Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Hmm... No 250 to sporo. Zrób to na moich 380, będziesz kozakiem jeśli utrzymasz wolne poniżej 1000.

> No i być może się nie znam, ale jak zrobisz mi na seryjnym kompie korekcje dodatkowo po EGT,

> stukach, temp oleju oraz boost cut'a, ALS'a i flat shifta, a i przydała by się możliwość

> bezproblemowego strojenia po kablu w czasie rzeczywistym - wtedy odpuszczę SA i oddam Tobie do

> zrobienia komputer. Sterowanie turbem jest do zrobienia na fabrycznym sterowniku. Pod

> warunkiem, że ogarniesz się w kasie strojenia SA, czyli jak dla mnie ok. 1kpln.

> Jeśli tego nie potrafisz, a mniemam, że nikt tego jeszcze nie zrobił i nie zrobi (ilość wejść w

> kompie masz ograniczoną). Lecz nadal podziwiam ludzi, którzy tak chwalą seryjny komputer -

> owszem, jest dobry do małego tuningu na miasto. Lecz do sportu dalej SA bije na głowę seryjną

> puszkę. Nie to przeznaczenie, nie te możliwości. Mowa oczywiście o turbo, choć i 16v sprawiają

> problemy na seryjnych sterownikach.

> A co do tego, że zawsze da się spełnić normy, to proszę Cię - nie miałeś widocznie kontaktu z

> autami do wyczynu. I nie mówię o KJS'ach, czy innych turbo na miasto. Piszę o naprawdę mocnych

> autach budowanych na grubo.

ja mam lekko ponad 400 na full grupie i jest niemozliwe zeby utrzymac stabilny afr na wolnych ( 900 rpm) w granicach 14.7

realnie jest 13.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam lekko ponad 400 na full grupie i jest niemozliwe zeby utrzymac stabilny afr na wolnych ( 900

> rpm) w granicach 14.7

> realnie jest 13.5

To jest to o czym piszę. Ja mam 380 przy 3,5 bara, ale lekko podniesione ciśnienie na listwie miałem przez krótką chwilę. Wróciłem do serii i teraz przy ok. 1100obr mam okolice 15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nigdy nie bedzie zarejestrowane w de bo za ta kase co bym musial w to wsadzic kupie pokopane s3 spineyes.gif

A co do przegladow w pl to nie jest de czy nl zeby sie szybko cos zmienilo, a tym bardziej ze lewe przeglady byly, sa i beda baaaa nawet w de mozna juz bez problemow lewy zalatwic wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To mowisz ze nie ma wiekszego sensu przechodzenie z full group na fuel implant?

> Czy fuel implant nie bedzie wstanie kontrolowac "lepiej" wolnych obrotow

Tam nie masz zbytnio czego poprawiać. Fajne są opcje ustawienia crankingu, pozbywasz się jakichkolwiek korekcji paliwa seryjnego kompa. Masz po prostu pełną kontrolę nad paliwem, ale wyżej ..uja nie podskoczysz, praw fizyki nie zmienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mylisz sie straszliwie ;-) 1. Moj turbolot spelnia wszystkie normy z duzym zapasem. 2. Mam wtryski

> 250ccm i zadnych kloptow z paliwem na wolnych, wiecej, czasy sa powyzej 1ms co daje mi jeszcze

> spory zapas na wieksze. 3. Seryjny komp potrafi wszystko, trzeba tylko wiedziec jak. Ci co nie

> potrafia chodza potem i takie bzdury o koniecznosci SA opowiadaja.

> Mozesz sobie latac na zawody tylko, ale jak masz rej. to normy (teoretycznie) musisz spelniac. I

> argument, ze na dlubanym i tak sie nie da jest marny ;-)

Wojtek powiem Ci tak, zaloz wtryski 3**, wieksze turbo i zrob tak jak masz teraz, jestem ciekawy czy seryjny komp da rade tak skrocic czas wtrysku ze afr bedzie ok i bedzie "ekologicznie", det tego nie potrafi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wojtek powiem Ci tak, zaloz wtryski 3**, wieksze turbo i zrob tak jak masz teraz, jestem ciekawy

> czy seryjny komp da rade tak skrocic czas wtrysku ze afr bedzie ok i bedzie "ekologicznie",

> det tego nie potrafi

na full grupie niemożliwe ... jak mialem 270 z t-jeta szło pieknie ustawic ale teraz na tym co mam niewykonalne

minimalny czas wtrysku mam 1,3 ms a max 8 ms

poinizej minimalnej wartosci auto sie dławi wiec wtryskiwacze nie potrafią otwierac sie w krótszym czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam nie masz zbytnio czego poprawiać. Fajne są opcje ustawienia crankingu, pozbywasz się

> jakichkolwiek korekcji paliwa seryjnego kompa. Masz po prostu pełną kontrolę nad paliwem, ale

> wyżej ..uja nie podskoczysz, praw fizyki nie zmienisz.

Mnie przedewszystkim interesuje jedna rzecz, czy na FI da sie zrobic tak zeby auto po zlapaniu temp roboczej nie czkalo, jakby nie program od wojtka z wolnymi 1000 to by mi auto gaslo. Poprostu chodzi sobie chodzi i naraz brum obroty spadaja do 400 i rosna, nie wiem czym to jest spowodowane zlosnik.gif

Jakby nie minimalne poprawki paliwa na wolnych obrotach ktore zrobilem to auto by gaslo 270751858-jezyk.gif

Ale woj76 mnie pocieszyl bo ponoc seryjny komp tez takie cuda na kiju robi 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie przedewszystkim interesuje jedna rzecz, czy na FI da sie zrobic tak zeby auto po zlapaniu temp

> roboczej nie czkalo, jakby nie program od wojtka z wolnymi 1000 to by mi auto gaslo. Poprostu

> chodzi sobie chodzi i naraz brum obroty spadaja do 400 i rosna, nie wiem czym to jest

> spowodowane

> Jakby nie minimalne poprawki paliwa na wolnych obrotach ktore zrobilem to auto by gaslo

> Ale woj76 mnie pocieszyl bo ponoc seryjny komp tez takie cuda na kiju robi

A co wtedy pokazują logi na masterze? Zarówno paliwo jak i zapłon. Najlepiej wrzuć na racingforum.pl w wątek o ecu masterze - jaźdzwin zapewne pomoże Ci zlokalizować ocb. Wtedy już sam poprawisz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie przedewszystkim interesuje jedna rzecz, czy na FI da sie zrobic tak zeby auto po zlapaniu temp

> roboczej nie czkalo, jakby nie program od wojtka z wolnymi 1000 to by mi auto gaslo. Poprostu

> chodzi sobie chodzi i naraz brum obroty spadaja do 400 i rosna, nie wiem czym to jest

> spowodowane

> Jakby nie minimalne poprawki paliwa na wolnych obrotach ktore zrobilem to auto by gaslo

> Ale woj76 mnie pocieszyl bo ponoc seryjny komp tez takie cuda na kiju robi

za duzo mu w palnik dajesz i czkawke łapie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co wtedy pokazują logi na masterze? Zarówno paliwo jak i zapłon. Najlepiej wrzuć na

> racingforum.pl w wątek o ecu masterze - jaźdzwin zapewne pomoże Ci zlokalizować ocb. Wtedy już

> sam poprawisz:)

Zrobie kiedys loga bo nie sprawdzalem jeszcze wink.gif

Jakbym mial afra to bym sie powabil troche paliwem na wolnych ale bez to jak igranie ze smiercia ala Glaca wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na full grupie niemożliwe ... jak mialem 270 z t-jeta szło pieknie ustawic ale teraz na tym co mam

> niewykonalne

> minimalny czas wtrysku mam 1,3 ms a max 8 ms

> poinizej minimalnej wartosci auto sie dławi wiec wtryskiwacze nie potrafią otwierac sie w krótszym

> czasie

ja inaczej zrobiłem. z początku w koletorze miałem seryjne wtryski a w dolocie miałem dodoatkowy, prawei przed samą przepustnicą 500ccm i do 0.8 bara było 60% otwarcia i jeszcze spory zapas. Rok temu przeszedłem na gazowe, czyli 4 normalnie plus dwa dodatkowe. Ale teraz to bezsensu skoro teraz jest kme, więc przechodze na kme za jakies 3 tygodnie. Kultura była na wysokim poziomie niskie spalanie i jak trzeba było but.gif "przyturbić" to wtedy lało paliwem i jechało. Ale to takie rozwiązanie na miasto bardziej to co ja uprawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest to o czym piszę. Ja mam 380 przy 3,5 bara, ale lekko podniesione ciśnienie na listwie

> miałem przez krótką chwilę. Wróciłem do serii i teraz przy ok. 1100obr mam okolice 15.

Uff, ale dysputę rozpętałem, prawie niechcący zlosnik.gif. Po pierwsze nigdy nie mówiłem, że komp seria potrafi więcej niż SA. Chciałem tylko powiedzieć, że komp fabryczny potrafi znacznie więcej niż się niektórym wydaje, i też tak na prawdę, że do tych naszych wydumek (choć z erą t-jeta przestaje to być prawdą) w zupełności wystarcza. Sam bardzo chciałbym mieć profi SA, tylko, że jestem za leniwy i słaby "w kablach", może w następnym projekcie. Mimo, że znam już kompa 8V prawie na wylot, dalej jest to dla mnie trochę rzeźba w g. w porównaniu z tym co widziałem co przy mnie fachowcy robili z VEMsem ok.gif

Co do wolnych obrotów i wtrysków - tak, podejrzewam, że ze wtryskami 380-400 miałbym kłopot, aczkolwiek nie jestem pewien, jeżeli dany wtrysk ma w swojej specyfikacji minimalny czas otwarcia, to jestem w stanie zmusić kompa, żeby do tej minimalnej granicy mechanicznej zszedł. Mechaniki nie przeszkoczę. Ale seryjnie ten minimalny czas wprogramowany w kompa być może jest większy niż profi wtryski potrafią "znieść".

A wy to wogóle odpowiedzcie sobie na pytanie, czy przypadkiem nie macie tych wtrysków za dużych. Takie 380ccm na 3.5 bara ciśnienia to tak (bardzo) na oko wystykną do prawie 300KM. Po co takie wielgachne siusiaki? Wtryski dobiera się do docelowej mocy, a nie największe jakie się znajdzie, bo potem jest właśnie tak jak piszecie.

A i na koniec, co prawda faktycznie nie znam się zupełnie na przygotowywaniu prawdziwych wyrzynaków, dalej niestety prawda jest taka, że jak samochód ma rejestrację, to powinien spełniać normy. I szkoda, że się w PL na to oko przymyka, bo są miejsca w PL, gdzie się ciężko z tego powodu oddycha wink.gif A na prawdę nie jest aż tak trudno zrobić profi tjun zgodnie z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uff, ale dysputę rozpętałem, prawie niechcący . Po pierwsze nigdy nie mówiłem, że komp seria

> potrafi więcej niż SA. Chciałem tylko powiedzieć, że komp fabryczny potrafi znacznie więcej

> niż się niektórym wydaje, i też tak na prawdę, że do tych naszych wydumek (choć z erą t-jeta

> przestaje to być prawdą) w zupełności wystarcza. Sam bardzo chciałbym mieć profi SA, tylko, że

> jestem za leniwy i słaby "w kablach", może w następnym projekcie. Mimo, że znam już kompa 8V

> prawie na wylot, dalej jest to dla mnie trochę rzeźba w g. w porównaniu z tym co widziałem co

> przy mnie fachowcy robili z VEMsem

> Co do wolnych obrotów i wtrysków - tak, podejrzewam, że ze wtryskami 380-400 miałbym kłopot,

> aczkolwiek nie jestem pewien, jeżeli dany wtrysk ma w swojej specyfikacji minimalny czas

> otwarcia, to jestem w stanie zmusić kompa, żeby do tej minimalnej granicy mechanicznej zszedł.

> Mechaniki nie przeszkoczę. Ale seryjnie ten minimalny czas wprogramowany w kompa być może jest

> większy niż profi wtryski potrafią "znieść".

> A wy to wogóle odpowiedzcie sobie na pytanie, czy przypadkiem nie macie tych wtrysków za dużych.

> Takie 380ccm na 3.5 bara ciśnienia to tak (bardzo) na oko wystykną do prawie 300KM. Po co

> takie wielgachne siusiaki? Wtryski dobiera się do docelowej mocy, a nie największe jakie się

> znajdzie, bo potem jest właśnie tak jak piszecie.

> A i na koniec, co prawda faktycznie nie znam się zupełnie na przygotowywaniu prawdziwych

> wyrzynaków, dalej niestety prawda jest taka, że jak samochód ma rejestrację, to powinien

> spełniać normy. I szkoda, że się w PL na to oko przymyka, bo są miejsca w PL, gdzie się ciężko

> z tego powodu oddycha A na prawdę nie jest aż tak trudno zrobić profi tjun zgodnie z

> przepisami.

Uwierz mi, ja nie dobrałem siuśków na "pałę". Znam teorię, znam też praktykę.

Co z tego, że poznasz minimalny czas otwarcia wtrysków, skoro dawka przy tym minimum będzie o tak za duża do silnika w seju. Tutaj jest rozwiązaniem przejście na pełną sekwencję, ale tego seryjny komp od 1.2 nie potrafi, a i nasz mały master też. I tutaj dochodzimy do SA, gdzie robisz korekcje po odpowiednich parametrach i masz wszystko z głowy. Nie obwieszasz wnętrza jak pedał tuningowymi wskaźniczkami, tylko wyprowadzasz lampkę warningu, gdy jakiś parametr przekroczy zadaną wartość. Zadaniem kierowcy jest jazda na maxa, a nie gapienie się na wskaźniki, bo komp nie ogarnia tych parametrów i samemu trzeba kontrolować, kiedy odjąć.

I właśnie dlatego do poważnych aut do sportu, jak i mocnych na ulicę nie widzę innej opcji jak rozsądny SA. Ale SA trzeba też umieć dobrać, bo np. AEM jest kapitalny na ulicę, a do sportu już niekoniecznie. Generalnie temat rzeka, i niestety nie dam sobie wmówić, że seryjny komp zawsze będzie lepszy. Nie będzie, poza kilkoma przypadkami, zawsze dobre SA go przebije możliwościami smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodajcie jaki intercooler szukać.

O ile wiem to polecany był z ducato.

Czy z 1.9 VW by się nadał?Są popularne i bardzo tanio można dostać.

Jest w miarę nieduży a dość gruby powinien ładnie pasować w otwór zderzaka.

Wnioskuję tylko ze zdjęć bo jeszcze w łapkach nie miałem.

Na szrot wybiorę się dopiero w przyszłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapodajcie jaki intercooler szukać.

> O ile wiem to polecany był z ducato.

> Czy z 1.9 VW by się nadał?Są popularne i bardzo tanio można dostać.

> Jest w miarę nieduży a dość gruby powinien ładnie pasować w otwór zderzaka.

> Wnioskuję tylko ze zdjęć bo jeszcze w łapkach nie miałem.

> Na szrot wybiorę się dopiero w przyszłym tygodniu.

Zależy jakie doładowanie, ja mam z Omegi 2.5 TD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 50 mm

A ja z innej beczki - dzisiaj mi się bov wyjsrał beksa.gif ale to i tak pikuś bo na początku nie wiedziałem co i wyglądało tak jakby się świstak zacierał albo IC pękł albo cuś.... a na koniec odkryłem, że bov puszcza spineyes.gif jutro będę reanimował.

EDIT

Naprawione, szybko i bezproblemowo.

Do posiadaczy chińskich HKS STYLE - membrana wyskakuje z mocowania. Wystarczy wymontować bov, zdjąć obudowę, odkręcić zewnętrzną uszczelkę, wsunąć membranę w kołki mocowania na klej albo od tyłu lutownicą przytobić plastik i tyle. waytogo.gif

U mnie to spadło po 37kkm przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie może głupie... ale??

Chodzi o podłączenie wskaźnika EGT INXX

Jest w nim 6 kabli

czerwony i czarny

czerwony i czarny(c-c)

biały i niebieski (b-n)

pierwsze c i c do podświetlenia

ostatnie b i n według instrukcji do czujnika

A jeden komplet czerwony i czarny do czego??

Jak podepnę je pod zasilanie to wskazówka wychyla się na max i nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie może głupie... ale??

> Chodzi o podłączenie wskaźnika EGT INXX

> Jest w nim 6 kabli

> czerwony - czarny

> czerwony - czarny(c-c)

> biały - niebieski (b-n)

> pierwsze c-c do podświetlenia

> ostatnie b-n według instrukcji do czujnika

> A jeden komplet czerwony-czarny do czego??

> Jak podepnę je pod zasilanie to wskazówka wychyla się na max i nic więcej.

Do czujnika to idą zawsze dwa kable a jeden dodatkowy to może być np. do świateł (ale tak jest u mnie, u Ciebie nie wiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.dabtuner.pl/AFR_SZEROKOPASMOWY_BOSCH_49-107.html

I jak ci się to sprawuję ? Bo jestem na Etapie poszukiwań a inne są dużo droższe ..

Chyba że mamy kogoś kto by mógł sprowadzić wskaźnik AFR firmy AEM kompletny z sondą itd ? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obstawiam zasilanie po stacyjce ..

> wtedy eno dwa czerwone do kupy i powinno trybić

Dokładnie

Tylko musiał być czujnik podłączony.Bo bez niego jak sprawdzałem pod zasilaczem to skazówka leciała na max dlatego się zakręciłem na początku.Z podpiętym czujnikiem jest ok.

Wszystkie zegary już chodzą.

Jestem ciekaw jakie temperatury będą teraz bez turbo.

Będę miał punkt odniesienia.Czujnik jest ok 5 cm za końcem kolektora czyli dość daleko ale na razie tak przejściowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jak ci się to sprawuję ? Bo jestem na Etapie poszukiwań a inne są dużo droższe ..

> Chyba że mamy kogoś kto by mógł sprowadzić wskaźnik AFR firmy AEM kompletny z sondą itd ?

Hmmm, ostatnio vanseba pisal ze tez go ma i jest ok, jeszcze marc go uzywa.

Na sr.pl czytalem opinie ze jest ok. Jak bede chcial kupic to go biore no chyba ze w tej samej cenie kupie lc-1, uego lub psx'a zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panowie, bo szukam gratów do mojego sztrucla, i tak na allegro widze same podróby co HKS Style to

> Greddy style, są jeszcze properfecty oraz the suny

> co polecacie, i kto co miał i jak syczy, bov ma wrzeszczeć to oczywiste ,

HKS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panowie, bo szukam gratów do mojego sztrucla, i tak na allegro widze same podróby co HKS Style to

> Greddy style, są jeszcze properfecty oraz the suny

> co polecacie, i kto co miał i jak syczy, bov ma wrzeszczeć to oczywiste ,

Od Macka_CC kupiłem zestaw z bovem SUNa i przy doładowaniu 1.2 bar dźwięk kładzie na łopatki, masz wrażenie, że przy każdej zmianie biegu chcę wyrwać maskę do góry :D Nie zamieniłbym go na żaden inny.

próbka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E, to mi się bardziej podabał ten HKS w Coupe. Ten Twój brzmi podobnie do mojego Forge-a, którego mogę polecić (z tym, że chyba lepiej wersję dwutłoczkową, bo ten jednotłoczkowy, który mam jest zaprojektowany tak, że ciągnie niefiltrowane powietrze przy niskich obciążeniach), ale nie ma tak fajnego (IMO) dźwięku jak ten HKS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od Macka_CC kupiłem zestaw z bovem SUNa i przy doładowaniu 1.2 bar dźwięk kładzie na łopatki, masz

> wrażenie, że przy każdej zmianie biegu chcę wyrwać maskę do góry :D Nie zamieniłbym go na

> żaden inny.

> próbka:

słyszałem ze te the suny sie przycinają hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> słyszałem ze te the suny sie przycinają

Kazdy tloczkowy sie przytnie, czy to sunek, czy propek.

hks jest membranowy i zasadniczo nie ma prawa sie zawiesic. znam trzy turbawki z mojego miasta ktore smigaja na ssqv i wszyscy jestesmy bardzo zadowoleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na weekend prawdopodobnie będę ściągał głowice.

Jeśli będę zakładać uszczelkę od T-jet to nie ma problemu ze średnicą otworów na cylindry??

Bo według opisów jest większy niż w 1.2

Czy są potrzebne jakieś przeróbki aby dać tą uszczelkę.

Trzeba ją rozpołowić to wiem.Przekładkę mam 3mm.

Coś się jeszcze przy tym urodzi??

Bo chciałbym od razu złożyć aby auto nie stało,ponieważ mi coś nie będzie pasować przy montażu.

Czy lepiej składać na dwóch stalówkach z 1.2.Jeśli tak to jest to jakaś standardowa uszczelka do 1.2 czy raczej niedostępna.

W hurtowni mam dostępność tylko 1.65mm czyli to co fabryka montowała..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.