fendt180 Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 Ja bym poszedl w to co ja mam Boost zaczyna rosnac od 3000 a przy 3400-3500 na piatym biegu mam 0,8 bara. Po miescie jezdzi sie jak seria, tym bardziej ze mam krzynke sporting i jest idealna do tego doladowania, jadac wolno moge spokojnie kulac sie po miescie na 4-5 Apropo spalania, to moj tak czy siak ostatnio 10 pali Po miescie raczej spokojnie jezdze bo wszedzie 30km/h ale na autobanie to juz pedal dziala 0-1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 Fajny masz kolektor - powaznie Masz jakas fote od przodu bez chlodnicy jak to wyglada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > Fajny masz kolektor - powaznie > Masz jakas fote od przodu bez chlodnicy jak to wyglada Było zdjęcie gdzieś wcześniej zdjętego / w czasie robót. Mi się tyż podoba A spalaniu się nie dziw u siebie, jak z odpiętą lambdą jeździsz, lepiej nie będzie. A w zimie to już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > Było zdjęcie gdzieś wcześniej zdjętego / w czasie robót. Mi się tyż podoba Musze poszukac > A spalaniu się nie dziw u siebie, jak z odpiętą lambdą jeździsz, lepiej nie będzie. A w zimie to > już W zimie sie nie jezdzi turbawka A co do spalania i sondy, to moze kiedys bedziesz mial okazje to naprawic I tu nasuwa sie pytanie Czy ktos jezdzi z podpieta sonda i ecu majstrem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > W zimie sie nie jezdzi turbawka Może Ty nie jeździsz. Takiej adrenaliny jak przyspieszanie na oblodzonej drodze turbolotem to mało co daje Też jedyna pora roku, kiedy nie specjalnie muszę się przejmować układem chłodzenia i mocy jest też więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > Fajny masz kolektor - powaznie > Masz jakas fote od przodu bez chlodnicy jak to wyglada ostatnio troszkę poprawiłem się w jakości turbienia i wszyscy mi na to zwracają uwage. Chyba kązdy kiedyś musi do tego dorosnąć. Nie mam niestety, ale mam tylko takie: już wcześniej tu wrzucałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > Może Ty nie jeździsz. Takiej adrenaliny jak przyspieszanie na oblodzonej drodze turbolotem to mało > co daje Też jedyna pora roku, kiedy nie specjalnie muszę się przejmować układem chłodzenia i > mocy jest też więcej ja w zimie na wszystkich pięciu biegach nie mam trakcji wogóle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > ja w zimie na wszystkich pięciu biegach nie mam trakcji wogóle Wiadomo a jakie przebiegi się robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > Ja bym poszedl w to co ja mam > Boost zaczyna rosnac od 3000 a przy 3400-3500 na piatym biegu mam 0,8 bara. > Po miescie jezdzi sie jak seria, tym bardziej ze mam krzynke sporting i jest idealna do tego > doladowania, jadac wolno moge spokojnie kulac sie po miescie na 4-5 > Apropo spalania, to moj tak czy siak ostatnio 10 pali > Po miescie raczej spokojnie jezdze bo wszedzie 30km/h ale na autobanie to juz pedal dziala 0-1 Dokładnie o taki efekt mi chodzi Aby na co dzień można było śmigać "bez turbiny"-normalne spalanie i nie katujemy silnika. A jak potrzeba to "but" i jest zabawa! Jaką TD04 masz dokładnie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barti917 Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 td04l-13t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > Dokładnie o taki efekt mi chodzi > Aby na co dzień można było śmigać "bez turbiny"-normalne spalanie i nie katujemy silnika. > A jak potrzeba to "but" i jest zabawa! > Jaką TD04 masz dokładnie?? No to u mnie bez doładowania możesz śmigać i 130 w sumie a spalanie przy jeździe 100-110 w trasie miałem 7 gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > No to u mnie bez doładowania możesz śmigać i 130 w sumie a spalanie przy jeździe 100-110 w trasie > miałem 7 gazu. U mnie tez tyle a nawet wiecej, jak lecialem do de to 140 prawie caly czas i spalanie tez 7 ale benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > U mnie tez tyle a nawet wiecej, jak lecialem do de to 140 prawie caly czas i spalanie tez 7 ale > benzyny No może i 140, nie wiem, aż tak często nie jeżdżę bez doładowania Na razie irytuje mnie brak trakcji. Nie mogę dociągnąć 1, 2, 3 do końca bo koła mielą i jak zmienię bieg to następny zaczyna ze zbyt niskiej prędkości i zaś trzeba czekać aż się "nakręci" Zupełny brak frajdy. Tylko pewnie poniżej semislicków nie ma co schodzić bo i tak lipa będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > No może i 140, nie wiem, aż tak często nie jeżdżę bez doładowania > Na razie irytuje mnie brak trakcji. Nie mogę dociągnąć 1, 2, 3 do końca bo koła mielą i jak zmienię > bieg to następny zaczyna ze zbyt niskiej prędkości i zaś trzeba czekać aż się "nakręci" > Zupełny brak frajdy. > Tylko pewnie poniżej semislicków nie ma co schodzić bo i tak lipa będzie? o ile później wstaje niz na 1.4? czuć dużą różnice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > No może i 140, nie wiem, aż tak często nie jeżdżę bez doładowania > Na razie irytuje mnie brak trakcji. Nie mogę dociągnąć 1, 2, 3 do końca bo koła mielą i jak zmienię > bieg to następny zaczyna ze zbyt niskiej prędkości i zaś trzeba czekać aż się "nakręci" > Zupełny brak frajdy. > Tylko pewnie poniżej semislicków nie ma co schodzić bo i tak lipa będzie? Ja mam 175/50/13 Potenze i z 1 nigdy nie daje bo przy przepinaniu na 2 zgrzyta Jak na 2 dam buta to jak wskaznik mocy wejdzie na odpowiednie pole to zapiszczy i wio, no chyba ze jest zimno to zamieli troche i tez dalej ogien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > Ja mam 175/50/13 Potenze i z 1 nigdy nie daje bo przy przepinaniu na 2 zgrzyta > Jak na 2 dam buta to jak wskaznik mocy wejdzie na odpowiednie pole to zapiszczy i wio, no chyba ze > jest zimno to zamieli troche i tez dalej ogien Potenza... Moje fuldy eco-sreco 175/70/13 palą się nawet na 3-ce powyżej 100km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > Potenza... > Moje fuldy eco-sreco 175/70/13 palą się nawet na 3-ce powyżej 100km/h. Wszystko ma swoje plusy i minusy, moj moze byc twardy a taka opona nie przyczynia sie do poprawy komfortu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > Wszystko ma swoje plusy i minusy, moj moze byc twardy a taka opona nie przyczynia sie do poprawy > komfortu Komfortu to ja już dawno nie mam teraz szukam trakcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 > No to u mnie bez doładowania możesz śmigać i 130 w sumie a spalanie przy jeździe 100-110 w trasie > miałem 7 gazu. jak sie nie cisnie to i 150-160 mozna smigac w lekkim podcisnieniu pod warunkiem jazdy na dlugiej trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 > Komfortu to ja już dawno nie mam teraz szukam trakcji. dobra opone kup napewno troche sie poprawi, tym bardziej ze srednica nie mala tego 175/70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 Też mam fuldy eco. Kupiłem bo sporo osób polecało te oponki ale nie jestem z nich zbyt zadowolony.Jak jest sucho to jeszcze ujdzie. Ale kiedy asfalt mokry to już masakra jest. Jak projekt się uda to na pewno zmienię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2011 > Też mam fuldy eco. > Kupiłem bo sporo osób polecało te oponki ale nie jestem z nich zbyt zadowolony.Jak jest sucho to > jeszcze ujdzie. > Ale kiedy asfalt mokry to już masakra jest. > Jak projekt się uda to na pewno zmienię. Zmienisz bo i na suchym nie będzie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2011 > Tylko pewnie poniżej semislicków nie ma co schodzić bo i tak lipa będzie? dobra guma i rozmiar wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2011 > dobra guma i rozmiar wystarczy Puzonowi nie wystarczał, no ale on ma "ciut" więcej pod maską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2011 > Puzonowi nie wystarczał, no ale on ma "ciut" więcej pod maską Zalezy co dla kogo jest ze nie wystarcza, to jest oska i tymbardziej przednia, nie ma co sie oszukiwac , zajebistej trakcji nigdy nie bedziesz mial, a guma to podstawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2011 > Zalezy co dla kogo jest ze nie wystarcza, to jest oska i tymbardziej przednia, nie ma co sie > oszukiwac , zajebistej trakcji nigdy nie bedziesz mial, a guma to podstawa wsadzisz taki slik jak ja mam i zajebie*z skrzynie ale trakcja jak złoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2011 > wsadzisz taki slik jak ja mam i zajebie*z skrzynie ale trakcja jak złoto Może Twój za mocny z dołu jest na tą skrzynię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2011 celowo zrobilem ze 1,5 bara mam kolo 4700 obr wiec nisko to to nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2011 > celowo zrobilem ze 1,5 bara mam kolo 4700 obr wiec nisko to to nie jest No w sumie... ja mam prawie tak samo ale ja na 3-ce po prostu tracę wtedy trakcję i skrzynia nie umiera. W sumie wolę 1000x stracić trakcję niż raz stracić skrzynię ale... cóż, trzeba będzie zaryzykować kiedyś. Na szczęście na razie idzie zima to wejdą zimówki a potem może na wiosnę zmienię w końcu opony o ile reszta szrotu dożyje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2011 > No w sumie... ja mam prawie tak samo ale ja na 3-ce po prostu tracę wtedy trakcję i skrzynia nie > umiera. W sumie wolę 1000x stracić trakcję niż raz stracić skrzynię ale... cóż, trzeba > będzie zaryzykować kiedyś. Na szczęście na razie idzie zima to wejdą zimówki a potem może na > wiosnę zmienię w końcu opony o ile reszta szrotu dożyje hehe da rade mi sie wydaje ze dzieła dokonczyły sliki i pare szlagów juz naprawde mega konkretnych ale uj to było i tak do przewidzenia letko nie miała u mnie ta skrzynia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2011 > hehe da rade mi sie wydaje ze dzieła dokonczyły sliki i pare szlagów juz naprawde mega konkretnych > ale uj to było i tak do przewidzenia letko nie miała u mnie ta skrzynia To ile kucy ma teraz furka?? Bo same sliki nie zabiły skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 1 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2011 > To ile kucy ma teraz furka?? > Bo same sliki nie zabiły skrzyni. nawet seria potrafi zabić dyfer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 > Musze poszukac > W zimie sie nie jezdzi turbawka > A co do spalania i sondy, to moze kiedys bedziesz mial okazje to naprawic > I tu nasuwa sie pytanie > Czy ktos jezdzi z podpieta sonda i ecu majstrem? Ponawiam pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 > Ponawiam pytanie ja mam sondę, ale szerokopasmową :D A seryjnej nie mam, nie wiem nawet gdzie ją w WST "ulokowałem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 > ja mam sondę, ale szerokopasmową :D > A seryjnej nie mam, nie wiem nawet gdzie ją w WST "ulokowałem" A masz w ecu masterze jakas korekcje po sondzie ustawiona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 > A masz w ecu masterze jakas korekcje po sondzie ustawiona? nie, jak miałem włączoną to przy wyraźnie szarpał. Prawdopodobnie korekcja się nie wyrabiała. Teraz mam ją wyłączoną i jest OK> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 > nie, jak miałem włączoną to przy wyraźnie szarpał. Prawdopodobnie korekcja się nie wyrabiała. > Teraz mam ją wyłączoną i jest OK A procz tego masz w ogule jakas korekcje? Albo masz tylko mape paliwa i zaplonu? Jezdzisz w full group? Probowales fuel implant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 W fuel implancie nie ma w zasadzie gdzie sondy podłączyć. Masz 4 wejścia: Map, 2 temperatury i TPS. I to Ci jest potrzebne do prawidłowego działania silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 > W fuel implancie nie ma w zasadzie gdzie sondy podłączyć. Masz 4 wejścia: Map, 2 temperatury i TPS. > I to Ci jest potrzebne do prawidłowego działania silnika. A Ty u siebie jak jezdzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 > A Ty u siebie jak jezdzisz? Dokładnie tak jak napisałem. Temp. cieczy i w dolocie, plus map sensor i TPS. Nic więcej nie trzeba - jeździ, odpala na zimno i ciepło, moc ma cały czas. W zasadzie jak by zapiąć EDIS'a z forda do zapłonu, to masz najtańszego SA Opcja już sprawdzona, bo pewna omega lata w takiej konfiguracji, lecz na decie 2. Ale w seju sensu większego nie ma, bo fabryczny komp nie robi problemów z zapłonem. Choć i tak czekam na EMU lub deta 4. Emu będę się bawił już w tym miesiącu, więc zobaczę co i jak z tym wynalazkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 > Dokładnie tak jak napisałem. Temp. cieczy i w dolocie, plus map sensor i TPS. Nic więcej nie trzeba > - jeździ, odpala na zimno i ciepło, moc ma cały czas. W zasadzie jak by zapiąć EDIS'a z forda > do zapłonu, to masz najtańszego SA Opcja już sprawdzona, bo pewna omega lata w takiej > konfiguracji, lecz na decie 2. > Ale w seju sensu większego nie ma, bo fabryczny komp nie robi problemów z zapłonem. Choć i tak > czekam na EMU lub deta 4. Emu będę się bawił już w tym miesiącu, więc zobaczę co i jak z tym > wynalazkiem Wszystko pięknie cacy zasadniczo i faktycznie dużo nie trzeba, żeby silnik chodził, jest jedno małe ale, jeżeli kiedykolwiek zaostrzą w praktyce przepisy przeglądowe w Polsce, albo Szołpas przez przypadek będzie chciał zrejestrować auto w DE to bez lambdy wyleci z przeglądu zanim jeszcze dobrze się rozejrzy w gazetach w poczekalni. I to nie dlatego, że będzie fizycznie nie podłączona, tylko dlatego, że będzie to od razu widać na analizatorze spalin. Dlatego jakąś lambdę wypada mieć, szerokopasmowa równie dobra, pod warunkiem, że któryś z tych DET-wynalazków potrafi robić z niej korekty. A o spalaniu przy lekkiej jeździe to już nie będę pisał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 > Wszystko pięknie cacy zasadniczo i faktycznie dużo nie trzeba, żeby silnik chodził, jest jedno małe > ale, jeżeli kiedykolwiek zaostrzą w praktyce przepisy przeglądowe w Polsce, albo Szołpas przez > przypadek będzie chciał zrejestrować auto w DE to bez lambdy wyleci z przeglądu zanim jeszcze > dobrze się rozejrzy w gazetach w poczekalni. I to nie dlatego, że będzie fizycznie nie > podłączona, tylko dlatego, że będzie to od razu widać na analizatorze spalin. Dlatego jakąś > lambdę wypada mieć, szerokopasmowa równie dobra, pod warunkiem, że któryś z tych > DET-wynalazków potrafi robić z niej korekty. > A o spalaniu przy lekkiej jeździe to już nie będę pisał... Ale "trza być hardcorem" Ekonomia i przepisy są dla mięczaków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 > Wszystko pięknie cacy zasadniczo i faktycznie dużo nie trzeba, żeby silnik chodził, jest jedno małe > ale, jeżeli kiedykolwiek zaostrzą w praktyce przepisy przeglądowe w Polsce, albo Szołpas przez > przypadek będzie chciał zrejestrować auto w DE to bez lambdy wyleci z przeglądu zanim jeszcze > dobrze się rozejrzy w gazetach w poczekalni. I to nie dlatego, że będzie fizycznie nie > podłączona, tylko dlatego, że będzie to od razu widać na analizatorze spalin. Dlatego jakąś > lambdę wypada mieć, szerokopasmowa równie dobra, pod warunkiem, że któryś z tych > DET-wynalazków potrafi robić z niej korekty. > A o spalaniu przy lekkiej jeździe to już nie będę pisał... tylko jest jeden maly problem, przy wiekszych wtryskach prblemem jest aby na jalowym pracowaly "oszczednie" bo czas robi sie zbyt krotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 > A procz tego masz w ogule jakas korekcje? nie tymczasowo nie mam. Muszę sobie zrobić po temperaturze w dolocie i trochę mocniej się zapłonem pobawić :D > Albo masz tylko mape paliwa i zaplonu? yhy > Jezdzisz w full group? > Probowales fuel implant nie, mam DET2 tylko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 > Wszystko pięknie cacy zasadniczo i faktycznie dużo nie trzeba, żeby silnik chodził, jest jedno małe > ale, jeżeli kiedykolwiek zaostrzą w praktyce przepisy przeglądowe w Polsce, albo Szołpas przez > przypadek będzie chciał zrejestrować auto w DE to bez lambdy wyleci z przeglądu zanim jeszcze > dobrze się rozejrzy w gazetach w poczekalni. I to nie dlatego, że będzie fizycznie nie > podłączona, tylko dlatego, że będzie to od razu widać na analizatorze spalin. Dlatego jakąś > lambdę wypada mieć, szerokopasmowa równie dobra, pod warunkiem, że któryś z tych > DET-wynalazków potrafi robić z niej korekty. > A o spalaniu przy lekkiej jeździe to już nie będę pisał... No... Chcę zobaczyć mocne turbo cento, które spełni normy spalin. Ale beż żadnych macherów, bo i ja w swoim bez kata i lambdy mogę spełnić normy przez krótki czas. Zresztą, o czym jest temat? O przepisach, czy o możliwościach sterowania silnikiem? Jak chcesz mieć dobrze zrobione sterowanie, to idziesz w SA, bo seryjny komp nie umożliwia Ci wielu korekcji potrzebnych w mocnym aucie. A jeśli po prostu się bawisz jak ja, w małym garażu, to masz wywalone na przepisy. Moje auto i tak na zawody będzie latało na lawecie, więc jakoś problemu nie widzę. A jak chcesz spełniać przepisy, to zostaw auto w spokoju, bo czego nie zrobisz, to tylko sprawę pogorszysz. Nie jest tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 Jakie sa objawy za malego IC ? oprocz zbyt wysokiej temp w dolocie ? 1- Najlepsza bylaby taka jak temp otoczenia ? 2 - jest mozliwe ze podczas upalania w srednio cieply dzien mozna przy duzym IC miec stala temp w dolocie nie odbiegajaca wiele od temp otoczenia ? 3 - czy ksztalt IC ma znaczenie ? chodzi o krotki i wysoki i dlugi a waski ( szerokosci takie same) ? Czy same rdzenie roznia sie wydajnoscia tj max przeplywem poiwetrza w danym czasie aby nie blokowaly za bardzo Turbiny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 > Jakie sa objawy za malego IC ? oprocz zbyt wysokiej temp w dolocie ? > 1- Najlepsza bylaby taka jak temp otoczenia ? > 2 - jest mozliwe ze podczas upalania w srednio cieply dzien mozna przy duzym IC miec stala temp w > dolocie nie odbiegajaca wiele od temp otoczenia ? > 3 - czy ksztalt IC ma znaczenie ? chodzi o krotki i wysoki i dlugi a waski ( szerokosci takie > same) ? Czy same rdzenie roznia sie wydajnoscia tj max przeplywem poiwetrza w danym czasie > aby nie blokowaly za bardzo Turbiny? W zasadzie to temp. w dolocie jest skutkiem za małego IC. Reszta wiąże się bezpośrednio z tym, np. stukanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 > W zasadzie to temp. w dolocie jest skutkiem za małego IC. Reszta wiąże się bezpośrednio z tym, np. > stukanie. Ja miałem zbyt mały IC i problem był wiecznie ze stukami. Po zmianie IC stuki ustały i mogłem dość ostro pójść z zapłonem do przodu. Ponadto moc przestała "kisnąć" na górze, osiągi przestały być wrażliwe na upał, korki w mieście itp. Wady - większy lag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 > No... Chcę zobaczyć mocne turbo cento, które spełni normy spalin. Ale beż żadnych macherów, bo i ja > w swoim bez kata i lambdy mogę spełnić normy przez krótki czas. Zresztą, o czym jest temat? O > przepisach, czy o możliwościach sterowania silnikiem? > Jak chcesz mieć dobrze zrobione sterowanie, to idziesz w SA, bo seryjny komp nie umożliwia Ci wielu > korekcji potrzebnych w mocnym aucie. A jeśli po prostu się bawisz jak ja, w małym garażu, to > masz wywalone na przepisy. Moje auto i tak na zawody będzie latało na lawecie, więc jakoś > problemu nie widzę. A jak chcesz spełniać przepisy, to zostaw auto w spokoju, bo czego nie > zrobisz, to tylko sprawę pogorszysz. Nie jest tak? Mylisz sie straszliwie ;-) 1. Moj turbolot spelnia wszystkie normy z duzym zapasem. 2. Mam wtryski 250ccm i zadnych kloptow z paliwem na wolnych, wiecej, czasy sa powyzej 1ms co daje mi jeszcze spory zapas na wieksze. 3. Seryjny komp potrafi wszystko, trzeba tylko wiedziec jak. Ci co nie potrafia chodza potem i takie bzdury o koniecznosci SA opowiadaja. Mozesz sobie latac na zawody tylko, ale jak masz rej. to normy (teoretycznie) musisz spelniac. I argument, ze na dlubanym i tak sie nie da jest marny ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 > Mylisz sie straszliwie ;-) 1. Moj turbolot spelnia wszystkie normy z duzym zapasem. 2. Mam wtryski > 250ccm i zadnych kloptow z paliwem na wolnych, wiecej, czasy sa powyzej 1ms co daje mi jeszcze > spory zapas na wieksze. 3. Seryjny komp potrafi wszystko, trzeba tylko wiedziec jak. Ci co nie > potrafia chodza potem i takie bzdury o koniecznosci SA opowiadaja. > Mozesz sobie latac na zawody tylko, ale jak masz rej. to normy (teoretycznie) musisz spelniac. I > argument, ze na dlubanym i tak sie nie da jest marny ;-) Hmm... No 250 to sporo. Zrób to na moich 380, będziesz kozakiem jeśli utrzymasz wolne poniżej 1000. No i być może się nie znam, ale jak zrobisz mi na seryjnym kompie korekcje dodatkowo po EGT, stukach, temp oleju oraz boost cut'a, ALS'a i flat shifta, a i przydała by się możliwość bezproblemowego strojenia po kablu w czasie rzeczywistym - wtedy odpuszczę SA i oddam Tobie do zrobienia komputer. Sterowanie turbem jest do zrobienia na fabrycznym sterowniku. Pod warunkiem, że ogarniesz się w kasie strojenia SA, czyli jak dla mnie ok. 1kpln. Jeśli tego nie potrafisz, a mniemam, że nikt tego jeszcze nie zrobił i nie zrobi (ilość wejść w kompie masz ograniczoną). Lecz nadal podziwiam ludzi, którzy tak chwalą seryjny komputer - owszem, jest dobry do małego tuningu na miasto. Lecz do sportu dalej SA bije na głowę seryjną puszkę. Nie to przeznaczenie, nie te możliwości. Mowa oczywiście o turbo, choć i 16v sprawiają problemy na seryjnych sterownikach. A co do tego, że zawsze da się spełnić normy, to proszę Cię - nie miałeś widocznie kontaktu z autami do wyczynu. I nie mówię o KJS'ach, czy innych turbo na miasto. Piszę o naprawdę mocnych autach budowanych na grubo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.