Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Ale nie ma trakcji i strach isc ogniem do konca 5 biegu przy 0 stopniach

Teraz jak poskladam kolejny setup z wydajna pompka paliwa to przy tych warunkach icka wiekszego nie trzeba biglaugh.gif Autobana i ogien 275123014-zielony.gif

wysokie cisnienie atmosferyczne i niska temp idealne warunki na hamowanie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Misie Kolorowe, kto w Małopolsce (Kraków/Nowy Sącz/okolice) wystroi kompa IAW 18F.B4 pod turbo w silniku 1.2 8v? Wiem, że VIGA robotę kiedyś robił ale kto poza tym?

Nie mam jeszcze nic podłubane ani choćby zakupione - wszystko w fazie planów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Misie Kolorowe, kto w Małopolsce (Kraków/Nowy Sącz/okolice) wystroi kompa IAW 18F.B4 pod turbo w

> silniku 1.2 8v? Wiem, że VIGA robotę kiedyś robił ale kto poza tym?

> Nie mam jeszcze nic podłubane ani choćby zakupione - wszystko w fazie planów.

Nie jest to odpowiedź na Twoje pytanie i jeszcze do tego bezczelna, ale jak chcesz profi program do 8V T na bazie 18F, to uderzaj do Huby, nic innego w porównaniu nie jest warte pieniędzy, które i tak będziesz musiał wydać wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest to odpowiedź na Twoje pytanie i jeszcze do tego bezczelna, ale jak chcesz profi program do

> 8V T na bazie 18F, to uderzaj do Huby, nic innego w porównaniu nie jest warte pieniędzy, które

> i tak będziesz musiał wydać

No więc tak, do Huby zanapisałem i czekam na odpowiedź, a w międzyczasie zadzwoniłem do jednej firmy i oto co usłyszałem:

- opierać się na dole od 16v + górze od 8v

- wystroją mi na smt

- użyć kombinacji: spi jako podstawowy wtrysk + podlewanie mpi sterowane za pomocą smt. Dzięki temu w cywilnej jeździe zachowam spalanie jak seria.

Co do dołu od 16v to widziałem to już w tym wątku i wiem, że może to mieć sens. Natomiast jakoś nie jetem przekonany co do smt i kombinacji z wtryskami. Co o tym myślicie Panowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiedz jeszcze, ile mniej więcej sobie za to zawołali, bo mnie ciekawość zżera?

Co do porady mechanicznej się nie wypowiem, chyba słuszna, ale się nie znam na szestnastkach.

Co do SMT, nie będę tutaj facepalmów strzelał, bo nie wypada, postaram się być konstruktywny. Przy obecnej wiedzy i doświadczeniu nie ma to żadnego sensu. Obecnie ładowanie dodatkowych urządzeń bądź SA ma sens jeżeli chcesz mieć coś więcej niż to co oferuje komp seria, np. sterowanie paliwem po AFR, sterowanie zapłonem po czujniku stukowego i EGT, electronic boost control, albo launch control. A tego SMT i tak Ci nie zapewni (chyba, że się mylę, niech mnie kto poprawi wtedy). Do tego, przy takiej kombinacji jak opisali będziesz miał przepustnicę przytkaną wtryskiem od SPI, terarium związane z doprowadzeniem paliwa w różne miejsca, itd. itp., że o drutach nie wspomnę.

Co do kultury pracy i spalania, gwarantuję, że program 8V T odpowiednio zrobiony daje seryjne zachowania i spalanie przy lekkich/średnich obciążeniach i to do tego jeszcze na dowolnych wtryskach jakie sobie zażyczysz zamontować (w miarę rozsądku, powyżej 350/380ccm mogą być ponoć problemy z wystrojeniem wolnych obrotów, nie miałem okazji osbiście tego stwierdzenia zweryfikować). Do tego będziesz miał ustawione wolne obroty na poziomie jakim chcesz, przy SMT będą seryjne. Plus parę innych mało widocznych bonusów.

To tyle reklamy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciach

> np. sterowanie

> paliwem po AFR, sterowanie zapłonem po czujniku stukowego i EGT, electronic boost control,

> albo launch control.

jeśli tak dobrze rozpracowaliście program to teraz pytanie czemu nie wykorzystaliście wejścia na klime jako trigger do launch control albo ALS?

> Co do kultury pracy i spalania, gwarantuję, że program 8V T odpowiednio zrobiony daje seryjne

> zachowania i spalanie przy lekkich/średnich obciążeniach i to do tego jeszcze na dowolnych

> wtryskach jakie sobie zażyczysz zamontować (w miarę rozsądku, powyżej 350/380ccm mogą być

> ponoć problemy z wystrojeniem wolnych obrotów, nie miałem okazji osbiście tego stwierdzenia

> zweryfikować). Do tego będziesz miał ustawione wolne obroty na poziomie jakim chcesz, przy SMT

> będą seryjne. Plus parę innych mało widocznych bonusów.

> To tyle reklamy

wiem, że pojechaliście z wiedzą do przodu i to cenię, ale to wszystko co teraz napisałeś to już było za mojej "kadencji" strojenia zlosnik.gif daj coś więcej co by się pospolitemu zjadaczowi chleba zaświeciło bo to co piszesz to już wszędzie i na wszystkim idzie zrobić ok.gif

stabilne obroty na poziomie 1tyś obr na wtryskach 420ccm zrobiłem 4-y lata temu bez tej waszej wiedzy, które notabene jeśli jest prawdziwa (po twoich definicjach wygląda że tak) to powinno być to pikusiem.....

zwiększenie rozdzielczości map pod inny map sensor bla bla bla wiadomo że jest fajne ale przy 16x16 i interpolacji która jest w naszych ecu to chyba marny argument ;-)

no offence ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To powiedz jeszcze, ile mniej więcej sobie za to zawołali, bo mnie ciekawość zżera?

O pieniądzach jeszcze nie rozmawialiśmy, póki co robiłem rozeznanie czy zrobią coś w tym temacie jak trzeba będzie.

> Co do porady mechanicznej się nie wypowiem, chyba słuszna, ale się nie znam na szestnastkach.

Wierzę że zaraz ktoś mi tu wyłoży czy warto czy nie tongue.gif.

> Co do SMT, nie będę tutaj facepalmów strzelał, bo nie wypada, postaram się być konstruktywny. Przy

> obecnej wiedzy i doświadczeniu nie ma to żadnego sensu. Obecnie ładowanie dodatkowych urządzeń

> bądź SA ma sens jeżeli chcesz mieć coś więcej niż to co oferuje komp seria, np. sterowanie

> paliwem po AFR, sterowanie zapłonem po czujniku stukowego i EGT, electronic boost control,

> albo launch control. A tego SMT i tak Ci nie zapewni (chyba, że się mylę, niech mnie kto

> poprawi wtedy). Do tego, przy takiej kombinacji jak opisali będziesz miał przepustnicę

> przytkaną wtryskiem od SPI, terarium związane z doprowadzeniem paliwa w różne miejsca, itd.

> itp., że o drutach nie wspomnę.

Właśnie też niechętnie podchodzę do stosowania takich rozwiązań bo są to dla mnie takie trochę półśrodki, rozwiązania kompromisowe. A kompromisów chciałbym uniknąć i robić wszystko jak "buk kazał". I nie mówcie, że się nie da, bo niektórzy tu chyba pokazali że się da tongue.gif.

> Co do kultury pracy i spalania, gwarantuję, że program 8V T odpowiednio zrobiony daje seryjne

> zachowania i spalanie przy lekkich/średnich obciążeniach i to do tego jeszcze na dowolnych

> wtryskach jakie sobie zażyczysz zamontować (w miarę rozsądku, powyżej 350/380ccm mogą być

> ponoć problemy z wystrojeniem wolnych obrotów, nie miałem okazji osbiście tego stwierdzenia

> zweryfikować). Do tego będziesz miał ustawione wolne obroty na poziomie jakim chcesz, przy SMT

> będą seryjne. Plus parę innych mało widocznych bonusów.

> To tyle reklamy

Qrna tylko nie wiem kto poza Tobą/Hubą zrobi to dobrze. Bo nadal nie widzę sensownej opcji na transport auta do Warszawy (o Holandii nie wspomnę smile.gif ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommi, postaram się być nadal konstruktywny wink.gif Na początek powiem, że to co napisałeś powinno tym bardziej przekonać kolegę, że nie warto się w SMT ładować, a o tym tutaj mowa ok.gif

> jeśli tak dobrze rozpracowaliście program to teraz pytanie czemu nie wykorzystaliście wejścia na

> klime jako trigger do launch control albo ALS?

A i owszem, był taki plan, prawie zrealizowany, prymitywny launch control (niższa odcinka) na sygnał z pinu klimy mogę Ci zrobić na zaraz, problem koncepcyjny jaki mieliśmy (nadal nie rozwiązany) to skąd ten biedny komp ma sam wiedzeć, kiedy wyłączyć launch kontrol bez udziału drivera (odpstryknięcie guzika) albo wskazania prędkości/biegu. Pomysły na serio mile widziane ok.gif

Do tego jeszcze opracowaliśmy metodę podłączenia dwóch dodatkowych wejść 0-5V do kompa. Potrzebna niestety jest modyfikacja sprzętowa. Można tego użyć do np. logowania AFR w diagnozie równolegle z pozycją w mapie, bardzo pomocne przy strojeniu (dla nas znaczy się, a nie użytkownika końcowego). Zrobione, sprawdzone i działa.

> daj coś więcej co by się pospolitemu zjadaczowi chleba

> zaświeciło bo to co piszesz to już wszędzie i na wszystkim idzie zrobić

No niech będzie np. odcięcie zapłonu po booście, żeby się zabezpieczyć przed niekontrolowanymi (zablokowany MBC) skokami ciśnienia w dolocie.

> stabilne obroty na poziomie 1tyś obr na wtryskach 420ccm zrobiłem 4-y lata temu bez tej waszej

> wiedzy, które notabene jeśli jest prawdziwa (po twoich definicjach wygląda że tak) to powinno

> być to pikusiem.....

Masz zupełną rację, mając mapy jest to pikuś. Problem polega na tym, że komp w którymś momencie przytnie Ci czas wtrysku do pewnej minimalnej wartości poniżej której nie zejdziesz. Przy jednym setupie granicą może być wtrysk 400, przy innym 500, zależnie od tego jakie jest ogóle zapotrzebowanie silnika na paliwo. Raz się uda, raz nie.

> zwiększenie rozdzielczości map pod inny map sensor bla bla bla wiadomo że jest fajne ale przy 16x16

> i interpolacji która jest w naszych ecu to chyba marny argument ;-)

Z tym powiększaniem map to akurat pojechałem optymistycznie, myślałem, że będzie to bardzo dobry pomysł. W praktyce strojenie jest bardziej upierdliwe (zajęło mi to na hamowni stało-obciążeniowej 3 godziny). Ale jest parę miejsc na mojej mapie, które pokazuje, że zachowanie gęstej rozdzielczości (16 komórek na 1 bar ciśnienia bezwzględnego) się przydaje.

> no offence

none taken ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Qrna tylko nie wiem kto po za Tobą/Hubą zrobi to dobrze.

Na pewno Tommi by mógł, ale mu się nie będzie chciało tongue.gif

> Bo nadal nie widzę sensownej opcji na

> transport auta do Warszawy (o Holandii nie wspomnę ).

Gotowca na dojechanie do Wa-wy da się zrobić bez kłopotu, kwestia dogadania się ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tommi, postaram się być nadal konstruktywny Na początek powiem, że to co napisałeś powinno tym

> bardziej przekonać kolegę, że nie warto się w SMT ładować, a o tym tutaj mowa

Nigdy do świń nikogo nie namawialem i nigdy nie będę bo powodów było już tu podane wiele wink.gif

> A i owszem, był taki plan, prawie zrealizowany, prymitywny launch control (niższa odcinka) na

> sygnał z pinu klimy mogę Ci zrobić na zaraz, problem koncepcyjny jaki mieliśmy (nadal nie

> rozwiązany) to skąd ten biedny komp ma sam wiedzeć, kiedy wyłączyć launch kontrol bez udziału

> drivera (odpstryknięcie guzika) albo wskazania prędkości/biegu. Pomysły na serio mile widziane

W prymitywnych SĄ tez to tak jest realizowane... Trzymasz guziora a jak wystartujesz to puszczasz, tak samo z ALS trzymasz guziora, zapłon cofniety, paliwa dolane i cheja.

> Do tego jeszcze opracowaliśmy metodę podłączenia dwóch dodatkowych wejść 0-5V do kompa. Potrzebna

> niestety jest modyfikacja sprzętowa. Można tego użyć do np. logowania AFR w diagnozie

> równolegle z pozycją w mapie, bardzo pomocne przy strojeniu (dla nas znaczy się, a nie

> użytkownika końcowego). Zrobione, sprawdzone i działa.

> No niech będzie np. odcięcie zapłonu po booście, żeby się zabezpieczyć przed niekontrolowanymi

> (zablokowany MBC) skokami ciśnienia w dolocie.

> Masz zupełną rację, mając mapy jest to pikuś. Problem polega na tym, że komp w którymś momencie

> przytnie Ci czas wtrysku do pewnej minimalnej wartości poniżej której nie zejdziesz. Przy

> jednym setupie granicą może być wtrysk 400, przy innym 500, zależnie od tego jakie jest ogóle

> zapotrzebowanie silnika na paliwo. Raz się uda, raz nie.

Nie spotkałem się jeszcze z takim setupem żeby wtrysku były za duże u nas może dlatego dla mnie to cały czas teoria, fakt bardzo mozliwa ale tylko teoria. IMO to tutaj wtryski maja najwiecej do powiedzenia, no i zapłon.

> Z tym powiększaniem map to akurat pojechałem optymistycznie, myślałem, że będzie to bardzo dobry

> pomysł. W praktyce strojenie jest bardziej upierdliwe (zajęło mi to na hamowni

> stało-obciążeniowej 3 godziny). Ale jest parę miejsc na mojej mapie, które pokazuje, że

> zachowanie gęstej rozdzielczości (16 komórek na 1 bar ciśnienia bezwzględnego) się przydaje.

> none taken

Stroilem na 4-o barowym mapie i gdyby nie to ze kierownik nie chciał ładować wiecej jak 2bary to by został i dało radę w cały zakresie ustawić AFR na odpowiednim poziomie przy zachowaniu bezpiecznego EGT, zmieniliśmy potem map na 2.5 i przy zmienie turbiny na większa kierownik już nie podnosił doladowania powyżej 1.5 zlosnik.gif dalszych losów auta nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na pewno Tommi by mógł, ale mu się nie będzie chciało

Postawiłem sobie za punkt honoru robić tylko to na co mam ochotę... Na ten przykład Zuraw dostał propozycje jak jeszcze składał malca, ze jak uturbi to strojenie ma u mnie w gratisie. Ot Poprostu szanuje to co robi a on szanuje to co ja do tej pory zrobiłem.

Trzymam się tego od momentu opuszczenie MM i dobrze mi z tym ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdy do świń nikogo nie namawialem i nigdy nie będę bo powodów było już tu podane wiele

> W prymitywnych SĄ tez to tak jest realizowane... Trzymasz guziora a jak wystartujesz to puszczasz,

> tak samo z ALS trzymasz guziora, zapłon cofniety, paliwa dolane i cheja.

> Nie spotkałem się jeszcze z takim setupem żeby wtrysku były za duże u nas może dlatego dla mnie to

> cały czas teoria, fakt bardzo mozliwa ale tylko teoria. IMO to tutaj wtryski maja najwiecej do

> powiedzenia, no i zapłon.

> Stroilem na 4-o barowym mapie i gdyby nie to ze kierownik nie chciał ładować wiecej jak 2bary to by

> został i dało radę w cały zakresie ustawić AFR na odpowiednim poziomie przy zachowaniu

> bezpiecznego EGT, zmieniliśmy potem map na 2.5 i przy zmienie turbiny na większa kierownik już

> nie podnosił doladowania powyżej 1.5 dalszych losów auta nie znam.

Przecie takie rzeczy to sie teraz robi na przekazniku i czujniku swiatla stop na pedale sprzegla zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecie takie rzeczy to sie teraz robi na przekazniku i czujniku swiatla stop na pedale sprzegla

Czujnik pod pedalem ma te wadę ze działa tylko przy wcisnietym sprzęgle więc tylko do startów, lunch control na pierwszym biegu.... Można a co. Jak Bijesz biegi bez sprzęgła ? wink.gif przy ASL to samo. Wolał bym jednak guziora na kierownicy albo galce zmiany biegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujnik pod pedalem ma te wadę ze działa tylko przy wcisnietym sprzęgle więc tylko do startów,

> lunch control na pierwszym biegu.... Można a co. Jak Bijesz biegi bez sprzęgła ? przy ASL to

> samo. Wolał bym jednak guziora na kierownicy albo galce zmiany biegow.

Do startu z pierwszego badz drugiego biegu jest ok ale do reszta tak jak napisales niezabardzo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradźcie coś bo już sił mi brak.

Padła druga sonda od AFRu (AG)

Podziałała jakiś miesiąc.

Wszystko podłączone jak trzeba-przez przekaźniki.

Sonda zamontowana dokładnie za miską,pod kątem 10st dokładnie jak instrukcja przykazała.

Mieszanka w normie jedynie na wolnych ma trochę bogato.

Temp wydechu 400-700st czyli też w normie.

pierwszą sondę wymienili mi w ramach gwarancji tą też będę reklamował ale to jakaś porażka.

Przecież nie będę wymieniał sondy co dwa miesiące.

Dodam że auto na gazie ale to raczej nie problem,Fabryczna sonda działa bez problemu i bezawaryjnie.

Tą jak mi uznają na razie nie będę montował do czasu montażu turbiny aby było z czego wystroić.

Jaka może być przyczyna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sonda zamontowana dokładnie za miską,pod kątem 10st dokładnie jak instrukcja przykazała.

Rozmawialiśmy już o tym, 10 stopni to jest minimum, im bardziej pionowo w górę tym lepiej.

> Dodam że auto na gazie ale to raczej nie problem,Fabryczna sonda działa bez problemu i

> bezawaryjnie.

Nie wiem czy gaz to nie problem, nie znam się, ale sonda fabryczna wąskopasmowa to jest zupełnie inny czujnik, wyciąganie wniosku, że jej nic nie jest to tej drugiej też nie powinno nie jest chyba poprawne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda z zestawu jak i ta która przyszła wymieniona na gwarancji to bosch.

Pierwsza była zamontowana prawie pionowo co też jej nie pomogło.

Następną zamontowałem pod kątem 10st bo sklep w którym kupiłem upiera się że to jedyny poprawny sposób montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozmawialiśmy już o tym, 10 stopni to jest minimum, im bardziej pionowo w górę tym lepiej.

> Nie wiem czy gaz to nie problem, nie znam się, ale sonda fabryczna wąskopasmowa to jest zupełnie

> inny czujnik, wyciąganie wniosku, że jej nic nie jest to tej drugiej też nie powinno nie jest

> chyba poprawne...

to znaczy?? pod jakim kontem wkoncu ma byc gniazdo sondy pionowo / 10 stopni czy ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to znaczy?? pod jakim kontem wkoncu ma byc gniazdo sondy pionowo / 10 stopni czy ile?

Z instruckcji Zeitronixa, do sondy LSU:

The Wideband Oxygen sensor must be positioned after the turbocharger and before the catalytic converter. Recommended installation requires welding the O2 sensor bung in the down pipe at least 16" away from the turbo. A stock narrowband O2 sensor location is usually too hot for the wideband O2 sensor. The oxygen sensor must be positioned vertically (wires pointing upwards between 10 and 2 o'clock) to prevent cracking of the sensor ceramic element and protect sensor against water condensation.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z instruckcji Zeitronixa, do sondy LSU:

> The Wideband Oxygen sensor must be positioned after the turbocharger and before the catalytic

> converter. Recommended installation requires welding the O2 sensor bung in the down pipe at

> least 16" away from the turbo. A stock narrowband O2 sensor location is usually too hot for

> the wideband O2 sensor. The oxygen sensor must be positioned vertically (wires pointing

> upwards between 10 and 2 o'clock) to prevent cracking of the sensor ceramic element and

> protect sensor against water condensation.

tak w skrocie:

-16 cali od turbo najdalej

- wertykalnie czyli pionowo,

- no i pomiędzy 10-14 godziną czyli najlepiej na 12

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak w skrocie:

> -16 cali od turbo najdalej

> - wertykalnie czyli pionowo,

> - no i pomiędzy 10-14 godziną czyli najlepiej na 12

ok.gif minimum 16 cali, czyli z grubsza 40cm. Moja jest tak na oko z 60-70cm za turbo w full pionie i bangla tak już 30kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> minimum 16 cali, czyli z grubsza 40cm. Moja jest tak na oko z 60-70cm za turbo w full pionie i

> bangla tak już 30kkm.

Czyli ma stac pionowo do gory? Bo jak np zamontujesz ja w wydechu przed plecionka kolo skrzyni to jest prostopadle do "ruchu" spalin, jak np w dp to moze byc roznie, najwazniejsze jest zeby byla w pionie a pod jakim katem do lecacych spalin to juz obojetnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ma stac pionowo do gory? Bo jak np zamontujesz ja w wydechu przed plecionka kolo skrzyni to

> jest prostopadle do "ruchu" spalin, jak np w dp to moze byc roznie, najwazniejsze jest zeby

> byla w pionie a pod jakim katem do lecacych spalin to juz obojetnie?

Ty lepiej mi powiedz jak Ty chcesz zamontować lambdę, żeby nie była prostopadle do rury/ruchu spalin confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a innovate jest awaryjny ? z tego co czytam to wszyscy userzy zadowoleni lacznie ze mna .....

mam ją chyba 1,5 roku, niecałe 10tyś przejechane i nic - hula aż miło - ja zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a innovate jest awaryjny ? z tego co czytam to wszyscy userzy zadowoleni lacznie ze mna .....

Nie posiadalem, wiec sie autorytatywnie wypowiedziec nie moge, ale chlopaki z dp-engineering, ktorzy z tego zyja, nigdy nie byli zachwyceni, w koncu wyrzucili do kosza i zastosowali sterownik od vemsa na hamowni. Mialem u nich okazje podlaczac swoj czujnik do jednego i drugiego sterownika, niebo a ziemia, innovate wogole nie zadzialal z moja sonda, musialem sie klasc pod fure i wkrecac ich "odpowiedni" czujnik no.gif

Edit: od czego powinienem zaczac to nie tyle awaryjny co kaprysny ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie posiadalem, wiec sie autorytatywnie wypowiedziec nie moge, ale chlopaki z dp-engineering,

> ktorzy z tego zyja, nigdy nie byli zachwyceni, w koncu wyrzucili do kosza i zastosowali

> sterownik od vemsa na hamowni. Mialem u nich okazje podlaczac swoj czujnik do jednego i

> drugiego sterownika, niebo a ziemia, innovate wogole nie zadzialal z moja sonda, musialem sie

> klasc pod fure i wkrecac ich "odpowiedni" czujnik

> Edit: od czego powinienem zaczac to nie tyle awaryjny co kaprysny

to co w koncu kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.