Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym poszedl w to co ja mam waytogo.gif

Boost zaczyna rosnac od 3000 a przy 3400-3500 na piatym biegu mam 0,8 bara.

Po miescie jezdzi sie jak seria, tym bardziej ze mam krzynke sporting i jest idealna do tego doladowania, jadac wolno moge spokojnie kulac sie po miescie na 4-5 zlosnik.gif

Apropo spalania, to moj tak czy siak ostatnio 10 pali 270751858-jezyk.gif

Po miescie raczej spokojnie jezdze bo wszedzie 30km/h ale na autobanie to juz pedal dziala 0-1 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajny masz kolektor - powaznie

> Masz jakas fote od przodu bez chlodnicy jak to wyglada

Było zdjęcie gdzieś wcześniej zdjętego / w czasie robót. Mi się tyż podoba wink.gif

A spalaniu się nie dziw u siebie, jak z odpiętą lambdą jeździsz, lepiej nie będzie. A w zimie to już shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Było zdjęcie gdzieś wcześniej zdjętego / w czasie robót. Mi się tyż podoba

Musze poszukac zlosnik.gif

> A spalaniu się nie dziw u siebie, jak z odpiętą lambdą jeździsz, lepiej nie będzie. A w zimie to

> już

W zimie sie nie jezdzi turbawka zlosnik.gif

A co do spalania i sondy, to moze kiedys bedziesz mial okazje to naprawic 270751858-jezyk.gif

I tu nasuwa sie pytanie zlosnik.gif

Czy ktos jezdzi z podpieta sonda i ecu majstrem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zimie sie nie jezdzi turbawka

Może Ty nie jeździsz. Takiej adrenaliny jak przyspieszanie na oblodzonej drodze turbolotem to mało co daje zlosnik.gif Też jedyna pora roku, kiedy nie specjalnie muszę się przejmować układem chłodzenia i mocy jest też więcej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajny masz kolektor - powaznie

> Masz jakas fote od przodu bez chlodnicy jak to wyglada

ostatnio troszkę poprawiłem się w jakości turbienia i wszyscy mi na to zwracają uwage. Chyba kązdy kiedyś musi do tego dorosnąć. Nie mam niestety, ale mam tylko takie:

już wcześniej tu wrzucałem

285265216-bfe27a7658.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może Ty nie jeździsz. Takiej adrenaliny jak przyspieszanie na oblodzonej drodze turbolotem to mało

> co daje Też jedyna pora roku, kiedy nie specjalnie muszę się przejmować układem chłodzenia i

> mocy jest też więcej

ja w zimie na wszystkich pięciu biegach nie mam trakcji wogóle rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym poszedl w to co ja mam

> Boost zaczyna rosnac od 3000 a przy 3400-3500 na piatym biegu mam 0,8 bara.

> Po miescie jezdzi sie jak seria, tym bardziej ze mam krzynke sporting i jest idealna do tego

> doladowania, jadac wolno moge spokojnie kulac sie po miescie na 4-5

> Apropo spalania, to moj tak czy siak ostatnio 10 pali

> Po miescie raczej spokojnie jezdze bo wszedzie 30km/h ale na autobanie to juz pedal dziala 0-1

Dokładnie o taki efekt mi chodzi

Aby na co dzień można było śmigać "bez turbiny"-normalne spalanie i nie katujemy silnika.

A jak potrzeba to "but" i jest zabawa!

Jaką TD04 masz dokładnie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie o taki efekt mi chodzi

> Aby na co dzień można było śmigać "bez turbiny"-normalne spalanie i nie katujemy silnika.

> A jak potrzeba to "but" i jest zabawa!

> Jaką TD04 masz dokładnie??

No to u mnie bez doładowania możesz śmigać i 130 w sumie a spalanie przy jeździe 100-110 w trasie miałem 7 gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie tez tyle a nawet wiecej, jak lecialem do de to 140 prawie caly czas i spalanie tez 7 ale

> benzyny

No może i 140, nie wiem, aż tak często nie jeżdżę bez doładowania hahaha.gif

Na razie irytuje mnie brak trakcji. Nie mogę dociągnąć 1, 2, 3 do końca bo koła mielą i jak zmienię bieg to następny zaczyna ze zbyt niskiej prędkości i zaś trzeba czekać aż się "nakręci" oslabiony.gif

Zupełny brak frajdy.

Tylko pewnie poniżej semislicków nie ma co schodzić bo i tak lipa będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No może i 140, nie wiem, aż tak często nie jeżdżę bez doładowania

> Na razie irytuje mnie brak trakcji. Nie mogę dociągnąć 1, 2, 3 do końca bo koła mielą i jak zmienię

> bieg to następny zaczyna ze zbyt niskiej prędkości i zaś trzeba czekać aż się "nakręci"

> Zupełny brak frajdy.

> Tylko pewnie poniżej semislicków nie ma co schodzić bo i tak lipa będzie?

o ile później wstaje niz na 1.4? czuć dużą różnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No może i 140, nie wiem, aż tak często nie jeżdżę bez doładowania

> Na razie irytuje mnie brak trakcji. Nie mogę dociągnąć 1, 2, 3 do końca bo koła mielą i jak zmienię

> bieg to następny zaczyna ze zbyt niskiej prędkości i zaś trzeba czekać aż się "nakręci"

> Zupełny brak frajdy.

> Tylko pewnie poniżej semislicków nie ma co schodzić bo i tak lipa będzie?

Ja mam 175/50/13 Potenze i z 1 nigdy nie daje bo przy przepinaniu na 2 zgrzyta zlosnik.gif

Jak na 2 dam buta to jak wskaznik mocy wejdzie na odpowiednie pole to zapiszczy i wio, no chyba ze jest zimno to zamieli troche i tez dalej ogien zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam 175/50/13 Potenze i z 1 nigdy nie daje bo przy przepinaniu na 2 zgrzyta

> Jak na 2 dam buta to jak wskaznik mocy wejdzie na odpowiednie pole to zapiszczy i wio, no chyba ze

> jest zimno to zamieli troche i tez dalej ogien

Potenza...

Moje fuldy eco-sreco 175/70/13 palą się nawet na 3-ce powyżej 100km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to u mnie bez doładowania możesz śmigać i 130 w sumie a spalanie przy jeździe 100-110 w trasie

> miałem 7 gazu.

jak sie nie cisnie to i 150-160 mozna smigac w lekkim podcisnieniu grinser006.gif pod warunkiem jazdy na dlugiej trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mam fuldy eco.

> Kupiłem bo sporo osób polecało te oponki ale nie jestem z nich zbyt zadowolony.Jak jest sucho to

> jeszcze ujdzie.

> Ale kiedy asfalt mokry to już masakra jest.

> Jak projekt się uda to na pewno zmienię.

Zmienisz bo i na suchym nie będzie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> celowo zrobilem ze 1,5 bara mam kolo 4700 obr wiec nisko to to nie jest

No w sumie... ja mam prawie tak samo ale ja na 3-ce po prostu tracę wtedy trakcję i skrzynia nie umiera. W sumie wolę 1000x stracić trakcję niż raz stracić skrzynię hehe.gif ale... cóż, trzeba będzie zaryzykować kiedyś. Na szczęście na razie idzie zima to wejdą zimówki a potem może na wiosnę zmienię w końcu opony o ile reszta szrotu dożyje hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No w sumie... ja mam prawie tak samo ale ja na 3-ce po prostu tracę wtedy trakcję i skrzynia nie

> umiera. W sumie wolę 1000x stracić trakcję niż raz stracić skrzynię ale... cóż, trzeba

> będzie zaryzykować kiedyś. Na szczęście na razie idzie zima to wejdą zimówki a potem może na

> wiosnę zmienię w końcu opony o ile reszta szrotu dożyje

hehe da rade wink.gif mi sie wydaje ze dzieła dokonczyły sliki i pare szlagów juz naprawde mega konkretnych grinser006.gif ale uj to było i tak do przewidzenia letko nie miała u mnie ta skrzynia oink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, jak miałem włączoną to przy wyraźnie szarpał. Prawdopodobnie korekcja się nie wyrabiała.

> Teraz mam ją wyłączoną i jest OK

A procz tego masz w ogule jakas korekcje?

Albo masz tylko mape paliwa i zaplonu?

Jezdzisz w full group?

Probowales fuel implant zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Ty u siebie jak jezdzisz?

Dokładnie tak jak napisałem. Temp. cieczy i w dolocie, plus map sensor i TPS. Nic więcej nie trzeba - jeździ, odpala na zimno i ciepło, moc ma cały czas. W zasadzie jak by zapiąć EDIS'a z forda do zapłonu, to masz najtańszego SA smile.gif Opcja już sprawdzona, bo pewna omega lata w takiej konfiguracji, lecz na decie 2.

Ale w seju sensu większego nie ma, bo fabryczny komp nie robi problemów z zapłonem. Choć i tak czekam na EMU lub deta 4. Emu będę się bawił już w tym miesiącu, więc zobaczę co i jak z tym wynalazkiem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie tak jak napisałem. Temp. cieczy i w dolocie, plus map sensor i TPS. Nic więcej nie trzeba

> - jeździ, odpala na zimno i ciepło, moc ma cały czas. W zasadzie jak by zapiąć EDIS'a z forda

> do zapłonu, to masz najtańszego SA Opcja już sprawdzona, bo pewna omega lata w takiej

> konfiguracji, lecz na decie 2.

> Ale w seju sensu większego nie ma, bo fabryczny komp nie robi problemów z zapłonem. Choć i tak

> czekam na EMU lub deta 4. Emu będę się bawił już w tym miesiącu, więc zobaczę co i jak z tym

> wynalazkiem

Wszystko pięknie cacy zasadniczo i faktycznie dużo nie trzeba, żeby silnik chodził, jest jedno małe ale, jeżeli kiedykolwiek zaostrzą w praktyce przepisy przeglądowe w Polsce, albo Szołpas przez przypadek będzie chciał zrejestrować auto w DE to bez lambdy wyleci z przeglądu zanim jeszcze dobrze się rozejrzy w gazetach w poczekalni. I to nie dlatego, że będzie fizycznie nie podłączona, tylko dlatego, że będzie to od razu widać na analizatorze spalin. Dlatego jakąś lambdę wypada mieć, szerokopasmowa równie dobra, pod warunkiem, że któryś z tych DET-wynalazków potrafi robić z niej korekty.

A o spalaniu przy lekkiej jeździe to już nie będę pisał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko pięknie cacy zasadniczo i faktycznie dużo nie trzeba, żeby silnik chodził, jest jedno małe

> ale, jeżeli kiedykolwiek zaostrzą w praktyce przepisy przeglądowe w Polsce, albo Szołpas przez

> przypadek będzie chciał zrejestrować auto w DE to bez lambdy wyleci z przeglądu zanim jeszcze

> dobrze się rozejrzy w gazetach w poczekalni. I to nie dlatego, że będzie fizycznie nie

> podłączona, tylko dlatego, że będzie to od razu widać na analizatorze spalin. Dlatego jakąś

> lambdę wypada mieć, szerokopasmowa równie dobra, pod warunkiem, że któryś z tych

> DET-wynalazków potrafi robić z niej korekty.

> A o spalaniu przy lekkiej jeździe to już nie będę pisał...

Ale "trza być hardcorem" grinser006.gif

Ekonomia i przepisy są dla mięczaków hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko pięknie cacy zasadniczo i faktycznie dużo nie trzeba, żeby silnik chodził, jest jedno małe

> ale, jeżeli kiedykolwiek zaostrzą w praktyce przepisy przeglądowe w Polsce, albo Szołpas przez

> przypadek będzie chciał zrejestrować auto w DE to bez lambdy wyleci z przeglądu zanim jeszcze

> dobrze się rozejrzy w gazetach w poczekalni. I to nie dlatego, że będzie fizycznie nie

> podłączona, tylko dlatego, że będzie to od razu widać na analizatorze spalin. Dlatego jakąś

> lambdę wypada mieć, szerokopasmowa równie dobra, pod warunkiem, że któryś z tych

> DET-wynalazków potrafi robić z niej korekty.

> A o spalaniu przy lekkiej jeździe to już nie będę pisał...

tylko jest jeden maly problem, przy wiekszych wtryskach prblemem jest aby na jalowym pracowaly "oszczednie" bo czas robi sie zbyt krotki grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A procz tego masz w ogule jakas korekcje?

nie tymczasowo nie mam. Muszę sobie zrobić po temperaturze w dolocie i trochę mocniej się zapłonem pobawić :D

> Albo masz tylko mape paliwa i zaplonu?

yhy

> Jezdzisz w full group?

> Probowales fuel implant

nie, mam DET2 tylko 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko pięknie cacy zasadniczo i faktycznie dużo nie trzeba, żeby silnik chodził, jest jedno małe

> ale, jeżeli kiedykolwiek zaostrzą w praktyce przepisy przeglądowe w Polsce, albo Szołpas przez

> przypadek będzie chciał zrejestrować auto w DE to bez lambdy wyleci z przeglądu zanim jeszcze

> dobrze się rozejrzy w gazetach w poczekalni. I to nie dlatego, że będzie fizycznie nie

> podłączona, tylko dlatego, że będzie to od razu widać na analizatorze spalin. Dlatego jakąś

> lambdę wypada mieć, szerokopasmowa równie dobra, pod warunkiem, że któryś z tych

> DET-wynalazków potrafi robić z niej korekty.

> A o spalaniu przy lekkiej jeździe to już nie będę pisał...

No... Chcę zobaczyć mocne turbo cento, które spełni normy spalin. Ale beż żadnych macherów, bo i ja w swoim bez kata i lambdy mogę spełnić normy przez krótki czas. Zresztą, o czym jest temat? O przepisach, czy o możliwościach sterowania silnikiem?

Jak chcesz mieć dobrze zrobione sterowanie, to idziesz w SA, bo seryjny komp nie umożliwia Ci wielu korekcji potrzebnych w mocnym aucie. A jeśli po prostu się bawisz jak ja, w małym garażu, to masz wywalone na przepisy. Moje auto i tak na zawody będzie latało na lawecie, więc jakoś problemu nie widzę. A jak chcesz spełniać przepisy, to zostaw auto w spokoju, bo czego nie zrobisz, to tylko sprawę pogorszysz. Nie jest tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie sa objawy za malego IC ? oprocz zbyt wysokiej temp w dolocie ?

1- Najlepsza bylaby taka jak temp otoczenia ?

2 - jest mozliwe ze podczas upalania w srednio cieply dzien mozna przy duzym IC miec stala temp w dolocie nie odbiegajaca wiele od temp otoczenia ?

3 - czy ksztalt IC ma znaczenie ? chodzi o krotki i wysoki i dlugi a waski ( szerokosci takie same) ? Czy same rdzenie roznia sie wydajnoscia tj max przeplywem poiwetrza w danym czasie aby nie blokowaly za bardzo Turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie sa objawy za malego IC ? oprocz zbyt wysokiej temp w dolocie ?

> 1- Najlepsza bylaby taka jak temp otoczenia ?

> 2 - jest mozliwe ze podczas upalania w srednio cieply dzien mozna przy duzym IC miec stala temp w

> dolocie nie odbiegajaca wiele od temp otoczenia ?

> 3 - czy ksztalt IC ma znaczenie ? chodzi o krotki i wysoki i dlugi a waski ( szerokosci takie

> same) ? Czy same rdzenie roznia sie wydajnoscia tj max przeplywem poiwetrza w danym czasie

> aby nie blokowaly za bardzo Turbiny?

W zasadzie to temp. w dolocie jest skutkiem za małego IC. Reszta wiąże się bezpośrednio z tym, np. stukanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zasadzie to temp. w dolocie jest skutkiem za małego IC. Reszta wiąże się bezpośrednio z tym, np.

> stukanie.

Ja miałem zbyt mały IC i problem był wiecznie ze stukami.

Po zmianie IC stuki ustały i mogłem dość ostro pójść z zapłonem do przodu.

Ponadto moc przestała "kisnąć" na górze, osiągi przestały być wrażliwe na upał, korki w mieście itp.

Wady - większy lag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No... Chcę zobaczyć mocne turbo cento, które spełni normy spalin. Ale beż żadnych macherów, bo i ja

> w swoim bez kata i lambdy mogę spełnić normy przez krótki czas. Zresztą, o czym jest temat? O

> przepisach, czy o możliwościach sterowania silnikiem?

> Jak chcesz mieć dobrze zrobione sterowanie, to idziesz w SA, bo seryjny komp nie umożliwia Ci wielu

> korekcji potrzebnych w mocnym aucie. A jeśli po prostu się bawisz jak ja, w małym garażu, to

> masz wywalone na przepisy. Moje auto i tak na zawody będzie latało na lawecie, więc jakoś

> problemu nie widzę. A jak chcesz spełniać przepisy, to zostaw auto w spokoju, bo czego nie

> zrobisz, to tylko sprawę pogorszysz. Nie jest tak?

Mylisz sie straszliwie ;-) 1. Moj turbolot spelnia wszystkie normy z duzym zapasem. 2. Mam wtryski 250ccm i zadnych kloptow z paliwem na wolnych, wiecej, czasy sa powyzej 1ms co daje mi jeszcze spory zapas na wieksze. 3. Seryjny komp potrafi wszystko, trzeba tylko wiedziec jak. Ci co nie potrafia chodza potem i takie bzdury o koniecznosci SA opowiadaja.

Mozesz sobie latac na zawody tylko, ale jak masz rej. to normy (teoretycznie) musisz spelniac. I argument, ze na dlubanym i tak sie nie da jest marny ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mylisz sie straszliwie ;-) 1. Moj turbolot spelnia wszystkie normy z duzym zapasem. 2. Mam wtryski

> 250ccm i zadnych kloptow z paliwem na wolnych, wiecej, czasy sa powyzej 1ms co daje mi jeszcze

> spory zapas na wieksze. 3. Seryjny komp potrafi wszystko, trzeba tylko wiedziec jak. Ci co nie

> potrafia chodza potem i takie bzdury o koniecznosci SA opowiadaja.

> Mozesz sobie latac na zawody tylko, ale jak masz rej. to normy (teoretycznie) musisz spelniac. I

> argument, ze na dlubanym i tak sie nie da jest marny ;-)

Hmm... No 250 to sporo. Zrób to na moich 380, będziesz kozakiem jeśli utrzymasz wolne poniżej 1000. No i być może się nie znam, ale jak zrobisz mi na seryjnym kompie korekcje dodatkowo po EGT, stukach, temp oleju oraz boost cut'a, ALS'a i flat shifta, a i przydała by się możliwość bezproblemowego strojenia po kablu w czasie rzeczywistym - wtedy odpuszczę SA i oddam Tobie do zrobienia komputer. Sterowanie turbem jest do zrobienia na fabrycznym sterowniku. Pod warunkiem, że ogarniesz się w kasie strojenia SA, czyli jak dla mnie ok. 1kpln.

Jeśli tego nie potrafisz, a mniemam, że nikt tego jeszcze nie zrobił i nie zrobi (ilość wejść w kompie masz ograniczoną). Lecz nadal podziwiam ludzi, którzy tak chwalą seryjny komputer - owszem, jest dobry do małego tuningu na miasto. Lecz do sportu dalej SA bije na głowę seryjną puszkę. Nie to przeznaczenie, nie te możliwości. Mowa oczywiście o turbo, choć i 16v sprawiają problemy na seryjnych sterownikach.

A co do tego, że zawsze da się spełnić normy, to proszę Cię - nie miałeś widocznie kontaktu z autami do wyczynu. I nie mówię o KJS'ach, czy innych turbo na miasto. Piszę o naprawdę mocnych autach budowanych na grubo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.