Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Smarowanie wężykiem.

> A jak nie wiesz jak, to jeszcze raz od początku podwieszony wątek do przeczytania, ale dokładnie i

> ze zrozumieniem.

> A jak przeczytasz to zrozumiesz, na co się porywasz...

wiem ze węzykiem tylko nie wiem gdzie go dokładnie podłaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie za daleko trochę? jaka jest wewnętrzna średnica przewodu?

Ja też mam restryktor na wyjściu z pompy, 1.2mm, i dalej wężyk o konkretnej średnicy, nie pamiętam jakiej, ale jest na pewno dostatecznie duża, żeby nie powodować dalszego zmniejszania ciśnienia (a nawet jeżeli, to niewiele). I daje to radę, żadnych kłopotów jak na razie, a dzisiaj właśnie przejechałem 800km po autobahnie i nie żałowałem mu zeby.GIFzeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a cena instalki zje 3/4 budżetu na projekt Zajefajnie

Hola hola.

Policz sobie wtryski, pompę, remap, strojenie (a i kompa chyba tam trzeba wymieniać całego) - ile to wyjdzie? Pewnie tyle co instalka grinser006.gifgrinser006.gif tyle, że potem... jeździsz połowę taniej, no chyba że człowiek śpi na kasie albo robi auto do jazdy od wielkiego dzwona - to już zupełnie nie ma tematu.

Zakładam, że tak jak ja - autko jest do jazdy na co dzień waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie tak do końca, próbuję uświadomić kolegę, że jego planowany budżet 3-4tyś na całość jest

> "troszkę" zbyt mały niestety

Hmmm, no może być mały tak czy siak, jakby nie robił. Dlatego właśnie uważam, że robienie softów 0.4 bara itp jest zupełnie bez sensu bo kasa ta sama (no może odpada odprężenie ale to więcej roboty niż kasy) a efekty nieporównywalny grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a cena instalki zje 3/4 budżetu na projekt Zajefajnie

nowy zestaw kme kosztuje 800-900zł plus butla 300-400 no to razem niech by te 1100. wtryski benzynowe plus pompa też pewnie gdzieś około tych 800zł (oczywiście nowe) plus 1000zł za wystrojenie, a czasem nawet i więcej. I potem tak chcesz coś zmienić w setupie to już masz związane ręce bo znowu musisz prosic stroiciela żeby łaskawie znalazł czas i to wystroił i znowu wziął pare stów. Druga sprawa to dojazd do stroiciela. Ja mieszkam pod rzeszowem, np Huba czy Zeton mieszkają w Warszawie i teraz trzeba doliczyć koszty dojazdu plus wynajęcie lawety. Dwa takie wyjazdy do warszawy i już mam koszt instalacji gazowej... Na gazie i na benzynie praktycznie nie czuc różnicy w mocy, a jesli nie czuć rożnicy to po co przepłacać? Już o kosztach paliwa nie wspominam bo to efekt uboczny zlosnik.gif Po co płacić 100złotych za pół godziny upalania jak można zapłacić 50? Tymbardziej że turbo na pełnym ogniu też swoje weźmie a im więcej weźmie tym więcej jesteś do przodu. A i bym zapomniał, na gazie można dmuchać i nawet 0.8 bara przy stopniu 10-11 i nie trzeba odprężać bo nie ma stukowego, a na benzynie trza mocno cofnąć zapłon żeby nie stukało i wtedy masz duzo gorsze osiągi na benzynie niz miałbys na gazie.

Na pewno cena instalacji nie zje 3/4 kosztów tak jak mówisz zlosnik.gif. Zresztą nawet załóżmy że i nawet by tak było to i tak po przejechaniu ok 10 15kkm projekt benzynowy wyjdzie drożej ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też mam restryktor na wyjściu z pompy, 1.2mm, i dalej wężyk o konkretnej średnicy, nie pamiętam

> jakiej, ale jest na pewno dostatecznie duża, żeby nie powodować dalszego zmniejszania

> ciśnienia (a nawet jeżeli, to niewiele). I daje to radę, żadnych kłopotów jak na razie, a

> dzisiaj właśnie przejechałem 800km po autobahnie i nie żałowałem mu

ja mam redukcje przy samej turbinie, a średnice rurki ok 6mm wewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> już mi tak nie cukruj bo jeszcze nie daj Boże popadne w samozachwyt

A to już Twoja sprawa rotfl.gif ja jedynie potwierdzam słuszność wypowiedzi bo dlaczego turbo ma się równać - bardzo drogo? niewiem.gif

Dobra, idę wymieniać uszczelkę pod klawiaturą a jutro termostat bo serduszko niedogrzane a i w stopy wieje lodem wrrr.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nowka the sun motorsport. Myslisz ze zbyt duze cisnienie, zawor sie nie otwarl, powietrze sie

> wrocilo i walnelo z wirnik lamiac oske ?

No coś w ten deseń, bo inaczej to chyba zasadniczo nie prawa się nic takiego stać... Pytanie jeszcze pozostaje czy nie masz tam coś źle podłączone, albo zapchane (wężyk podciśnieniowy do sterowania BOVem mam na myśli).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No coś w ten deseń, bo inaczej to chyba zasadniczo nie prawa się nic takiego stać... Pytanie

> jeszcze pozostaje czy nie masz tam coś źle podłączone, albo zapchane (wężyk podciśnieniowy do

> sterowania BOVem mam na myśli).

wszystkie wezyki nowe i bov sie normalnie otwieral smile.gif ja po cichu sadze ze wiem co sie stalo... turbina zbyt duzo pompnela i nie wytrzymala obrotow, takie moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale brak WG tak

Powiem Ci więcej - dopiero po naprawdę ostrym i wielokrotnym przegięciu w stosunku do możliwości turbosprężarki...

Mam kilka autentycznych przypadków, gdzie odpinano i blokowano zawór WG, a samochody dalej jeżdżą z tymi turbosprężarkami i nie kopcą ok.gif

Swego czasu kupiłem drugie punto gt, w którym t25 miało "mbc" z drutu - co powodowało chyba nie trzeba pytać - 1,5b w benzynowym 1.4 kręcone ostro do odcinki, przez wiele tys km. W tej chwili to turbo, bez żadnej regeneracji i z normalnymi luzami jeździ i dmucha zdrowo ponad 1.2b już w normalnej konfiguracji.

Znam też takich co w 1.6TD i 1.9TD kręcili ze zwiększoną dawką do 5 krpm i ładowali na T2 2.1 bara... To już jest absolutna abstrakcja jeśli chodzi o doładowania patrząc na mapy... Dalej jeżdżą, ale już normalniej...

Tak naprawdę to sugerując się mapami docieramy do pewnej granicy prędkości obrotowej. Powyżej układ turbosprężarki też dmucha i to bez szwanku (oczywiście patrząc na to zdroworozsądkowo), tyle że drastycznie spada sprawność kompresora. Najszybciej jednak turbo zabija surge i nadmierna temperatura (pomijając uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku obecności czegoś w dolocie/wydechu).

I jeszcze jedna kwestia odnośnie smarowania turbo.

Według większości producentów ciśnienie oleju dla łożyskowania turbo to jeszcze nie wszystko - ważny jest również przepływ. Analizując trochę literatury można wyznaczyć pewne uniwersalne wartości:

- wolne obroty, silnik rozgrzany - ciśnienie min. 0,35-0,4 bar, przepływ min - ok 0,4 l/min

- maksymalne obciążenie - ciśnienie min. 1,6 bar, przepływ min - ok 1,8 l/min.

Sposobów na ograniczenie ciśnienie jest kilka - rozwiązanie najlepiej sprowadzić do restryktora w zasilaniu kasety olejem - uniwersalne wartości to przedział 1 - 2mm. Warto pamiętać, że wiele turbosprężarek na wejściu ma restryktor (m. in MHI) i nie trzeba dokładać dodatkowego wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem Ci więcej - dopiero po naprawdę ostrym i wielokrotnym przegięciu w stosunku do możliwości

> turbosprężarki...

> Mam kilka autentycznych przypadków, gdzie odpinano i blokowano zawór WG, a samochody dalej jeżdżą z

> tymi turbosprężarkami i nie kopcą

> Swego czasu kupiłem drugie punto gt, w którym t25 miało "mbc" z drutu - co powodowało chyba nie

> trzeba pytać - 1,5b w benzynowym 1.4 kręcone ostro do odcinki, przez wiele tys km. W tej

> chwili to turbo, bez żadnej regeneracji i z normalnymi luzami jeździ i dmucha zdrowo ponad

> 1.2b już w normalnej konfiguracji.

> Znam też takich co w 1.6TD i 1.9TD kręcili ze zwiększoną dawką do 5 krpm i ładowali na T2 2.1

> bara... To już jest absolutna abstrakcja jeśli chodzi o doładowania patrząc na mapy... Dalej

> jeżdżą, ale już normalniej...

> Tak naprawdę to sugerując się mapami docieramy do pewnej granicy prędkości obrotowej. Powyżej układ

> turbosprężarki też dmucha i to bez szwanku (oczywiście patrząc na to zdroworozsądkowo), tyle

> że drastycznie spada sprawność kompresora. Najszybciej jednak turbo zabija surge i nadmierna

> temperatura (pomijając uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku obecności czegoś w

> dolocie/wydechu).

Aha, czyli jutro zamiast really heavy spring - zakładam na WG druta i niech się dzieje cool.gif no ale wcześniej muszę zmienić wałek bo się jedna krzywka wyjsrała beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nad tym przeplywem oleju tez juz dlugo mysle. Bo hydraulicy na kopalni u kumpla twierdza zawziecie, ze restryktor nie zmniejszy cisnienia, ale zmniejszy przeplyw oleju. Ja myslac calkiem teoretycznie, ze taki restryktor ogranicza jedno i drugie.

Hmm co do temeratury spalin to rowniez jest to mozliwe, bo odczytalem maksymalne wskazania wskaznikow i okazalo sie ze temp spalin doszla w pewnym momencie do 950 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie nad tym przeplywem oleju tez juz dlugo mysle. Bo hydraulicy na kopalni u kumpla twierdza

> zawziecie, ze restryktor nie zmniejszy cisnienia, ale zmniejszy przeplyw oleju.

> Ja myslac

> calkiem teoretycznie, ze taki restryktor ogranicza jedno i drugie.

> Hmm co do temeratury spalin to rowniez jest to mozliwe, bo odczytalem maksymalne wskazania

> wskaznikow i okazalo sie ze temp spalin doszla w pewnym momencie do 950 stopni

jest tak: małe wejście (wysokie ciśnienie przed restryktorem) w turbinie następuje rozprężenie i przez duży wylot oleju/spływ masz małe ciśnienie w samej turbinie więc jak najbardziej jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest tak: małe wejście (wysokie ciśnienie przed restryktorem) w turbinie następuje rozprężenie i

> przez duży wylot oleju/spływ masz małe ciśnienie w samej turbinie więc jak najbardziej jest

> ok.

a sam restryktor, najlepiej jak bedzie przy pompie oleju potem waz i turbina czy przed sama turbina czyli pompa, waz, restryktor i turbina ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a sam restryktor, najlepiej jak bedzie przy pompie oleju potem waz i turbina czy przed sama turbina

> czyli pompa, waz, restryktor i turbina ?

Powinien być przy turbinie chociaż ja mam przy pompie i jakoś to działa ale.. jak długo? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powinien być w turbinie

czyli to bedzie nastepna przerobka. Chociaz jak patrzy sie na otwor zasilajacy olejem w turbinie to widac tam taki restryktor na ok 2mm, wiec moze lepiej nie zakladac zadnego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli to bedzie nastepna przerobka. Chociaz jak patrzy sie na otwor zasilajacy olejem w turbinie to

> widac tam taki restryktor na ok 2mm, wiec moze lepiej nie zakladac zadnego ?

restryktor dobiera się pod zapotrzebowanie turbiny w olifke oraz ciśnienie robocze pompy oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> restryktor dobiera się pod zapotrzebowanie turbiny w olifke oraz ciśnienie robocze pompy oleju.

rozumiem smile.gif A z innej beczki. Co moze byc z pompa oleju, ze na zimnym oleju daje ok 6 barow a na zimnym spada do ok 0,2-0,3 bara ? To samo sie dzieje i na syntetyku jak i polsyntetyku. Jak mialem swoje 1.2 75KM to na zimnym na polsyntetyku mialem max 4bary i potem trzymalo sie ok 0,8 na rozgrzanym oleju. Dodam, ze zalozona nowa pompa ricambi i jest tak samo jak na starej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powinien być w turbinie

Co do tego nie mam wątpliwości (mimo, że mam zrobione inaczej), kwestia inna jest jak duże są to różnice w ciśnieniu/przepływie przy montażu w pompie/turbinie, zapytam przy okazji swojego osobistego "hydraulika".

Ale nie o to chodzi, ja się zastanawiam nad kwestiami chłodzenia, głównie po wyłączeniu silnika. Jeżeli masz restryktor przy turbinie to on z kolei bardzo ogranicza wymianę ciepła w przewodzie olejowym. Jeżeli masz "duża masę" olejową w przewodzie "bezpośrednio przylegającą" (brak bezpośredniego restryktora) to łatwiej jest o cyrkulację oleju ciepły <-> zimny, w szczególności, jeżeli masz wężyk puszczony łukiem do góry (tak jak u mnie). I śmiem twierdzić, że w tym momencie przekrój 1mm vs. np 6mm robi na prawdę dużą różnicę. Ale to, jak zwykle zeby.GIFzeby.GIF, moje teoretyzowanie palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaka jest najlepsz metoda na odprezenie??chodzi mi o taka zeby nie robić zbyt duzych

> modyfikacji.wiem ze to juz bylo ale jest 220 stron w tym temacie dojechalem do 50 ale nic

> konkretnego nie bylo.i jeszcze jedno pytanko : czy turbina kkk ma wbudowany WG??

Możesz wybierać komory spalania w głowicy ale... to jest robota dla dobrego fachowca....

Możesz stoczyć tłoki ale to też trzeba fachowo...

Możesz szukać niższych tłoków ale które pasują to ja nie wiem, o ile są takowe w ogóle...

Możesz też zrobić kanapkę - to jest najłatwiej zrobić chociaż.... w sumie to może i najtrudniej rotfl.gif bo jeśli nie splanujesz bloku to może się rozlecieć ta kanapka beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz wybierać komory spalania w głowicy ale... to jest robota dla dobrego fachowca....

> Możesz stoczyć tłoki ale to też trzeba fachowo...

> Możesz szukać niższych tłoków ale które pasują to ja nie wiem, o ile są takowe w ogóle...

> Możesz też zrobić kanapkę - to jest najłatwiej zrobić chociaż.... w sumie to może i najtrudniej

> bo jeśli nie splanujesz bloku to może się rozlecieć ta kanapka

do 1.1 tloki z 1.2 i wychodzi odprezenie, ze przy 1,5 bara nie wydmucha uszczelki biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.