> kiedy bedzie przyspieszac najlepiej trzebaby znac caly przebieg

> mocy, oraz przelozenia skrzyni biegow, zeby wiadomo bylo kiedy

> zmieniac na wyzszy (celem trafienia na wyzszym na gorke w mocy,

> a nie jeszcze na dolek).

Nigdy w życiu przy najwyższej mocy czyli 4000 tysiakach diesel już się zacznie męczyć (bo moment już spada) i tam trzeba zmienić bieg a nie oczekiwać najmocniejszego wciskania w fotel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam bedzie najwieksze przyspieszenie gdzie jest najwieksza moc.

> Niestety zazwyczaj jest ta waski zakres obrotow, zeby tutaj wskazac

> kiedy bedzie przyspieszac najlepiej trzebaby znac caly przebieg

> mocy, oraz przelozenia skrzyni biegow, zeby wiadomo bylo kiedy

> zmieniac na wyzszy (celem trafienia na wyzszym na gorke w mocy,

> a nie jeszcze na dolek).

ale jestes pewny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie konkretnie bo tak to ja już dyskutuje 3 dni i dupa z tego , przy jakich obratach bedzie najwieksze wciskanie z doswiadczeń napewno niejest to przy max. momencie (chodz tak mi się wydawało) od max. momentu dopiero auto sie budzi i zaczyna ciągnąć a wydawało mi się że przy 3 tyś najlepiej było , dlatego prosze o facjowe odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jestes pewny?

Jestem na 100% pewny. Przy 4tys bedzie najwieksze przyspieszenie skoro ma tam najwieksza moc ok.gif

Nie wiem jak ma dalej moc, moze gwaltownie spada (w koncu to diesel).

A jak chcesz byc upierdliwy, to mozemy sie zalozyc i zrobic jakies badania naukowe, bo to co napisalem jest pewne jak to ze wlasnie swieci Slonce zlosnik.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panowie konkretnie bo tak to ja już dyskutuje 3 dni i dupa z tego ,

> przy jakich obratach bedzie najwieksze wciskanie z doswiadczeń

> napewno niejest to przy max. momencie (chodz tak mi się

> wydawało) od max. momentu dopiero auto sie budzi i zaczyna

> ciągnąć a wydawało mi się że przy 3 tyś najlepiej było , dlatego

> prosze o facjowe odpowiedzi

Jak będziesz jechał na niskich obrotach i dasz gaz do dechy to tam gdzie masz max. moment (w dieslach moment wzrasta gwałtownie) kółka najbardziej żwawo będą chciały rwać do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdy w życiu przy najwyższej mocy czyli 4000 tysiakach diesel już

> się zacznie męczyć (bo moment już spada) i tam trzeba zmienić

> bieg a nie oczekiwać najmocniejszego wciskania w fotel.

Ja nie wiem czy przy 4100 bedzie jeszcze jechal. Pisze ze przy 4tys bedzie najwieksze przyspieszenie...moze sie zaraz skonczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dajcie wykres mocy tego silnika tylko taki żeby była na nim widoczna krzywa ciągnąca się do 4500 i wtedy będzie wiadomo

a jeśli założymy,że max moc jest przy 4000 i potem gwałtownie spada to najlepsze "wciskanie w fotel" będzie gdzieś od 3700 ale to tylko chwilowo bo do tych 4000

inaczej jest w benzynie,czasami warto podkręcić silnik wyżej bo moc może spadać w słabszym stopniu niż przy lustrzanym odbiciu wzrostu mocy(chyba wiece o co chodzi) głównie spotykane w hondach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie wiem czy przy 4100 bedzie jeszcze jechal. Pisze ze przy 4tys

> bedzie najwieksze przyspieszenie...moze sie zaraz skonczy

Kolega pytał w którym momencie najmocniej wgniecie go w fotel.

A skoro piszesz,że przy 4000 to znaczy,że nigdy nie jeździłeś dieslem oraz nie widziałeś wykresu z hamowni takiego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta ?

> A jak moment jest taki sam od 2tys do 4-ch tysiecy, to w tym zakresie

> auto przyspiesa tak samo ?

Nie twierdzę że to jest tak prosto powyliczać ale wtedy kiedy moment najgwałtowniej przyrasta jest najmocniejsze wciskanie w fotel.

Ty zaś podałeś odpowiedź jakbyśmy nad benzyniakiem się rozwodzili.

Diesle ciągną najlepiej od dołu (pewnie nie raz słyszałeś taką opinię/fakt) to skąd największe przyspieszanie miałoby się wziąść powyżej 4000 obr./min?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niemam wykresu tego ale z tego silnika ,co widze sa 2 typy odpowiedzi

1. ze przy max momencie

2. ze przy maksymalnej mocy

a mi sie z doświadzcej wydaje że miedzy max. moca a momentem że ok. 3000 tyś obr. takie wrazenie podczas jazdy odczułem nieda się tego jakoś fizycznie wyliczyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmocniej wciska kiedy moment jest najwyższy i kiedy przyrasta najgwałtowniej.

Czyli kopa poczujesz w okolicach max.momentu.

Jest tutaj na autokąciku temat o chiptuningu VAGów i tam jest wykres diesla.

Zobaczcie,że w dieslu moment po osiągnięciu maxa zaczyna powoli spadać! Więc później już na pewno tak mocno nie wciska w fotel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto bedzie najlepiej przyspieszalo przy najwyzszym momencie, to chyba oczywiste jest...

jesli moment ma rowny w pelnym zakresie obrotow to bedzie przyspieszal rowno smile.gif

od mocy bedzie zalezala predkosc maksymalna tego auta smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auto bedzie najlepiej przyspieszalo przy najwyzszym momencie, to

> chyba oczywiste jest...

> jesli moment ma rowny w pelnym zakresie obrotow to bedzie

> przyspieszal rowno

> od mocy bedzie zalezala predkosc maksymalna tego auta

No nie dla wszystkich jest to oczywiste i stąd takie dyskusje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najmocniej wciska kiedy moment jest jest najwyższy

Racja

> i kiedy przyrasta najgwałtowniej.

A to nie ma praktycznego znaczenia - pierwsza pochodna momentu ma wpływ na pierwszą pochodną przyśpieszenia, która pewnie się nawet nie nazywa.

Kto nie wierzy, już nie uwierzy. Kto chciał się dowiedzieć, to już wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak mi sie wydawało ale tak na 100% niejest bo taki diesel przy max. momencie rusza do przodu zgadza sie ale od tego momentu dostaje kopa i przy 3 tyś według moich obserwacji wciska najbardziej (napewno bardziej niż przy 2 tyś) jak by wciskanie nie zależało tylko od momentu ale równiez od mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auto bedzie najlepiej przyspieszalo przy najwyzszym momencie, to

> chyba oczywiste jest...

> jesli moment ma rowny w pelnym zakresie obrotow to bedzie

> przyspieszal rowno

> od mocy bedzie zalezala predkosc maksymalna tego auta

i co w benzynie jest tak samo?w lanosie mam max moment przy 3300 ale jednak bardziej wciska od 4000-4200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam bedzie najwieksze przyspieszenie gdzie jest najwieksza moc.

To się uśmiałem. Dobry żart ok.gif

Widzę nie wszyscy wyznają taką zasadę jak ja - jeśli czegoś nie wiem na 100% to nie robię z siebie głupka i nie doradzam innym w danym temacie biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też tak mi sie wydawało ale tak na 100% niejest bo taki diesel przy

> max. momencie rusza do przodu zgadza sie ale od tego momentu

> dostaje kopa i przy 3 tyś według moich obserwacji wciska

> najbardziej (napewno bardziej niż przy 2 tyś) jak by wciskanie

> nie zależało tylko od momentu ale równiez od mocy

no własnie,tym bardziej że turbina przy 2000 kręci się wolniej niż przy 3000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prowadze od paru dni dyskusje na temat mocy i momentu żeby mieć

> odniesienie podam auto silnik Kappa 2.4 JTD moc max. 136KM 4000

> obr. moment 305 nm 1900 obr. pytanie brzmi w jakich obrotach

> (chodzi nie o przedzial tylko o wartosc obrotow ) będzie auto

> najbardziej przyspieszać (najwieksze wciskanie w fotel) prosze o

> fachowe odpowiedzi

Najogólniej, czym wyższy moment tym lepsze przyspieszenie, a moc odpowiada za max. prędkość jaką możesz osiągnąć.

Ups, już było bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najogólniej, czym wyższy moment tym lepsze przyspieszenie, a moc

> odpowiada za max. prędkość jaką możesz osiągnąć

to po co ludzie dłubią swoje 1.6 jak lepiej kupić zwykłego 2.0 i moment będzie wtedy większy(mimo mniejszej mocy) niż w mocno dłubniętym 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To się uśmiałem. Dobry żart

> Widzę nie wszyscy wyznają taką zasadę jak ja - jeśli czegoś nie wiem

> na 100% to nie robię z siebie głupka i nie doradzam innym w

> danym temacie

Dawno to było, ale jeszcze pamiętam że moment to siła razy ramię. A co z tego wynika to chyba oczywiste? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to po co ludzie dłubią swoje 1.6 jak lepiej kupić zwykłego 2.0 i

> moment będzie wtedy większy(mimo mniejszej mocy) niż w mocno

> dłubniętym 1.6

Łatwiej podłubać czy zrobić swapa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam przed oczami dwa wykresy

> -honda 1.6 135koni 150Nm

> -opel 2.0 115koni 170Nm

> miał lepsze przyspieszenie mimo 20koni mniej???

Przy tak dobranej skrzyni, żeby przy maks. momencie obrotowym w obu autach była identyczna prędkość - TAK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy tak dobranej skrzyni, żeby przy maks. momencie obrotowym w obu

> autach była identyczna prędkość - TAK.

a opcja w oplach między c20ne i c20xe różnica mocy 35koni,moment ledwie 20Nm,osiągi jednak znacznie lepsze

w głupiej calibrze 2sek do setki,czy to sprawa tylko tych 20Nm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a opcja w oplach między c20ne i c20xe różnica mocy 35koni,moment

> ledwie 20Nm,osiągi jednak znacznie lepsze

> w głupiej calibrze 2sek do setki,czy to sprawa tylko tych 20Nm?

przy innych silnikach mogą być jeszcze inen rożnice inne skrzynie, rozmiar kół itp. wrócmy do tematu może chodzi oto kiedy najwieksze wciskanie w fotel max. moment czy max. moc czy może coś pośrodku 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To się uśmiałem. Dobry żart

> Widzę nie wszyscy wyznają taką zasadę jak ja - jeśli czegoś nie wiem

> na 100% to nie robię z siebie głupka i nie doradzam innym w

> danym temacie

To powiedz nam cos wiecej prosze Cie bardzo smirk.gif

Wszyscy sie nasluchali achow i ochow o dieslach pseudo redaktorkow i mysla ze diesel ciagnie najlepiej z dolu itp, itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widze ze ty sie znasz czyli wynika z tego że :

> zalozmy

> 3000 obr - moc 130 KM moment = (moc * obr) - 390 000 N

> 4000 obr - moc 130 KM moment = 520 000

> a przyspieszenie jest dokladnie te same ??

Nie wiem jakie jest przyspieszenie, bo te dane sa nierealne wink.gif

Czy wogole wiesz jaka jest zaleznosc miedzy moca i momentem ? wink.gif

Bo z tego przykladu to widze ze sie zupelnie nie orientujesz zlosnik.gif

Zeby nie byla to tylko pusta krytyka tak jak to niektorzy tutaj pisza, to Ci podpowiem

Jesli masz powiedzmy 200Nm przy 2tys obr i przy tych obrotach masz powiedzmy 50KM, to jesli masz taki sam moment czyli 200Nm przy 4tys obr, to moc masz 2x50KM, czyli 100KM ok.gif

Zatem nie jest mozliwe zeby miec wiekszy moment przy wiekszych obrotach i zarazem mniejsza lub taka sama moc zlosnik.gif

Natomiast jest mozliwe ze przy 4tys bedziesz mial mniejszy moment niz przy 2tys, ale moc wieksza, bo masz wiecej obrotow.

Przyklad

2tys obr/min i masz 200Nm i 50KM

4tys obr/min i masz 150Nm i 75KM zlosnik.gif

I to jest niezaleznie czy to dieselm czy benzyna, po prostu diesel ma wiekszy moment (jak jest z turbina)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był fizyk napisał mi klika wzorów sparwa wyglada tak:

aby policzyc moment musimy mieć dane mocy i obrotów przy jakich osigamy moc i wtedy wyliczymamy moment

np jesli mamy 100KM przy 5000 obrt to max. moment ma X i to X zmieni się tylko wtedy jak zmieni się moc lub obroty

a aby policzyć przyspieszenie interesuje nas tylko moc silnika a moment nas wogóle nieinteresuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a aby policzyć przyspieszenie interesuje nas tylko moc silnika a

> moment nas wogóle nieinteresuje

Przeciez dokladnie to napisalem na samym poczatku wink.gif

Interesuja nas te obroty gdzie moc jest najwieksza, czyli 4tys. I nie wazne jest czy to diesel, czy silnik na wodor zlosnik.gif

No, ale inni sie nasluchali jakie to diesle sa mocne z dolu i teraz sadza teorie. Sa mocne z dolu, ale nie oznacza to ze przy najwyzszej mocy nie beda najlepiej przyspieszac ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.