Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

Pany mam pytanie odnosnie cybantow do dolotu.

Stosujecie zwykle czy jakies hiper mega?

Ja z tego co sie orientowalem to sa 3 rodzaje.

Zwykle waskie, takie jak te zwykle tylko maja szerszy pasek ale sruba jest normalna, no i hiper mega szerokie na srube zlosnik.gif

Jakie macie u siebie?

Zaopatrujecie sie w sklepach u was na wsiach czy necie mozna kupic cos sensownego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany mam pytanie odnosnie cybantow do dolotu.

> Stosujecie zwykle czy jakies hiper mega?

> Ja z tego co sie orientowalem to sa 3 rodzaje.

> Zwykle waskie, takie jak te zwykle tylko maja szerszy pasek ale sruba jest normalna, no i hiper

> mega szerokie na srube

> Jakie macie u siebie?

> Zaopatrujecie sie w sklepach u was na wsiach czy necie mozna kupic cos sensownego

Ja mam najzwyklejsze, ale lekka porażka była. Jeden był lewy i potem puścił rurę. Ale teraz już się od dłuższego czasu trzymają. Możesz spróbować zawsze coś firmowego, np. opaski sprężynujące (nie na śrubę, tylko samozaciskowe, nie wiem jak to lepiej nazwać) od jakiejś fury. W VW TDI takie np widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany mam pytanie odnosnie cybantow do dolotu.

> Stosujecie zwykle czy jakies hiper mega?

> Ja z tego co sie orientowalem to sa 3 rodzaje.

> Zwykle waskie, takie jak te zwykle tylko maja szerszy pasek ale sruba jest normalna, no i hiper

> mega szerokie na srube

> Jakie macie u siebie?

> Zaopatrujecie sie w sklepach u was na wsiach czy necie mozna kupic cos sensownego

Ja mam zwykłe i dają radę ale kilka razy się odkręci i do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polecam asortyment od tego kolesia jakiś tekst

> dają radę

Dokładnie takie są u mnie na wsi w agromie smile.gif w zależności od średnicy kosztują od 5 - 8 zł. Opaski są mega mocne ale mają mały skok (3-4mm) i trzeba dokładnie zmierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myslicie, co spowodowalo te dwie dziury w tloku biglaugh.gif

1

2

a) Zbyt wysoka temperatu i stopilo tlok wraz z piescieniami

b) Zbyt uboga mieszka i zaczelo stukac

c) a+b i nieszczesliwy zbieg okolicznosci

Alternatywne foty:

bb04e92ce8d876e0m.jpg

49155e45b80fbd6am.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak myslicie, co spowodowalo te dwie dziury w tloku

> 1

> 2

> a) Zbyt wysoka temperatu i stopilo tlok wraz z piescieniami

> b) Zbyt uboga mieszka i zaczelo stukac

> c) a+b i nieszczesliwy zbieg okolicznosci

foty nie działają confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak myslicie, co spowodowalo te dwie dziury w tloku

> 1

> 2

> a) Zbyt wysoka temperatu i stopilo tlok wraz z piescieniami

> b) Zbyt uboga mieszka i zaczelo stukac

> c) a+b i nieszczesliwy zbieg okolicznosci

pokaż foty bo też mialem sytuację że mi tlok spalilo z pierscieniami, ale stalo sie to zaraz po zmianie kolektora wydechowego i podejrzewam ze to jego wina, stukowe raczej wykluczam bo mam czujnik splania stukowego (osprzet boscha), Nie wiem jak z EGT bo nie mialem czujnika ale mieszanke mialem bogatą (przy doladowaniu afr w granicach 11). Dodam ze na oryginalnym kolektorze zrobilem ponad 2000km i bylo git, zmienilem kolektor i po ok 200km tlok sie spalil, wymienilem tlok i znowu po ok 200km sie wypalil. Dlatego obwiniam kolektor.

u mnie tak to wygladalo

284152608-1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pokaż foty bo też mialem sytuację że mi tlok spalilo z pierscieniami, ale stalo sie to zaraz po

> zmianie kolektora wydechowego i podejrzewam ze to jego wina, u mnie tak to wygladalo

ooo tutaj identycznie, stopilo sie i przykleilo sie do cylindra biglaugh.gif

Alternatywne zdjecia:

bb04e92ce8d876e0m.jpg

49155e45b80fbd6am.jpg

Tutaj mieszanka niby byla optymalna, ale podleje go wiecej paliwem, aby upewnic sie ze nic sie znow nie stanie. temperatura byla ok 900 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na gazie zadko do stukowego dochodzi. Podlejemy go mocniej i zobaczymy czy znow poplynie tlok

Jest stuk i jest stuk (choć nie wiem jak z gazem). Jeden jest od za wczesnego zapłonu i wybucha zamiast się rozprężać. Drugi jest samoczynny od nadmiaru ciśnienia, za ubogiej mieszanki itd itp, zanim wogóle zapłon zadziała.

900 stopni to trochę wysoko jak na mój amatorski gust...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wierz mi mimo ze masz podlane i nie stuka to mozesz miec egt ponad 1100 stopni ...... a jak dla

> mnie u woj76 było w uj za gorąco ...

Też mi się wydaje, że to tylko z temperatury. Stukanie może rozwalić półki ale nie przetobić denko.

Powiedzcie mi, czy może egt szaleć przy spokojnej jeździe, kiedy napięcie na sondzie oscyluje albo jest wręcz bogato?

Coś mi EGT wariacji dostaje, w sumie od dawna, szczególnie jak jest mróz ale czasami to takie dziwolągi robi, że wymiękam - potrafi nagle z 600 wywalić ponad 1200 ale jak puszczę gaz albo wcisnę do podłogi to się uspokaja ale sa takie duże skoki, że to chyba nie może być prawda spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mi się wydaje, że to tylko z temperatury. Stukanie może rozwalić półki ale nie przetobić denko.

> Powiedzcie mi, czy może egt szaleć przy spokojnej jeździe, kiedy napięcie na sondzie oscyluje albo

> jest wręcz bogato?

> Coś mi EGT wariacji dostaje, w sumie od dawna, szczególnie jak jest mróz ale czasami to takie

> dziwolągi robi, że wymiękam - potrafi nagle z 600 wywalić ponad 1200 ale jak puszczę gaz albo

> wcisnę do podłogi to się uspokaja ale sa takie duże skoki, że to chyba nie może być prawda

Uwaga, będę teoretyzował zeby.GIFzeby.GIF Albo masz coś z podłączeniem EGT nie tak, wibracje, cokolwiek i gdzieś Ci coś zwiera (miałem tak np z czujnikiem temp oleju), albo masz spory problem. A teoretyzowanie, to czy przypadkiem Ci się mieszanka w wydechu nie dopala, znaczy się za późny zapłon, ale do tego były by pewnie efekty audiowizualne. Ja mam przy lekkiej jeździe (cruise w podciśnieniu 120-130km/h) dość relatywnie spore EGT, rzędu 700-730 stopni przy mocno nagrzanym silniku, ale tylko przy closed loopie - lambda utrzymuje 14.7, co jest dość mało paliwa. Jak tylko docisnę trochę, żeby wyjść z closed loopa (ale dalej podciśnienie), EGT leci w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uwaga, będę teoretyzował Albo masz coś z podłączeniem EGT nie tak, wibracje, cokolwiek i gdzieś

> Ci coś zwiera (miałem tak np z czujnikiem temp oleju), albo masz spory problem. A

> teoretyzowanie, to czy przypadkiem Ci się mieszanka w wydechu nie dopala, znaczy się za późny

> zapłon, ale do tego były by pewnie efekty audiowizualne. Ja mam przy lekkiej jeździe (cruise w

> podciśnieniu 120-130km/h) dość relatywnie spore EGT, rzędu 700-730 stopni przy mocno nagrzanym

> silniku, ale tylko przy closed loopie - lambda utrzymuje 14.7, co jest dość mało paliwa. Jak

> tylko docisnę trochę, żeby wyjść z closed loopa (ale dalej podciśnienie), EGT leci w dół.

No coś jest na rzeczy ale.... z jednej strony jestem pewien, że egt źle wskazuje czasem bo potrafi tuż po odpaleniu walić poza zakres na wolnych obrotach albo skakać o 400 stopni w ciągu ułamka sekundy i spadać... ale z drugiej strony to co opisywałem dzieje się po przebutowaniu, kiedy chcę dalej jechać spokojnie... to wtedy mi zaczyna rosnąć mimo, że jadę ze stałą prędkością powiedzmy 90km/h z lekko wciśniętym gazem, kiedy napięcie na sondzie oscyluje... odjęcie lub dodanie gazu i wszystko wraca do normy... może się dopala niewiem.gif ale nie dzieje się tak zawsze. Tylko czasem i tylko po ostrym krótkim dociśnięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak myslicie, co spowodowalo te dwie dziury w tloku

> 1

> 2

> a) Zbyt wysoka temperatu i stopilo tlok wraz z piescieniami

> b) Zbyt uboga mieszka i zaczelo stukac

> c) a+b i nieszczesliwy zbieg okolicznosci

> Alternatywne foty:

ile było dmuchane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> imo to było za ubogo, zapłonem sobie zapewniłeś znośne EGT na kolektorze ale to co się działo nad

> tłokiem i między pierścieniami zabiło Ci silnik

sie wymieni i podleje wiecej gazem i zobaczymu co bedzie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o to w czym problem? To nie jest typowa c514??

Nie znam się na oznaczeniach. Wiem, że przy odcince może miałbym blisko 220 ale to już wysokie obroty są icon_rolleyes.gif a te 2 setki jakoś tak łapie nie wiadomo kiedy spineyes.gif

Fajnie by było jakby 200 miał przy 5500 serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie znam się na oznaczeniach. Wiem, że przy odcince może miałbym blisko 220 ale to już wysokie

> obroty są a te 2 setki jakoś tak łapie nie wiadomo kiedy

> Fajnie by było jakby 200 miał przy 5500

ale nie piszemy teraz o prędkościach a o konstrukcji skrzyni i możliwości ewentualnego montażu zamiennika zeby.GIF

Masz jakieś foto skrzyni z momentu przekładki silnika? Albo podaj VIN na priv to se w EPErze sprawdzę co tam jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.