Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> nie rozumiemy sie ....

> btw

> a co sie dzieje na logu w miejscu gaśniecia?

Nic szczegulnego sie nie dzieje, wszystko wydaje sie byc ok,poza tym ze afr "ucieka"

Mam swoja teorie na temat tego gasniecia. Jutro jak sie wyspie po nocce to bede walczyl. i albo bedzie dzialac albo... albo nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic szczegulnego sie nie dzieje, wszystko wydaje sie byc ok,poza tym ze afr "ucieka"

> Mam swoja teorie na temat tego gasniecia. Jutro jak sie wyspie po nocce to bede walczyl. i albo

> bedzie dzialac albo... albo nie bedzie.

jak juz jestesmy przy tym temacie mam pytanie do ciebie... ostatnio dopadłem program z podniesioną odcinka do 8v i nie wiem czy jest on poprawnie wykonany a dlaczego .... dlatego ze po przekroczeniu obrotów w ktorym seria odcina wszystkie dawki paliwa są powiekszone x3 normalne to ? seria max ma 8.9 ms a po przekroczeniu tych 6700 okolo ecu wali 25 ms ... sick.gif rozumiem ze tak nie powinno byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ak juz jestesmy przy tym temacie mam pytanie do ciebie... ostatnio dopadłem program z podniesioną

> odcinka do 8v i nie wiem czy jest on poprawnie wykonany a dlaczego .... dlatego ze po

> przekroczeniu obrotów w ktorym seria odcina wszystkie dawki paliwa są powiekszone x3 normalne

> to ? seria max ma 8.9 ms a po przekroczeniu tych 6700 okolo ecu wali 25 ms ... rozumiem ze

> tak nie powinno byc?

Nie wiem dokladne ile, ale u mnie na 500 obrotow przed odcinka programowa mam sporo podlany zeby turbinie bylo ciut chlodniej smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ak juz jestesmy przy tym temacie mam pytanie do ciebie... ostatnio dopadłem program z podniesioną

> Nie wiem dokladne ile, ale u mnie na 500 obrotow przed odcinka programowa mam sporo podlany zeby

> turbinie bylo ciut chlodniej

ale chodzi mi o seryjne wartosci generowane przez ecu kompa 8v porpostu przy bucie wartosci se lecą lecą i przed odcinka seria komp generuje okolo 9 ms czas wtrysku mija miejsce odciecia i potem wali okolo 24 ms .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale chodzi mi o seryjne wartosci generowane przez ecu kompa 8v porpostu przy bucie wartosci se lecą

> lecą i przed odcinka seria komp generuje okolo 9 ms czas wtrysku mija miejsce odciecia i potem

> wali okolo 24 ms .....

To jest bardzo ciekawe... Jesteś pewien, że źródłem tego czasu jest tylko i wyłącznie ECU, a nie coś innego po drodze?

Glaca kiedyś pisał o czymś takim, musiałbyś wątek przeszukać w tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W

> No dobra. jade se, cienkh gasnie. co mam zrobic?

To na pewno nie jest to, ale sprawdziłbym i tak. Mi kiedyś bezpiecznik od kompa "przyrdzewiał" trochę (ten 5A w komorze silnika) i czasem tracił kontakt. Działy się wtedy podobne jaja, ale silnik to wtedy była seryjna seria fabryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest bardzo ciekawe... Jesteś pewien, że źródłem tego czasu jest tylko i wyłącznie ECU, a nie

> coś innego po drodze?

> Glaca kiedyś pisał o czymś takim, musiałbyś wątek przeszukać w tył.

Miałem takie "piki" a spowodowane były złym wystrojeniem.

Ja ciągle myślałem, że jak mi zapętla to trzeba ująć... ujmowałem, ubogo się robiło a problem nie znikał - głupiałem.

Okazało się, że trzeba było DOLAĆ, ale trochę wcześniej (po obrotach).

Np. jak pik miałem przy 5000 to trzeb było dolać przy 4700 i już nie było problemu.

Długo do tego dochodziłem, pewnie dlatego że nie miałem szerokopasmówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobnie, z tym że u mnie gaśnie niezaleznie czy był pałowany czy nie. Dlatego sie wkurzyłem i odłączyłem sterowanie zapłonem (teraz jest tylko do odczytu) i nie gaśnie. A zaczęlo sie pierdzielić jak zacząłem używać końcówek mocy do sterowania wtryskami. Chyba jest jakieś zamieszanie z masami bo nawet mapy mi sie zaczęły same przełączać. A wczesniej było ok gdy końcówki nie były wykorzystane. Wtedy nigdy nie gasł. W jaki sposób masz podłączony zapłon? zbalansowany czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym nowym ecumasterze wiem już od jakiegoś czasu. Założenia są bardzo proste, urządzenie jest kapitalne. Jeśli obsługa posprzedażowa zostanie utrzymana na tym poziomie, co do tej pory, to urządzenie wytnie 95% SA z polskiego rynku. Zobaczymy jak wypadną testy na hamowni silnikowej u mnie na wydziale - na chwilę obecną zapowiada sie mega obiecująco! Będzie to jeden z kolejnych zakupów do mnie do seja - pełny priorytet wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O tym nowym ecumasterze wiem już od jakiegoś czasu. Założenia są bardzo proste, urządzenie jest

> kapitalne. Jeśli obsługa posprzedażowa zostanie utrzymana na tym poziomie, co do tej pory, to

> urządzenie wytnie 95% SA z polskiego rynku. Zobaczymy jak wypadną testy na hamowni silnikowej

> u mnie na wydziale - na chwilę obecną zapowiada sie mega obiecująco! Będzie to jeden z

> kolejnych zakupów do mnie do seja - pełny priorytet

Nie byłbym tego taki pewien. Jeśli ecumaster wejdzie w świat SA to albo dorówna ceną konkurencji albo liderzy rynku SA zejdą z ceną. Niestety zazwyczaj jest to pierwsze. Ale czas pokaże, może będzie cud 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie byłbym tego taki pewien. Jeśli ecumaster wejdzie w świat SA to albo dorówna ceną konkurencji

> albo liderzy rynku SA zejdą z ceną. Niestety zazwyczaj jest to pierwsze. Ale czas pokaże, może

> będzie cud

Twierdzisz, że AEM zejdzie do 1/3 swojej ceny? Bo MS'a nie liczę, bo to nie jest komp tego pokroju, a vemsowi do ECUMastera sporo brakuje już teraz. I wiem co mówię, bo styczność już miałem i z jednym i z drugim wink.gif Hamownia silnikowa to cudowne urządzenie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twierdzisz, że AEM zejdzie do 1/3 swojej ceny? Bo MS'a nie liczę, bo to nie jest komp tego pokroju,

> a vemsowi do ECUMastera sporo brakuje już teraz. I wiem co mówię, bo styczność już miałem i z

> jednym i z drugim Hamownia silnikowa to cudowne urządzenie

no własnie też tak sobie mysle że na tym to juz "na drodze" sobie chyba nie postroję crazy.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no własnie też tak sobie mysle że na tym to juz "na drodze" sobie chyba nie postroję

Bo? Niemal każdego SA stroisz tak samo. Jak masz hamownię, to stroisz tam, na ulicy też się stroi i nie ma z tym problemów. Kwestia mapy bazowej, by wszystko było na początek zgrane i auto zagadało. Potem jest już z górki wink.gif A ecumaster czy SA w strojeniu są "nieco" podobne, razem z moim stroicielem trochę aut już ogarnęliśmy na jednym i drugim i nigdy problemów nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo? Niemal każdego SA stroisz tak samo. Jak masz hamownię, to stroisz tam, na ulicy też się stroi i

> nie ma z tym problemów. Kwestia mapy bazowej, by wszystko było na początek zgrane i auto

> zagadało. Potem jest już z górki A ecumaster czy SA w strojeniu są "nieco" podobne, razem z

> moim stroicielem trochę aut już ogarnęliśmy na jednym i drugim i nigdy problemów nie było.

Bo na drodze jest ciężej ogarnąć jak największy zakres obciążeń. Tymbardziej że ja zawsze stroje sam... No chyba że jest to jakiś zamknięty odcinek, albo mało uczęszczany to wtedy prędzej. Strojenie na decie poprzez modyfikacje czasu wtrysku, czy poprzez np dodatkowe wtryski jest pikusiem w porównaniu do zrobienia map od zera... Przynajmniej na dzień dzisiejszy mi sie tak wydaje. Nie wiem może to przez to że nie mam doświadczenia w SA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo na drodze jest ciężej ogarnąć jak największy zakres obciążeń. Tymbardziej że ja zawsze stroje

> sam... No chyba że jest to jakiś zamknięty odcinek, albo mało uczęszczany to wtedy prędzej.

> Strojenie na decie poprzez modyfikacje czasu wtrysku, czy poprzez np dodatkowe wtryski jest

> pikusiem w porównaniu do zrobienia map od zera... Przynajmniej na dzień dzisiejszy mi sie tak

> wydaje. Nie wiem może to przez to że nie mam doświadczenia w SA

Det na fuel implancie jest bardzo podobny do strojenia SA. Co prawda zakres pracy przy SA jest sporo większy, jednakże typ roboty jest podobny. Robienie map od zera, szczególnie jeśli chodzi o wtrysk wcale mega trudne nie jest, a i reszta większych problemów nie sprawia. Podstawa to kawałek prostej na mało uczęszczanej drodze, 2 osoby w aucie ( mus to nie jest, ale znacząco ułatwia i przyspiesza pracę ) no i podstawowe narzędzia ( AFR i przynajmniej home made czujnik stuku-puku ). Hamownia nieco ułatwia sprawę, lecz my i tak dla pewności po strojeniu na rolkach wyjeżdżamy na ulicę. Choć moje padło np. było w pełni strojone na drodze, a ostateczna kosmetyka była wykonana na hamowni - tak nam było wygodniej i szybciej.

W sumie i tak dochodzę do wniosku po "kilku" latach przy tym jak i wielu rozmowach z ludźmi - że to głównie od preferencji danego stroiciela zależy gdzie stroi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie z uwagi na to, iż jest to mój pierwszy wpis na tym forum witam wszystkich serdecznie!

Przechodząc do tematu - mam problem w odczycie podcisnienia/nadcisnienia w kolektorze ssacym. Manometr wpiety w króciec podcisnienia do pompy hamulocwej pokazuje tylko podcisnienie. W doladowaniu wskazówka zatrzymuje sie na zerze. Czy jest tam gdzies jakis zawór kierunkowy? Przy wpieciu w mniejszy krociec po lewej stronie przepustnicy sytuacja jest taka sama. Oczywiscie manometr jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na wstępie z uwagi na to, iż jest to mój pierwszy wpis na tym forum witam wszystkich serdecznie!

> Przechodząc do tematu - mam problem w odczycie podcisnienia/nadcisnienia w kolektorze ssacym.

> Manometr wpiety w króciec podcisnienia do pompy hamulocwej pokazuje tylko podcisnienie. W

> doladowaniu wskazówka zatrzymuje sie na zerze. Czy jest tam gdzies jakis zawór kierunkowy?

> Przy wpieciu w mniejszy krociec po lewej stronie przepustnicy sytuacja jest taka sama.

> Oczywiscie manometr jest sprawny.

Wepnij się między kolektor dolotowy a regulator ciśnienia paliwa. Jeśli dalej będzie to samo, to manometr do dupy, lub mega dziura w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany ma ktos jakis sposob na uszczelnienie spustu oleju?

> Mialem juz zalozony silikonowy waz, teraz na probe dalem gumowy.

> Kombinacje alpejskie juz takie robilem ze szok, dalej lubi sobie kapnac

może miskę masz ujowo zaspawaną zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany ma ktos jakis sposob na uszczelnienie spustu oleju?

> Mialem juz zalozony silikonowy waz, teraz na probe dalem gumowy.

> Kombinacje alpejskie juz takie robilem ze szok, dalej lubi sobie kapnac

Mi kapało jak miałem lipnie króciec do flanszy przyspawany... poprawiłem i sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ma ktoś może jakiś link? bardziej mi chodzi o turbiny które były montowane w ciężarówkach, czyli

> troche takie większe lochy. Z garrettów to coś powyżej GT28

jakiś tekst

na drugiej, trzeciej stronie tego wątku był link :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ma ktoś może jakiś link? bardziej mi chodzi o turbiny które były montowane w ciężarówkach, czyli

> troche takie większe lochy. Z garrettów to coś powyżej GT28

Polecam różne turbosprężarki z Volvo, jeśli ma być coś tego pokroju to np TD04HL-16T-7 i wzwyż.

Lub coś z twin-scrollem np link. Takie coś chcę do t-jeta grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.