Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

aaaa, ok. wsio jasne.

a znalazłem w eperze uszczelkę do t-jeta pod numerem 55206232 ale jak patrze na zdjęciach, to nie ma tam połowy kanałów.. więc sam już nie wiem jak by to ugryźć.

olewam, wolę kupić dwie 0,49 mm, niż bawić się w rozklejanie :D dzięki panowie za rady i pewnie jeszcze nie raz zgłoszę się po pomoc :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aaaa, ok. wsio jasne.

> a znalazłem w eperze uszczelkę do t-jeta pod numerem 55206232 ale jak patrze na zdjęciach, to nie

> ma tam połowy kanałów.. więc sam już nie wiem jak by to ugryźć.

> olewam, wolę kupić dwie 0,49 mm, niż bawić się w rozklejanie :D dzięki panowie za rady i pewnie

> jeszcze nie raz zgłoszę się po pomoc :D.

Napisz do lampara to poratuje Cie numerem uszczelki z tjeta zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aaaa, ok. wsio jasne.

> a znalazłem w eperze uszczelkę do t-jeta pod numerem 55206232 ale jak patrze na zdjęciach, to nie

> ma tam połowy kanałów.. więc sam już nie wiem jak by to ugryźć.

201007041090.jpg

Ona ma wszystkie kanaly jakiesa potrzebne. muaisz tylko pamietac ze uszczelka z tjeta jest do 16v i zasadnixzo nie pasuje do 8v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ona ma wszystkie kanaly jakiesa potrzebne. muaisz tylko pamietac ze uszczelka z tjeta jest do 16v i

> zasadnixzo nie pasuje do 8v.

"Zasadniczo z Węgorzewskiej" :D Możesz rozwinąć, bo ja się na szestnastkach nie wyznaję, a chciałbym wiedzieć co nie co ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> olewam, wolę kupić dwie 0,49 mm, niż bawić się w rozklejanie :D dzięki panowie za rady i pewnie

> jeszcze nie raz zgłoszę się po pomoc :D.

Te warstwy są ze sobą znitowane, nie sklejone ale fakt - bierz dwie kompletne i ma być git.

Co do przekładki, 2mm, 2.5mm - zależy jaki boost i nie tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boost do 1 bara. biorę zapas na planowanie głowicy 0,5 mm: 2mm przekładki, 2 uszczelki 0,49mm, daje mi to CR na poziomie 8,76. wystarczy czy za mało odprężone? wydaje mi się, że jest tak w cykę jak na takie dmuchanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> boost do 1 bara. biorę zapas na planowanie głowicy 0,5 mm: 2mm przekładki, 2 uszczelki 0,49mm, daje

> mi to CR na poziomie 8,76. wystarczy czy za mało odprężone? wydaje mi się, że jest tak w cykę

> jak na takie dmuchanie

A oglądałeś już w jakim stanie jest głowica? Bo ja zrobiłem ten sam błąd, najpierw policzyłem, potem zamówiłem, potem rozebrałem silnik, dałem głowicę do roboty, jak wróciła, okazało się, że łącznie z poprzednim planowaniem razem jej brakowało prawie 1mm, była zebrana akurat do końca znaczników. W związku z czym w trybie pilnym zamawiałem przekładkę 2.5mm.

EDIT: zapomniałem, u mnie blok też był zbierany, ponoć 0.2mm, ale dalej nie jestem pewien, bo na oko wyglądało, że więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A oglądałeś już w jakim stanie jest głowica? Bo ja zrobiłem ten sam błąd, najpierw policzyłem,

> potem zamówiłem, potem rozebrałem silnik, dałem głowicę do roboty, jak wróciła, okazało się,

> że łącznie z poprzednim planowaniem razem jej brakowało prawie 1mm, była zebrana akurat do

> końca znaczników. W związku z czym w trybie pilnym zamawiałem przekładkę 2.5mm.

> EDIT: zapomniałem, u mnie blok też był zbierany, ponoć 0.2mm, ale dalej nie jestem pewien, bo na

> oko wyglądało, że więcej.

głowicę dopiero będę kupował, wiec załóżmy, że mam wybór. jutro będę miał u siebie dół i okaże się czy blok trzeba zbierać. przekładki tak czy inaczej nie zamawiam jeszcze ze względów o których mówisz. a liczę także dlatego, żeby mieć rozeznanie ile czego mogę zebrać na potrzeby remontu smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> głowicę dopiero będę kupował, wiec załóżmy, że mam wybór. jutro będę miał u siebie dół i okaże się

> czy blok trzeba zbierać. przekładki tak czy inaczej nie zamawiam jeszcze ze względów o których

> mówisz. a liczę także dlatego, żeby mieć rozeznanie ile czego mogę zebrać na potrzeby remontu

> .

W pierwszym 1.2 zbierałem blok i było ok.

W 1.4 nie zbierałem i było ok.

W drugim 1.2 też nie zbierałem, mimo że silnik był staaaary i ze 2 lata leżał na ziemi bez miski olejowej hehe.gif no ale jak masz wszystko rozebrane to czemu nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W pierwszym 1.2 zbierałem blok i było ok.

> W 1.4 nie zbierałem i było ok.

> W drugim 1.2 też nie zbierałem, mimo że silnik był staaaary i ze 2 lata leżał na ziemi bez miski

> olejowej no ale jak masz wszystko rozebrane to czemu nie...

nie nie, nie żebym chciał zbierać na siłę. po prostu chciałbym wiedzieć ile mam zapasu na zbieranie jeśli będzie ono konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Heh, ok - chcieliście jakiś info na temat EMU...

W piątek byłem u Jadźwina w Krakowie na szybkim szkoleniu, jakoś, że mój zespół na uczelni pisze instrukcję obsługi do tego urządzenia. Kuba wrzucił już na rf.pl zdjęcia urządzenia, ale podlinkuję je też tutaj:

IMG_2657.jpg

IMG_2656.jpg

Fotki mojego autorstwa, więc nie ma strachu wink.gif

Co prawda jeszcze bez finalnego nadruku na obudowie, ale tak to będzie wyglądać. Nadruk będzie robiony sitodrukiem.

A tak wygląda nasz egzemplarz EMU, na którym robimy badania i testujemy go:

IMG_2664.jpg

Kapitalna przejrzystość softu znacznie ułatwia znacznie zabawę z tym. Sprzęt jest tak fajnie zrobiony, że teraz go hamuje jedynie soft - jest bardzo duża możliwość rozwoju w późniejszym czasie.

Jak będziecie grzeczni ( wink.gif ) to postaram się w okolicach weekendu może wrzucić jakiegoś screena z softu.

A teraz pytanie głównie do stroicieli:

Czy ma ktoś możliwość ogarnięcia danych na temat spalania stukowego z kompa 1.2 8v? Z tego co kojarzę, ten silnik miał knock sensor. Jeśli macie taką możliwość, to bardzo by się to przydało do mojego seja wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Heh, ok - chcieliście jakiś info na temat EMU...

> W piątek byłem u Jadźwina w Krakowie na szybkim szkoleniu, jakoś, że mój zespół na uczelni pisze

> instrukcję obsługi do tego urządzenia. Kuba wrzucił już na rf.pl zdjęcia urządzenia, ale

> podlinkuję je też tutaj:

> Fotki mojego autorstwa, więc nie ma strachu

> Co prawda jeszcze bez finalnego nadruku na obudowie, ale tak to będzie wyglądać. Nadruk będzie

> robiony sitodrukiem.

> A tak wygląda nasz egzemplarz EMU, na którym robimy badania i testujemy go:

> Kapitalna przejrzystość softu znacznie ułatwia znacznie zabawę z tym. Sprzęt jest tak fajnie

> zrobiony, że teraz go hamuje jedynie soft - jest bardzo duża możliwość rozwoju w późniejszym

> czasie.

> Jak będziecie grzeczni ( ) to postaram się w okolicach weekendu może wrzucić jakiegoś screena z

> softu.

Urządzenie wygląda milutko.

> A teraz pytanie głównie do stroicieli:

> Czy ma ktoś możliwość ogarnięcia danych na temat spalania stukowego z kompa 1.2 8v?

confused.gif Co rozumiesz przez dane nt. spalania stukowego? Bo jedyne co mi do głowy przychodzi to o ile zapłon jest cofany przy krótko i długotrwałym stuku. Opisz do czego Ci jest to potrzebne.

Nie zmienia to faktu, że nie wiem, bo komp MM 1.2 MPI nie ma czujnika spalania stukowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Urządzenie wygląda milutko.

> Co rozumiesz przez dane nt. spalania stukowego? Bo jedyne co mi do głowy przychodzi to o ile

> zapłon jest cofany przy krótko i długotrwałym stuku. Opisz do czego Ci jest to potrzebne.

> Nie zmienia to faktu, że nie wiem, bo komp MM 1.2 MPI nie ma czujnika spalania stukowego.

Nie chodzi mi o mapy korekcyjne, ale choćby o częstotliwość stuku, knock window i inne dane tego typu smile.gif Zaraz zrobię jeden myk i dodam fotkę, będziecie wiedzieli co dokładnie potrzebuję smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chodzi mi o mapy korekcyjne, ale choćby o częstotliwość stuku, knock window i inne dane tego

> typu Zaraz zrobię jeden myk i dodam fotkę, będziecie wiedzieli co dokładnie potrzebuję

Chodzi dokładnie o coś takiego:

knock.jpg

Czyli głównie gain i knock frequency. Knock window już mozna samemu dojść bardzo szybko, ale fajnie by było go mieć też smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi dokładnie o coś takiego:

> Czyli głównie gain i knock frequency. Knock window już mozna samemu dojść bardzo szybko, ale fajnie

> by było go mieć też

No ja Ci niestety nie pomogę, bo nie wiem. Ale jak wyczaisz, to bądź łaskaw się podzielić dla przyszłych pokoleń ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja Ci niestety nie pomogę, bo nie wiem. Ale jak wyczaisz, to bądź łaskaw się podzielić dla

> przyszłych pokoleń

Jasne, jeśli to ustalę, to podam tutaj. Kolejną kwestią są mapy startowe, które jak zrobię, też wrzucę tutaj dla potomności ok.gif

Tak jeszcze nawiązując do kompa, fajnym mykiem jest podzielność programu. Już tłumaczę o co chodzi:

Można wgrać cała mapę startową, ale jeśli ktoś ma zmienione czujniki musi niestety z palca wklepywać dane czujników. Ale nie w emu - każde okienko, w którym ustawia się parametry, jest osobnym plikiem. Czyli możemy ściągnąć całą mapę, i w przypadku zmienionych czujników dogrywamy małe pliki. Czyli finalnie mając dane poszczególnych czujników możemy jak z klocków lego złożyć mapę startową smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyglada jak dwa razy wieksza kopia komputera do gazu KME DIEGO nawet wtyczki te same

No wtyki gazowe, bo są szeroko dostępne i w miarę tanie. Nie sztuką jest zrobić takie wtyki jak w AEM - ale komplet kosztuje 700zł...

Możliwości są ogromne, łącznie z ogarnianiem instalacji gazowej i paliwowej na tym sterowniku ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> boost do 1 bara. biorę zapas na planowanie głowicy 0,5 mm: 2mm przekładki, 2 uszczelki 0,49mm, daje

> mi to CR na poziomie 8,76. wystarczy czy za mało odprężone? wydaje mi się, że jest tak w cykę

> jak na takie dmuchanie

u mnie przy CR 9:1 1 bar dawal spokojnie rade ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z nudow w robocie ulepilem MAPa pod Turbo w ''seryjnej'' obudowie by zachowac ori wtyczke

> cudny prawda

A nie prościej i taniej było by kupić mapa od coupe turbo? Na fabryczną wtyczkę, 2,5 bara no i do tego kosztuje 80zł nowy smile.gif

Ale żeby nie było, fajna robota ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z nudow w robocie ulepilem MAPa pod Turbo w ''seryjnej'' obudowie by zachowac ori wtyczke

> cudny prawda

No ja odrobina krytyki - nie boisz się, że tak wygięty ten silikon się załamie w końcu? Będą wtedy jaja się mi wydaje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie prościej i taniej było by kupić mapa od coupe turbo? Na fabryczną wtyczkę, 2,5 bara no i do

> tego kosztuje 80zł nowy

> Ale żeby nie było, fajna robota

Dostalem tego mapa i kompa z zestawem T wiec szkoda tego nie wykozystac...

Zapewne i kompa trzeba by bylo pod nowego mapa skalowac zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Kilka dni temu kolega Woj76 podsunął mi pomysł na zrobienie słuchawek, przy pomocy których można wyłapać spalanie stukowe. Używa tego sporo osób znających się na rzeczy, bo jest to tanie i prawdopodobnie najlepsze rozwiązanie do nasłuchiwania stuku.

Potrzebny jest kawałek rurki miedzianej (ja użyłem mosiężnej - też daje radę), jakieś 20cm. Słuchawki ochronne i wężyk gumowy (ze 3 metry), którego średnica pozwala na naciągnięcie na niego rurki. Rurkę zaklepujemy młotkiem na końcu, tak by dało się w niej wywiercić otwór 8mm. Po wywierceniu otworu przykręcamy ją do nakrętki kolektora wydechowego. W słuchawkach wiercimy otwory w które wkładamy kawałki (ze 4cm długości każdy) miedzianej/mosiężnej rurki (muszą tam wejść bardzo ciasno aby się trzymały w trakcie użytkowania - można je wkleić na ciepło lub zalać klejem).

Teraz do słuchawek należy podłączyć wężyk z kolektora wydechowego. Trzeba to wykonać przy pomocy trójnika/rozgałęźnika zakupionego w sklepie lub wykonanego własnoręcznie z rurki miedzianej/mosiężnej - świetnie się go lutuje.

EDIT:

Przerzuciłem rurkę na tył bloku silnika - słychać wszystko zdecydowanie lepiej waytogo.gif.

U mnie wygląda to tak:

285936930-sluchawki1.jpg

285936930-rurkasluchawkowa.jpg

post-5282-14352516272667_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam montaż po stronie kolektora ssącego poniżej wysokości głowicy - może być w którymś z otworów technologicznych wink.gif Patrz - gdzie np seryjnie w nowszym osprzęcie montuje się na fajerkach knock sensor. ok.gif

Z kilku podstawowych powodów - m. in. nie trzeba wtedy słuchać tak intensywnie pracy rozrządu, stukowe niesie po bloku, a np. kanał wodny nie jest przeszkodą wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, czy Garrett GT2056 nada się do 1.2 16v? Cel to jakieś 0.8-1 bara. Może są jakieś lepsze

> opcje? Interesują mnie tylko sprężarki nowe

a niby dlaczego ma sie nie nadac? ja w 1,4 na takiej spręzarce i doładowaniu 1,2 bara robiłem na ćwiare 13,54 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem

Właśnie jestem przy montażu turba.

Potrzebuję porady i jak by ktoś miał może jakąś fotkę.

Jak umieściliście przewody chłodzenia.

Czy chłodnice da się jakoś odsunąć od turbiny??

Wcześniej gdzieś czytałem że jakoś odsuwa się chłodnice.Ale jak tak przymierzam to ona jest przy samym zderzaku.Ni w ząb ją ruszyć.

A jeszcze jedno turbina którą kupiłem ma małe pęknięcie w części wydechowej.(kupiłem ją jakieś pół roku temu a dopiero teraz warunki pozwoliły zabrać się za auto)czy nadaje się do spawania czy raczej wymienić tą część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

> A jeszcze jedno turbina którą kupiłem ma małe pęknięcie w części wydechowej.(kupiłem ją jakieś pół

> roku temu a dopiero teraz warunki pozwoliły zabrać się za auto)czy nadaje się do spawania czy

> raczej wymienić tą część.

a to ta k03. Nie ma k03 która nie jest pęknięta. nie musisz się obawiać, będzie działać bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Czyli u mnie muszę ciąć zderzak nie wiem dlaczego ale przy fabrycznych mocowaniach już jest przy samym zderzaku.

Jeszcze jedno czy mogę podłączyć westegate bezpośrednio do wyjścia w muszli turbiny-czy może go zaślepiałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki.

> Czyli u mnie muszę ciąć zderzak nie wiem dlaczego ale przy fabrycznych mocowaniach już jest przy

> samym zderzaku.

nie możliwe. W SC jest więcej miejsca pod zdezakiem niż w CC i u mnie się mieścił oto i u Ciebie też się jakoś musi wcisnąć.

> Jeszcze jedno czy mogę podłączyć westegate bezpośrednio do wyjścia w muszli turbiny-czy może go

> zaślepiałeś.

wyjśice z muszli dajesz do MBC a z MBC na acutator. Można połączyć bezpośrednio ale nie będziesz miał możliwości podnieść ciśnienia doładowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.